Skocz do zawartości
lukasfenix

[Climatronic] Brak ogrzewania.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A ja z takim zapytaniem odnośnie silniczka sterującego klapą zimne ciepłe powietrze.

Climatronic wyświetla mi takie błędy:

4 1 2 2 Silnik nastawnika klapy do regulacji temperatury

4 1 2 3 Silnik nastawnika klapy

 

I właśnie ten silniczek od regulacji temp. nie działa dzisiaj go wyciągnąłem rozebrałem i płytka która jest w środu ze ścieżkami wygląda tak.

 

dsc00047qd.jpg

 

dsc00046ma.jpg

 

dsc00045lq.jpg

 

dsc00044yt.jpg

 

jak widać na tych zdjęciach ścieżka po jednej stronie jest wybrzuszona i wydaje mi się że spowodowane jest to temperatura nigdzie nie ma tam przerwy w ścieżce ale jak podłączałem silnik i przykładałem ten trybik z tymi blaszkami to właśnie w tym miejscu się iskrzy i leci dymek. Po tej wybrzuszonej stronie jak pisałem wcześniej ścieżka jest całą ale ta ciemna warstwa(nie wiem co to jest ale wygląda to na coś w rodzaju izolacje) jest poprzecierana i widać zimne luty i to właśnie w tym miejscu iskrzy.

 

Na blaszkach od tego trybiku też widać działanie temp.

 

dsc00050tl.jpg

 

dsc00049mp.jpg

 

dsc00051ah.jpg

 

 

 

Moje pytanie brzmi czy jest możliwość naprawy albo regeneracji tego silniczka???

Dzwoniłem do ASO w Stalowej Woli to powiedzieli ze trzeba to sprowadzić z zagranicy i kosztuje 620zł!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to są wadliwe silniczki - spróbuj przeczyścić wszystko (ścieżki) i złożyć silniczek bez wsadzania w nagrzewnicę - może ci zadziała. Mi się udało tak jeden ożywić. Na 99% wbrew temu co piszą inni ten silniczek wg mnie występuje w thermotronicu i climatronicu w autach od golfa przez chyba scirocco do passata b3 i b4. Ja miałem takie same przy thermo i climatronicu (te same numery) szukaj używki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyściłem już i dalej iskrzy i nie działa...z używkami jest tak ze ludzi sami nie wiedza ile za te silniczki brać jeden ma po 30zł ale akurat tego nie ma dzwoniłem do innego to chce 100zł jeszcze inny 150zł... maskara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyściłem już i dalej iskrzy i nie działa

Mi też paliło ścieżki w jednym siłowniku, dopiero po wyczyszczeniu samego silniczka przestało palić. Spróbuj oczyścić komutator silniczka (wyskrobać grafit), może tak jak u mnie pomoże ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wypalało ścieżki na początku któregoś z potencjometrów. Wyczyściłem cały silniczek właśnie chyba i komutator i pomogło. Ale od tego czasu jeden zapasowy silniczek zawsze jeździ w bagażniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyściłem cały silniczek właśnie chyba i komutator i pomogło.

 

silniczek czyli ten elektryczny co popycha tryby tak??? powiedz jak i czym???

a co to ten komutator???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie jak podłączyć linkę i co będzie potrzebne gdy wywalę ten silniczek regulacji klapy w thermotronicu Passat B3,czy obejdzie się bez demontażu deski ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zamiar kupić passata b4 kombi znalazłem klimatronika i zwykłego i teraz mam dylemat który wybrać czy z klima elektroniczną czy mechaniczną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam zamiar kupić passata b4 kombi znalazłem klimatronika i zwykłego i teraz mam dylemat który wybrać czy z klima elektroniczną czy mechaniczną

kupuj bardziej zadbanego. czytaj w lepszym stanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z ogrzewaniem w moim climatronic'u. Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i sprawdził iż sama nagrzewnica grzeje (nie widziałem jak to sprawdzał, wierzę na słowo).

VAG-COM pokazuje następujący błąd przy climatronicu

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+

Czyli jest problem z czujnikiem zewn. Szukając go w zderzaku znalazłem tylko taką wtyczkę

20121016008.jpg

Czy w tą wtyczkę powinien znajdować się ten czujnik?

Jego brak jest trochę dziwny bo sam climatronic podaje w miarę poprawnie temperaturę jeżeli miałby się tu znajdować (nie mam czujnika na podszybiu-albo może go nie mogę znaleźć)

20121016009.jpg

Ale do rzeczy czy brak tego czujnika może powodować że nie działa ogrzewanie (powietrze po nastawieniu na high jest "letnie"). Jeśli tak to gdzie można dostać ten czujnik?

Dodam jeszcze jeżeli to ma związek to "terkocze" mi sprzęgiełko na sprężarce (1,5 roku temu wymieniane) i przygotowuje się już do następnej wymiany oraz nie działa mi z jakiegoś powodu nawiew na "twarz" znajdujące się nad radiem (boczne działają)

Z góry dzięki za pomoc

20121016007.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w tą wtyczkę powinien znajdować się ten czujnik?

no powinien...

 

nie działa mi z jakiegoś powodu nawiew na "twarz" znajdujące się nad radiem (boczne działają)

obstawiałbym klapki nawiewów a dokładniej pozrywana, zużyta gąbka...

 

a tak poza tym to po włączeniu zapłonu miga Ci wyświetlacz klimy?? próbowałeś zczytać kody błędów?? (czerwony przycisk i off wciśnięte razem.. później wciskasz czerwony przycisk aż do pojawienia się czterech zer)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstawiałbym klapki nawiewów a dokładniej pozrywana, zużyta gąbka...

a jak to naprawić?

a tak poza tym to po włączeniu zapłonu miga Ci wyświetlacz klimy?? próbowałeś zczytać kody błędów?? (czerwony przycisk i off wciśnięte razem.. później wciskasz czerwony przycisk aż do pojawienia się czterech zer)

nie miga, samodiagnostyka pokazuje tylko:

3133 Outside Temperature Sender - czyli czujnik temperatury zewnętrznej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak to naprawić?

trzeba rozebrać tunel środkowy (wyjąć panel klimy, radio, i ramkę do tego czyli ten duży plastik gdzie siedzą) i dostaniesz się do pierwszej klapki..

łatwiejszy dostęp to rozebranie całej deski:

http://forum.vw-passat.pl/threads/38825-Wymiana-nagrzewnicy-w-35I-%E2%80%93-How-To-by-Remek-%29 tylko czasochłonny. poprzeglądaj zdjęcia w tym temacie to skumasz o które klapki chodzi.

 

 

nie miga, samodiagnostyka pokazuje tylko:

3133 Outside Temperature Sender - czyli czujnik temperatury zewnętrznej

to trzeba zakupić takie coś na szrocie czy alledrogo...

 

EDIT: a jeszcze jedno. auto osiąga temperaturę pracy?? jak węże idące do nagrzewnicy i chłodnicy?? ciepłe po rozgrzaniu samochodu??

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to trzeba zakupić takie coś na szrocie czy alledrogo...

czy orientuje się może ktoś czy to jest czujnik 357907543 czy 357907543A bo znalazłem w etce

czujnik.jpg

a idąc dalej w allegro

http://allegro.pl/czujnik-klimatyzacji-nagrzewnicy-vw-passat-b4-i2694257757.html

 

tylko że według rysunku ten jest montowany na podszybiu a mój w zderzaku

 

auto osiąga temperaturę pracy?? jak węże idące do nagrzewnicy i chłodnicy?? ciepłe po rozgrzaniu samochodu??

Auto normalnie osiąga temp pracy. Węże od nagrzewnicy były sprawdzone przez mechanika i mówił że po rozgrzaniu były gorące, ja jeszcze je sam sprawdzę dzisiaj po południu w przerwie meczu (jak oczywiście się odbędzie:) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to całkiem nie ten czujnik...

wg etki masz załączone zdjęcie a wygląda to tak:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-vw-golf-iii-vento-i2687685171.html

dedd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak węże idące do nagrzewnicy i chłodnicy?? ciepłe po rozgrzaniu samochodu??

Ciepłe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciepłe

to pozostają tylko klapki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak rozbierzesz silniczek to zobaczysz takie coś:

http://members.rc.info.pl/zdjecia/slownik/komutator.jpg

To jest komutator i po wyczyszczeniu tych szczelin przestało palić ścieżki

 

 

Witam to znów ja :)

 

Dziękuje Ci Monter udało mi się zreaktywować silniczek i działa lepiej jak wcześniej...:)

Przyczyną nie było zanieczyszczenie komutatora (chociaż wiadomo że go wyczyściłem) ale od niego właśnie odpadły kawałki cyny i blokowały silniczek i dlatego pewnie palił ścieżki. Po złożeniu i przeczyszczeniu silniczka działa super dodatkowo miałem problem z tym climatronikiem ponieważ jak brałem na HI to otwierał maksymalnie klapę na gorące i niby wszystko ok ale jak tylko wziąłem na 29C to od razu klapa szła max na zimne natomiast teraz wydaje mi się ze teraz zaczął działać ten "potencjometr" i teraz klapa delikatnie się cofa mam nadzieje ze szybko ma radość się nie skończy i że silniczek będzie działał kolejne 20 lat...:)

 

Dziękuje wszystkim za pomoc...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki problem. ogrzewanie według mnie w miarę dobrze działa lecz jak weżmę nawiew na szybę automatycznie zimne powietrze daję. nie ma żadnych błędów na climatronicu. wczoraj jechałem b5 po lifcie i wziąłem nawiew na szybę i w całym autku po paru minutach cieplutko. u mnie żeby leciało ciepło to muszę ustawić nawiew na twarz ale wtedy szyby parują:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności