Wojciechpop Zgłoś #21 Napisano 23 Listopada 2010 (edytowane) moze mi ktos powiedziec gdzie sa swiece zarowe w silniku awx?, Jak zdejmiesz pokrywę silnika - to po prawej stronie tuż obok filtra paliwa (chyba czwarta świeca tam jest, pozostałe trzy znajdziesz bez trudu). Z pewnością je zobaczysz - coś w rodzaju świec zapłonowych w benzynie no i oczywiście idą do nich przewody elektryczne. Ale zamotałem . Jak znajdę fotkę to wkleję. Edit: Nie będę wklejał bo Adams w poście nr 9 już to zrobił - więc popatrz nieco wyżej Edytowane 23 Listopada 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #22 Napisano 23 Listopada 2010 Przy wymianie świec trzeba pamiętać, że łatwo można je urwać, ukręcić dlatego wcześniej warto popryskać w okolicy świecy jakimś dobrym środkiem do zardzewiałych śrub i chwilę (jeden browar) odczekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #23 Napisano 30 Listopada 2010 I jak założył ktoś dłusze te świece 97mm ??do AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wat Zgłoś #24 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam mam pytanko, jaki numer lub długość świec żarowych do pasia z silnikiem AVB 101 koni ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #25 Napisano 3 Grudnia 2010 Jak będziesz szukał zamiennika to mów że do numeru nadwozia, numer OE N10140101/N10140102/N10140103/N10140104/N10140105 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #26 Napisano 28 Grudnia 2010 Jestem po zamontowaniu świec 97mm i jest wszystko oki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #27 Napisano 29 Grudnia 2010 Jestem po zamontowaniu świec 97mm i jest wszystko oki. Witam, a jak przy porannym rozruchu poprawiło się ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #28 Napisano 29 Grudnia 2010 Według mnie tak chodź auto stało w garażu, dziś może zostawię na zewnątrz to nagram filmik z odpalania. Z tego co mierzyłem to mi się wydaję że nawet dłuższe by weszły tylko trudno sprawdzić na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #29 Napisano 29 Grudnia 2010 Według mnie tak Też jestem tego samego zdania. Zakładałem ostatnio świece w AWX-e i też był dylemat w sklepie ze sprzedającym jakie długie potrzebuję,posprawdzał w katalogach i twierdził że mogą być też 103 mm i to jeszcze 5V. Nie wiem co o tym myśleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #30 Napisano 29 Grudnia 2010 Mi się wydaje że jest tam dużo miejsca tylko ciekawe dlaczego nikt z vw nie zakładał od razu większych świec żeby uto miało lżej do zapalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil-Driver Zgłoś #31 Napisano 3 Stycznia 2011 (edytowane) Katalog NGK Pokazuje ze: Napięcie [V]: 12 Natężenie prądu [A]: 5 Rezystancja [Ohm]: 0,9 Długożć całkowita [mm]: 91 Głębokosć zabudowy [mm]: 24 Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm Moment dokrecenia [Nm]: 17 Rozmiar klucza: 10 mm Rodzaj połączenia: PIN I D-Power 4 Pasują do każdego TDI 1.9 W B5: 1.9 TDI (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: AHU; AHH 1.9 TDI (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 110 KM/81 kW; Silnik: AFN; AVG 1.9 TDI Syncro/4motion (1997.06 - 2000.11); 1896 ccm - 110 KM/81 kW; Silnik: AFN; AVG 1.9 TDI (1998.08 - 2000.11); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: AJM; ATJ 1.9 TDI 4motion (1999.08 - 2000.11); 1896 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: ATJ 1.9 TDI (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 101 KM/74 kW; Silnik: AVB 1.9 TDI (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 130 KM/96 kW; Silnik: AVF; AWX 1.9 TDI 4motion (2000.11 - 2005.05); 1896 ccm - 130 KM/96 kW; Silnik: AVF Tu macie zmieniki: BOSCH 1 237 330 821 CIFAM 202-417 FACET 0.0613 HELLA 8EL 737 203-001 IMPERGOM 80295 IMPERGOM 28947 METELLI 05-0417 BOSCH Ma jeszcze specjalne świecę do pojazdów z elektrycznym dogrzewaniem Edytowane 3 Stycznia 2011 przez Kamil-Driver Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #32 Napisano 25 Listopada 2012 Da się bez problemu sprawdzić czy świece nie są spalone. Wystarczy że ściągniesz kapturki z nich i z plusa aku pociągniesz np drutem do tej "główki" świecy- dotykając przez bardzo krótki czas powinno iskrzyć. Jak wymieniasz świece to zazwyczaj najlepiej jest wszystkie 4. A ja mam pytanie: sprawdzałem świece i są ok. A odpalanie mam - według mnie- nie za dobre, tzn. przy temp 0 stopni czasem i wyżej muszę przekręcić kluczyk na ok 2 sec, wcześniej wystarczyło tylko lekkie "tyknięcie" kluczykiem w stacyjce, i do tego silnik obraca się tak jakby powoli wchodził na obroty [ciężko mi to inaczej wytłumaczyć]. Czego to może być wina? Myślę że akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokut Zgłoś #33 Napisano 25 Listopada 2012 Sprawdz czy prąd dochodzi do swiec wystarczy żarówka z kawałkiem przewodu. A przy okazji nie wiecie jakie są długie świece w silniku auy ? silnik z sharana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #34 Napisano 9 Grudnia 2012 A jednak. Sprawdziłem ponownie świece i jedna "nagle" jest przepalona- a wszystkie iskrzyły jak dotykałem kabelkiem. Panowie teraz sprawa do tych co mają ATJ/AJM lub mieli styczność z nimi. Chodzi mi czy warto dać większe świece? te 97mm ? Czy to ten numer jest N10579202? Najlepiej jakby to były beru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #35 Napisano 9 Grudnia 2012 Zdecydowanie nie warto. Jeśli masz sprawne świece, to nie kombinuj. U siebie zakładałem, ale jeśli masz AJM który ciężko odpala, to po prostu grzej świece dwa razy, Moim zdaniem temat nie do opanowania, choć byś nawet worek pieniędzy wyłożył Dłuższe świece nic nie zmieniają. Chyba że ktoś lubi efekt placebo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grinch Zgłoś #36 Napisano 9 Grudnia 2012 Zdecydowanie nie warto. Jeśli masz sprawne świece, to nie kombinuj. U siebie zakładałem, ale jeśli masz AJM który ciężko odpala, to po prostu grzej świece dwa razy, Moim zdaniem temat nie do opanowania, choć byś nawet worek pieniędzy wyłożył Dłuższe świece nic nie zmieniają. Chyba że ktoś lubi efekt placebo.. Dwukrotne grzanie świec to też efekt "placebo" lepiej wydłużyć w adaptacjach długość grzania świeczek No i najważniejsze jeśli ktoś już Będzie się bawił w adaptacjach to niech najpierw sprawdzi w jakiej temperaturze jego silnik ma problemy z odpalaniem. Niech ustawi wartość adaptacji : czas odpowiednio z temperaturą. Aha każdy silnik reaguje inaczej i trzeba indywidualnie ustawić wartość adaptacji dla danej jednostki Pozdro For All Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #37 Napisano 9 Grudnia 2012 Yyy no nie zgodzę się z powyższym. Z doświadczenia wiem, że różnica jest taka, że o ile po jednokrotnym grzaniu silnik odpala w pierwszej chwili na 3 gary, o tyle po drugim już od razu na 4. Da się zauważyć, bo po jednokrotnym grzaniu ma ochotę wyskoczyć z pod maski Inna kwestia to sprawność ogólna silnika. Powinien zapalać na wszystkie gary po jednym grzaniu, ale póki jeździ i jako tako odpala, nie ma co się pakować w koszta Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grinch Zgłoś #38 Napisano 9 Grudnia 2012 (edytowane) Yyy no nie zgodzę się z powyższym. Z doświadczenia wiem, że różnica jest taka, że o ile po jednokrotnym grzaniu silnik odpala w pierwszej chwili na 3 gary, o tyle po drugim już od razu na 4. Da się zauważyć, bo po jednokrotnym grzaniu ma ochotę wyskoczyć z pod maski Inna kwestia to sprawność ogólna silnika. Powinien zapalać na wszystkie gary po jednym grzaniu, ale póki jeździ i jako tako odpala, nie ma co się pakować w kosztaPozdrawiam Moim zdaniem regularne dwukrotne grzanie świec skraca ich żywotność... Najtaniej wydłużyć czas w adaptacjach... Ale Każdy Lubi coś innego Edytowane 9 Grudnia 2012 przez Grinch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #39 Napisano 9 Grudnia 2012 Tylko przydałby się jeszcze jakiś tutorial jak zaadaptować te dłuższe grzanie świec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #40 Napisano 9 Grudnia 2012 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253 proszę bardzo wystarczy się zalogować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach