Gość Zb.gniew Zgłoś #21 Napisano 2 Grudnia 2007 Pakafoto masz o tyle rację że z powodu innego spalania gazu (wyższa temperatura )częściej dochodzi do wydmuchania ,przegrzania uszczelki i wycieku płynu do komory spalania lub oleju i napewno zagazowani mają częściej z tym do czynienia ,ale przy dobrym stanie układu tym bardziej zamkniętego nie ma prawa ubywać płynu .rrhoads zrób to jak najszybciej oczywiście o ile wyeliminowałeś wycieki i wszystkie obawy uszczelki się potwierdzą bo naprawdę możesz przegrzać sobie głowicę.Ja nieświadomy konsekwencji ,i usterki dziwiłem się że przy polonezie na gazie temperatura wyskakiwała do 90paru stopni (parownik gazu zamarzał) a po otwarciu termostatu gwałtownie spadała do 50 . To zapowietrzony silnik nagrzewał się prawie na sucho a po otwarciu termostatu silnik dostawał zimny płyn z chłodnicy i głowica padła .Musiałem kupić na szrocie inną naprawić ją ,niby to tylko poldek ale kosztowało mnie to kilkaset złotych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #22 Napisano 2 Grudnia 2007 ehh... poprawie sobie humor kawałem Leci facet na paralotni nad Warszawą... tak leci i leci... posuwa na tej swojej rakiecie.... z dołu obserwowaly go 2 osoby... i tak patrza... i widzą że ćwirek w rakiecie uderza w Pałca kultury!!! BYM BUM BUM spadł, roztrzaskal sie... nie bylo co zbierac... wtedy jeden afcet mowi do drugiego: -widziałeś Stefan ? Jaka gospodarka takie tez zamachy terrorystyczne ! :rotfl: słyszałem to wczoraj w tv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rrhoads Zgłoś #23 Napisano 4 Grudnia 2007 miałem dzis byc u mechanika i mielismy sprawdzac kompresje ale niestety ma klopoty zdrowotne i nie dal rady... a musiale dzis skorzystac z samochodu to hm... jak jechalem to tak po paru minutach mi skubany zgasnal... nie wiem,,, to akurat moze byc problem akumulatora bo faktyczie ostatnio malo jezdze a zima jest... natomiast osttanio stwierdzilem ze Passat mi starsznie duzo pali... i pare razy braklo mi benzyny mimo ze na niej nie jezdze a sluzy mi tylko do odpalania... wczesniej jak pisalem to stwierdzilem ze mam wiecej oleju bo plyn sie tam dostaje, ale cholera... jak teraz zblizylem bagnet do nosa to czuje benzyne... dotego cala ta rurowata obudowa bagnetu jest wilgotna i tak od polowy umazana czyms. gdzies czytalem o tym na forum co moze byc przyczyna tego, musze jeszcze poszukac... ale skoro nie plyn chlodniczy zwieksza mi ilosc oleju to co sie z nim dzieje ? masakra z tym samochodem, ale i tak go chyba pokochalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tedy11 Zgłoś #24 Napisano 4 Grudnia 2007 Podepnę sie pod temat. Podobna dolegliwość. 3B RP 1800. Po nagrzaniu silnka aż do momentu załaczenia się wentylatora zawsze wywalało płyn przez zbiorniczek,zauważyłem że przy mocnym nagrzaniu silnika jest również wyciek z plastikowego łącznika przy głowicy cieknie stróżką (jak jest zimny tego nie widać) prawdopodobnie do wymiany pęknięcie jest przy śrubie. Jak dotej pory to sprawcą z moich obserwacji jest korek , który po poluzowaniu nie wywala plynu wycieku z plastiku również mało cieknie. Myślałem że to może być uszczelka lub głowica (oby tak nie było) być może to tylko wina korka. Płyn narazie nie ubywa przez tydzień nic nie dolałem. A co do mazi to też mechanior stwierdził że przy małych przebiegach ( a takie są u mie) robi to się przy niedogrzanym silniku. tedy1....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #25 Napisano 10 Października 2010 Panowie mam taki problemik, na bagnecie od olejku znalazłem tzw. śmietane. Nie wiem z kont tam, sie wzieła i jak długo jest bo niedawno kupiłem auto. Korek wlewu oleju czysty. Co mu dolega ktoś wie?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammerbial Zgłoś #26 Napisano 10 Października 2010 Pewnie uszczelka pod głowicą puściła i płyn dostał sie do oleju, ale wczesniej bym sprawdził chłodniczkę oleju, która chłodzi olej płynem chłodniczym(o ile taka jest w twoim silniku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #27 Napisano 10 Października 2010 (o ile taka jest w twoim silniku). Tego nie wiem ale płynu ze zbiorniczka nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #28 Napisano 10 Października 2010 Czy po kupnie wymieniałeś olej? Czy masło na bagnecie jest także po dłuższej jeździe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #29 Napisano 10 Października 2010 prosze was piszcie normalnie jak mozna napisac "z kont tam, sie wziela"?? przeciez to tak w oczy kuje ze masakra;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek_Wroclaw Zgłoś #30 Napisano 10 Października 2010 Miałem problem z ubywaniem płynu i u mnie okazało się, że to uszczelka pod głowicą. Rzeczywisćie wymiana nie jest strasznym kosztem i problemem, ale nie radzę tego robić we Wrocławiu. U tutejszych mechaników koszt spokojnie przekroczy 1000 zł. Nie jestem mechanikiem, ale wyczytałem, że dobrym testem na uszczelkę jest sprawdzenie, czy ze zbiorniczka wyrównawczego wydobywają się spaliny. Jeśli jest przedmuch między komorą a kanalikami płynu to za bulgotanie odpowiedzialne są spaliny z komory. Czy bełkoczę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 10 Października 2010 Czy bełkoczę ? W tej kwestii U tutejszych mechaników koszt spokojnie przekroczy 1000 zł to na pewno....No chyba że wymieniają uszczelkę pod głowicą na pracującym silniku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #32 Napisano 10 Października 2010 a ja jestem ciekaw czemu zawsze wszyscy twierdzą że trzeba szlif robić, skoro jest ok przed wykręceniem a ja wykręcam po trochu każdą śrubę w odpowiedniej kolejności to po co mam robić szlif? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek_Wroclaw Zgłoś #33 Napisano 10 Października 2010 Ja wymieniałem bez planowania. Przeszlifowaliśmy tylko papierem głowicę i korpus i jak na razie (od roku) wszystko jest ok. Uszczelka byłą wcześniej z 3 otworami także założyliśmy taką samą. Nie chodziło nawet o oszczędność, ale o to, żeby wymienić w jeden dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #34 Napisano 11 Października 2010 kolego gumisiek nie zapomnij że po przymrozku też coś takiego się robi z olejem, kiedyś czytałem na forum, bo tez się w tamtą zime przestraszyłem. jeśli auto zbiera się i nie ucieka konkretnie płyn to nie wczuwaj się w wyrzucaniu kasy, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #35 Napisano 11 Października 2010 kolego gumisiek nie zapomnij że po przymrozku też coś takiego się robi z olejem, kiedyś czytałem na forum, bo tez się w tamtą zime przestraszyłem.jeśli auto zbiera się i nie ucieka konkretnie płyn to nie wczuwaj się w wyrzucaniu kasy, pozdro Tak zrobię po obserwuje. w razie czego wymiana uszczelki to dla mnie nie problem. Dzięki i pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #36 Napisano 11 Października 2010 Panowie mam taki problemik, na bagnecie od olejku znalazłem tzw. śmietane. Nie wiem z kont tam, sie wzieła i jak długo jest bo niedawno kupiłem auto. Korek wlewu oleju czysty. Co mu dolega ktoś wie?. kolego wszystko jest zależne jak używasz auta czy jest to jazda na krótkich odcinkach że auto się nie zdąży rozgrzać czy trasy.Jeśli jeździsz w mieście i na krótkich odcinkach nie ubywa ci płynu to wrzuć na luz bo to nie uszczelka tylko olej nie zdąży odparować skroplin wody które powodują że na bagnecie masz śmietankę.Kaskę przeznacz na dobrą zabawę a najlepiej napisz w dziale B5 o swoich problemach bo to dział B4/B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #37 Napisano 11 Października 2010 a czy śruby głowicy muszą być nowe czy można stare użyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #38 Napisano 11 Października 2010 a czy śruby głowicy muszą być nowe czy można stare użyć? zawsze nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #39 Napisano 11 Października 2010 zawsze nowe nowe jak nowe ja zapomniałem założyć nowe i nic się nie stało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #40 Napisano 11 Października 2010 Możesz zostawić spokojnie stare. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach