Skocz do zawartości
Gość wieo

swiece żarowe b5/b5fl

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam również silniczek ATJ i przymierzam się do wymiany świec żarowych dużo tu o długości wiec ja zostanę przy takich jakie mam.

ale poza tym że ciężko odpala to jeszcze towazyszy taki dziwny zapach, mniej więcej jak by poprostu nie przepalił przy uruchomieniu zapach ten wyczułem kiedy odpalałem przy otwartych drzwiach i tak ok 20 sek nierówna praca.

czy wszystkie te objawy tyczą się świec czy jeszcze na coś innego zwrócić uwagę?

po tych 20 sek wszystko już ok.

Jeszcze jedno czy w waszych ATJ temperatura na zegarze pokazuje ok od 70 do 75 st.C. i nic więcej.

czy to jest normalna temp. szybko jąosiąga więc termostat bym wykluczył lecz mogę się mylić.

pomóżcie mi.

mam tego paska od 3 tyg. i już mi nie hula.

Edytowane przez cobra1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

czy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno czy w waszych ATJ temperatura na zegarze pokazuje ok od 70 do 75 st.C. i nic więcej.

czy to jest normalna temp. szybko jąosiąga więc termostat bym wykluczył lecz mogę się mylić.

pomóżcie mi.

mam tego paska od 3 tyg. i już mi nie hula.

 

Raczej mało możliwe że nie dochodzi do 90 stopni [na zegarach]- w ATJ i AJM do 90 dochodzi trochę w dłuższym czasie [po ok 12km] ale zawsze powinno się ją osiągnąć.

 

 

 

Nierówna praca to chyba raczej świece, ale nie jestem pewien- nie będę nic więcej sugerował, bo nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej mało możliwe że nie dochodzi do 90 stopni [na zegarach]- w ATJ i AJM do 90 dochodzi trochę w dłuższym czasie [po ok 12km] ale zawsze powinno się ją osiągnąć.

 

 

 

Nierówna praca to chyba raczej świece, ale nie jestem pewien- nie będę nic więcej sugerował, bo nie mam pojęcia.

 

codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km

i nigdy nie miałem 90 st.

co to może być ?

może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ?

proszę o pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km

i nigdy nie miałem 90 st.

co to może być ?

może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ?

proszę o pomoc .

Daj sobie spokój z tekturą,to nie zajęcia praktyczno-techniczne.Falowanie obrotów to objaw spalonych świec,nieosiąganie temp. roboczej termostat,rzadziej czujnik temperatury cieczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km

i nigdy nie miałem 90 st.

co to może być ?

może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ?

proszę o pomoc .

 

Nie masz falującej wskazówki temperatury? Tzn. raz pokazuje 70 a za chwile spada całkowicie? Jeśli nie to raczej czujnik ok.

A termostat do wymiany- od razu mówię że ja niedawno wymieniałem termo.

Za 1 razem kupiłem Verneta, nie trzymał temperatury.

Więc wkupiłem ori termostat z serwisu - akurat mam znajomego- i teraz jak złapie 90 to trzyma, a przy temperaturach ok 0,-5,-10 potrzebuję mniej więcej 12 km może czasem więcej.

Niema sensu tektury wstawiać bo to raczej nie da ci oczekiwanego efektu.

 

 

Silniki AJM mają to do tego że dłużej się nagrzewają , niestety, ale nie znowu tak znacznie, czyli do 15 km raczej powinien się zagrzać do 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km

i nigdy nie miałem 90 st.

co to może być ?

może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ?

proszę o pomoc .

 

A może zwyczajnie wskazówka się zawiesza i trzeba jeb..nąć w zegary .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
codziennie robie 25 km do pracy i z powrotem w sumie 50 km

i nigdy nie miałem 90 st.

co to może być ?

może trzeba trochę chłodnice przysłonić jakąś tektura czy coś takiego ?

proszę o pomoc .

 

A może zwyczajnie wskazówka się zawiesza i trzeba jeb..nąć w zegary .

 

Kolego chyba termostat juz jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego chyba termostat juz jest do wymiany

 

A jak wskazówka lata po skali, czyli raz pokazuje 70 a raz jest na minimum to czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie

czy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii?

 

Rozwiązałeś problem odpalania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale poza tym że ciężko odpala to jeszcze towazyszy taki dziwny zapach, mniej więcej jak by poprostu nie przepalił przy uruchomieniu zapach ten wyczułem kiedy odpalałem przy otwartych drzwiach i tak ok 20 sek nierówna praca.[/quotpon

Poniżej -5 mam podobnie, przy -3,-4 pali po pierwszym grzaniu, jak jest zimniej dłużej kręcę. przy -17 przed świętami za 6 czy 7 razem odpalił. Często jak w końcu "załapie" to wyraźnie czuć zapach ON, więc wnioskuję że to świece- (wkrótce wymienię).

Jeżeli chodzi o temperaturę polecam wymienić płyn (kolega kupił auto z niemieckim płynem stosowanym w !czołgu! który nie osiągnie w małym dieslu 90 stopni. Wymieniłbym też termostat.

 

---------- Dodano o 21:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:04 ----------

 

witam ponownie

czy może mi ktoś pomóc w wyżej opisanej kwestii?

Ostatnio po czyszczeniu EGRa (a było co czyścić) zauważyłem ,że autko szybciej osiąga temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie ktore od dawna sie pojawia ale nikt wciaz nie odpowiedzial.

Owszem sa krotkie I dlugie, mozna dac dlugie tam gdzie byly krotkie.

 

Ale pytanie brzmi jaka jest roznica I dlaczego tak bylo ze jedne mialy krotkie a inne dlugie swiece nawet jesli mialy ten sam kod silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. mam pytanko odnośnie świec żarowych, mianowicie wymieniłem miesiąc temu świece żarowe w moim AVF bo okazało się że żadna nie grzała ale samochód odpalał bez problemu. oryginalni siedziały Boscha ze znaczkami vw audi brat zakupił mi nowe denso 4x i wszystko było spoko przez pewien czas dopóki nie zauważyłem że przy rannym odpaleniu przez pierwsze 3 sec trochę kuleje później wszystko ok. i stwierdziłem że sprawdzę te nowe świece czy grzeją prawidłowo więc kabelek od aku z plusa do świecy i pierwsze trzy spoko iskrzy a czwarta przy filtrze paliwa nie iskrzy nie przyjmuje prądu. moje pytanie czy jest możliwość że po prostu dostałem bubel i się przepaliła wymienić na nową i spoko czy coś może przepala świecę i lepiej sprawdzić coś innego przed wymianą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie dokładnie zamontowałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności