Gość Luk333 Zgłoś #1 Napisano 21 Grudnia 2007 (edytowane) Witam kilka dni temu wysiadl mi jeden teleskop trzymajacy klape bagaznika (combi). Zamowilem nowe i mam takie male pytanko techniczne. Jak sie wymontowuje teleskopy, co trzeba zrobic i czy duzo czasu to zajmuje?? Chce to zrobic jeszcze przed swietami a nie mam za duzo czasu Prosze o szybka odpowiedz Edytowane 23 Lutego 2013 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamel Zgłoś #2 Napisano 21 Grudnia 2007 Niech mnie ewentualnie poprawi jakiś posiadacz kombiaka, ale patrząc na zdjęcie tego teleskopu to wydaje mi się, że jest mocowany "na wcisk" a wymiana zajmie pare minut. Przynajmniej tyle zajmowała w golfie 2, gdzie teleskopy były mocowane na wcisk :-) A jeśli faktycznie jest wciskany to wystarczy mocniej pociągnąć czy podważyć stary teleskop i go poprostu zdjąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 21 Grudnia 2007 Dzisiaj sie nawet im przygladałem i wygląda na wcisk tak jak mówi Kamel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek_krakow Zgłoś #4 Napisano 21 Grudnia 2007 Oglądnik dokładnie teleskop przy samym mocowaniu czy nie ma takiej metalowej blaszki( tak jest w golfie3) jeśli jest to wystarczy ja lekko podważyć np. śrubokrętem i wtedy technika taka jak pisze Kamel, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #5 Napisano 21 Grudnia 2007 teleskop jest mocowany na śrubie zakończonej kulą (przegub kulowy), mocowany jest na wcisk a zabezpieczony sprężystą blaszką, podważasz blaszkę i ją zdejmujesz a potem to samo z samą końcówką teleskopu, robota prosta jak ........ tylko pammiętaj że klapa bez siłownika jest cholernie ciężka i warto ją najpierw podeprzeć np. drewnianym kołkiem (osobiście pod ręką miałem poziomice 120cm ), jak również pamiętaj że siłownik ma ciśnienie wypychające tłok (żeby ci czasem oka nie podbił lub nie sieknął po lakierze rozprężając się ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #6 Napisano 21 Grudnia 2007 wlasnie pare dni temu wymienilem, teraz klapa dziwnie sie odchyla bo na poczatku szybko a koncowka powolutku, ale juz nie opada tylko nie wiem co jest bo dochodza jakies odglosy od tej klapy jak tylko zaczynam podnosic (jakies stuki) co tam jest nie tak ? moze trza te galki mocujace posmarowac jakims smarem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2007 adamo88 a wymieniłeś dwa czy jeden? ja wymieniałem jeden, i mam tak jak ty wcześniej na oryginałach ładnie jednostajnym ruchem do gory jechało a teraz końcówkę trzeba samemu podnosić gdy jest zimniej, noi własnie podnosi się z takim jakby skokiem czy dwoma na długości podnoszenia, teraz zastanawiam się czy powowduje to ten nowy (oczywiście jakiś nieoryginalny za 40-50zł) czy moze drugi oryginał się już zużył ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2007 oczywiscie zmienilem 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mayday00 Zgłoś #9 Napisano 22 Grudnia 2007 co do tego 2-stopniowego otwierania, to mam to samo, przypuszczam, ze poprostu te nowe siłowniki sa tak zrobione, zeby przy koncu wolniej sie klapa otwierała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 22 Grudnia 2007 ja bym raczej obstawiał że te nieoryginalne są "niedorobione", oryginały ładnie przenosza obciążenie na całej rozciągłości i tak chyba powinno być ale kogo dziś stać na oryginalne siłowniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #11 Napisano 22 Grudnia 2007 Ja mam obydwa wymienione z Topranu i działają bez zakleszczeń, w całej rozciągłości pracy. Nie ma żadnych stuków, przy zdejmowaniu starych konieczne było podważenie blaszki zabezpieczającej (lub w modelach z początku produkcji zabezpieczenia z drutu sprężystego (taka zawleczka jakby). Przy okazji posmarowałem oba gniazda czopów klapy i założyłem podnośniki poprzez mocne wciśnięcie. W sumie max 10 min. Rada z podporą klapy złota! Chyba, że ktoś woli trzymać klapę głową podczas montażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #12 Napisano 23 Grudnia 2007 no ja wlasnie tez na toprana zmienilem tylko nic nie smarowalem i maja (nie silowniki) te zaczepy stuki, ale dzialaja tak jak wyzej napisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ushi Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2008 Witam, Czyżby i w moim kombiaku wczoraj wysiadły teleskopy? Klapa zrobiła się cholernie ciężka i leci w dół jak nie powiem co. Jeden teleskop pewnie mi wcześniej zdechł bo ostatnio żeby utrzymac klapę w pozycji otwartej trzeba było ją trochę przytrzymac w górze. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
12groszy Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2008 u mnie teleskopy przestały trzymac jak tylko zaczęły się niskie temperatury (okolice zera) i klapa zaczęła opadac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2008 Witam, Czyżby i w moim kombiaku wczoraj wysiadły teleskopy? niewątpliwie...TAK:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek75 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2008 Dziś rano w moim kombi klapę musiałem podtrzymać aby pozostała w pozycji otwartej. Około południa teleskopy wykazywały bardzo niewielką chęć do podnoszenia . A wieczorem to już zupełna katastrofa. Jak myślicie czy jest możliwe aby "skończyły" sie oba i to w ciągu paru godzin? Fakt, temperatury są ujemne ale nie sądze że producent ich nie przewidział. Ciekawy jestem czy wrócą do normy jak temperatura wzrośnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2008 Niestety u mnie to samo-niska temperatura i klapa jedzie w dół. Teleskopy są już słabe i przy obecnej temp już nie dają rady, pozostaje wymiana. Przy okazji orientuje sie ktoś jaka jest cena za komplet? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2008 ja płąciłem cos chyba ok 40zł za szt., hart jakiś bo na szybkiego kupowany, nie miałem czasu szukać czegoś lepszego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość artiona Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2008 a ja wymieniałem latem i tu dałem ciała kupiłem dwa ale różnej firmy.mają inną twardość i to objawia sie koszeniem klapy.a co do tematu mrozu i ich puszczania to pierwszy raz spotykam sie z takimi wypowiedziami ,bo mój pasek stoi pod chmurką i klapę dziś otwierałem-ok jest.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ufokk Zgłoś #20 Napisano 5 Stycznia 2008 Witam! To normalne zjawisko, że już nieco zużyte "siłowniki" od klapy bagażnika na mrozie nie dają sobie rady. To są sprężyny gazowe i po prostu gaz w nich zawarty pod wpływem niskiej temperatury zmniejsza swoją objętość co skutkuje zmniejszeniem siły działającej na tłok. W większości przypadków gdy tylko zrobi się cieplej takie siłowniki dają radę utrzymać klapę. Tylko kogo nie denerwuje opadanie klapy na głowę gdy jest trochę zimniej Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach