Jonasz Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2006 Czy może mi ktoś powiedzieć co odetkać ? Od jakiegoś czasu zbiera mi się woda w kanale akumulatora. W "naszym" warsztacie na tym forum zauważyłem, że nad akumulatorem (a właściwie całym kanałem) powinna być osłona plastikowa - u mnie nie ma Ale napewno nie jest to jedyna przyczyna zbierania się sporej ilości wody w kanale akumulatora. Powiedzcie gdzie może być zapchany odpływ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2006 a właściwie całym kanałem) powinna być osłona plastikowa - u mnie nie ma Ale napewno nie jest to jedyna przyczyna zbierania się sporej ilości wody w kanale akumulatora. Powiedzcie gdzie może być zapchany odpływ ? Osłony w naszym modelach fabrycznie nie ma (możan dokupić) była dodawana chyba po 2001roku. Zeby odetkac odpływ najlepiej podjedz pod kompresor - wyjmij akumulator, pod nim jest dziura:D - oczyszczasz to miejsce z liści i wszystkiego co tam jest, koncówke kompresora w dziure i OGNIA!!! U mnie po drugiej stronie (symetrycznie) grodzi tez jest otwór ale zaślepiony gumą - czyli u mnie woda schodzi tylko tym pod otworem pod aku:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jonasz Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2006 Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2006 Ja wyciągłem tę zaslepkę po lewej stronie i mam spokój z wodą! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jonasz Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2006 Hmm dziękuję bardzo, ale tak się zastanawiam czy: Jeśli ta zaślepka tam była to nie powinna być nadal ? W końcu po coś ją włożyli. I czy jeśli ją wyciągnę to nie okarze się nagle że "cieknie mi po nogach" :627: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2006 Na moje oko tędy woda zlatuje w wersji angielskiej, bo jest symetrycznie zaslepione jak inne otwory, a woda żadna mi nie leci po nogach bo to obserwuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2006 w passku są 2 otwory do odprowadzenia wody niezależnie od wersji, angol czy nie. Muszą być drożne aby spełniały swoją rolę. Też miałem wodę , ale pozbyłem się jej jak wyjąłem liście helmuta z tych otworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2009 zna ktoś nr katalogowy tych elementów odprowadzających wodę z podszybia, nie mam nic od strony kierowcy i wszystko leci mi na skrzynię biegów (automat) na wtyczkę od czujnika prędkości i ostatnio wpadł w tryb awaryjny woda była we wtyczce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #9 Napisano 6 Kwietnia 2009 pod akumulatorem jest otwor spustowy wody. Jakis debil niemiecki inż. wymyslil sobie, ze ten otowr spustowy ma dzialac jednostronnie i zaprojektowal durna "zaslepke" ktora powoduje ze zbiera syf i tamuje wode. Najlepiej wyjac aku i wywalic TO gowno !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 2 Lipca 2009 (edytowane) Najlepiej wyjac aku i wywalic TO gowno !! Radku nie koniecznie. Ja dostałem się pod akumulator bez wyciągania jego. Dzisiaj rano wpadłem na pomysł aby umyć auto (pojutrze spot u nas). I coś mnie tknęło zajrzałem do kanału aku. I co jak zwykle po dłuższym nieczyszczeniu odpływów stoi woda. Wq...m się że znowu trzeba wywalać aku. wymyśliłem patent. Ubrałem rękę w rękaw ze starej bluzy, który używałem do prac przy aucie (aby nie pobrudzić się i porysować rąk przy przeciskaniu przez wąskie miejsca). zdjąłem osłonę silnika aby jej nie połamać włożyłem uzbrojoną rękę między korpus silnika a filtr powietrza poniżej słynnego zaworu EGR I wyciągnąłem to ustrojstwo, niemiecką myśl techniczną. Dla wszystkich zainteresowanych zdjęcia jak to g...no wygląda. Wewnątrz znowu zebrały się resztki liści i innych nasionek spadających z drzew. Jak taki lejek ma się nie zapchać? Niemiec to zrobił aby mieć klientów na grubsze naprawy. Edytowane 3 Lipca 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #11 Napisano 2 Lipca 2009 zna ktoś nr katalogowy tych elementów odprowadzających wodę z podszybia, nie mam nic od strony kierowcy i wszystko leci mi na skrzynię biegów (automat) na wtyczkę od czujnika prędkości i ostatnio wpadł w tryb awaryjny woda była we wtyczce Chodzi Tobie o numery czesci vw osłony wraz z pokrywką na akumulator oraz podszybie od 3BG? Jeśli tak to prosze bardzo:-) 3B1 819 447 B41 Osłona 3B1 819 442 A01C Pokrywa aku 3B1 819 415 E B41 Podszybie. Oczywiście przypatrz sie podczas zakupu aby duża osłona była z okragłym otworem na zbiorniczek od plynu wspomagania a nie prostokątny,który był montowany w Passatach B5FL chyba od 2003r. Osobiście tak mam zrobione i polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2009 Operacja przeprowadzona. Dzieki za wskazowki . Zrobilem inaczej niz radzisz. Wjechalem na kanal, sciagnalem oslone pod skrzynia biegow, od dolu poswiecilem latarka, wepchalem srubokret w gume ktora znajduje sie pod serwem, poleciala woda i po chwili wyciagnalem gume ze swego miejsca i wisi sobie na wezyku od serwa . Drugiej gumy nie widzialem, ale sadze ze to powinno wystarczyc . Bardzo prosta robota. Calosc zajmuje ok 10-15min z wjechaniem i wyjechaniem z kanalu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #13 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam. Czy po wymontowaniu zaślepek z pod aku i serwa woda nie zaleje środka samochodu poproszę o wyjaśnienie i poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #14 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam.Czy po wymontowaniu zaślepek z pod aku i serwa woda nie zaleje środka samochodu poproszę o wyjaśnienie i poradę. Wystarczyło przeczytać wypowiedź twojego przedmówcy. Koledze akurat wylała się do kanału. :manga Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2010 Kolego czytałem wypowiedź swojego przedmówcy:) chodziło mi oto czy ta woda przy jeździe nie będzie chlapać do samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam.Czy po wymontowaniu zaślepek z pod aku i serwa woda nie zaleje środka samochodu poproszę o wyjaśnienie i poradę. Możesz spokojnie nawet wywalić te gumy Woda poleje siępod samochód.Gorzej jeżeli odpływy są niedrożne to wtedy woda może dostać się do wewnątrz samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam Koledzy czy metalowe krawędzie po wyjętych gumach w otworach nie skorodują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2010 Nie powinny. Są fabrycznie malowane/wykąpane. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2010 WitamKoledzy czy metalowe krawędzie po wyjętych gumach w otworach nie skorodują? U mnie jeszcze nie skorodowały Jeżeli chcesz mieć pewność to wytnij tylko sam środek z tej gumy a resztę zostaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #20 Napisano 28 Grudnia 2010 Będe jechał metodą kolegi "J@ceq"czyli kondonek na grabe i jazda.Może się uda wydostać wyciąć środek i wsadzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach