kogut1111 Zgłoś #41 Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam mój problemik jest następujący. Po wciśnięciu sprzęgła i włączeniu pierwszego biegu odczuwam takie puste stukanie. Domniemam, że dźwięk ten pochodzi od skrzyni biegów. Czytając ten i wiele innych postów natknąłem się na podobne problemy o których pisali forumowicze, lecz nie uzyskiwali oni odpowiedzi. Staram się czytać dokładnie i śledzić każą wypowiedz mam nadzieję, że nic nie przeoczyłem. Moje pytanie jest następujące czy ten dźwięk może pochodzić z częściowego ubytku oleju w skrzyni biegów???? Skrzynia biegów manualna 5 biegowa diesel 1.9 Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #42 Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam mój problemik jest następujący. Po wciśnięciu sprzęgła i włączeniu pierwszego biegu odczuwam takie puste stukanie. Domniemam, że dźwięk ten pochodzi od skrzyni biegów. Czytając ten i wiele innych postów natknąłem się na podobne problemy o których pisali forumowicze, lecz nie uzyskiwali oni odpowiedzi. Staram się czytać dokładnie i śledzić każą wypowiedz mam nadzieję, że nic nie przeoczyłem. Moje pytanie jest następujące czy ten dźwięk może pochodzić z częściowego ubytku oleju w skrzyni biegów???? Skrzynia biegów manualna 5 biegowa diesel 1.9 Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi Pozdrawiam Jest jeszcze kilka innych powodów np. uszkodzone poduszki skrzyni biegów lub samego przegubu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwola Zgłoś #43 Napisano 29 Czerwca 2012 wymienic olej nalezy , a najlepiej przy wiekszym przebiegu dolac http://www.ebay.co.uk/itm/XADO-Manual-Gear-boxes-transmissions-and-differentials-oil-additive-treatment-/320935022157?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Other_Vehicle_Parts_Accessories_ET&hash=item4ab937ce4d#ht_1357wt_1139. pomaga w pracy skrzyni jak i tez cichna szumy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Unknown Zgłoś #44 Napisano 11 Lipca 2012 do spustu jest potrzebny klucz z dziurką dostepny na allegro koledzy poratujcie, bo przegladam allegro i znaleźćgo nie mogę. wiem, że post był napisany dawno temu, ale poszukuje owej nasadki do spustu. pojezdziłem troche i nigdzie po sklepach nie mają takich rozmiarów. to ma być torx 12kątny - 16mm z "dziurką" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #45 Napisano 11 Lipca 2012 http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=klucz+korek+vw jest tego pełno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Unknown Zgłoś #46 Napisano 11 Lipca 2012 hehe dzięki. nie pomyślalem, by w ten sposób szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sd928118 Zgłoś #47 Napisano 12 Lipca 2012 mój Passat ma ponad 240tkm ns blacie. pomyślałem, że profilaktycznie wymienie olej w skrzyni a na penwo to nie zaszkodzi. dodam tylko, że ze skrzynią nic się nie działo niepokojącego. kupiłem castrola gl4+ 75W90 był polecany gdzieś na forum. po wymianie skrzynia chodzi jak po remoncie - rewelacja! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dexx Zgłoś #48 Napisano 4 Listopada 2012 witam chciałem dołaczyć się do tematu i mam do tego pytanie. Jestem nowym uzytkownikiem, a tak ogólnie to moje piewsze własne auto. Nie jestem za bardzo obyty z mechaniką, ale zastanawiam się nad wymianą oleju w moim passacie w skrzyni. Teraz pytanie dlaczego ? przypuszczam że może tam coś być ponieważ kiedy silnik jest zimny i kiedy np jadę do pracy, bardzo topornie i z dużym oporem wchodzi bieg drugi i troszkę pierwszy. Redukcja np podczas jazdy z trójki na dwójkę jest bardzo cięzka. jednak jak silnik się rozgrzeje do około 80 stopni jest OK... zastanawiam się czy to może być coś z olejem ? Czy mogę samodzielnie sprawdzić poziom i w razie potrzeby dolać ? jakiego oleju używać ? prosiłbym o jakiś opis w miarę zrozumiały, ponieważ chciałem to zrobić we własnym zakresie a z tego co wiem nie jest to super skomplikowane. Dzięki i pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggie Zgłoś #49 Napisano 8 Stycznia 2014 Witam. Przymierzam się do wymiany oleju w tiptronicu i mam w związku z tym pytanie? Zdecydować się na wymianę statyczną czy dynamiczną? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggie Zgłoś #50 Napisano 16 Stycznia 2014 już wymieniłem-dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #51 Napisano 25 Marca 2014 Panowie planuję wymianę oleju w skrzyni bo zapewne juz przepracowany....gdzie znajdę korek spustowy i korek do wlewu oleju w skrzyni manualnej 5 biegowej ? i przede wszystkim jaki olej oryginalny ma symbol i ile go wchodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #52 Napisano 25 Marca 2014 Spustowy centralnie pod skrzynią, nie da się nie zauważyć. Potrzebujesz klucz spline M16 z otworem w środku. Wlewowy obok/nad lewą półosią, klucz imbus 17. Oleju potrzebujesz ok 2,2l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #53 Napisano 31 Marca 2014 Spustowy centralnie pod skrzynią, nie da się nie zauważyć. Potrzebujesz klucz spline M16 z otworem w środku.Wlewowy obok/nad lewą półosią, klucz imbus 17. Oleju potrzebujesz ok 2,2l dzieki za konkretne info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #54 Napisano 6 Maja 2014 Witam, a czy przy wymianie oleju w skrzyni ma znaczenie w jakie pozycji jest drążek zmiany biegów(bieg lub luz) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #55 Napisano 9 Maja 2014 Witam, a czy przy wymianie oleju w skrzyni ma znaczenie w jakie pozycji jest drążek zmiany biegów(bieg lub luz) ? Bez znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #56 Napisano 9 Maja 2014 Ja u siebie miałem oba korki na spline M16 z dziurką. Kupiłem normalnego splina M16 i nawierciłem wiertłem dziurkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #57 Napisano 13 Maja 2014 u mnie to samo , 2 m16 spline,korki sa z precikiem w srodku a klucz z dziurka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazzu Zgłoś #58 Napisano 30 Grudnia 2014 Czy ktoś mógł by mi zaznaczyć gdzie jest ten wlew nad lewą pół osią ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #59 Napisano 30 Grudnia 2014 toche słabe Twoje zdjęcie ale zobacz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/31132-Olej-w-skrzyni-manual?p=1588689&viewfull=1#post1588689 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miszka009 Zgłoś #60 Napisano 2 Stycznia 2015 Witam, czy mógłby ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się korek wlewu oleju, w skrzyni automatycznej ( nie tiptronic) ? czy mogę wlewać olej przez rurkę, która wychodzi z misy? podejrzewam ze jest to odpowietrznik.. no i proszę o wskazówki jak najlepiej dokonać tej wymiany ? Auto to Passat B5 z 2000r silnik 1.9 TDI 110KM skrzynia automatyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach