waldek40 Zgłoś #21 Napisano 15 Kwietnia 2008 odgrzeje trochę temat:) a mianowicie może ktoś wie jakie parametry powinien posiadać taki siłownik klapy do B4, wcześniej kupiłem od kolegi z forum zamienniki TOPRAN ale maja za duże gniazda na te kulki i klapa trzeszczy jak sie ja podnosi i jeszcze w dodatku nie podnosi sie tak jak powinna:(, wczoraj pojechałem na szrot patrze stoi b3 i ma siłowniki (tylko klapa bez szyby ) podnosi sie pięknie ( bo odchodzi ciężar szyby) założyłem je do swojego i kiszka tak samo padnięte są :6:56: znalazłem na allegro firmę co sprzedaje siłowniki t takie podają parametry PASSAT B4 długość-515 skok-225 siła 510 PASSAT B3 długość- 515 skok-225 siła-460 czyli widać że różnią sie tylko siłą,a ile mogą kosztować oryginalne takie siłowniki ??czy te parametry podane do modelu B4 przez tą firmę są prawidłowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwiater Zgłoś #22 Napisano 16 Kwietnia 2008 ja kupiłem na allegro toprany o sile 500 i znakomicie się sprawuja wymiana prościutka zajeła niecałe 5 minutek tak więc śmiało ja kupuj bo oryginały pewnie są droższe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #23 Napisano 16 Kwietnia 2008 ja kupiłem na allegro toprany o sile 500 i znakomicie się sprawujawymiana prościutka zajeła niecałe 5 minutek tak więc śmiało ja kupuj bo oryginały pewnie są droższe no ja też kupiłem poprzednie toprany o sile 500N i nie podnosi sie klapa do końca,ciężko potem zamknąć klapę ja zamykam ale żonka nie daje rady, i tak jak psiałem mają za duże mocowania na te kulki :6:56:, może zainwestować teraz w siłowniki HART ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #24 Napisano 6 Stycznia 2009 odgrzeję troszkę temat... dzisiaj usłyszałem psssssss i klapa spadła mi na łeb poszedł siłownik w używki chyba nie ma co się bawić, orientuje się ktoś ile taki nowy siłownik kosztuje w ASO? a jak nie to co wybrać z allegro? jaką markę polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #25 Napisano 6 Stycznia 2009 Kup jakieś markowe, jak kupiłem jakieś wynalazki i teraz skrzypią przy otwieraniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #26 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) oryginał w ASO 100zł za sztukę, na dodatek nie ma ich w kraju, trzeba sprowadzać w niemcowni - tak mi powiedzieli w ASO w rzeszowie... chyba poszukam zamiennika EDIT i znalazłem 35zł sztuka, 2 lata gwarancji, marka Hans Pries Link do aukcji nick sprzedającego to inter_moto Za jakiś czas dam znać jak się sprawują... Edytowane 7 Stycznia 2009 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #27 Napisano 13 Stycznia 2009 no i mam klapa otwiera się aż miło bez żadnych zbędnych odgłosów. A to że klapa ma przy końcu otwierania taki "skok" to chyba normalne, bo by klapę wyrwało z zawiasów teraz jest mały problem z zamykaniem klapy bo trzeba użyć dość sporej siły ale może siłowniki się wyrobią z czasem i będzie lżej, dodam tylko że ja mam klapę odciążoną o silniczek wycieraczki, wycieraczkę i inne takie bajery czyli: polecam wymianę siłowników na nowe jeśli macie problemy z otwieraniem się klapy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnahib Zgłoś #28 Napisano 13 Stycznia 2009 Ja swoje wymieniałem niecały rok temu i miałem tak samo ,teleskopy są tak zrobione ażeby w końcowej fazie otwierania nie wyrwały zawiasu dlatego zwalniają na konńcu.(tak na dobrą sprawe nikt z nas nie miał od nowości swojego pasiora więc niewiadomo jak się otwierały nowe orginały) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #29 Napisano 13 Stycznia 2009 owszem powinny "zwalniać" na końcu ale nie skokiem tylko płynnie, delikatnie, tak mają oryginały, podobnie jak z otwieraniem i zamykaniem, oryginalne siłowniczki mają to pięknie wyważone, podróby albo ciężko się zamykają albo otwierają, albo piszczą (przeważnie nie od razu i latem), niestety ale te wszytkie toprany/hanspriesy oryginałom do pięt nie dorastają, z tęsknotą wspominam chwile kiedy jeszcze miałem oryginały zanim się skończyły, normalnie miodzio, od pewnego czasu mam badziew topran i gdybym miał tylko jakąś większą dotację niespodziewaną to b. chętnie sprawiłbym sobie oryginały, tym bardziej że klapy używam nierzadko, nierzadko też wyrżnąłem czachą w klapę bo ta nie raczyła się do końca otworzyć (bo za zimno, bo auto krzywo stoi, bo sam nie wiem co) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #30 Napisano 13 Stycznia 2009 U mnie są jeszcze oryginały. Jak jest zimno to już bardzo słabo pracują, ale przy końcu rzeczywiście powoli zwalniają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina Zgłoś #31 Napisano 23 Sierpnia 2009 Ja kupiłem w tamtym roku na jesień używane ze szrotu oryginały, pochodziły ok dwa tygodnie do pierwszego przymrozku, do dziś trzymałem klapę na głowie, ale kupiłem w końcu zamienniki i zaraz zakładam. Nie wiedziałem po zdjeciu zabezpieczenia w postaci blaszki co dalej mam z tym zrobić, ale po przeczytaniu tego tematu chyba dam radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikos Zgłoś #32 Napisano 23 Sierpnia 2009 A zostawił ktoś otwarta klape przez pół dnia na tych "odpowiednikach" orginałów ? mi czasem sie zdarzyło i powiem krótko pudzian musiał mi pomagać klape zamknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #33 Napisano 27 Września 2009 (edytowane) Odkopię trochę kotleta. Od dłuższego czasu i u mnie już są problemy z opadającą klapą, a że zima się zbliża to przydałoby się w końcu wymienić ... Tylko co wybrać Na alledrogo jest trochę tego, ale które będą najlepsiejsze Adams chwała Ci za podanie namiarów na sprzedawcę , ale on niestety nie ma już siłowniczków w swojej ofercie Także jakby ktoś mógł polecić sprawdzoną markę lub sprzedawcę to byłbym ogromnie dźwięczny Poszperałem i znalazłem kilku różnych producentów: DTW Germany - http://www.allegro.pl/item753737327_silowniki_klapy_tylnej_vw_passat_b3_b4.html FA KROSNO S.A. - http://www.allegro.pl/item753737327_silowniki_klapy_tylnej_vw_passat_b3_b4.html DELPHI lub GAYSAN - http://www.allegro.pl/item730154907_silownik_klapy_tylnej_vw_passat_b3_kombi_1988_93.html FEBI BILSTEIN - http://www.allegro.pl/item741395991_silowniki_klapy_tylnej_vw_passat_b3_b4.html EDIT - okazuje się jednak że nie FEBI a HART Edytowane 28 Września 2009 przez Remek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
speedvr6 Zgłoś #34 Napisano 27 Września 2009 Tak te teleskopy są na bardzo mocny wcisk jeżeli masz dużo siły w rękach bez problemu je wymienisz ja wymeniłem na siłowniki z topranu po zniżkach dałem ok 20 zł za szt i bardzo dobrze sobie radza pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AMERYT67 Zgłoś #35 Napisano 2 Października 2009 Wymieniłem tydzień temu te siłowniki na FA Krosno, wymiana i montaż banalna, śrubokręt do podważenia starych blaszek + trochę wyobraźni, a nie siły przy zakładaniu nowych. Cała operacja z przyglądaniem się etc 10 minut. Koszt 2_ch sztuk 68zł do B5, chodzą jak należy, cichutko bez problemów i angażowania siły. Kupione w Inter Cars Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #36 Napisano 8 Października 2009 No to i u mnie już siłowniczki wymienione. Ponoć firmy HART i ponoć germańskie. Jak to jest w rzeczywistości to pojęcia nie mam Siłowniczki zakupiłem u użytkownika yuniorek Wymiana jest rzeczywiście banalnie prosta Miałem tylko mały problem, bo siłowniczki okazały się z centymetr za długie, i musiałem się posiłować żeby je zcisnąć i zamontować. No i pomoc drugiej osoby jest bardzo przydatna Ja zacząłem wymieniać sam i po wyjęciu pierwszego na głowie i plecach poczułem "dynamiczną masę" klapy bagażnika Teraz klapa otwiera się aż za elegancko - na końcu nie zwalnia, i wyrywa klapę z zawiasów. Zobaczymy jak to będzie z czasem. Gniazda oczyściłem i nasmarowałem smarem do łożysk, nic więc mi też nie skrzypi. Generalnie jest lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tigerone Zgłoś #37 Napisano 12 Października 2009 Kolego teleskopy sa na wcisk mialam ten sam problem z moimi pamietaj, jak wyciagasz stare to trzymaj druga reka klape bo mi czolo obila to tak na przyszlosc wymienia sie w 3 min. popsotu wyciagasz taki metalowy "drucik" i sila wypychasz na miejsce dajesz nowy pamietaj o klapie ciezka sie staje bez silownikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #38 Napisano 18 Listopada 2009 polecam siłownik klapy z krosna sa jak oryginały.założyłem je i działają rewelacyjnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AMERYT67 Zgłoś #39 Napisano 19 Listopada 2009 prawie 2 miesiące i siłowniki z Krosno jak na razie bez zarzutu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #40 Napisano 20 Listopada 2009 na końcu nie zwalnia, i wyrywa klapę z zawiasów. Zobaczymy jak to będzie z czasem No niestety nadal tak jest... Może z czasem nawet i coraz bardziej wyrywa ... Będę musiał podumać nad jakimś ogranicznikiem, bo mi zawiasy wyrwie z budy Ale przynajmniej "na łeb" nie leci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach