Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gibajek

Ja mam 90KM 19 TDI z lipca 1998, nie wiem jak poznać(odczytać) typ/model. Mam pytanko: jak wymienic termostat i czy w ogóle jest sens aby robic to własnoręcznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam a fn-ie jak sie za to zabrać trudno ? jalie dojście do niego ? ewentualnie prosze o fotki

Jedziesz palcem po dolnym wężu od chłodnicy i dochodzisz do plastikowego króćca przykręconego do bloku silnika na dwie śruby imbusowe. Wykręcasz obie śruby i odciągasz króciec, a wtedy zalewa Cię wiadro płynu chłodniczego, który zleci z bloku i z chłodnicy ;-) Tak na poważnie, to powoli odciągaj króciec i płyn będzie ściekał do jakiegoś podstawionego wiadra lub miednicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam a fn-ie jak sie za to zabrać trudno ? jalie dojście do niego ? ewentualnie prosze o fotki

A może warto poszukać czasem na forum? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36810

Edytowane przez emge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy i swiece w podgrzewaczu (silnik 1.9TDI AJM PD). Ale pojawił sie problem, mianowice :

zalałem silnik płynem, próbowałem go odpowietrzyć i tu pojawił sie problem. Ni cholery nie moge go odpowietrzyc, probowalem różnych sposobów z forum. Nic dalej jest powietrze. Ponadto zostawiłem auto z włączonym silnikiem temp.ok 90st, po 30 min, temp spadła daleko poniżej 90st. Nie moge go rozgrzac powyżej 90st.

temp.poczatku otwarcia termostatu 87st-tak jest na nim napisane.

Jak ktos wie co z tym zrobic prosze o rade.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam odswieze temat.. wymienilem jeden termostat ten co na zdjeciu, ale auto dalej nei chce sie dogrzewac, tzw zalezy jaka jest temperatura jezeli duzy mroz to nei chce dogrzac. Czy czasem pasek nei ma 2 termostatow a ten drugi jest gdzies kolo pompy vacum>?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam odswieze temat.. wymienilem jeden termostat ten co na zdjeciu, ale auto dalej nei chce sie dogrzewac, tzw zalezy jaka jest temperatura jezeli duzy mroz to nei chce dogrzac. Czy czasem pasek nei ma 2 termostatow a ten drugi jest gdzies kolo pompy vacum>?????

 

Nie Passek ma tylko jeden termostat- przy pompie.Może masz zapchaną nagrzewnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kurde nie wiem, ale czasami jest tak, ze sie nagrzeje do 80 wlacze ogrzewaniei traci cieplo, moze cos blokuje ten termostat,juz sam nie wiem, a w ktorym miejscu jest nagrzewnica mozna ja jakos latwo wycyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest w kabinie-pod deską rozdzielczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego długi 123 zaden problem mamy te same silniki termostat jest z prawej strony silnika jest tam taki króciec wychodzacy z dołu silnikana pod katem 45 stopni na 2 imbusach jak cos to słuze pomoca nie trzeba zdejmowac chłodnicy

Edytowane przez radek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat, czy w AVF jest jakiś kranik aby spuścić płyn czy poluzować 2 sróbki od termostatu i łapać płyn spod spodu? musze termostat wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Temat również mnie interesował więc dla potomnych napiszę. W AVF 2001r. jest kranik. Różni się trochę od tego:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36810

W AVF 2001r kranik ma śrubę "motylkową", czarną do odkręcenia palcami. Średnica zewnętrza spustu to ~11mm czyli taką średnice wewnętrzną musi mieć wąż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jaki jest kranik to raczej nie jest powiązane z silnikiem. Ja mam AVB 2004 automat (chłodnica wody z chłodnicą oleju ASB) i kranik mam jak na zdjęciu z linka do tutoriala, a rodziców pasek AVB 2004 manual ma właśnie taką czarną motylkową.

Co do spuszczania płynu, jak wymieniałem u rodziców to robiłem na zimnym silniku, z chłodnicy spuściłem przez kranik za pomocą wężyka i wiaderka, apotem przeznaczona do tego celu brytwanka do ciasta pod auto i popuszczanie termostatu i łapanie płynu. Prawie cały udało się złapać ( miał raptem parę miesięcy).

Jak wymieniałem u siebie, robiłem to na ciepłym silniku, więc przez kranik spuściłem cały płyn. Jeśli wszystko jest w porządku auto odpowietrzy się samo błyskawicznie. Z termostatem do avb z serwisu przychodzi jeden o ring. Termostatu w avb nie da sie włożyć źle bo plastikowa czarna obudowa termostatu na to nie pozwoli. Ogólnie z pośród wielu innych aut w jakich wymieniałem termostat, ten jest najprostszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy w 1.9 tdi SE 99r ,tak samo sie wymienia termostat co w AFN?

Przy wymianie obowiazkowo auto musi byc uniesione badz na kanale?czy od ory mozna to wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie musi byc na kanale, spuszczasz plyn odkrecasz krociec, zmieniasz zalewasz, odpowietrza sie i wio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Przeszukałem internet w sprawie wymiany termostatu w moim AVB i coś co wydawało mi się proste przestało być proste - już tłumacze.

Termostat znajduje się za alternatorem w kroćcu przykręconym dwoma śrubami - odkręcamy i wymieniamy. Problemem, może być cieknący płyn chłodniczy. Można spuścić odłączając któryś z przewodów. Wszystko niby ok, ale... mądre książki piszą, że dla silnika AVB należy:

- odłączyć oba przewody od chłodnicy oleju (nie rozumiem po co?) - czy to naprawdę konieczne?

- odłączyć dolny przewód chłodnicy.

Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu należy odłączyć przewody od chłodnicy oleju?

Generalnie chcę się do tego dobrać w taki sposób:

- odłączyć przewód od kroćca, zlać płyn, odkręcić krociec i poprostu wymienić termostat.

Proszę o opinię, czy faktycznie te "dziwne czynności" są konieczne bo jakoś nie rozumiem ich intencji.

Edytowane przez mani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o opinię, czy faktycznie te "dziwne czynności" są konieczne bo jakoś nie rozumiem ich intencji.

Spuść płyn korkiem na chłodnicy (na dole po stronie kierowcy) odkręć króciec, wymień termostat (część płynu i tak wyleci z silnika z racji tego ze termostat był zamknięty) poskręcaj wszystko, zalej płynem i tyle. Dla pewności jak nie wymieniasz płynu, kup butelkę na dolewkę. Nie przejmuj się tym wężem na chłodnicy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisza tak gdybys chcial spuscic a ty wez tylko odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego by zmiejszyc cisnienie wymien termostat i uzupelnij plyn a potem odpowietrzc uklad i tyle :) tylko nie rob tego na cieplym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisza tak gdybys chcial spuscic a ty wez tylko odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego by zmiejszyc cisnienie

No bo musi spuścić, to nie czujnik temperatury, zanim wymieni termostat to cały płyn będzie już na ziemi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No bo musi spuścić, to nie czujnik temperatury, zanim wymieni termostat to cały płyn będzie już na ziemi.
w sumie racja przy czujniku tylko bechnie i koniec wybacz zapomnialem ide spac narka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojta, GURAL, dzięki za odzew. Wiadomo, ze spuszczę płyn z wyrównawczego + jeszcze trochę żeby mnie nie zalało ;). Ale naprawdę dziwię się tej mądrej książce bo rozdział mówi o wymianie termostatu, a nie kapitalnym remoncie.... Panowie dziękuję za potwierdzenie mojej teorii - jak to dobrze, że człowiek zanim uwierzy w słowo pisane jeszcze czasem się nad nim zastanowi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności