Skocz do zawartości
martines

1.9 TDI Ile oleju zużywa od wymiany do wymiany ?

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że wątek brania oleju poruszany był niejednokrotnie ale ja chciałbym uściślić i zrobić swego rodzaju sondę. Ja wymieniam olej co 10 tyś km. Obecnie po przejechaniu 6500 km od wymiany na bagnecie z MAX zrobiło mi się 3/4 (do momentu górnego zakreskowania). Nie wiem ile to jest w przeliczeniu na L, spotkałem się z opinią że wygięcie na bagnecie od MIN do MAX równe jest = 1L oleju. Ps. mam wrażenie że mój passek teraz przy zimnie panującym na zewnątrz mógłby spalać olej w większych ilościach... nie wiem może tylko tak mi się wydaje.

 

I. VW Passat 1.9 TDI - 156 tyś km (j.w.)

II. VW Transporter T5 1.9 TDI - przebieg 96 tyś km (salonowy, serwisowany) - dolewam 1 L oleju na 15.000 km.

 

W jednym i drugim wypadku zalewam olej CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 ze specyfikacją VW 505.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój TDI '99 AFN z przebiegiem 125 kkm bierze jakieś 0,7 litra na 12 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój PASSEK TDI AFN na 12tyś kilometrów pobrał jakieś 0.8 litra oleju CASTROL MAGNATEC 10W40 a przebieg to 267000 kilometrów POZDRAWIAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój TDI AJM 210tys. na 10tyś. bierze 0,2-0,3 Litra oleju. Jeżdzę na motul 505.01. Wcześniej lany castrol TXT też tyle brał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JediNet

Najłatwiej możesz sprawdzić ile połyka oleju Twój Pasek robiąc mały test. Przy wymianie oleju nalewasz jakieś 3,5L. Sprawdź ile Ci zostaje spuszczonego, starego oleju. Zlej do bańki 4L na której najczęściej masz podziałkę co 0,5L. Weź pod uwagę jeszcze ilość jaką wywalasz w filtrze. Nie mam pojęcia ile to dokładnie jest ale na pewno koledzy z ASO podpowiedzą.

 

W moim AHU z 98' ubytek przy przebiegu 270 000 to jakiś 1L. Wspomnę jeszcze że wymiana co 15 tyś. Olej Mobil1 0W40 Turbo Diesel. Ja osobiście na 15 tyś od wymiany do wymiany nie dolewam nic i nawet nie zaglądam na bagnet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arutip

Hmm u mnie to zalezy od stylu jazdy.. tzn jak jezdze spokojne na krotkich trasach i szanuje gaz :) to w zasadzie nie musze pilnowac zuzycia oleju.. ale jak od czasu do czasu wyjade na autostrade.. i smigam 150 - 160 km/h to trzeba wtedy pilnowc stanu poziomu oleju i ewentualnie dolac..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to zalezy od stylu jazdy.. tzn jak jezdze spokojne na krotkich trasach i szanuje gaz to w zasadzie nie musze pilnowac zuzycia oleju.. ale jak od czasu do czasu wyjade na autostrade.. i smigam 150 - 160 km/h to trzeba wtedy pilnowc stanu poziomu oleju i ewentualnie dolac..

I to jest odpowiedź godna polecenia. U mnie jest podobnie. Po przejechaniu ok 5kkm od wymiany oleju nie zauważyłem w ogóle ubytków, a czasami dam mu w tyłeczek. Mam do tego warunki koło mnie jest kilkadziesiąt km. drogi ekspresowej przechodzącej w autostradę do Berlina. Dla uściślenia dodam że jeżdrzę na Motulu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u ojaca w pasku od wymiany do wymiany trzeba dolac 1L ma przejechane 260tys 1,9TDI 90kM AHH 98rok, w partnerze 98rok 1,9 bez turba, ktory ma przejechane ok 400tys nie bieze nic. moj pasek jak patrze po przejechaniu 8tys jak narazie nic nie ubylo. a co do stylu jazdy to ciezka noge mamy:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Aktualnego Paska kupiłem w XI.2007.

Jeżdże na Castrol EDGE 5W40. Zmiana co 15.000 km.

Od zalania do dziś zdobiłrm ok. 7.500 km i na bagnecie nie drgnęło.

Jak był zalny pod "max" tak jest cały czas.

Przebieg - 165.000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 210tys km i wymiany co 15tys km. Oleju zrzera mi "0" jesli delikatnie traktuje gaz, a jesli pedal gazu wiekszosci siedzi przy podlodze ok 1L/15tys.km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w partnerze gaz jest non stpo w podlodze i nie bierze oleju a jesli cos bierze to na oko tego nie widac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vento tdi 1Z '94

285kkm, valvoline maxlife 10w40 zmieniany co 10kkm

zazwyczaj przy wymianie nalewam do 3/4 stanu, patrzac po bagnecie czasem doleje miedzy wymianami 0,25-0,5 litra, niemniej zawsze przy wymianie mam kolo 1/2 stanu na bagnecie... czyli zuzycie na poziomie ponizej litra na 10kkm, turbo delikatnie juz puszcza i zuzycie sie pojawia po dluzszej trasie szybkiej ;) uwazam ze rozsadnie eksploatowany powinien jeszcze wiele kilometrow nakręcic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI AFN przebieg 282286km wymiana oleju co 8 tyś km i oleju nie bierze

nie bierze oleju a jesli cos bierze to na oko tego nie widac
:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

a w takim razie jak powiniem byc zalany olej do MAX czy w połowie stanu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego,co wiem,to dla dobra turbinki olej powinien być w miarę wysokim stanie,tzn.nie schodzić do poziomu min,ale nie wolno również przekraczać poziomu max.Ja mam taką metodę,że przy wymianie oleju wlewam do 3/4,czyli górna kreska zakratkowania,a gdy schodzi poziom do połowy,dolewam jakieś 3 steki oleju.Olej wymieniam co 10tys.km. od wymiany,do wymiany "bierze" 0,5l.przy przebiegu 230tys.km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

pytam z ciekawości bo po ostatnim serwisie pseudofachowcy zalali mi ok 0,7 litra ponad MAX :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj "troche" chłopaki przegieli!!!:689: Ja bym na Twoim miejscu spuścił troche oleju,szkoda katalizatora itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TDI AFN przebieg 282286km wymiana oleju co 8 tyś km i oleju nie bierze

:)

...bo nie zdarzy

 

 

ja proponuje co 5tys. km. i rozrzad co 60tys. km....bedzie LEPIEJ bezpieczniej no i wogole wogole...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, że wątek brania oleju poruszany był niejednokrotnie ale ja chciałbym uściślić i zrobić swego rodzaju sondę. Ja wymieniam olej co 10 tyś km. Obecnie po przejechaniu 6500 km od wymiany na bagnecie z MAX zrobiło mi się 3/4 (do momentu górnego zakreskowania). Nie wiem ile to jest w przeliczeniu na L, spotkałem się z opinią że wygięcie na bagnecie od MIN do MAX równe jest = 1L oleju. Ps. mam wrażenie że mój passek teraz przy zimnie panującym na zewnątrz mógłby spalać olej w większych ilościach... nie wiem może tylko tak mi się wydaje.

 

I. VW Passat 1.9 TDI - 156 tyś km (j.w.)

II. VW Transporter T5 1.9 TDI - przebieg 96 tyś km (salonowy, serwisowany) - dolewam 1 L oleju na 15.000 km.

 

W jednym i drugim wypadku zalewam olej CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 ze specyfikacją VW 505.01

 

U mnie jest nieco inaczej niz u kolegow, ale ja mam najechane juz 300k- jak jezdze na krotkich trasach, czyli jak przypuszczam zanim silnik sie prawidlowo rozgrzeje i doszczelni (?) to potrafi nawet wziac 1L/10k km. Jak tluke trasy (autostrady) ze standardowa predkoscia 140 (tempomat) a momentami i wiecej to zuzycie oleju maleje i szacuje je na 0,4 L/15k km, czyli od wymiany do wymiany.

 

Olej to Mobil1.

 

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 tysiecy od zmiany, zalany Mobilem full syntetyc, na bagnecie ubyło z milimetr. Przebieg 157 tysiecy.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności