Skocz do zawartości
Gość modder_konsol

Wymiana wiskozowego sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

ię obracać ze wzrostem temperatury w obwodzie chłodzenia. Na zimnym silniku i chłodnicy możesz wiatrak od wisko zatrzymać rękami.

http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=9

ale jeszcze jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba!! tzn normalny czy lewy??

Edytowane przez haszugumis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba

Normalny prawy gwint.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jeszcze jakbys podpowiedzial jaki tam gwint jest to bylaby bomba!! tzn normalny czy lewy??

Normalny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja mam pytanie, ponieważ mam pęknięty sam plastikowy wiatraczek a nie chce odkręcać całego wiska tylko sam wiatraczek (wiem mało miejsca ale przy pomocy małej grzechotki i końcówki imbusowej powinienem dać radę) i chciałbym wiedzieć jakie to są śrubki znaczy na jaki imbus, czy to 6 ?? i czy dam rade wyciągnąć ten wiatrak ? bez demontażu wiska??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, a ja mam pytanie, ponieważ mam pęknięty sam plastikowy wiatraczek a nie chce odkręcać całego wiska tylko sam wiatraczek (wiem mało miejsca ale przy pomocy małej grzechotki i końcówki imbusowej powinienem dać radę) i chciałbym wiedzieć jakie to są śrubki znaczy na jaki imbus, czy to 6 ?? i czy dam rade wyciągnąć ten wiatrak ? bez demontażu wiska??

tak to m6x14 a powinno dać radę bez demontażu wisko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie da się bez demontażu wiska bądź przodu zmienić wiatraczek na wisku (dziś próbowałem, nawet rozpiełem chłodnice i lekko ją odchyliłem )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zaba_1974
niestety nie da się bez demontażu wiska bądź przodu zmienić wiatraczek na wisku (dziś próbowałem, nawet rozpiełem chłodnice i lekko ją odchyliłem )

 

Da się wymienić bzdur nie piszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy to norma jak silnik jest cieply i jak wlacze klime to wisko stoi w miejscu a jak wylacze klime to sie kreci i moge go reka zatrzymac i czy wisko w sobie ma jakies lozysko i czy mozna je wymienic i nie chodzi mi olozysko w obudowie w tej lapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak wiec jest z ta wiskoza przy - temperaturze po nocy wiatrak powinien się kręcić i można go zatrzymać palcem , czy jednak wiatrak powinien się kręcić na tyle szybko ze nie można go zatrzymać ?? wypowiedzi są rożne ... u mnie w AVF kreci się od razu po starcie przy -10C nie można go palcem przytrzymać , to dobrze czy zle ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krecić się będzie wiadomo ze zaraz po zapaleniu auta nawet przy -50 stopni ( tu trzeba przyznać debilizm projektantów gdyż na postoju w minusowych temp. skutecznie chlodzi nam to silniki...) , lecz palcem powinno sie go dać zatrzymać - tak jest u mnie, czym cieplej silnikowi tym wiatraczek szybciej pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
palcem powinno sie go dać zatrzymać - tak jest u mnie

dev14- a sprawdzałeś jak się zachowuje wiskoza u Ciebie jak silnik złapie temperaturę pewny jestem ze kreci się wtedy szybciej i nie można jej przytrzymać ??

u mnie właśnie przy nagrzanym silniku można ja było paznokciem zatrzymać i potrzebowała chwile żeby ruszyć i to bardzo wolnym tempie ... dlatego została wymieniona na zamiennik Hella teraz na zimnym nie ma szansy jej przytrzymać i właśnie nie wiem jak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na ciepłym nie próbowałem jej zatrzymywać spróbuje i napisze jutro jak mi z głowy nie wyleci, ale na zimnym to na 100% powinno się ja dać zatrzymać, a po puszczeniu powinna zaraz wrócić na swoje obroty, wydaje mi sie ze na ciepłym tez ja pójdzie zatrzymać ale będzie trzeba użyć większej siły bo się "zasprzęgla" w niej olej się rozgrzewa i czym cieplej tym bardziej zrównuje obr. z silnikiem

 

edit:

sprawdziłem , nie wiem czy mozna powiedziec ze rozgrzany jak w upalne letnie dni ale bardziej sie nie dalo , troche butowania , wskazówka na 90, chłodnica delikatnie letnia , a wisko bez problemu da sie zatrzymać , po zatrzymaniu rusza do pelnych obrotow ( jakie miało przed zatrzyamniem) w 1,5 sekundy mozna powiedziec. Na zimnym silniku szybciej sie wisko zbiera takie mam odczucia.

wyższejtemp. silnika nie uzyskam w tych warunkach ... chyba ze plyn spuszczę luka.gif" smilieid="528" class="inlineimg" border="0">

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdziłem , nie wiem czy mozna powiedziec ze rozgrzany jak w upalne letnie dni ale bardziej sie nie dalo , troche butowania , wskazówka na 90, chłodnica delikatnie letnia , a wisko bez problemu da sie zatrzymać , po zatrzymaniu rusza do pelnych obrotow ( jakie miało przed zatrzyamniem)

no wlanie tez tak miałem i mechanik powiedział ze to padniętą wiskoza na nagrzanym siniku nie powinno dać się jej zatrzymać , i dlatego mam wymieniana teraz nie zatrzyma jej ani na zimnym a tym bardziej na ciepłym układzie...ale jaka jest prawda tego nie wiem dlatego zapytałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam za zepsutą ją nie uważam , jak było lato i temp. rosła to jej obr. też rosły znacznie wiec może wtedy nie dało by jej rady zatrzymać , teraz to nie ma możliwości przynajmniej u mnie chyba ze sie w śniegu zakopie gdzieś w zimę^^. Ważne że się kręci, i nie rozpada :> oraz temp. nie przekracza swoich granic, jak to jest spełnione to w życiu bym tego nie ruszał/wymieniał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odkrecic te wiskoze?

 

jak zablikowac to kolo by srobe odkrecic z tyłuIMG_20151205_122048.jpgu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak odkrecic te wiskoze?

 

jak zablikowac to kolo by srobe odkrecic z tyłu[ATTACH=CONFIG]139074[/ATTACH]u?

 

Normalnie jest do tego specjalny klucz. Ja osobiście poradziłem sobie za pomocą klina z twardej gumy pomiędzy kółkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalnie jest do tego specjalny klucz. Ja osobiście poradziłem sobie za pomocą klina z twardej gumy pomiędzy kółkami.

 

 

a po co są tez łopatki w wiskozie? czy z tak zniszczona wiskoza dojedzie do polski?

wiskoza kreci sie w lewo i prawo czy tylko w jedna strone? bo u mnie obraca sie w lewo i prawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a po co są tez łopatki w wiskozie? czy z tak zniszczona wiskoza dojedzie do polski?

wiskoza kreci sie w lewo i prawo czy tylko w jedna strone? bo u mnie obraca sie w lewo i prawo

 

Jak jest zimna kreci sie w obie strony, blokuje jak silnik osiaga pewna temp. Nie pamietam jaką... W zimie trudno o zablokowanie przez temp.wiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jest zimna kreci sie w obie strony, blokuje jak silnik osiaga pewna temp. Nie pamietam jaką... W zimie trudno o zablokowanie przez temp.wiska.

 

oki, nalazlem posty o tym sprzegle

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierzesz śrubę ok. 10cm może być więcej na klucz 13, szlifujesz od strony gwintu do szpica, pod alternatorem na łapie masz po 2 łapki w kształcie U i kładziesz śrubę w to i obracając wiskiem pod warunkiem że zrzuciłeś pasek z altka i wiska dociskasz śrubę aż wskoczy w jedną z kilku dziurek w kole pasowym od wiska. Jak się zblokuje bierzesz imbusa najlepiej do klucza albo grzechotki i wkładasz od strony kolektora w środek koła pasowego wiska i odkręcasz. śruba ci będzie trzymać i bez problemu odkręcisz koło pasowe wiska. Ja biorę odkręcam i posuwam w stronę chłodnicy i sobie leży w pasie i jest w cholerę miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności