Skocz do zawartości
mana68

[ wnętrze] Montaż zegarów indiglo

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B4 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1995

    Witam. Czy ktoś z kolegów montował zegarki od "momana" w B4? Chodzi mi konkretnie o zdejmowanie wskazówek. Znalazłem na forum wątek o tym (nawet zdjęcie z widelcem).Pomysł rewelacja, ale znajomy mechanik mówił kiedyś , że te wskazóweczki siedzą w silniczkach krokowych i po wyjęciu mogą być problemy z późniejszymi ich wskazaniami. Podsumowując: czy jak je wyjmę ,aby założyć "indiglo" , to nie będzie problemów z ich powtórnym założeniem i ich wskazaniami?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    nie bęnie będzie a przynajmniej ja nie miałem...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    mana68, powiem tak ja wiem jak to ladnie szybko i bezbolesnie zrobic. :D Sprawa nie jest taka zla ale trzeba wiedziec jak to zrobic i pozniej skalibrowac wskazowki. Jak cos to odezwij sie na PW. Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    zuczek po co na priv-napisz na forum a napewno więcej osób z tego skorzysta, zarówno teraz jak i w przyszłości.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Zb.gniew

    Kolego robiłem to po pierwszym silniczku ,który mi się rozleciał myślałem że po mnie i będę miał nowy ,ale .

    1 Postaraj się podgrzać plastik wskazówek , suszarka .Widelec ? może dobra sprawa (ale można pogiąć tarczę )uważaj.

    2 Nie ma możliwości zablokować dekielka silniczka wskażników (przeszkadza tarcza), dlatego zacznij ściągać od pojedynczego wskaźnika ,będziesz wiedział po pierwszym jak to wygląda ,jeśli poczujesz że silniczek się rozerwał ,nie panikuj ,bądź delikatny- w silniczku jest bardzo delikatna przekładnia. Można to spowrotem złożyc o ile nie zmasakrujesz przekładni ,silniczek ma podobne zaczepy jak lusterka zewnętrzne.jeśli je robiłeś.

    3 .Jak już wiesz jak jest prze.. to postaraj się zrobić możliwie wszystko popraw podejrzane luty itp.

    4 Jeśli chcesz gwrancji że to zrobisz to pewno jej nie dostaniesz ,nie wiem czy jakiś elektryk znający ten problem podejmie się to robić bo naprawdę można dorobić sobie jaj ale ja miałem problem z kontrolką oleju i musiałem .

    5 przeczytałeś- SUSZARKA uelastycznić dokładnie wskazówkę i pkt.1

    Ps. jak chcesz zobaczyć tylko jak to wygląda wewnątrz to sobie odpuść jak musisz to ryzykuj .Powodzenia ,mi wszystko działa ---chyba, bo jeszce nie sprawdziłem wskaźnika paliwa do końca

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1995

    Panowie.dzięki za podpowiedzi.Kurde - sam nie wiem teraz ,czy to ruszać. Może raczej niech ta "idea dojrzewa";).Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012

    odezwij sie do przemokielce - on wlozyl indyglo do B3 mysle ze Ci pomoze. pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    Zb.gniew, niekoniecznie. Skoro jest to napisze ze lawo jest to zrobic tylko trzeba to robic powoli i spokojnie. Wskazowki podwarzam widelcem ale wczeniej podkladam pod widelec jakis miekki material zeby nie porysowac tarcz. Potem leciutko podwarzam wskazowki widelcem z kliku stron czasem mozna uzyc 2 widelcow z obu stron. Jesli w trakcie wyciagania 'rozlozy' sie na czesci silniczek to nic sie nie stalo po powtornym zlozeniu bedzie dzialal tylko wazne zeby go zlozyc tak samo jak byl wczesniej. W razie pytan pytajcie kilkanascie takich licznikow rozbieralem ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Zb.gniew

    Mniej więcej to samo napisałem; rozbierałem po raz pierwszy podważanie z kilku stron nic nie pomagało, jako pierwsze wyskakiwały zatrzaski silniczków .Napisałem koledze żeby w tym momencie nie panikował bo najczęściej puszczją tylko z jednej strony i zbyt szybko reagując może uszkodzić zębatkę.Oczywiście da się to później złożyć ale powtarzam delikatnie jeśli rozpołowi się silniczek . Co do moich doświadczeń to zauważyłem że pod działaniem pokojowej temperatury wskazówki spowrotem wchodziły bardzo łatwo ,dlatego proponowałem je troszkę podgrzać suszarką -to są moje doświadczenia i rady po jednokrotnej rozbiórce- oczywiście dla kogoś z dużym doświadczeniem w tym względzie może być to łatwiejsze. Bo wiadomą rzeczą jest że praktyka jest bardzo ważna przy każdej pracy.Powodzenia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1996

    Mam zamontowane takie tarcze w swoim Passacie i powiem krótko. Aby je załóżyć nie trzeba zdejmować wskazówek od tercz predkościomierze i obrotomierza. Są zrobione specjalnie szersze otwory ze wchodzą bez zdejmowania. Jedynie od paliwa i temperatury trzeba zdjąć, ale to żaden problem (schodzą lekko przy pomocy widelca) i nic się nie rozkalibruje jeżeli chodzi o temperature i paliwo.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
    Rok prod: 2001

    Bardzo prosze jezeli ktos ma tarcze indiglo o wrzucenie zdjec jak to wyglada.Bardzo mnie interesuje wzor 2 w kolorze zielonym.

    http://www.moman.pl/index.php?a=opis&k=26&id=135

    Dzieki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1999

    Witam mam zamiar założyć tarcze indiglo pytanie dotyczy co zostaje w zestawie liczników a co wywalamy żeby je zalożyć tz. stare żarowki , tarcze podświetlenie z góry itd.

    to samo dotyczy regulacji nawiewu paczyłem na forum ale o samej wymianie na indiglo niestety nic nie znalazłem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo i nałorzyłem je na te te stare tarcze, i wywaliłem zarówki a zamontowałem do podświetlenia diody niebieskie(kupiłem na giełdzie z oprawka)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6 4x4
    Rok prod: 2015
    Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo i nałorzyłem je na te te stare tarcze, i wywaliłem zarówki a zamontowałem do podświetlenia diody niebieskie(kupiłem na giełdzie z oprawka)

     

    A po co jeszcze oświetlasz tarcze, które same świecą?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1999

    Bo wskazówki nie mają podświetlenia od dołu i dlatego jest potrzebne podświetlenie z góry zegarów dla lepszego efektu można je pomalować farbką fluorescencyjną można kupić w momanie tam gdzie tarcze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6 4x4
    Rok prod: 2015
    Bo wskazówki nie mają podświetlenia od dołu i dlatego jest potrzebne podświetlenie z góry zegarów dla lepszego efektu można je pomalować farbką fluorescencyjną można kupić w momanie tam gdzie tarcze

     

    Dla najlepszego efektu pomaluj je farbą reagującą na światło UV i w podświetlenie daj diody UV na opornikach, tak by nie było widać tej fioletowej poświaty, a wskazówki i tak będą pięknie świecić na tle tych tarcz.

     

    FARBA + Dioda

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
    Rok prod: 2001
    Witam , ja niedawno montowałem tarcze indiglo

    Mozesz wrzucic jakies foty? jak wrazenia? podobno te tarcze powoduja ciche buczenie czy tak jest faktycznie? Łatwo sie je montuje?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1995

    Witam.Ja te tarcze kupiłem już w lecie i kolega Żuczek zaoferował sie nawet je mi zamontowac.Ale jakoś tak z mojej winy wyszło,że nie mam ich zamontowanych do dziś dnia. Z tego co wiem i to pisze w instrukcji buczy inwerter ,więc zalecają montować go np.w komorze silnika.Montowanie chyba nie jest skomplikowane ale boję się ruszać elektrykę,bo jak ostatni raz ruszałem to 300zł mnie to u elektryka kosztowało. Jam technik mechanik więc pytanko do kolegi Johna- Da rade to zrobic ktoś o średnim pojęciu o elektryce? Może jakiś opisik dla "lamera"odnośnie podłączenia.Z góry dziekuję

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003

    U mnie zadnego buczenia niesłychac,inwerter mam zamontowany przy liczniku

    20071206085.jpg

    Edytowane przez marcin007

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Marcin to jest kolor niebieski czy seledyn? trudno się to montowało?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności