mana68 Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2007 Witam. Czy ktoś z kolegów montował zegarki od "momana" w B4? Chodzi mi konkretnie o zdejmowanie wskazówek. Znalazłem na forum wątek o tym (nawet zdjęcie z widelcem).Pomysł rewelacja, ale znajomy mechanik mówił kiedyś , że te wskazóweczki siedzą w silniczkach krokowych i po wyjęciu mogą być problemy z późniejszymi ich wskazaniami. Podsumowując: czy jak je wyjmę ,aby założyć "indiglo" , to nie będzie problemów z ich powtórnym założeniem i ich wskazaniami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2007 nie bęnie będzie a przynajmniej ja nie miałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2007 mana68, powiem tak ja wiem jak to ladnie szybko i bezbolesnie zrobic. Sprawa nie jest taka zla ale trzeba wiedziec jak to zrobic i pozniej skalibrowac wskazowki. Jak cos to odezwij sie na PW. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2007 zuczek po co na priv-napisz na forum a napewno więcej osób z tego skorzysta, zarówno teraz jak i w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2007 Kolego robiłem to po pierwszym silniczku ,który mi się rozleciał myślałem że po mnie i będę miał nowy ,ale . 1 Postaraj się podgrzać plastik wskazówek , suszarka .Widelec ? może dobra sprawa (ale można pogiąć tarczę )uważaj. 2 Nie ma możliwości zablokować dekielka silniczka wskażników (przeszkadza tarcza), dlatego zacznij ściągać od pojedynczego wskaźnika ,będziesz wiedział po pierwszym jak to wygląda ,jeśli poczujesz że silniczek się rozerwał ,nie panikuj ,bądź delikatny- w silniczku jest bardzo delikatna przekładnia. Można to spowrotem złożyc o ile nie zmasakrujesz przekładni ,silniczek ma podobne zaczepy jak lusterka zewnętrzne.jeśli je robiłeś. 3 .Jak już wiesz jak jest prze.. to postaraj się zrobić możliwie wszystko popraw podejrzane luty itp. 4 Jeśli chcesz gwrancji że to zrobisz to pewno jej nie dostaniesz ,nie wiem czy jakiś elektryk znający ten problem podejmie się to robić bo naprawdę można dorobić sobie jaj ale ja miałem problem z kontrolką oleju i musiałem . 5 przeczytałeś- SUSZARKA uelastycznić dokładnie wskazówkę i pkt.1 Ps. jak chcesz zobaczyć tylko jak to wygląda wewnątrz to sobie odpuść jak musisz to ryzykuj .Powodzenia ,mi wszystko działa ---chyba, bo jeszce nie sprawdziłem wskaźnika paliwa do końca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2007 Panowie.dzięki za podpowiedzi.Kurde - sam nie wiem teraz ,czy to ruszać. Może raczej niech ta "idea dojrzewa";).Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2007 odezwij sie do przemokielce - on wlozyl indyglo do B3 mysle ze Ci pomoze. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2007 Zb.gniew, niekoniecznie. Skoro jest to napisze ze lawo jest to zrobic tylko trzeba to robic powoli i spokojnie. Wskazowki podwarzam widelcem ale wczeniej podkladam pod widelec jakis miekki material zeby nie porysowac tarcz. Potem leciutko podwarzam wskazowki widelcem z kliku stron czasem mozna uzyc 2 widelcow z obu stron. Jesli w trakcie wyciagania 'rozlozy' sie na czesci silniczek to nic sie nie stalo po powtornym zlozeniu bedzie dzialal tylko wazne zeby go zlozyc tak samo jak byl wczesniej. W razie pytan pytajcie kilkanascie takich licznikow rozbieralem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #9 Napisano 12 Grudnia 2007 Mniej więcej to samo napisałem; rozbierałem po raz pierwszy podważanie z kilku stron nic nie pomagało, jako pierwsze wyskakiwały zatrzaski silniczków .Napisałem koledze żeby w tym momencie nie panikował bo najczęściej puszczją tylko z jednej strony i zbyt szybko reagując może uszkodzić zębatkę.Oczywiście da się to później złożyć ale powtarzam delikatnie jeśli rozpołowi się silniczek . Co do moich doświadczeń to zauważyłem że pod działaniem pokojowej temperatury wskazówki spowrotem wchodziły bardzo łatwo ,dlatego proponowałem je troszkę podgrzać suszarką -to są moje doświadczenia i rady po jednokrotnej rozbiórce- oczywiście dla kogoś z dużym doświadczeniem w tym względzie może być to łatwiejsze. Bo wiadomą rzeczą jest że praktyka jest bardzo ważna przy każdej pracy.Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kari901 Zgłoś #10 Napisano 18 Października 2008 Mam zamontowane takie tarcze w swoim Passacie i powiem krótko. Aby je załóżyć nie trzeba zdejmować wskazówek od tercz predkościomierze i obrotomierza. Są zrobione specjalnie szersze otwory ze wchodzą bez zdejmowania. Jedynie od paliwa i temperatury trzeba zdjąć, ale to żaden problem (schodzą lekko przy pomocy widelca) i nic się nie rozkalibruje jeżeli chodzi o temperature i paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2008 Bardzo prosze jezeli ktos ma tarcze indiglo o wrzucenie zdjec jak to wyglada.Bardzo mnie interesuje wzor 2 w kolorze zielonym. http://www.moman.pl/index.php?a=opis&k=26&id=135 Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #12 Napisano 2 Grudnia 2008 Witam mam zamiar założyć tarcze indiglo pytanie dotyczy co zostaje w zestawie liczników a co wywalamy żeby je zalożyć tz. stare żarowki , tarcze podświetlenie z góry itd. to samo dotyczy regulacji nawiewu paczyłem na forum ale o samej wymianie na indiglo niestety nic nie znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #13 Napisano 3 Grudnia 2008 Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo i nałorzyłem je na te te stare tarcze, i wywaliłem zarówki a zamontowałem do podświetlenia diody niebieskie(kupiłem na giełdzie z oprawka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #14 Napisano 3 Grudnia 2008 Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo i nałorzyłem je na te te stare tarcze, i wywaliłem zarówki a zamontowałem do podświetlenia diody niebieskie(kupiłem na giełdzie z oprawka) A po co jeszcze oświetlasz tarcze, które same świecą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #15 Napisano 3 Grudnia 2008 Bo wskazówki nie mają podświetlenia od dołu i dlatego jest potrzebne podświetlenie z góry zegarów dla lepszego efektu można je pomalować farbką fluorescencyjną można kupić w momanie tam gdzie tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #16 Napisano 4 Grudnia 2008 Bo wskazówki nie mają podświetlenia od dołu i dlatego jest potrzebne podświetlenie z góry zegarów dla lepszego efektu można je pomalować farbką fluorescencyjną można kupić w momanie tam gdzie tarcze Dla najlepszego efektu pomaluj je farbą reagującą na światło UV i w podświetlenie daj diody UV na opornikach, tak by nie było widać tej fioletowej poświaty, a wskazówki i tak będą pięknie świecić na tle tych tarcz. FARBA + Dioda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #17 Napisano 4 Grudnia 2008 Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo Mozesz wrzucic jakies foty? jak wrazenia? podobno te tarcze powoduja ciche buczenie czy tak jest faktycznie? Łatwo sie je montuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #18 Napisano 5 Grudnia 2008 Witam.Ja te tarcze kupiłem już w lecie i kolega Żuczek zaoferował sie nawet je mi zamontowac.Ale jakoś tak z mojej winy wyszło,że nie mam ich zamontowanych do dziś dnia. Z tego co wiem i to pisze w instrukcji buczy inwerter ,więc zalecają montować go np.w komorze silnika.Montowanie chyba nie jest skomplikowane ale boję się ruszać elektrykę,bo jak ostatni raz ruszałem to 300zł mnie to u elektryka kosztowało. Jam technik mechanik więc pytanko do kolegi Johna- Da rade to zrobic ktoś o średnim pojęciu o elektryce? Może jakiś opisik dla "lamera"odnośnie podłączenia.Z góry dziekuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #19 Napisano 6 Grudnia 2008 (edytowane) U mnie zadnego buczenia niesłychac,inwerter mam zamontowany przy liczniku Edytowane 6 Grudnia 2008 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #20 Napisano 6 Grudnia 2008 Marcin to jest kolor niebieski czy seledyn? trudno się to montowało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach