Koćko Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2007 Koledzy prosze znow o pomoc.Wymieniany mialem ostatnio termostat, mechanik powiedzial ze strasznie mialem weze zasyfione a plyn to jedno bloto.Teraz temperature trzyma 90, ale problem jest w tym ze mam strasznie slabe ogrzewanie wieje mocno lecz delikatnie cielpym powietrzem jak dam na maks ogrzewanie oczywiscie.Przerazony jestem ze to nagrzewnica, koszt czesci maly ale za wymiane 300 zl krzycza .Prosze pomozcie co moge sprawdzic i czego sprobowac przed ta kosztowna decyzja.Czytalem rady przeplukac nagrzewnice, odpowietrzyc nagrzewnice ale nie moge sie doczytac w wczesniejszych postach jak to zrobic.Mozecie mi napisac co i jak zrobic ?Stan plynu jest ok.Obydwa weze idace do nagrzewnicy gorace. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2007 Zmieniałęm nagrzewnice 2 dni temu. Nie ma sensu oddawać samochodu do mechanika. Potrzebujesz tylko śrubokręty płaski i gwiazdkowy, klucze nasadowe 8, 10 i 13 10 najlepiej dłuższe bo zruby od nagrzewnicy sa dosyc dlugie. Mi zajęło wszystko koło 3 godzin. Nie zdejmowałęm deski, tylko ją poluzowałem i podniosłem o 30 cm żeby wyjąć obudowę nagrzewnicy. Moja w stosunku do nowej była ok 7 razy cięższa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2007 Tylko jak u mnie koles powiedzial ze przy wymianie termostau weze byly zasyfione to mam na dzieje ze moze sie da jakos przepukac i nie bede musial wymieniac tej nagrzewnicy.Tylko nie wiem jak.Jescze sie doczytal zeby linke sprawdzic moze spadla od pokretla.Jak to sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2007 Jesli spadła Ci linka od pokrętła, to nie byłoby różnicy w temperaturze nadmuchu, a po drugie przy przekręcaniu obiegu z ciepłego na zimny, słychać przesuwanie sie tego mechanizmu. jeśli gość powiedział że węże były zasyfione, a Ty mówisz że przewodu wejścia i wyjścia z nagrzewnicy są gorące, to nawet jeśli teraz przepłuczesz układ, widać że nagrzewnica jest już na wyczerpaniu i w sumie lepiej wymienić ją za wczasu niż nagle podczas jazdy usłyszeć wybuch pod deska, a następnie ujrzeć białe kłęby dymu (pary wodnej). Ja to przeszedłem już 2 razy i nie polecam takich wrażeń jak nagle przy 100km/h przestajesz widzieć drogę. Jak sam mówisz koszta nagrzewnicy jest niewielki ja dałem za swoją ok 40pln niemieckiej firmy, a wymiana jest możliwa tak naprawdę w pojedynkę. Czas wymiany nie powinien przekroczyć 5 godzin w sumie, jeśli będziesz miał wszystkie narzędzia i jakoś ogarniasz prace manualne. U mnie zajęło to ok 3 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2007 Jescze sie doczytal zeby linke sprawdzic moze spadla od pokretla.Jak to sprawdzic? Przy pokrętle, to musisz odkręcić panel sterowania nawiewami i zobaczyć czy linki reagują na kręcenie. Jak bedzie ok, to wyciągnij półke na tunelu środkowym (pod deską) i zobacz od strony pedałów czy linki kręcą klapką nagrzewnicy i tym co rozdziela na nogi szybe itd... Wymiana nagrzewnicy jest na tyle mało skomplikowana, że naprawde nie warto dawać za to 300zł moim zdaniem. A przy okazji poprawisz sobie ułożenie kabli (jak bedzie trzeba), pomyjesz wszystkie kurze i syfy, powyciągasz liście z dolotów powietrza, czego na warsztacie Ci nie zrobią. Trzeba tylko troche sprytu i pary kluczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2007 hmmm sam nie wiem juz co robic, troche sie boje poduszek przy tym demontau samemu kolega mi doradza aby wylac plyn choldniczy i wlac wode z octem pojezdzic z dwa dni a pozniej szlaufem przeczyscic, troche to mniej skomplikowane ale z drugiej strony ten wybuch podczas jazdy mi sie nie usmiecha, szczygiw kierownice sciagales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2007 Nie . Kiery nie musisz ruszać. Wystarczy odkręcić mocowanie deski i tylko ja odchylić do góry przy wyjmowaniu obudowy z nagrzewnica. Nie ma czego się bać, octem to możesz ogórki zalewać i je wykorzystać po wymianie nagrzewnicy razem ze pewnym bez kolorowym płynem... Widzę że jesteś z Wrocławia. Ja właśnie siedzę w hotelu Wieniawa mogę coś pomóc jeśli chcesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kubus Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2007 nagrzewnice wymienialem 2x, jak masz czas i niechcesz czegos polamac to odkrec kierownice, deske rodzielcza i nagrzewnice masz jak na dłoni. proste jak konstrukcja cepa ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2007 ten artykuł może tobie coś podpowie http://vwgolf.pl/index.php?id=wymiananagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2009 odkopie temat, w tamtym roku wymienilem nagrzewnice ale teraz zaczelo znowu slabo grzac, pomyslalem ze pewnie zapchana, oddalem samochod do warsztatu na przeczyszczenie ukladu chlodzenia, samochod odebralem powiedzili ze puscilo, dzisiaj bylem w trasie, jest lepiej ale to nie to co kiedys.Zauwazylem ze dolny waz po trasie 120 km jest zimny, gorny gorący.Na forum wszedzie "sprawdz weze czy gorace" ale nie ma co jak nie sa :)Czyli zapchana nagrzewnica dalej? Temperature silnika trzyma, 90 w trasie, w miescie wzrasta na 93. Macie jakies pomysly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefany Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2009 (edytowane) ja mialem cos takiego ze jak stalem na postoju to lecialo letnie powietrze jak dodalem gazu obroty na 3 tys to lecialo cieplejsze [ ale do goracego daleko ] jak odpuscilem gaz znowu po chwili letnie. wymienione termostat,nagrzewnica,korek zbiorniczka,pompa wody. niedawalo mi to spokoju z wlasnych doswiadczen z innymi samochodami dolozylem elektryczna pompke wody na wejsciu do nagrzewnicy taka jak montuje sie przy webasto no i szok czy stoje czy jade mam goraco w kabinie. okazalo sie ze jak kupowalem pompe wody chcialem zaoszczedzic i kupilem podrobe krora miala mniejsze lopatki i niewystarczajaco tloczyla plyn w ukladzie Edytowane 13 Lutego 2009 przez stefany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cobra123 Zgłoś #12 Napisano 12 Lutego 2009 Witam wszystkich mam ten sam problem z ogrzewaniem termostat i nagrzewnica nowa przewody gorące wszystkie. A ciepła nie ma panel sterowania sprawdzony wszystkie linki też w należytym porządku o co chodzi ????? Co jeszcze można zrobić ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2009 To jest wręcz niemożliwe. Skoro jest tak jak piszesz, to przecież ciepło lecieć poprostu MUSI. Jeśli węże przed nagrzewnicą gorące oba, nagrzewnica jest nowa, klapka jest otwarta, a z nawiewów czuć że powietrze leci, to ono musi być gorące, wyjścia nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefany Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2009 ja mialem tak samo obydwa przewody nagrzewnicy byly gorace a i tak ogrzewanie bylo liche Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #15 Napisano 13 Lutego 2009 Panel sterowania sprawdzony, ale co z klapkami ... Sprawdź dokładnie tą pierwszą klapkę która reguluje ciepło/zimno. Może się zawiesiła, albo pianka na niej całkiem zmurszała i się wykruszyła ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cobra123 Zgłoś #16 Napisano 14 Lutego 2009 (edytowane) S E B A M POMÓŻ ale jest jak pisze wszystko nowe klapki naprawione nakleiłem taką pianke od paneli podłogowych (ten biały podkład ) nag nowa pompa nowa termo nowy płyn nowy klapki chodzą jak marzenie a ciepła jak nie ma tak nie ma prosze ****** !!!! pomysły mi sie kończą 1 delikatnie tylko tu leci cieplejsze powietrze 2 zaklejona klapka Edytowane 14 Lutego 2009 przez cobra123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #17 Napisano 14 Lutego 2009 cobra123 - wygląda na to że nie ma obiegu lub jest za słaby obieg w nagrzewnicy. Masz gaz? może parownik jest źle wpięty i "zabiera" trochę wody. Próbowałeś przepłukać nagrzewnicę? Mimo to że jest nowa może się zapchała syfem... Jej konstrukcja przypomina odstojnik na wszystkie syfy w układzie chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #18 Napisano 14 Lutego 2009 (edytowane) z nawiewów czuć że powietrze leci a naprawdę leci na 4 biegu dmuchawy? czy ino chucha jak pierd pedała? Edytowane 14 Lutego 2009 przez aardvark Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2009 mam ten sam problem z ogrzewaniemtermostat i nagrzewnica nowa przewody gorące wszystkie. A ciepła nie ma panel sterowania sprawdzony wszystkie linki też w należytym porządku o co chodzi ????? Co jeszcze można zrobić ???? Czy na wężach do nagrzewnicy masz "zawór" trójdrożny, wygląda jak trójnik. Jeśli tak to wywal to dziadostwo. Powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 15 Lutego 2009 Popraw/wstaw zdjęcia, niestety nic nie wyświetla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach