Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jeszcze osłony pod silnikiem brakuje dlatego pewnie to skutkuje że silnik wolniej się nagrzewa.

 

powiem ci szczeze,ze ja osobiscie nie zauwazylem roznicy.Poprzednia zime przejezdzilem bez oslony a teraz jezdze z oslona i grzeje sie tak samo.

 

Czytałem również wątek o świecach żarowych w układzie chłodzenia silnika i to co chłopaki piszą dało mi ostatnio do myslenia czy u mnie wszystko gra...zobaczymy.

 

warto to sprawdzic

 

wg mnie i moich obserwacji w cyklu miejskich przy około - 10 nie złapiesz 90 stopni przy ogrzewaniu na HI. Ja mam ogrzewanie na LOW i na szybę na pierwszy bieg żeby nie parowała a za pare minut łapie 90 i wtedy HI i ciepełko ale jak postoje w korkach to temp spada na polowe pomiedzy 0 a 90.

 

tez tak mam

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopaki za rady jak mowilem termostat zmienilem drugim razem na wahlera i myslalem ze bedzie smigał juz nawet myslalem zeby zamowic w serwisie vw ale i tu niema pewnosci ze bedzie ok,chociaz niewydaje mi sie ze to on bo gorny cieply a dolny zimny nawet jak go tak porzadnie zagrzeje ze az sie gotuje np bieg3 i gazu pare kilometrow ma wreszcie upragnione 90 odrazu sprawdzam weze ok,ale juz pochwili spada delikatnie i leci w dol. w sprawie osłony to mam pod silnikiem a swiece zarowe od plynu wymienione grzeja jak glupie wystarczy przylozyc reke,ostatecznoscia byla uszczelka i ją tez zrobilem ale znikl tylko odglos slynnych na forum kamyczkow i nie bierze plynu a pozatym nic

ale w jednym CHRIS masz racje gdy wylacze ogrzewanie i wiatrak troszke szybciej sie zagrzewa,

zostaje sie z tym pogodzic bo moj pasek juz chyba tak ma i jezdzic z kartonikiem na chlodnicy

pozdr

Edytowane przez kermit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zostaje sie z tym pogodzic

Też mi się tak wydaje, chyba te AJM'y już tak mają że się wolno nagrzewają i szybko tracą temp. przy braku obciążenia silnika. Śledzę ten problem na forum w różnych wątkach odkąd temp. na zewnątrz zaczęła spadać poniżej +5 i już chyba wszystko wykluczyłem co mogłoby wpływać na powolne nagrzewanie się silnika i praktycznie bez zmian.

Jeszcze mi tylko jedno przychodzi do głowy. Ogólnie wiadomo że diesel wolniej się nagrzewa bo zużywa mniej paliwa w porównaniu z benzyną (ma wyższą sprawność). Zauważyłem, że mój AJM nie bardzo się "przejmuje" tym że na polu jest zimno i nie potrzebuje większej ilości paliwa - nie zauważyłem wyraźnej różnicy w spalaniu miedzy latem a zimą (no może jakieś 0,1-0,2 l/100km). Biorę pod uwagę wskazania kompa jak i moje obliczenia - pokrywają się. Ogólnie cały czas pali mi w granicach 5,6-5,7 l/100km czy lato czy zima (cykl mieszany, ale w korkach raczej rzadko stoję) przy takiej normalnej jeździe. Natomiast AWX mojego taty spala w zimie nieco więcej niż w lecie i też szybciej się nagrzewa niż mój AJM. W lecie obydwa silniki spalają podobnie. Już tylko tym sobie tłumaczę różnice w szybkości nagrzewania się tych silników, a jeśli to nie to, to ja już nie wiem o co kaman :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy obecnych temp. ok -4 stopnie uzyskanie temp. 90stopni przy jeździe na 3 lub 4 biegu i 2tyś obr. zabiera 4-5 km. Ogrzewanie ustawione na 20 stopni i 3-4 kreski nawiewu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tylko ci pogratulowac i zazdościc

 

Przemo286

pewnie masz racje ten typ tak ma,u mnie spalanie tez nie wzroslo diametralnie a nie leje bóg wie czego a importowana przez siebie ropke za 2.5zl i smiga ino furczy

jednym słowem ja juz sie pogodzilem bo juz mi sie zaczeła nerwica zołądka z braku pomysłow pozdr

Edytowane przez kermit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam śledzę ten wątek już parę dni mam to samo odkąd temperatura spadła poniżej zera

jeszcze nie widziałem u mnie 90stopmi na zegarze, dodam że przed wymianą uszczelki pod głowicą takową osiągał po przejechaniu dosłownie 4-5 km. Kolega Przemo286 pisze że niema różnicy w spalaniu ja mam ok1,5-2 litry na setkę , ale trasy robię małe ok 15km dziennie do roboty. Jak wyłączę ogrzewanie to max silnik łapie 75stopni . Z tego co widzę to wszystkie AJM-y tak mają .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkąd temperatura spadła poniżej zera jeszcze nie widziałem u mnie 90stopmi na zegarze

termostat wymieniałeś? mój silnik dość wolno się nagrzewa ale 90 osiąga, przed wymianą nawet przy +5 ciężko było osiągnąć 90, zaczął bym od tego bo koszt nie duży a to ewidentnie wygląda na termostat, a jeśli wymieniałeś to sprawdziłbym czujnik temp płynu

ale trasy robię małe ok 15km dziennie do roboty

Ja do roboty robię prawie 30 w jedną stronę i w korkach nigdy nie stoję więc może dlatego, poza tym pasek stoi zawsze w garażu w którym jest przynajmniej kilka stopni na plusie w zimie.

Walnięta uszczelka pod głowicą może powodować szybsze nagrzewanie się silnika.

Edytowane przez Przemo286

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja Przemo286 jeszcze nic nie wymieniałem chciałem się upewnić czy to zdrowy objaw

czy nie po świętach się ze to wezmę. Na pewno o rezultacie napisze . Ciekawe czy ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane walniętą uszczelką może uszkodzić termostat? Pozdrawiam i życzę udanych Swiąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc do wymiany termostat tudzież czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie zastanawialiście się panowie nad sprawdzeniem świec żarowych układu chłodzenia, działają one gdy temp. spadnie poniżej +5 stopni. grzeją one płyn do temp. 70 stopni. umnie też jest problem z niską temp. max 70 stopni po przejechaniu 15 km. termostat mam dobry , ale poczytałem troche o tych świecach imyślę że one mają duzy wpływ na szybkość nagrzania siłnika , u mnie są spalone po świętach planuje wymienić te świece.wiem że nie we wszystkich modelach 1.9 tdi były one stosowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu, silnik TDI AWX. Zrobiłem dziś trasę 45km jadąc na tempomacie 120km/h i nie stałem w żadnym korku. Temperatura na zegarach 90 stopni na urządzeniu diagnostycznym 76 stopni (podobny odczyt z silnika 007 i zegarów 003). Czy AWX też się zimą słabo rozgrzewają czy raczej termostat walnięty? Silnik rozgrzewa się normalnie (jeżeli patrzyć na zegary) ale spalanie mam większe.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że masz też AWX jak ja

1.9 131km climatronic

 

powiem tak

u mnie nagrzewa się też wolno bo diesel jest do długich wypadów a nie do przejechania do 5km

bynajmniej dużo osób mówi ze jak dobry silnik szybko się nie nagrzewa

i gaszeniu by zostawić na 4godz na mrozie

powiedzmy

więc jak się nagrzewa wolno <nie mówiąc już o wyrażnie ponad 10km>

jest wg mnie ok jak mi mówią ludzie

mój ma oryginalne 214tys <kupiony przeze mnie z ogródka niemca ze wszystkimi papierami i sprawdzeniu w komputerze w PL>

 

zrobilem 14tys km

i jest ok jestem happy

temperatura po nagrzaniu < do5-10km przy spokojnej jeździe>

wskazuje równe idealne 90st

po drugie wskaźnik wskazuje jak się nie mylę od 70-75C a wszyscy myślą że od 0

ostatnio mi padł sterownik klimatyzacji odp za ciepłe powietrze

i to jedyne koszty poza eksploatacją

a co do temp poniżej 90st po nagrzaniu

miałem takie 2 poprzednie auta marki polskiej <proste>

tyo już silnik powoli traci walory <ogółnie>

zazwyczaj jak się zblizało do granicy wytrzymałości silnika

w polonezach do 200tys w paskach silnik wytrzumuje optymalnie plus minus 500tys

nie jestem w stanie jednak tego stwierdzić

bo passat jest o wiele bardziej złożoną maszyną jak widać

chodź prostą w porównaniu z fordem albo francuzami

nie jestem mechanikiem

ale wiem że to nie jest normalne

sorry za "masło maślane"

jak jechałem na niemieckim ON shella to palił mi na trasie poniżej 5L w mieście 5,5 do 6L

wlałem polskiej ropy i już pali przy sportowej w cyklu mieszanym 6,5L na 100km z przewagą jazdy miejskiej z full klimą na H1

niestety nie mam opcji tankowania shella BP itp

mam tylko O....

w promieniu 30km

pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt i Nowego Roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się nagrzewa na zegarach do 90 stopni tak po 6 - 7km ale po podłączeniu urządzenia diagnostycznego pokazuje tylko 76 stopni (silnik 007, zegary 003) i tak było wczoraj po przejechaniu 45km autostradą. Albo tak ma być, albo termostat, albo czujnik chociaż ten nie pokazuje błędu a wskazania G62 i G2 są praktycznie takie same. Auto spaliło mi w jeździe miejskiej 7,8l (skrzynia manualna), na trasie przy 140km/h pali 6,5 - 6,7l/100km.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Racja Przemo286 jeszcze nic nie wymieniałem chciałem się upewnić czy to zdrowy objaw

czy nie po świętach się ze to wezmę. Na pewno o rezultacie napisze . Ciekawe czy ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane walniętą uszczelką może uszkodzić termostat? Pozdrawiam i życzę udanych Swiąt

sprawdz weze i porawdopodomnie masz caly czas termostat otwarty inie osiaga temp roboczej z tad te spalanie nawet nie sprawdzaj czujnika tylko odrazu wymien termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się nagrzewa na zegarach do 90 stopni tak po 6 - 7km ale po podłączeniu urządzenia diagnostycznego pokazuje tylko 76 stopni (silnik 007, zegary 003) i tak było wczoraj po przejechaniu 45km autostradą. Albo tak ma być, albo termostat, albo czujnik chociaż ten nie pokazuje błędu a wskazania G62 i G2 są praktycznie takie same. Auto spaliło mi w jeździe miejskiej 7,8l (skrzynia manualna), na trasie przy 140km/h pali 6,5 - 6,7l/100km.

 

pozdrawiam

Nie wiem, który już raz odpowiadam to samo: Termostat nie sprawny. Zegary w fabrycznym ustawieniu pokażą wszystko od 75stopni do 110stopni jako 90 stopni. Przy takiej jeździe jak opisałeś mój utrzymuje 88-91 prawdziwe. Gdy miałem padnięty termostat utrzymywał góra 80, po ostrym katowaniu w celu sprawdzenia do ilu dojdzie max osiągnął 86 i jak tylko zdjąłem nogę z gazu to od razu w dół do 80ciu.

Gdybyście poczytali parę postów z tego i podobnych wątków, nie musielibyście nic pisać-bo wszystko już zostało napisane i sami byście doszli do tego, że macie termostaty do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość że jak spuściłem płyn z obiegu i auto stał ponad tydzień w garażu bez płynu to że termostat mógłbym sie popsuć ??bo wcześniej nagrzewał się do 90 C od 10km do 15 nawet przy -10 C a teraz -6 i dopiero po 15 km trasy i chwili po mieście ma 90 na blacie i nieraz delikatnie zejdzie wskazówka z 90 jak stoję a jak jadę to znów 90 trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzone dokładnie. po 8km pełne 90 na blacie. jednak jak wtedy włączę ogrzewanie na powyżej 24 stopnie i jadę powoli to kreska zatrzymuje się przed 90. jeśli ta chwilę dam na LOW i pojadę normalnie albo pociągnę go z 2 minuty na wyższe obroty wskakuje 90 i trzyma. wszystko przy -13 stopniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie termostatu, auto na vagu podczas jazdy osiąga max 92 stopnie (przed wymianą max 80 stopni) więc jest ok, na postoju po włączeniu ogrzewania na 23 stopnie i wiatraka na 3 kreski temperatura opada systematycznie w dół (na dworze +5 stopni). Czy oba węże powinny mieć zbliżoną temperaturę? po rozgrzaniu auta, jeździe 10km (vag pokazywał 90,89 stopnia C) górny wąż jest ciepły / gorący, zbiorniczek wyrównawczy ciepły a dolny wąż zimny. czy tak ma być? wyszukiwarka w tym wątku nie pokazała odpowiedzi na moje pytanie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być-ciecz wraca zimna z chłodnicy przy tych temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności