mac Zgłoś #21 Napisano 8 Września 2010 Ja ostatnio wypłukałem silnik preparatem motula i zalałem go świeżym motulem. Efekt ? Przestał brać olej ..(no prawie , o 70 proc mniej go bierze) i silnik bardziej miękko pracuje. Wycieków ZERO. ja dzisiaj w afn'ie 110km wyplukalem silnik liqui moly, i zalalem 5w40 liqui. Wczesniej byl castrol 5w40 i bral olej 1L/3tkm a po castrolu texaco 10w40 diesel i tak samo bral olej. Zobaczymy jak bedzie. Dam znac. Acha. przebieg jest 562tkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #22 Napisano 8 Września 2010 to co ktos probowal plukac silnik PD?? bo ja w niektorych paskach zauwazylem ze pod korkiem wlewu oleju sa takie jakby drobinki metalu??co to oznacza??czy wtedy takie plukanie sie przydaje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac Zgłoś #23 Napisano 13 Września 2010 aktualizacja. Przejechalem 2000km, i juz jest olej tak na troche wiecej niz polowie, czyli ze 0.4 by sie zmiescilo. Nie wyglada na to zeby to plukanie i zmiana oleju na liqui moly pomoglo za bardzo. Chyba bedzie trzeba szukac innego sposobu na zuzycie tego oleju (5w40).. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #24 Napisano 13 Września 2010 Moze warto wymienic uszczelniacze na zaworach i wtedy patrzec na zuzycie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac Zgłoś #25 Napisano 14 Września 2010 Moze warto wymienic uszczelniacze na zaworach i wtedy patrzec na zuzycie oleju. No, wlasnie sie zastanawiam za co sie najpierw zabrac... uszczelniacze czy turbinke, bo uklad sprezania sie troszke poci. Ktos moze zna dobrego fachmena od uszczelniaczy zaworow w Gdansku lub Poznaniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumun22 Zgłoś #26 Napisano 10 Grudnia 2010 witam pytanie pod temat plukania silnikow, mialem walnieta uszczelke pod glowica olej bilay maslo wszedzie jak ja mam to dobrze zlac bez plukania pozdrawiam szymon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #27 Napisano 10 Grudnia 2010 witam pytanie pod temat plukania silnikow, mialem walnieta uszczelke pod glowica olej bilay maslo wszedzie jak ja mam to dobrze zlacbez plukania pozdrawiam szymon bez płukania to zostaje tylko rozebrać silnik w proch i wyczyścić innego wyjścia nie widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #28 Napisano 10 Grudnia 2010 Płukanie przed zmiana oleju ? <hahaha> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #29 Napisano 10 Grudnia 2010 Ludzie to sobie lubią utrudniać życie , poza extremalnymi przypadkami , to płukanie nie ma żadnego sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #30 Napisano 11 Grudnia 2010 Płukanie przed zmiana oleju ? <hahaha> jak widze taki komentarz to robie taka sama mine i tak samo z ciebie wyje jak ty z tego tematu. na forum jest uzytkownik hha ktory tez mial takie podejscie az sam zalozyl temat po uzyciu LM do plukania i sa same pozytywy i opisal tez to co wylecialo z olejem z silnika. takze zachowaj tak beznadziejne komenty dla siebie albo na fotke.pl najpierw poczytajcie troche bo skoro sie smiejecie z tego pomyslu to znaczy ze tez smiejecie sie z wieleelu uzytkownikow forum;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza76 Zgłoś #31 Napisano 18 Grudnia 2010 Może warto porozmawiać o konkretach zamiast o mitach? Płukanie samochodu o przebiegu 33 tys km, dla odmiany również płukanie samochodu 25-letniego. Do tego konkretny opis techniczny: http://www.motochemica.pl/wyniki-testow-2/czyszczenie-ukladu-smarowania/ Proponuję najpierw przeczytać, a później dyskutować o faktach, zamiast rzucać zasłyszanymi "w eterze" komunałami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leo828 Zgłoś #32 Napisano 20 Marca 2011 Chciałbym odświeżyć temat. Czy ktoś stosował środek Protec Engine Flush lub Motul Engine Clean? Jeżeli tak to proszę o komentarz. Chcę zmienić olej w żony samochodzie Peugeot 2.0 HDI. Dotychczas był zalewany Castrol Magnatec 10W40, chciałbym zalać Edge Turbo Diesel 5W40 bo na tym jakoś ciężko pali i głośno pracuje. Dodam,że przebieg ma 50000km. Co o tym myślicie? Zmieniać i wypłukać silnik którymś z tych preparatów, czy zostać na tym oleju co jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #33 Napisano 21 Marca 2011 Ja uzywam Flusha z Motula. I nie nazekam. Tyle ze wymieniam olej w troszke inny drozszy sposob. Wybija kolejne 9 tys mil i wlewam czyscik, przelatuje 100km/wylewam/zalewam(na starym filtrze)okolo 2l nowego oleju(to tak do minimum) przelatuje okolo 10-15minut w miescie/zlewam mieszanke resztek syfu, resztek starego oleju,resztek nowego z czyscikiem(teraz na 99% nie mam w silniku czyscika ktory rozrzedzi nowy olej) zostawiam z odkreconym korkiem na jakies 3h/wracam i znajduje okolo 200ml oleju ktory obciekl z silnika(oczywiscie wczesniej juz wyciagnelem filtr) zakrecam z nowa uszczelka miedziana, zalewam, zakladam filterek/robie rundke/dolewam po jakichs 3h do znaku max. Ogolnie to balem sie wlasnie tego rozrzedzania bo nie da sie wylac wszystkiego po czyszczeniu silnika. Ale koles z VW powiedzial ze jak chce uzywac czyscika to puzniej zebym sobie go mala iloscia oleju wyplukal z silnika przed zalaniem nowego oleju i zalozeniem nowego filtra, bo jak nie to mi zmieni on wlasciwosci nowego oleju. Szczerze powiem ze to co zlewam po plukaniu jest rzadkie i z takimi jakby folijkami oraz kluskami, kolejne plukanie olejem jest juz normalne i prawie czysty olej wylatuje. Natomiast jak czyscika nie wleje to wylatuje olej gesty jako tako i bez syfu. Gosc ktory mi powiedzial jak to stosowac mowi ze wystarczy raz w roku to zrobic albo (przy moich przebiegach 30tys mil rocznie) raz na dwie wymiany oleju. A za to jak chce dbac bardziej to zebym na jeden olej wymienial 2 filtry. Czyli zarzucil nowy filtr z olejem, posmigal do 5 tyciecy i dal nowy filtr (bez oleju) bo stary juz nie spelnia swojej roli tak jak powinien. Moje wrazenie jest dobre po zmianie filtra w trakcie, czesciowo zuzyty olej delikatnie sie oczyszcza co widac przy rozcieraniu na palcach. Generanie mysle ze to nie zaszkodzi skoro tamten gosc robi tak (tak twierdzi) od wielu lat wg mojej logiki lepiej zapchany filter wywalic i reszte syfu wylapac czystym wydajniejszym. Koszt nie wielki bo w UK Olej wynosi mnie £43 czyscik £5 i 2 filtry £3.20 za kazdy. Wiec dokladam jedynie £3.20 w polowie eksploatacji i co 2 olej £5 na czyscik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leo828 Zgłoś #34 Napisano 21 Marca 2011 No nie wiem, mam mieszane uczucia, żeby coś nie sknocić zamiast polepszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #35 Napisano 21 Marca 2011 No wg mnie to tak jak mowil ten koleszka z VW jak chcesz cos polepszyc to zmien sam filter w polowie eksploatacji oleju a takiego czyscika to sie wystrzegaj, albo go wyplucz olejem(strata okolo 2-2,5L oleju) zeby jak mowisz ''nie zknocic''. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza76 Zgłoś #36 Napisano 29 Kwietnia 2011 Płukanka dobrej firmy nigdy nie zaszkodzi. Szczególnie, jeśli zmieniasz olej na lepszy. Zresztą zobacz sobie TUTAJ albo TUTAJ - trochę przykładów płukania różnych silników - nowych, starych. O samym płukaniu możesz poczytać więcej tu: http://www.motochemica.pl/wyniki-testow-2/czyszczenie-ukladu-smarowania/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #37 Napisano 29 Kwietnia 2011 Płukanka dobrej firmy nigdy nie zaszkodzi. Szczególnie, jeśli zmieniasz olej na lepszy. Zresztą zobacz sobie TUTAJ albo TUTAJ - trochę przykładów płukania różnych silników - nowych, starych. O samym płukaniu możesz poczytać więcej tu: http://www.motochemica.pl/wyniki-testow-2/czyszczenie-ukladu-smarowania/ a co zatym idzie rozszczelnienie silnika w starszych autach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chatom Zgłoś #38 Napisano 29 Kwietnia 2011 w motocyklach zaleca się płukanie silnika..nie wiem dlaczego miało by to zaszkodzić..te środki rozpuszczają nagar..wydaje mi się że nie powinno być zatorow.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza76 Zgłoś #39 Napisano 1 Maja 2011 Płukanie jest nawet zalecane dyrektywą unijną jako proekologiczne. Wojta, jeżeli przeprowadzisz najbardziej podstawową kwalifikację, możesz stosować też w starszych silnikach. Oglądałeś przykłady z linka? Mam wrażenie, że niestety nie. 25-letnie auto nie wystarczy? Osobiście płukałem 19-letnią Jettę z przebiegiem zaledwie 656 tys km (1,8 na monowtrysku to wieczny silnik). Z kolei oplowski Ecotec 16-zaworowy to silnik, z którym trzeba uważać. Generalna najprościej rzecz ujmując - zasada jest taka: jeśli silnik zyga olejem, płukanie nie ma sensu. Silnik przegrzany (a to się często Ecotecom zdarza) to już kicha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #40 Napisano 11 Października 2011 Panowie jak się mają wasze silniki po płukance? Nie rzygają olejem? Zastanawiam się nad płukaniem swojego silnika. Tylko zastanawia mnie jak pozbyć się później tego środka z silnika. Spuszczenie oleju wystarczy? Czy lepiej silnik zalać jakimś tanim olejem, pojeździć trochę, spuścić i zalać właściwym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach