andrzejek73 Zgłoś #121 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Witam,mam ten sam problem i nie ukrywam, że raczej wszystkie przewody wymieniłem ale mam problem i nie wiem czym uszczelnić wężyk idący od vacum do podszybia i tam wchodzi w taką gumową tuleję. W tym miejscu jest taki luźny że jednym palcem mogę go zdjąć. Możę wiecie jak go uszczelnić? Druga sprawa, czy pompa vacum może mieć coś wspólnego z mocą auta. Daje mu gazu, niby w obroty wchodzi ale bardzo po woli i nie reaguje na pedał gazu jak trzeba. Coś takiego możę ktoś miał? Może wymień to połączenie majątku raczej nie wydasz. Sterowanie turbiny jest podciśnieniowe z vacum dlatego mocy nie masz. Edytowane 17 Stycznia 2012 przez andrzejek73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karant Zgłoś #122 Napisano 17 Stycznia 2012 Może wymień to połączenie majątku raczej nie wydasz. Sterowanie turbiny jest podciśnieniowe z vacum dlatego mocy nie masz. rozumiem, że samą tą przejściówkę gumową mogę wymienić? Czy to trudna robota? Mółbym prosić o jakąś wskazówkę jak to zrobić? :noniebardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #123 Napisano 17 Stycznia 2012 podepnę się pod temat, ponieważ mam 'podobny' problem. Jestem po wymianie tarcz i klocków z tyłu (oraz nieoczekiwanej zmianie przewodu hamulcowego). Po odpowietrzeniu układu, pedał był twardy i wszystko było by ok gdyby nie to, że wydaje mi się, że po przejechaniu krótszego odcinka robi się trochę bardziej miękki, po czym twardnieje (po naciśnięciu go w tej fazie, w której jest bardziej miękki). Różnica w jego twardości jest minimalna. W czym problem? Dodam, że po wymianie tyle co wróciłem z warsztatu (ok 15km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #124 Napisano 17 Stycznia 2012 podepnę się pod temat, ponieważ mam 'podobny' problem.Jestem po wymianie tarcz i klocków z tyłu (oraz nieoczekiwanej zmianie przewodu hamulcowego). Po odpowietrzeniu układu, pedał był twardy i wszystko było by ok gdyby nie to, że wydaje mi się, że po przejechaniu krótszego odcinka robi się trochę bardziej miękki, po czym twardnieje (po naciśnięciu go w tej fazie, w której jest bardziej miękki). Różnica w jego twardości jest minimalna. W czym problem? Dodam, że po wymianie tyle co wróciłem z warsztatu (ok 15km) Brak lub niedostateczne podciśnienie w układzie serwa.O wodzie(zamarzniętej) nie wspominam, bo mówisz, że wyjechałeś z warsztatu, a po za tym dużych mrozów na razie brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #125 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Brak lub niedostateczne podciśnienie w układzie serwa.O wodzie(zamarzniętej) nie wspominam, bo mówisz, że wyjechałeś z warsztatu, a po za tym dużych mrozów na razie brak. tyle, że samochód stał na zewnątrz jakiś czas, o co chodzi z tą zamarzniętą wodą? dodam, że przed wymianą było wszystko ok. Edytowane 17 Stycznia 2012 przez beziak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #126 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) tyle, że samochód stał na zewnątrz jakiś czas, o co chodzi z tą zamarzniętą wodą?Niedrożne odpływy pod serwem i pod aku. Stan zbierającej się tam wody, powoduje korozję obudowy serwa, woda dostaje się do środka mechanizmu, zamarza, a to uniemożliwia jego sprawne działanie.Poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/18296-Hamulce-zamarzajace-serwo-pedal-twardy-miekki?highlight=serwo Edytowane 17 Stycznia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnr83 Zgłoś #127 Napisano 18 Stycznia 2012 Koego jeśli czujesz opór przy hamowaniu, a gdy juz zahamujesz i hamulce wtedy nie odbijają do końca - może być tego przyczyną rozwrstwianie zestarzałych przewodów hamulcowych. Jest to dosyć niedrogi koszt a może pomóc. Natomiast jeśli usterka pojawia się gdy auto postoi dłużej na mrozie to na 90% masz wodę w servie. Do wczoraj miałem ten problem i też fachowcy kazali mi wymieniać servo lub pompę podciśnieniową. Chcesz więcej info to dawaj na gg 6353582, podpowiem Ci jak sprawdzić czy masz wodę w servie i ewentualnie jak sie jej pozbyć. Ja rzeźbiłem ten temat od listopada 2011 i jak bym słuchał wszystkich pomysłów to nie wiem czy bym się 2 000 zmieścił ---------- Dodano o 14:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:07 ---------- Aaaa jeszcze jedno tam wyżej inni pisali że woda w servie zbiera się z powodu nie drożnych kanałów pod serwem i akumulatorem i rezultacie rdzewienia serva, może sie tak zdażyć ale nie mozliwe raczej ponieważ serwo jest wysoko. U mnie z zewnątrz serwo jak nowe a wylałem ok litra wody. Serwo pracuje tak jakby ciśnieniowo podobnie jak sprężarka i pod wpływem zmian temperatur i ciśninia z powietrza skrapla sie woda. wystarczy że troche sie pojawi to poźniej z biegiem czasu woda tworzy wodę i z tąd problemy z hamowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #128 Napisano 27 Marca 2012 witam,u mnie tez zaczeły sie nie dawno problemy z hamulcami,pedał twardnieje po dwóch ,trzech nacisnieciach, po chwili znowy chamuje dobrze dopóki nie nacisne dwa ,trzy razy pod rzad, zauwazylem ze podczas naciskania hakulca slychac syk powietrza w okolicy wlasnie pedala hamulca, czy z servo powinno syczec ,czy to przyczyna tego ze twardnieje pedał hamulca???? czy to normalna rzecz i musze szukac przyczyny gdzie indziej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #129 Napisano 27 Marca 2012 Miałem kolego dokładnie te same objawy. Jedź do mechanika i niech sprawdzi Ci podciśnienie jakie daje pompa podciśnieniowa. Na bank będzie do wymiany. U mnie po wymianie problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #130 Napisano 27 Marca 2012 (edytowane) czytalem ze to moze byc wlasnie pompa vacum ktora daje podcisnienie,a naciskajac pedal hamulca powinno byc slychac takie psss bo u mnie wlasne slychac gdy naciskam pedal hamulca jakby z serva uchodzlo powietrze od wlasnie od strony tego trzpienia co idzie do pedala hamulca czytalem temat ,wiec jestem mniej wiecej zorientowany co sprawdzac , tylko nie jestem pewny czy servo ma tak syczec bo wczeniej chyba nie syczalo albo nie zwracalem na to uwagi Edytowane 27 Marca 2012 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #131 Napisano 27 Marca 2012 Psss słychać zawsze przy wciskaniu pedału hamulca. Chyba, że Ci syczy bez naciskania w okolicy serwa to może oznaczać nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makrela Zgłoś #132 Napisano 27 Marca 2012 witam. dolacze sie do tematu gdyz jakies 8 miesiecy temu mialem podobny problem ktory trwal prawie pol roku. Mianowicie wyjezdzajac na zachod wbilem sie na autostrade i tam 160-180km/h i w pewnym momencie czulem ze auto jedzie jakby ciaglo za soba wagon. Zjechalem na pierwszym lepszym parkingu a tarcze swiecily na czerwono;/ miesiac spokoju i powtorka z "rozrywki". Czytalem duuuzzooo na forum o wodzie w servie itp itd, moja kobieta dojezdzala do pracy ok 30 km i dzien w dzien po srdenio 25km musiala zrobic pauze, zgasic motor i odczekac chwile bo hamulce byly poprostu zakleszczone. Chcialem zmieniac servo ale kolega podjechal i chcial zobaczyc na srubke regulujaca hamulec, przy pedale hamulca i okazalo sie ze nie byla kontra dokrecona i zwyczajnie sie poluzowala. Wyregulowanie zajelo 15 minut i od tego momentu wszystkie problemy z hamulcami sie skonczyly. Chcialbym zaznaczyc jeszcze ze to bylo w audi a6 c5 ale VW dziala w identycznie. mozliwe ze moja wypowiedz komus pomoze bo ja tez jezdzac tak pol roku(momentami nie moglem ruszyc z 1 biegu tak zakleszczone byly hamulce) nie spodziewalbym sie ze moze to byc 1 mala srubka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #133 Napisano 28 Marca 2012 koledzy, a może mi ktoś podpowie jak wyciągnąć ten kruciec, zaworek zwrotny z serva ,żeby wyciągnąć z serva wodę, bo z tego co czytałem jest taka opcja, a ponoć było to już opisywane na forum ,ale szukam ,szukam i coś nie mogę znaleść , prosił bym o podpowiedz albo link do tematu jak ten kruciec wyciągnąć i nie połamać go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #134 Napisano 30 Marca 2012 Ja może się podepnę. U mnie w czasie jazdy z hamowaniem wszystko jest ok. (jeszcze - mam nadzieję, że nie zaliczę jakiegoś nieoczekiwanego dzwona). Zdziwiło mnie jednak, że wsiadając do samochodu po kilkugodzinnym postoju (z przyzwyczajenia przed odpalaniem silnika sprzęgło i hamulec), pedał hamulca był twardy. Myślę sobie, może tak się gramoliłem w tym samochodzie przed wyjściem, że go "podpompowałem" i tak został. Pojechałem do domu, po nocy było jednak tak samo. Na dodatek podczas powrotu do domu, górka, ruszanie z ręcznego. Zaciągnąłem ręczny na 3-4 ząbki i jak już go odpuściłem to zrobił się luz jakieś 2-3 cm. Tak jakby szczęki nie odskoczyły i linka została luźna. Może to zbieg okoliczności, ale akurat nagle przy twardym hamulcu, miała by się później z nienacka poluzować linka od ręcznego? Na podnośniku koła kręcą się jednak swobodnie. Co do toczenia auta (np. tocząc się rozpędzonym autem na luzie) też nie mam zastrzeżeń. Zdziwiło mnie to, że twardy pedał hamulca i ręczniak "poszły" w tym samym dniu jedno za drugim. Po każdym dłuższym postoju jest tak samo. Twardy pedał hamulca. Tak, jakby coś go samo "pompowało". --------- Pisałem już o tym w innym poście, ale byłem trochę nieświeży, a teraz znalazłem temat bardziej adekwatny, więc sorka, że się powtarzam. Poza tym za otrzymana w tym innym temacie radę "problem się rozwiązał kiedy sprzedałem auto", serdecznie nie dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #135 Napisano 8 Kwietnia 2012 Mi tez ostatnio pojawił się ten sam problem.. Po nacisniecu hamulca 2-3 razy robił się on bardzo twardy i ledwo co hamuje... Poczytałem własnie ten temat i sprawdzałem ostatnio te połączenia przy pompie vacum i przy serwie. Przy pompie wydaje mi się wsyztsko ok, węze tez wydają sie dobre az do samego serwa.. Przy serwie wąz nachodzący na to kolanko taki był luzny więc go chciałem sciagnąc ale niestety sciągłem razem z kawałkiem plastiku tego kolanka i teraz juz pedał jest caly czas twardy i do tego ciągnie dopiero od 2300 obr. Teraz mam pytanie do was czy to kolanko przy serwie mozna kupić ? bo z tego co widziałem jest ono wykręcane. Co dalej sprawdzić ? Wyjmować pompe i czyścić ja? co tam w niej moze byc nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emyl Zgłoś #136 Napisano 8 Kwietnia 2012 kup kolanko w serwisie zamien i powinno byc ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #137 Napisano 8 Kwietnia 2012 A orientujesz się ile takie kolanko moze kosztować ? Mysle ze nie powinno byc drogie ale nie moge znalesc tego na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #138 Napisano 8 Kwietnia 2012 A orientujesz się ile takie kolanko moze kosztować ? Mysle ze nie powinno byc drogie ale nie moge znalesc tego na allegro.Jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o (podaję wwedług Etki):przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym rynna podszybia -3B1 611 931 C do nr nadw. 3B-1-400 000 silniki AVB, AVF, AWX -3B1 611 931 AJ od nr nadw. 3B-2-000 001 silniki AVB, AVF, AWX Między przegrodą a serwem, Etka nie "pokazuje" innych części rurek podciśnienia. Koszt podanej przeze mnie części to około 100zł (ceny mam podane w Euro) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #139 Napisano 8 Kwietnia 2012 Tak własnie chodzi o ten zaworek i widze ze trzeba kupić całośc od przegrody do serwa, tylko czy przy przegrodzie nie będzie problemów z wymianą tego ? Bo nie przyglądnołem się na jakiej zasadzie jest tam w tej przegrodzie połączone.. Na allegro znalazłem za 30zł o ile to jest to. We wtorek pojade do sklepu i będzie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #140 Napisano 8 Kwietnia 2012 Tak własnie chodzi o ten zaworek i widze ze trzeba kupić całośc od przegrody do serwa, tylko czy przy przegrodzie nie będzie problemów z wymianą tego ? Bo nie przyglądnołem się na jakiej zasadzie jest tam w tej przegrodzie połączone.. Na allegro znalazłem za 30zł o ile to jest to. We wtorek pojade do sklepu i będzie wiadomo. Nr 8 oznaczony na niebiesko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach