Skocz do zawartości
Gość UkasHel

Pedał hamulca twardy!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemek23pp

Witam, mam nadzieję że natym forum jest kilku normalnych ludzi, a nie tylko takich co umieją sobie dostawić parapet na tylnią klapę i przyciemnić szyby izolacją. Jakie ASO? Po co. To przecierz już stare auto! Jeśli twardniej pedał hamulca, ale nie przepuszcza i nie ma tendencji do wpadania w podłogę to problem leży w podciśnieniu. Sprawdz Pompę podciśnienia, zawór zwrotny na wężu do serwa hamulcowego, serwo. Posłuchaj czy nic nie syczy przy serwie. Jeśli jest ok to zbadaj wszystkie elementy z którymi współpracuje podciśnienie. Ja zacząłbym od spryskiwaczy reflektorów (jeśli je masz). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość UkasHel

ale juz wiadomo ze to serwo...to po pierwsze..po drugie nie byłem w aso a u swojego mechanika... a problem lezy tylko w tym ze nie moge dostac takiego serwa..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość UkasHel

serwo wymienione..hamulce działaja jak nalezy!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zmari

Witam,

chciałem podzielić się z Wami moim przypadkiem i prosić o radę. Otóż, też mam problem z twardym pedałem hamulca i niestety, ale lekko przydzwoniłem w gościa z tego powodu. Gość zajechał mi drogę (wymusił pierwszeństwo) więc musiałem mocno depnąć w haulec, a dosłownie za 2 sekundy, jemu ktos inny wyjechał przed maskę - on zahamował, a ja już nie, bo pomimo, że cisnąłem pedał z całej siły samochód jechał dalej:eek: . Straty niewielkie (pękła mi ramka od teblicy rejestracyjnej), ale następnym razem może być gorzej.

Zrobiłem potem taki test: rozpędzam się do 80hm/h naciskam lekko 3 razy hamulec, a następnie bardzo mocno wciskam pedał do podłogi. Efekt jest taki, że samochód zwalnia (hamowaniem bym tego nie nazwał), pedał jest twardy jak kamień, a ABS się nie załącza.

Znajomy mechanik stwierdził że to pompa podciśnienia (vacum pompa). Wymieniliśmy na nową... i dalej to samo. Ok, idziemy dalej - wymieniliśmy na nowe serwo... dalej to samo. Hmmm, zaczyna być niewesoło:669: . Wymiana wężyka pomiędzy serwem a pompa podciśnienia (ten z zaworkiem) też nie przyniosła pożdanego rezultatu!!! No żesz kurde, co jest grane???

Mechanik stracił już pomysły, ale go cisnę, więc skoro klocki z przodu kwalifikowały się do wymiany - to jazda, wymieniamy razem z tarczami. I co??? I DUPA dalej NIC!!! Zaczyna mnie to denerwować bo samochód stoi w warsztacie już prawie tydzień i nie wiemy co z tym fantem zrobić.

 

Może macie jakieś sugestie? Dodam że wszystkie części jakie były wymieniane, są oryginalne od VW. Płyn hamulcowy był wymieniany przy przeglądzie na jesieni.

Acha, jeszcze jedno - może to coś pomoże w "zdalnej diagnozie" - stojąc w miejscu wciskam klika razy hamulec. Pedał za 4-5 wciśnięciem robi się twardy i jeśli trzymam go cały czas wciśniętego nie "mięknie" dopóki nie podkręcę obrotów silnika powyżej 1200 obrotów. Jeśli choć troszkę nie przygazuję silnika, mogę trzymać wciśnięty pedał nawet 3 minuty - nie chce zmięknąc :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie to bylo troszke inaczej natomiast w tylnim prawym kole z tylu zaciszku jest takie cos w ksztalcie " [ " na dwoch pracujacych srobach jedna sie wykrzywila i na stale docisnela klocek pod katem do tarczy ale tylko jeden klocek od str. wew.

 

Sprawa tego typu ze VW uznal ze ta czesc sie nie psuje i jej nie produkuja nawet niema zamiennikow mozna znalezc na zlomie ale trzeba szukac ja wymienilem srob na krotsza z audi a4 narazie jezdzi zrobilem to po kosztach w maju bede w PL to zrobie to jak sie nalezy bo w PL napweno to produkuja:) Zjeb... Angole:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Pedał za 4-5 wciśnięciem robi się twardy i jeśli trzymam go cały czas wciśniętego nie "mięknie" dopóki nie podkręcę obrotów silnika powyżej 1200 obrotów. Jeśli choć troszkę nie przygazuję silnika, mogę trzymać wciśnięty pedał nawet 3 minuty - nie chce zmięknąc :confused:

 

A ja mam pytanie za 100 punktów. A powinien mięknąc po takiej operacji jak wyżej? Wydaje mi się, że nie. U mnie od kliku dni własnie mięknie i nie wiem dlaczego. Tez miałem o to zapytac na forum w oddzielnym watku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zmari
A ja mam pytanie za 100 punktów. A powinien mięknąc po takiej operacji jak wyżej? Wydaje mi się, że nie. U mnie od kliku dni własnie mięknie i nie wiem dlaczego. Tez miałem o to zapytac na forum w oddzielnym watku.

 

Arapaho - tak, powinien mięknąć.

 

I już znalazłem rozwiązanie na moje bolączki ;). Brzmi to trochę niesamowicie, ale skoro nie było już więcej pomysłów, postanowiłem wymieniać jeszcze raz wszystko po kolei. I okazało się, że pierwsza wymiana już przyniosła rezultat - pompa podciśnienia!!!.

To troszkę szokujące, bo wcześniej wsadzałem nową, zakupioną od autoryzowanego przedstawiciela VW, ale wymiana na kolejny egzemplarz zlikwidowała kłopoty z hamulcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_lati

Witam!!!

Miałem to samo z hamulcami, okazało sie ze to pompa vacum, a dokładniej obluzowana tuleja która do niej wchodzi ( ta na którą podpina sie węża od podciśnienia). Wymontowałem pompę okazało sie oczywiście ze nie da sie tulei ani wymienic ani wymontować, uszczelniłem wszystko "systemem gospodarczym" zamontowałem i wszystko hula aż miło. Proponuje każdemu który ma problemy z hamulcami najpierw niech sprawdzi wszystkie węże podciśnienia opaski itp. zanim da się naciągnąć na wymianę serwa i połowy układu hamulcowego, Ja tak zrobiłem i mam parę stów w kieszeni.

 

Pozdrawiam wszystkich

 

P.s Mam Paska dopiero od jakiegoś miesiąca, nie jestem ekspertem ani też mechanikiem, to pierwsza awaria w tym samochodzie z jaką miałem styczność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opisz dokładnie co i jak robiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

I już znalazłem rozwiązanie na moje bolączki ;). Brzmi to trochę niesamowicie, ale skoro nie było już więcej pomysłów, postanowiłem wymieniać jeszcze raz wszystko po kolei. I okazało się, że pierwsza wymiana już przyniosła rezultat - pompa podciśnienia!!!.

To troszkę szokujące, bo wcześniej wsadzałem nową, zakupioną od autoryzowanego przedstawiciela VW, ale wymiana na kolejny egzemplarz zlikwidowała kłopoty z hamulcami.

 

Witam. zmari, czy po wymianie pompy vacum możesz podczas jazdy wciskać pedał hamulca kilkakrotnie (dowolną ilość razy ?) w krótkich odstępach czasu ( 2-3 s.) bez obawy że starcisz wspomaganie ( twardy pedał )?

Mam podobny problem ( po trzech przyhamowaniach wspomaganie drastycznie maleje ) i ASO twierdzi że tak ma być. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zmari
Witam. zmari, czy po wymianie pompy vacum możesz podczas jazdy wciskać pedał hamulca kilkakrotnie (dowolną ilość razy ?) w krótkich odstępach czasu ( 2-3 s.) bez obawy że starcisz wspomaganie ( twardy pedał )?

Mam podobny problem ( po trzech przyhamowaniach wspomaganie drastycznie maleje ) i ASO twierdzi że tak ma być. pozdrawiam

 

Wcześniej miałem takie same objawy. Po kilkaktotnym wciśnięciu pedału hamulca, robił się on twardy i samochód prawie nie hamował (chyba że podkręciłem obroty powyżej 1200rpm). Teraz, po wymianie pompy mogę wciskać hamulec 20 razy i nie twardnieje, a samo hamowanie przebiega bez zastrzeżeń.

Nie wiem gdzie serwisujesz auto, ale ja jak wymieniałem po kolei części w swoim, to w takich dziwnych przypadkach mam niepisaną umowę, że płacę im za robociznę i wymieniają pod moje dyktando to co im wskażę, a jeśli okaże się że miałem rację to dopiero wówczas płacę za części (dzięki temu zapłaciłem tylko za pompę pomimo że wymienialiśmy całkiem sporo innych podzespołów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie że gdy hamuje lewą nogą i jednocześnie dodaje gazu to pedał hamulca jest bardziej miękki i hamowanie jest skuteczniejsze. Kruciec wychodzący z pompy podciśnienia mam lużny więc juz wiem że to ciśnienie mi tamtędy ucieka z układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gienio7

podepne sie pod temat, w moim pasku mam ten sam problem co kolega ktory zalozyl temat, poczytalem troche forum i mysle ze to wina serwo,zatkal sie odplyw, zebrala sie woda kolo niego i go troche zalala , wode spuscilem, a teraz moje pytanie czy da sie cos zrobic z tym serwo, rozebrac, wyczycic czy cos podobnego czy trzeba wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze odgrzewam... ale tez jestem po wymianie vacum... na cieplym silniku hamuje rewelacyjnie w porownaniu do tego co bylo przed wymiana. Problem jest rano gdy jest zimno w nocy. Hamulec dziala jak chce. Efekt taki ze hamulec jest jakby przmarzniety delikatnie.... i twardnieje szybko bo nacisnieciu. Co najciekawsze jak go nawet zostawie na kilka godzin to nic sie nie dzieje, tylko gdy stoi zalozmy z 8 -10 godzin:/ Plyn nowy zalany w warsztacie miesiac temu.

 

Sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry ze odgrzewam... ale tez jestem po wymianie vacum... na cieplym silniku hamuje rewelacyjnie w porownaniu do tego co bylo przed wymiana. Problem jest rano gdy jest zimno w nocy. Hamulec dziala jak chce. Efekt taki ze hamulec jest jakby przmarzniety delikatnie.... i twardnieje szybko bo nacisnieciu. Co najciekawsze jak go nawet zostawie na kilka godzin to nic sie nie dzieje, tylko gdy stoi zalozmy z 8 -10 godzin:/ Plyn nowy zalany w warsztacie miesiac temu.

 

Sugestie?

 

może pompa vacum też walnięta? nową czy używaną kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość camilozeta

No to ja dołączam! Mam dokładnie to samo, jak postoi parę godzin na zimnie to mi go przyblokowuje i jest twardy. Do tego stopnia, że jak wcisne mocno, to potem aż muszę go nogą cofać bo hamuje. Wnioskuję zatem, że wymiana płynu nic nie da, bo pimpciak już to zrobił i nic nie dało. Co to za cholerstwo? Ktoś wie?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na zlosc temperatura w nocy podskoczyla powyzej zera ostatniej nocy i objawów dzisiaj brak. Pompe kupilem uzywke z auta 3 letniego ale ciezko poznac ze uzywana w kazdym razie. Zalozona nowa aluminiowa uszczelka.... weze dodatkowo zabezpieczone zaciskami. No i jak juz pisalem... wszystko cacy dopoki nie ma mrozu w nocy. Mialem taki plan aby po nocy auto odpalic i jezeli bedzie twardziel to podgrzeje delikatnie serwo bo czytalem na forum ze jest mozliwosc aby zaszlo ono woda i poprostu zamarzalo. Napisze czy byl jakis efekt po pierwszym przymrozku w nocy.

 

Ps. pompa raczej ok poniewaz poprzednio mialem objawy za niskiego podcisnienia w ukladzie - telepalo autem przy wylaczeniu. Teraz jest wszystko w porzadku.

 

/////////////////////////////

 

Wlasnie wykonalem zabieg liposukcji na serwie lecz to co odessalem wyglada bardziej jak bloto niz woda. Czy to znaczy ze w srodku jest sajgon czy sie nie martwic dopoki nie bedzie problemow?

Edytowane przez pimpciak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, prosze kogos kto jest w temacie i wie jak wspoldzialaja wszystkie elementy ukladu hamulcowego: tj. pedal hamulca - pompa- serwo- abs zaciski - pompa wakum i te wszystkie "zaworki". smieszni mechanicy chca mnie skasowac na gruba kase a mam wrazenie ze nawet nie wiedza co z czym i jak wspoldziala i co moze byc przyczyna niesprawnosci hamulca. Ps. wiem ze szczegolowy opis pomoze naprawde wielu ludziom. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie sa objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak sprawdzić pompe wacum w domowych warunkach ? Po wyjęciu wężyka z serwa przy wlączonym silniku czuć że zasysa ,po przylożęniu palca , czy po takim sprawdzeniu mogę wyeliminować jej awarie ,czy ona musi ciągnąć z określonym ciśnieniem ?

Proszę o informacje . Sprawa bardzo pilna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności