Skocz do zawartości
Gość wieo

swiece żarowe b5/b5fl

Rekomendowane odpowiedzi

moze mi ktos powiedziec gdzie sa swiece zarowe w silniku awx?,

 

Jak zdejmiesz pokrywę silnika - to po prawej stronie tuż obok filtra paliwa (chyba czwarta świeca tam jest, pozostałe trzy znajdziesz bez trudu). Z pewnością je zobaczysz - coś w rodzaju świec zapłonowych w benzynie no i oczywiście idą do nich przewody elektryczne.

Ale zamotałem ;-).

Jak znajdę fotkę to wkleję.

 

Edit:

Nie będę wklejał bo Adams w poście nr 9 już to zrobił - więc popatrz nieco wyżej ;-)

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie świec trzeba pamiętać, że łatwo można je urwać, ukręcić dlatego wcześniej warto popryskać w okolicy świecy jakimś dobrym środkiem do zardzewiałych śrub i chwilę (jeden browar) odczekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak założył ktoś dłusze te świece 97mm ??do AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko, jaki numer lub długość świec żarowych do pasia z silnikiem AVB 101 koni ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz szukał zamiennika to mów że do numeru nadwozia, numer OE N10140101/N10140102/N10140103/N10140104/N10140105

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zamontowaniu świec 97mm i jest wszystko oki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem po zamontowaniu świec 97mm i jest wszystko oki.

Witam, a jak przy porannym rozruchu poprawiło się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tak chodź auto stało w garażu, dziś może zostawię na zewnątrz to nagram filmik z odpalania. Z tego co mierzyłem to mi się wydaję że nawet dłuższe by weszły tylko trudno sprawdzić na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mnie tak

Też jestem tego samego zdania. Zakładałem ostatnio świece w AWX-e i też był dylemat w sklepie ze sprzedającym jakie długie potrzebuję,posprawdzał w katalogach i twierdził że mogą być też 103 mm i to jeszcze 5V.

Nie wiem co o tym myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że jest tam dużo miejsca tylko ciekawe dlaczego nikt z vw nie zakładał od razu większych świec żeby uto miało lżej do zapalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalog NGK Pokazuje ze:

Napięcie [V]: 12

Natężenie prądu [A]: 5

Rezystancja [Ohm]: 0,9

Długożć całkowita [mm]: 91

Głębokosć zabudowy [mm]: 24

Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm

Moment dokrecenia [Nm]: 17

Rozmiar klucza: 10 mm

Rodzaj połączenia: PIN

 

I D-Power 4 Pasują do każdego TDI 1.9 W B5:

1.9 TDI (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: AHU; AHH

1.9 TDI (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 110 KM/81 kW; Silnik: AFN; AVG

1.9 TDI Syncro/4motion (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 110 KM/81 kW; Silnik: AFN; AVG

1.9 TDI (1998.08 - 2000.11); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AJM; ATJ

1.9 TDI 4motion (1999.08 - 2000.11); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: ATJ

1.9 TDI (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 101 KM/74 kW; Silnik: AVB

1.9 TDI (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 130 KM/96 kW; Silnik: AVF; AWX

1.9 TDI 4motion (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 130 KM/96 kW; Silnik: AVF

 

 

Tu macie zmieniki: BOSCH 1 237 330 821

CIFAM 202-417

FACET 0.0613

HELLA 8EL 737 203-001

IMPERGOM 80295

IMPERGOM 28947

METELLI 05-0417

 

BOSCH Ma jeszcze specjalne świecę

do pojazdów z elektrycznym dogrzewaniem

Edytowane przez Kamil-Driver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się bez problemu sprawdzić czy świece nie są spalone.

Wystarczy że ściągniesz kapturki z nich i z plusa aku pociągniesz np drutem do tej "główki" świecy- dotykając przez bardzo krótki czas powinno iskrzyć.

Jak wymieniasz świece to zazwyczaj najlepiej jest wszystkie 4.

 

 

A ja mam pytanie: sprawdzałem świece i są ok.

A odpalanie mam - według mnie- nie za dobre, tzn. przy temp 0 stopni czasem i wyżej muszę przekręcić kluczyk na ok 2 sec, wcześniej wystarczyło tylko lekkie "tyknięcie" kluczykiem w stacyjce, i do tego silnik obraca się tak jakby powoli wchodził na obroty [ciężko mi to inaczej wytłumaczyć].

 

Czego to może być wina? Myślę że akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy prąd dochodzi do swiec wystarczy żarówka z kawałkiem przewodu. A przy okazji nie wiecie jakie są długie świece w silniku auy ? silnik z sharana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak.

Sprawdziłem ponownie świece i jedna "nagle" jest przepalona- a wszystkie iskrzyły jak dotykałem kabelkiem.

 

 

Panowie teraz sprawa do tych co mają ATJ/AJM lub mieli styczność z nimi.

 

 

Chodzi mi czy warto dać większe świece? te 97mm ? Czy to ten numer jest N10579202? Najlepiej jakby to były beru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie warto. Jeśli masz sprawne świece, to nie kombinuj. U siebie zakładałem, ale jeśli masz AJM który ciężko odpala, to po prostu grzej świece dwa razy, Moim zdaniem temat nie do opanowania, choć byś nawet worek pieniędzy wyłożył ;)

Dłuższe świece nic nie zmieniają. Chyba że ktoś lubi efekt placebo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie nie warto. Jeśli masz sprawne świece, to nie kombinuj. U siebie zakładałem, ale jeśli masz AJM który ciężko odpala, to po prostu grzej świece dwa razy, Moim zdaniem temat nie do opanowania, choć byś nawet worek pieniędzy wyłożył ;)

Dłuższe świece nic nie zmieniają. Chyba że ktoś lubi efekt placebo..

 

Dwukrotne grzanie świec to też efekt "placebo" lepiej wydłużyć w adaptacjach długość grzania świeczek :P

 

No i najważniejsze jeśli ktoś już Będzie się bawił w adaptacjach to niech najpierw sprawdzi w jakiej temperaturze jego silnik ma problemy z odpalaniem. Niech ustawi wartość adaptacji : czas odpowiednio z temperaturą.

 

Aha każdy silnik reaguje inaczej i trzeba indywidualnie ustawić wartość adaptacji dla danej jednostki :P

 

Pozdro For All :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yyy no nie zgodzę się z powyższym. Z doświadczenia wiem, że różnica jest taka, że o ile po jednokrotnym grzaniu silnik odpala w pierwszej chwili na 3 gary, o tyle po drugim już od razu na 4. Da się zauważyć, bo po jednokrotnym grzaniu ma ochotę wyskoczyć z pod maski ;) Inna kwestia to sprawność ogólna silnika. Powinien zapalać na wszystkie gary po jednym grzaniu, ale póki jeździ i jako tako odpala, nie ma co się pakować w koszta ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yyy no nie zgodzę się z powyższym. Z doświadczenia wiem, że różnica jest taka, że o ile po jednokrotnym grzaniu silnik odpala w pierwszej chwili na 3 gary, o tyle po drugim już od razu na 4. Da się zauważyć, bo po jednokrotnym grzaniu ma ochotę wyskoczyć z pod maski Inna kwestia to sprawność ogólna silnika. Powinien zapalać na wszystkie gary po jednym grzaniu, ale póki jeździ i jako tako odpala, nie ma co się pakować w koszta

Pozdrawiam

 

Moim zdaniem regularne dwukrotne grzanie świec skraca ich żywotność...

Najtaniej wydłużyć czas w adaptacjach...

Ale Każdy Lubi coś innego :)

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko przydałby się jeszcze jakiś tutorial jak zaadaptować te dłuższe grzanie świec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności