Skocz do zawartości
Gość koel777

bezpiecznik grzania świec żarowych + przekaźnik

Rekomendowane odpowiedzi

Odłącz czujnik temperatury i zobacz wtedy czy się pojawia.
tak już robiłem ani jak grzeją świece ani przy zapalonym silniku nie ma prądu i nie wiem gdzie go szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał ormowiec Zobacz post

Odłącz czujnik temperatury i zobacz wtedy czy się pojawia.

tak już robiłem ani jak grzeją świece ani przy zapalonym silniku nie ma prądu i nie wiem gdzie go szukać

 

 

Z tego co pamiętam to u mnie na blaszkowym napięcie mam cały czas. Jeśli się nie mylę to jest pierwszy bezpiecznik zaraz za akumulatorem więc zobacz jak lecą przewody i sprawdzaj po kolei gdzie jest napięcie, a gdzie go nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak mi się świeci kontrolka świec żarowych znaczy się mruga to co może być przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a jak mi się świeci kontrolka świec żarowych znaczy się mruga to co może być przyczyną

 

Niesprawne światła stop, sprawdź czy działają. Potem posprawdzaj żarówki czy nie robią jakiegoś zwarcia, na koniec zainteresuj się włącznikiem świateł stop przy pedale stopu. U mnie był uszkodzony, czasami nie było świateł stop i czasami mrugała kontrolka świec żarowych, po wymianie problem ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję troszkę temat.

Niedawno wymieniłem bezpiecznik świec żarowych (był przepalony) u mnie znajdował się na podszybiu między zaworem N75 a bezpiecznikiem świec płynu chłodzącego. Po zagrzaniu świec autko pali na dotyk a wcześniej to bardzo długo kręcił i po zapaleniu kopcił na niebieskawo.

Ale mam pytanie troszkę z innej beczki. Bezpiecznik był spalony więc świece wogóle nie grzały, tak więc jak diesel może odpalić przy -20 garażując pod chmurką skoro świece nie grzały. W tamtą zimę cały czas palił (bardzo ciężko ale jednak) bez grzania świec. Jest to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszi - ja rok temu też bez świec jeździłem i przy -25 zapalił ;) troszkę się pomęczyliśmy, ale dał radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe, zdrowy motor

Jeśli to prawda to bardzo mnie to cieszy i jest to kolejny dowód na to aby nie pozbywać się tego autka :D

Koszi - ja rok temu też bez świec jeździłem i przy -25 zapalił troszkę się pomęczyliśmy, ale dał radę

Ja też nieźle się namęczyłem całą zeszłą zimę mimo iż świece nie grzały ani razu mnie nie zawiódł i palił przy ponad -20.

Na szczęście usterka usunięta i pali od strzała :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam taki problem że, owszem mam też przepalony ten bezpiecznik 50A ale dzisiaj mi pewien elektryk ominął temat i dał nowy bezpiecznik. Koszt 50 zł ale jest problem nadal bo jak uruchomię silnik to pyka mi ten przekaźnik i nie przestaje nawet na chwile mimo iż mam temp 90 stopni. Teraz się zastanawiam czy zmienić przekaźnik czy jeździć tak dalej aż coś pewnie bo takie mam wrażenie przepali... Świece mi posprawdzał i wszystkie 3 są dobre ale widziałem nie za czyste:) Wszystko zaczęło się od mojej nadgorliwości bo bezpiecznik mi jeszcze działał tylko nie wyglądał najlepiej i jak mi zmienili to się wszystko potopiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Kiedyś na forum znalazłem informację jak jest sterowany ten przekaźnik na podszybiu przez ECU, a teraz nie mogę tego odnaleźć. Czy ktoś może pamięta lub ma dostęp do tego wątku ?

O ile się nie mylę, to w celu sprawdzenia należy podać masę na jeden z pinów w dolnym gnieździe przekaźnika. Ale mogłem coś zamotać i nie wiem, na który, więc proszę o info..

 

Ew. schemat elektryczny jeśli ktoś posiada, to byłoby super.

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja mam taki problem jechałem sobie dzisiaj samochód zaswieciła się kontrolka siwec, odpalił odrazu. Za drugim razem zgasł i przpchałem samochod kawałek i pali. Za trzecim razem zgasł i kaplica. Swieci sie cały czas kontrolka, na podszybiu spalony bezpiecznik. zwarłem na krótko dlalej nic kontrolka sie cały czas swieci nie gasnie na wmiare ciepłym silniku kreci i nawet nie chyci. Pomożcie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci dokładnie co to, ale weź pod uwagę, że ta kontrolka nie działa tylko i wyłącznie przy problemach ze świecami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciągałem przekaźnik nr 135 i działa ;|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

Po długich poszukiwaniach odnalazlem bezpiecznik swiec zarowych (z poczatku myslalem, ze to ten 50A pod maską, ale okazalo sie ze nie.). Prawidłowy ulokowany jest za bezpiecznikami w głębi pod kierownicą . Jego wartość to 80A i jest cały, a mimo to nie ma na nim napięcia. Czy, przyczyną może być tak banalna sprawa jak ułamany przwod gdzies pod maską? Chociaż jest to małoprawdopodobne, bo jest to wielozyłowy miedziany przewod. Chyba, ze jest cos jeszcze miedzy tym bezpiecznikiem, a akuulatorem?

Bede wdzieczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przekaźnik patrzyłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a przekaźnik patrzyłeś

 

Przekażnika nie sprawdzalem, bo skoro na jego zacisku nie ma napięcia, to uznalem to za niepotrzebne. Być moze tez jest uszkodzony, ale najpierw chciałbym zlokalizowac czemu na bezpieczniku nie ma napięcia. No chyba, że bezpiecznik jest za przekażnikiem patrząc od akumulatora, ale to chyba malo prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekażnika nie sprawdzalem, bo skoro na jego zacisku nie ma napięcia, to uznalem to za niepotrzebne. Być moze tez jest uszkodzony, ale najpierw chciałbym zlokalizowac czemu na bezpieczniku nie ma napięcia. No chyba, że bezpiecznik jest za przekażnikiem patrząc od akumulatora, ale to chyba malo prawdopodobne.

 

Sprawdziłem jednak ten przekaźnik i jest sprawny.

W gnizdzie tego przekaźnika jest napięcie zaraz po przekręceniu stacyjki. Zwierałem nawet piny, aby podac napiecie na bezpiecznik i okazuje sie, ze na bezpiecznik dochodzi. Nie wiem juz gdzie szukac problemu, bo skoro przekaznik i bezpiecznik jest ok, to co mozna jeszcze przeswietlic?

Wydaje mi się, ze coś jeszcze musi byc po drodze, bo swiece zasilane sa z dwoch cienszych przewodów, a od bezpiecznika pod maske wychodzi jeden gruby. Ciężko doparzeć się gdzie on ''idzie''

 

Bede wdzieczny za wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i udało sie naprwic,

 

 

 

Dosyc dziwna spawa, bo mimo tego, że przekaznik przełączał, to nie przewodził (dziwna spawa, bo miernik pokazywał mimo to przejście; styki były już przypalone, co okazało się po zdjeciu obudowy). Wymieniłem przekaźnik i wszystko działa.

 

Zwracam honor ryskowi19.

 

Ps, najlepsze jest to, ze auto ma juz przejechane ponad 600 tys km i ostatnie 2 zimy paliło (z trudem) bez swiec. Byłem przekonany, ze pali tak z racji słąbej kompresji. Znajomy ustawił mi ostatnio kat wtrysku, teraz naprawilem grzanie swiec i w tym roku powinno się odwdzięczyć autko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem z tym z moim paskiem. Auto nie pali na mrozie (a w zasadzie to odpala ale na 5-6 razy), aż w końcu zegary mi się kasują i po jakimś czasie działa. Wymieniłem już świece, przewody do świec, filtry, bezpiecznik paskowy 50 amper (ten z puzdereczka na podszybiu). W końcu dogrzebałem się do tych 2 bezpieczników za konsolą bezpieczników w kabinie i wyciągnąłem jeden z nich-jest ok, drugi mi zaginął i nie wiem jaką ma wartość? Czy oba te bezpieczniki są takie same?

 

Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być? Nie sprawdzałem jeszcze tylko wytrysków oraz przekaźnika świec (jak mogę go sprawdzić?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale świece grzeją ?? dochodzi do nich prąd ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności