cobra1979 Zgłoś #41 Napisano 10 Grudnia 2012 (edytowane) witam posiadam również silniczek ATJ i przymierzam się do wymiany świec żarowych dużo tu o długości wiec ja zostanę przy takich jakie mam. ale poza tym że ciężko odpala to jeszcze towazyszy taki dziwny zapach, mniej więcej jak by poprostu nie przepalił przy uruchomieniu zapach ten wyczułem kiedy odpalałem przy otwartych drzwiach i tak ok 20 sek nierówna praca. czy wszystkie te objawy tyczą się świec czy jeszcze na coś innego zwrócić uwagę? po tych 20 sek wszystko już ok. Jeszcze jedno czy w waszych ATJ temperatura na zegarze pokazuje ok od 70 do 75 st.C. i nic więcej. czy to jest normalna temp. szybko jąosiąga więc termostat bym wykluczył lecz mogę się mylić. pomóżcie mi. mam tego paska od 3 tyg. i już mi nie hula. Edytowane 12 Grudnia 2012 przez cobra1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #42 Napisano 12 Grudnia 2012 witam ponownie czy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #43 Napisano 12 Grudnia 2012 Jeszcze jedno czy w waszych ATJ temperatura na zegarze pokazuje ok od 70 do 75 st.C. i nic więcej.czy to jest normalna temp. szybko jąosiąga więc termostat bym wykluczył lecz mogę się mylić. pomóżcie mi. mam tego paska od 3 tyg. i już mi nie hula. Raczej mało możliwe że nie dochodzi do 90 stopni [na zegarach]- w ATJ i AJM do 90 dochodzi trochę w dłuższym czasie [po ok 12km] ale zawsze powinno się ją osiągnąć. Nierówna praca to chyba raczej świece, ale nie jestem pewien- nie będę nic więcej sugerował, bo nie mam pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #44 Napisano 12 Grudnia 2012 Raczej mało możliwe że nie dochodzi do 90 stopni [na zegarach]- w ATJ i AJM do 90 dochodzi trochę w dłuższym czasie [po ok 12km] ale zawsze powinno się ją osiągnąć. Nierówna praca to chyba raczej świece, ale nie jestem pewien- nie będę nic więcej sugerował, bo nie mam pojęcia. codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km i nigdy nie miałem 90 st. co to może być ? może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ? proszę o pomoc . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #45 Napisano 12 Grudnia 2012 codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 kmi nigdy nie miałem 90 st. co to może być ? może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ? proszę o pomoc . Daj sobie spokój z tekturą,to nie zajęcia praktyczno-techniczne.Falowanie obrotów to objaw spalonych świec,nieosiąganie temp. roboczej termostat,rzadziej czujnik temperatury cieczy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #46 Napisano 13 Grudnia 2012 codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 kmi nigdy nie miałem 90 st. co to może być ? może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ? proszę o pomoc . Nie masz falującej wskazówki temperatury? Tzn. raz pokazuje 70 a za chwile spada całkowicie? Jeśli nie to raczej czujnik ok. A termostat do wymiany- od razu mówię że ja niedawno wymieniałem termo. Za 1 razem kupiłem Verneta, nie trzymał temperatury. Więc wkupiłem ori termostat z serwisu - akurat mam znajomego- i teraz jak złapie 90 to trzyma, a przy temperaturach ok 0,-5,-10 potrzebuję mniej więcej 12 km może czasem więcej. Niema sensu tektury wstawiać bo to raczej nie da ci oczekiwanego efektu. Silniki AJM mają to do tego że dłużej się nagrzewają , niestety, ale nie znowu tak znacznie, czyli do 15 km raczej powinien się zagrzać do 90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
op_all Zgłoś #47 Napisano 30 Grudnia 2012 codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km i nigdy nie miałem 90 st. co to może być ? może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ? proszę o pomoc . A może zwyczajnie wskazówka się zawiesza i trzeba jeb..nąć w zegary . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafek_hon Zgłoś #48 Napisano 30 Grudnia 2012 codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 kmi nigdy nie miałem 90 st. co to może być ? może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ? proszę o pomoc . A może zwyczajnie wskazówka się zawiesza i trzeba jeb..nąć w zegary . Kolego chyba termostat juz jest do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #49 Napisano 30 Grudnia 2012 Kolego chyba termostat juz jest do wymiany A jak wskazówka lata po skali, czyli raz pokazuje 70 a raz jest na minimum to czujnik do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
op_all Zgłoś #50 Napisano 13 Stycznia 2013 witam ponownie czy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii? Rozwiązałeś problem odpalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franuś007 Zgłoś #51 Napisano 19 Stycznia 2013 ale poza tym że ciężko odpala to jeszcze towazyszy taki dziwny zapach, mniej więcej jak by poprostu nie przepalił przy uruchomieniu zapach ten wyczułem kiedy odpalałem przy otwartych drzwiach i tak ok 20 sek nierówna praca.[/quotponPoniżej -5 mam podobnie, przy -3,-4 pali po pierwszym grzaniu, jak jest zimniej dłużej kręcę. przy -17 przed świętami za 6 czy 7 razem odpalił. Często jak w końcu "załapie" to wyraźnie czuć zapach ON, więc wnioskuję że to świece- (wkrótce wymienię). Jeżeli chodzi o temperaturę polecam wymienić płyn (kolega kupił auto z niemieckim płynem stosowanym w !czołgu! który nie osiągnie w małym dieslu 90 stopni. Wymieniłbym też termostat. ---------- Dodano o 21:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:04 ---------- witam ponownieczy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii? Ostatnio po czyszczeniu EGRa (a było co czyścić) zauważyłem ,że autko szybciej osiąga temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #52 Napisano 16 Października 2013 Panowie mam pytanie ktore od dawna sie pojawia ale nikt wciaz nie odpowiedzial. Owszem sa krotkie I dlugie, mozna dac dlugie tam gdzie byly krotkie. Ale pytanie brzmi jaka jest roznica I dlaczego tak bylo ze jedne mialy krotkie a inne dlugie swiece nawet jesli mialy ten sam kod silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #53 Napisano 16 Lutego 2015 Witam wszystkich. mam pytanko odnośnie świec żarowych, mianowicie wymieniłem miesiąc temu świece żarowe w moim AVF bo okazało się że żadna nie grzała ale samochód odpalał bez problemu. oryginalni siedziały Boscha ze znaczkami vw audi brat zakupił mi nowe denso 4x i wszystko było spoko przez pewien czas dopóki nie zauważyłem że przy rannym odpaleniu przez pierwsze 3 sec trochę kuleje później wszystko ok. i stwierdziłem że sprawdzę te nowe świece czy grzeją prawidłowo więc kabelek od aku z plusa do świecy i pierwsze trzy spoko iskrzy a czwarta przy filtrze paliwa nie iskrzy nie przyjmuje prądu. moje pytanie czy jest możliwość że po prostu dostałem bubel i się przepaliła wymienić na nową i spoko czy coś może przepala świecę i lepiej sprawdzić coś innego przed wymianą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #54 Napisano 16 Lutego 2015 a jakie dokładnie zamontowałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #55 Napisano 17 Lutego 2015 BERU są najlepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach