Kamilos Zgłoś #121 Napisano 13 Października 2012 ja slyszalem ze uniwersalnie sie sa tak dokladne jak nowe moim zdaniem lepiej kupic dobra za te 250/300zl i miec swiety spokoj bo ona to bedzie chodzila i chodzila bez problemow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #122 Napisano 14 Października 2012 http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-vw-golf-passat-polo-sharan-vento-t4-i2645059494.html Co myślicie? Wtyczke ewentualnie bym sobie przelutował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #123 Napisano 15 Października 2012 Lepiej kupić oryginał i mieć Święty spokój niż później się zastanawiać czy 2-gi raz rozbierać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #124 Napisano 15 Października 2012 Po pudełku trzeba by dojść co to za cudo jest TUTAJ Głębszy monitoring allegro może przynieść lepsze skutki. Daniel te z Twojego linku są tańsze niż Maxgear..trochę podejrzane. Te z mojego to jakiś zleżały stan...sądząc po sztukach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #125 Napisano 15 Października 2012 Lepiej kupić oryginał i mieć Święty spokój niż później się zastanawiać czy 2-gi raz rozbierać... Nie stać mnie na oryginał to raz i dwa, nic nie trzeba rozbierać, wystarczy wejść pod samochód. Ja wiem że ori byłoby najlepszym wyjściem ale patrz punkt pierwszy. Włodek ta z twojego linku byłaby dobra gdyby nie to że jest do silnika 1.8, a może to nie ma znaczenia? I jeszcze jedno pytanie do Ciebie: gwint we wszystkich sondach vw jest taki sam? Tutaj jest niby dla mojego modelu albo takal? Na tej aukcji zdaje się taka sama... Bosch jest po tyle.. Ale czemu tu nowy bosch kosztuje tylko tyle? Kwestią wyjaśnienia: sondę mam uwaloną odkąd go mam czyli 6 lat a teraz mnie naszło żeby zrobić z tym porządek ale chciałbym dobrze wydać pieniądze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #126 Napisano 15 Października 2012 Nie stać mnie na oryginał ... Racja. W swojej B3 też wymieniałem lambdę, kupiłem jakiś włoski zamiennik w cenie ok 70zł, niestety nazwy nie pamiętam. Sonda spisywała się bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #127 Napisano 15 Października 2012 ale dlaczego we wszystkich tych aukcjach piszą że sonda przed katalizator jak w 2E jest w katalizatorze...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #128 Napisano 15 Października 2012 Nie stać mnie na oryginał to raz i dwa, nic nie trzeba rozbierać, wystarczy wejść pod samochód. 99% przypadkow konczy sie urwaniem gwintu i musem spawania tego, wiec nie jest tak latwo jak sie wydaje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #129 Napisano 15 Października 2012 (edytowane) byłaby dobra gdyby nie to że jest do silnika 1.8, a może to nie ma znaczenia? Nie ma żadnego znaczenia...nawet numery są te same co ta znaleziona przez Ciebie. Nawet w fordach w tamtych latach gwinty były takie same. Ale czemu tu nowy bosch kosztuje tylko tyle? Ja boscha na allegro wyrwałem za coś poniżej 100 zł...dlatego brałbym w ciemno tą za 135 zł. Tania bo jak widzę jest tylko jedna. W opisie jest 0 258 003 182 a na zdjęciu 0 258 003 181. Nr 258 003 181 jest dedykowany do 2,0 wg TEGO katalogu. Najważniejsza jest środkowe oznaczenie czyli ile ma kabelków..ostatnie to wtyczka i kabel ale dlaczego we wszystkich tych aukcjach piszą że sonda przed katalizator jak w 2E jest w katalizatorze...??? W katalizatorze ale przed porcelaną...nowsze auta mają po dwie sondy. Edytowane 15 Października 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #130 Napisano 18 Października 2012 Włodek, jeszcze jedno pytanie Wiem jaka mamy wtyczkę do sondy ale czy masa idzie dalej w wiązce czy jest przykręcana osobno do budy? Pamiętasz może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #131 Napisano 18 Października 2012 czy masa idzie dalej w wiązce czy jest przykręcana osobno do budy? Pamiętasz może? No u mnie jest dokładnie jak na focie...od sterownika idą cztery kable potem za wtyczka masa przykręcona jest obok wspornika wtyczki i na sondę idą trzy kable..... U Ciebie inaczej być nie może jeśli masz katalizator przykręcany na flanszy do dwururki. Nasze roczniki nie potrzebują długiego kabla bo wspornik-wtyczka jest nisko, młodsze maja ponoć wyżej umieszczoną wtyczkę. W linku wcześniej jest katalog i tam jest opisane jaki silnik-rocznik ma konkretnie czy trzy czy cztery kable na samej sondzie. Popros sprzedawcę tego al'a>boscha aby Ci przesłałfaktyczne zdjecie sondy a nie jakiś obrazek z katalogu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #132 Napisano 19 Października 2012 No to wygląda na to, że by pasowała plug & play. Popros sprzedawcę tego al'a>boscha aby Ci przesłałfaktyczne zdjecie sondy a nie jakiś obrazek z katalogu. Zdjęcia są na dole aukcji, dla mnie wygląda jakby była używana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #133 Napisano 21 Października 2012 Włodek, dla pewności wklejam zdjęcie mojej wtyczki od sondy, dobrze widzę że masa jest osobno na budzie? No i sprzedawca kategorycznie twierdzi że do mojego modelu ta sonda nie pasuje Czekam na maila bo twierdzi że zaproponuje mi coś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #134 Napisano 21 Października 2012 dobrze widzę że masa jest osobno na budzie? Jest dokładnie jak ta z aukcji....z wtyczki od strony sondy kabelek idzie na masę.... Skoro gość twierdzi ze ta nie będzie pasować do 2,0 to widzę że ma swój indywidualny katalog części zamiennych....lub po prostu sondę już sprzedał. Przeglądałeś katalog boscha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #135 Napisano 21 Października 2012 Dzięki Przeglądałeś katalog boscha? Tak, napisałem mu że wg katalogu to właśnie że pasuje do mojego motoru, czekam na odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #136 Napisano 11 Listopada 2012 Kupiłem tą sondę, zamontowałem i działa Dzięki Włodek za pomoc bo pewnie by mi wcisnął taką samą w innej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #137 Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Od 2006r kupuje i zakładam uniwersalne sondy Boscha 4 przewodowe za 85zł z allegro np. Motoplakor. Sprawują się idealnie! Spalanie wraca do normy, wyniki z pomiarów CO2, lambdy itp. książkowe, silnik pracuje bez najmniejszych problemów. Począwszy od Yarisa, przez Fieste, Passaty, aż w moim Corrado G60 (205KM/265Nm) wszystko gra na tych sondach. Nie ma co kombinować, przepłacać itp. Należy dobrze wykonać wiązkę, dobrać moc grzałki, a wtedy niczym się taka uniwersalna nie rożni od dedykowanej, która ma te same parametry grzałki, zakres pomiarowy. Edytowane 11 Listopada 2012 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #138 Napisano 21 Listopada 2013 (edytowane) Panowie problem jest nastepujacy , pasek po wymianie sondy na bosha ori część , stara miała zle wskazania z resztą pqliwo tez w oczach ubywalo , po wymianie przez okolo 1000km było ok spalanie eleganckie i po "przejściu" ze sterowania niebieskiego czujnika na " sterowanie" sonda występuje problem mianowicie prze pewien czas auto delikatnie zamula - potrzebuje około 1sek czasu po wcisnieciu gazu żeby zacząć ciągnąć , dodatkowo spalanie wzrosło nieznacznie ale wzrosło , zauważyłem też ktoregos razu ze jak auto stalo zgaszone ale ja swiatlach pozycyjnych przez okolo 30minut problem ten nie wystepuje. - Czy to zbieg okoliczności ? Dodam ze sonda posiadała jeden kabel idący do sondy a z drugiej strony zakończony wtyczka z której dodatkowo wychodził jeszcze jeden kawałek kabla z zakończeniem oczkowym tak jakby dodatkowa masa , czy nie podlaczenie go może mieć znaczenie ? W moim pasku nie hylo wejscia na wtyczke od sondy - był tylko kawałek kablaw który wpieta była stara sonda więc wpialem w to samo miejs Dodam ze dwukrotnie poprawianie polaczenie wszystkich kabli dla pewności także ten blad raczej można wykluczyć Edytowane 22 Listopada 2013 przez rainman777 Przeniesiony regulamin pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #139 Napisano 21 Listopada 2013 po "przejściu" ze sterowania niebieskiego czujnika na " sterowanie" sond rozwiń swoją "myśl" zauważyłem też ktoregos razu ze jak auto stalo zgaszone ale ja swiatlach pozycyjnych przez okolo 30minut problem ten nie wystepuje oświetlenie do sondy, wtrysku czy czujników temp. i innych nic nie ma . Chyba, że masz namieszane w elektryce, ale to można raczej wykluczyć/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #140 Napisano 21 Listopada 2013 Chodzi o to ze jak silnik jest zimny sterowanie dawką jest niebieskiego czujnika a jak sie rozgrzeje od pewnej temperatury dane podaje sonda , tak mi to na chłopski rozum ktoś kiedyś wytłumaczył , odnośnie elektryki na pewno nic tam nie było namieszane , dlatego mówię ze może być to zbieg okoliczności , jestem ciekaw czy czasami nie powinna być tam podłączona przypadkiem jakaś dodatkowa masa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach