haszugumis Zgłoś #21 Napisano 26 Grudnia 2010 (edytowane) ię obracać ze wzrostem temperatury w obwodzie chłodzenia. Na zimnym silniku i chłodnicy możesz wiatrak od wisko zatrzymać rękami. http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=9 ale jeszcze jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba!! tzn normalny czy lewy?? Edytowane 20 Kwietnia 2016 przez haszugumis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #22 Napisano 26 Grudnia 2010 jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba Normalny prawy gwint. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #23 Napisano 26 Grudnia 2010 ale jeszcze jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba!! tzn normalny czy lewy?? Normalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #24 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam, a ja mam pytanie, ponieważ mam pęknięty sam plastikowy wiatraczek a nie chce odkręcać całego wiska tylko sam wiatraczek (wiem mało miejsca ale przy pomocy małej grzechotki i końcówki imbusowej powinienem dać radę) i chciałbym wiedzieć jakie to są śrubki znaczy na jaki imbus, czy to 6 ?? i czy dam rade wyciągnąć ten wiatrak ? bez demontażu wiska?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #25 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam, a ja mam pytanie, ponieważ mam pęknięty sam plastikowy wiatraczek a nie chce odkręcać całego wiska tylko sam wiatraczek (wiem mało miejsca ale przy pomocy małej grzechotki i końcówki imbusowej powinienem dać radę) i chciałbym wiedzieć jakie to są śrubki znaczy na jaki imbus, czy to 6 ?? i czy dam rade wyciągnąć ten wiatrak ? bez demontażu wiska?? tak to m6x14 a powinno dać radę bez demontażu wisko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #26 Napisano 30 Grudnia 2010 niestety nie da się bez demontażu wiska bądź przodu zmienić wiatraczek na wisku (dziś próbowałem, nawet rozpiełem chłodnice i lekko ją odchyliłem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zaba_1974 Zgłoś #27 Napisano 15 Kwietnia 2012 niestety nie da się bez demontażu wiska bądź przodu zmienić wiatraczek na wisku (dziś próbowałem, nawet rozpiełem chłodnice i lekko ją odchyliłem ) Da się wymienić bzdur nie piszcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #28 Napisano 7 Maja 2012 witam czy to norma jak silnik jest cieply i jak wlacze klime to wisko stoi w miejscu a jak wylacze klime to sie kreci i moge go reka zatrzymac i czy wisko w sobie ma jakies lozysko i czy mozna je wymienic i nie chodzi mi olozysko w obudowie w tej lapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzeszak Zgłoś #29 Napisano 15 Grudnia 2012 Panowie to jak wiec jest z ta wiskoza przy - temperaturze po nocy wiatrak powinien się kręcić i można go zatrzymać palcem , czy jednak wiatrak powinien się kręcić na tyle szybko ze nie można go zatrzymać ?? wypowiedzi są rożne ... u mnie w AVF kreci się od razu po starcie przy -10C nie można go palcem przytrzymać , to dobrze czy zle ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #30 Napisano 16 Grudnia 2012 krecić się będzie wiadomo ze zaraz po zapaleniu auta nawet przy -50 stopni ( tu trzeba przyznać debilizm projektantów gdyż na postoju w minusowych temp. skutecznie chlodzi nam to silniki...) , lecz palcem powinno sie go dać zatrzymać - tak jest u mnie, czym cieplej silnikowi tym wiatraczek szybciej pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzeszak Zgłoś #31 Napisano 16 Grudnia 2012 palcem powinno sie go dać zatrzymać - tak jest u mnie dev14- a sprawdzałeś jak się zachowuje wiskoza u Ciebie jak silnik złapie temperaturę pewny jestem ze kreci się wtedy szybciej i nie można jej przytrzymać ?? u mnie właśnie przy nagrzanym silniku można ja było paznokciem zatrzymać i potrzebowała chwile żeby ruszyć i to bardzo wolnym tempie ... dlatego została wymieniona na zamiennik Hella teraz na zimnym nie ma szansy jej przytrzymać i właśnie nie wiem jak powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #32 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) na ciepłym nie próbowałem jej zatrzymywać spróbuje i napisze jutro jak mi z głowy nie wyleci, ale na zimnym to na 100% powinno się ja dać zatrzymać, a po puszczeniu powinna zaraz wrócić na swoje obroty, wydaje mi sie ze na ciepłym tez ja pójdzie zatrzymać ale będzie trzeba użyć większej siły bo się "zasprzęgla" w niej olej się rozgrzewa i czym cieplej tym bardziej zrównuje obr. z silnikiem edit: sprawdziłem , nie wiem czy mozna powiedziec ze rozgrzany jak w upalne letnie dni ale bardziej sie nie dalo , troche butowania , wskazówka na 90, chłodnica delikatnie letnia , a wisko bez problemu da sie zatrzymać , po zatrzymaniu rusza do pelnych obrotow ( jakie miało przed zatrzyamniem) w 1,5 sekundy mozna powiedziec. Na zimnym silniku szybciej sie wisko zbiera takie mam odczucia. wyższejtemp. silnika nie uzyskam w tych warunkach ... chyba ze plyn spuszczę " smilieid="528" class="inlineimg" border="0"> Edytowane 17 Grudnia 2012 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzeszak Zgłoś #33 Napisano 17 Grudnia 2012 sprawdziłem , nie wiem czy mozna powiedziec ze rozgrzany jak w upalne letnie dni ale bardziej sie nie dalo , troche butowania , wskazówka na 90, chłodnica delikatnie letnia , a wisko bez problemu da sie zatrzymać , po zatrzymaniu rusza do pelnych obrotow ( jakie miało przed zatrzyamniem) no wlanie tez tak miałem i mechanik powiedział ze to padniętą wiskoza na nagrzanym siniku nie powinno dać się jej zatrzymać , i dlatego mam wymieniana teraz nie zatrzyma jej ani na zimnym a tym bardziej na ciepłym układzie...ale jaka jest prawda tego nie wiem dlatego zapytałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #34 Napisano 18 Grudnia 2012 ja tam za zepsutą ją nie uważam , jak było lato i temp. rosła to jej obr. też rosły znacznie wiec może wtedy nie dało by jej rady zatrzymać , teraz to nie ma możliwości przynajmniej u mnie chyba ze sie w śniegu zakopie gdzieś w zimę^^. Ważne że się kręci, i nie rozpada oraz temp. nie przekracza swoich granic, jak to jest spełnione to w życiu bym tego nie ruszał/wymieniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2015 jak odkrecic te wiskoze? jak zablikowac to kolo by srobe odkrecic z tyłuu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #36 Napisano 5 Grudnia 2015 jak odkrecic te wiskoze? jak zablikowac to kolo by srobe odkrecic z tyłu[ATTACH=CONFIG]139074[/ATTACH]u? Normalnie jest do tego specjalny klucz. Ja osobiście poradziłem sobie za pomocą klina z twardej gumy pomiędzy kółkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #37 Napisano 5 Grudnia 2015 Normalnie jest do tego specjalny klucz. Ja osobiście poradziłem sobie za pomocą klina z twardej gumy pomiędzy kółkami. a po co są tez łopatki w wiskozie? czy z tak zniszczona wiskoza dojedzie do polski? wiskoza kreci sie w lewo i prawo czy tylko w jedna strone? bo u mnie obraca sie w lewo i prawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #38 Napisano 5 Grudnia 2015 a po co są tez łopatki w wiskozie? czy z tak zniszczona wiskoza dojedzie do polski? wiskoza kreci sie w lewo i prawo czy tylko w jedna strone? bo u mnie obraca sie w lewo i prawo Jak jest zimna kreci sie w obie strony, blokuje jak silnik osiaga pewna temp. Nie pamietam jaką... W zimie trudno o zablokowanie przez temp.wiska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #39 Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Jak jest zimna kreci sie w obie strony, blokuje jak silnik osiaga pewna temp. Nie pamietam jaką... W zimie trudno o zablokowanie przez temp.wiska. oki, nalazlem posty o tym sprzegle Edytowane 5 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #40 Napisano 5 Grudnia 2015 bierzesz śrubę ok. 10cm może być więcej na klucz 13, szlifujesz od strony gwintu do szpica, pod alternatorem na łapie masz po 2 łapki w kształcie U i kładziesz śrubę w to i obracając wiskiem pod warunkiem że zrzuciłeś pasek z altka i wiska dociskasz śrubę aż wskoczy w jedną z kilku dziurek w kole pasowym od wiska. Jak się zblokuje bierzesz imbusa najlepiej do klucza albo grzechotki i wkładasz od strony kolektora w środek koła pasowego wiska i odkręcasz. śruba ci będzie trzymać i bez problemu odkręcisz koło pasowe wiska. Ja biorę odkręcam i posuwam w stronę chłodnicy i sobie leży w pasie i jest w cholerę miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach