Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

dzis sie podpielem pod vaga i pojezdzilem sobie.zauwazylem ze przy spokojnej jezdzie na vagu mialem max 73 stopnie a na blacie 90.termostat do wymiany czy sie myle?

 

z gory dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie czujnik temp? jeśli się pomiary rozjeżdżają o około 20 stopki to jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z poprzedniej strony:

Zegary w fabrycznym ustawieniu pokażą wszystko od 75stopni do 110stopni jako 90 stopni.
Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie czujnik temp?

 

rano sprawdze na climatroniku i sie okaze czy temperatury sie pokrywaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał Patrick viewpost.gif

Zegary w fabrycznym ustawieniu pokażą wszystko od 75stopni do 110stopni jako 90 stopni.

Właśnie, jesteście tego pewni? U mnie jak podpinałem pod VAG, pokazywało na zegarze kreskę mniej niż 90st., a na kompie 81st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie, jesteście tego pewni?

U mnie sprawdzono organoleptycznie - za pomocą VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie czujnik temp? jeśli się pomiary rozjeżdżają o około 20 stopki to jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo

Chris, miałem podobną sytuację i był to termostat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że poprzedni właściciel coś macał(w co wątpię ;)). Jeszcze dokładnie za pomoca VAG'a to sprawdzę podczas jazdy.

 

Swoją droga passat przy obecnych temperaturach nagrzewa się do 90st. po przejechaniu ok. 10KM, podczas, gdy Touran brata po 2-3KM(silnik 2.0 TDI).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podepne sie pod temat po zakupie auta okazalo sie ze nie daje rady dogrzac sie za zadne skarby do 90st ,mechanik wymienil mi termstat no i na kilka dni bylo ok ( przy temp ok -2st ) teraz musze przejechac prawie 10km zeby doszlo do 90st ale czasem potrafi jeszcze opasc przy czym na trasie czy w miescie jak juz zlapie 90st to co by sie nie dzialo to jest 90 ,pomozcie o co chodzi jakis lewy termo mam??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe, że poprzedni właściciel coś macał(w co wątpię ;)). Jeszcze dokładnie za pomoca VAG'a to sprawdzę podczas jazdy.

 

Swoją droga passat przy obecnych temperaturach nagrzewa się do 90st. po przejechaniu ok. 10KM, podczas, gdy Touran brata po 2-3KM(silnik 2.0 TDI).

Touran ma fabrycznie dogrzewacz spalinowy, więc nawet na postoju w dwie minuty po odpaleniu przy 0stopni, z kratek leci bardzo ciepłe powietrze, a co dopiero przy jeździe.

Co do wskaźnika vagiem sprawdź w output test czy się ustawia wskazówka równo na 90. A jeśli piszesz, że temperatura zegarów pokrywała się z vagiem tzn. że ktoś zmienił część eepromu odpowiedzialną za wskaźnik. Instrukcja jest na forum w temacie ciekawostki licznikowe.

 

---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:49 ----------

 

Koledzy podepne sie pod temat po zakupie auta okazalo sie ze nie daje rady dogrzac sie za zadne skarby do 90st ,mechanik wymienil mi termstat no i na kilka dni bylo ok ( przy temp ok -2st ) teraz musze przejechac prawie 10km zeby doszlo do 90st ale czasem potrafi jeszcze opasc przy czym na trasie czy w miescie jak juz zlapie 90st to co by sie nie dzialo to jest 90 ,pomozcie o co chodzi jakis lewy termo mam??

 

Badziewny termostat, który się już zepsuł. Wymień na ori i zapomnisz co to termostat na długi czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam 1.9 TDI 115KM AJM 2001R i mam problem nagrzewa mi się długo żeby poleciało troche ciepła potrzebuje 4km dałem do mechanika wymienił czujniki bo faktycznie mi tak pokazał na vagu i powiedział że jest OK , wcale nie , po przejechaniu 4km zauważyłem jak przygazuje na 3000/ob i przytrzymam leci wrzątek jak puszcze po chwili letnie po chwili przygazuje i znowu gorące. Pomocy , czy to uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam posiadam 1.9 TDI 115KM AJM 2001R i mam problem nagrzewa mi się długo żeby poleciało troche ciepła potrzebuje 4km dałem do mechanika wymienił czujniki bo faktycznie mi tak pokazał na vagu i powiedział że jest OK , wcale nie , po przejechaniu 4km zauważyłem jak przygazuje na 3000/ob i przytrzymam leci wrzątek jak puszcze po chwili letnie po chwili przygazuje i znowu gorące. Pomocy , czy to uszczelka.
raczej zacięty termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przejechaniu 4km zauważyłem jak przygazuje na 3000/ob i przytrzymam leci wrzątek jak puszcze po chwili letnie po chwili przygazuje i znowu gorące.

Skoro po przygazowaniu grzeje, to kolego pompa wody a nie termostat. Na wolnych obrotach nie ma obiegu gorącej wody - stąd chłód po krótkiej chwili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i masz racje bo to tak wygląda żę nie ma obiegu a po dodaniu gazu już jest a jak pompe inaczej sprawdzić

 

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 17:50 ----------

 

Pomoże ktoś co z tym robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie termostatu. Myślałem, że uda mi się jakoś dojeździc do wiosny, ale termostat już spisywał się coraz gorzej. Po wymianie jak " ręką odjął". 90 stopni łapie mi po ok 7-8 km i trzyma temperaturę bez problemu. Termostat oczywiście z ASO. Koszt to 92 złote + 6 złotych za oring. Pozadrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanko w sumie także związane z tematem ;) Podczas wymiany termostatu po spuszczeniu płynu chłodniczego trochę się rozlało mechanikowi i teraz poziom wygląda tak:

http://forumnokia.pl/galeria/plyn.jpg - kupić jakiś i dolać, czy olać i jeździć do wymiany? ;)

 

Co do tematu, to mechanik powiedział mi, że termostat za 40zł(jutro podam firmę) jest lepszy, niż ORI. Zakładał już ich ponoć setki i powiedział, że wg klientów spisują się lepiej(dłużej), niż oryginalne VW/Audi. Mi też takiego założył, i na komputerku widać, że pięknie przy 88st. się otwiera :)

Edytowane przez Meon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas wymiany termostatu po spuszczeniu płynu chłodniczego trochę się rozlało mechanikowi i teraz poziom wygląda tak:

http://forumnokia.pl/galeria/plyn.jpg - kupić jakiś i dolać, czy olać i jeździć do wymiany?

 

ale masz pytanie.

 

Co do tematu, to mechanik powiedział mi, że termostat za 40zł(jutro podam firmę) jest lepszy, niż ORI. Zakładał już ich ponoć setki i powiedział, że wg klientów spisują się lepiej(dłużej), niż oryginalne VW/Audi. Mi też takiego założył, i na komputerku widać, że pięknie przy 88st. się otwiera

 

a wedlug ciebie co jest lepsze zamiennik czy org?co lepsze np buty Nike czy buty z targu Mike,tak wymyslilem na poczekaniu. jesli chodz o termostaty to roznie sie zdaza ale ogolnie ludzie kozystaja z zamiennikow z czysto ekonomicznych powodow a nie dla tego ze sa bardziej zywotne i niezawodne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stade, wiem że pytanie dziwne, jednak niektórych płynów nie można mieszać ze sobą(więc nie chcę dolewać). Do końca nie wiem jak to działa, czy jeśli termostat się otworzy, to pobiera płyn z tego zbiorniczka, czy chłodzi tylko ten który jest niżej.

 

A co do tego zamiennika i org, to piszę to co mi mechanik mówił. Zdarzały się podobno oryginalne, uszkodzone termostaty, a na tej firmie jeszcze się nie zawiódł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolor płynu wskazuje na g12, ale może to być też boryło różowe...

dolej wody destylowanej i sprawdź temperaturę krzepnięcia (przyrząd za kilkanaście pln do kupienia, a i mechanik powinien mieć, jeśli to nie jest stodoła i chociaż podstawowe narzędzia diagnostyczne ma)

w/g mnie zmień mechanika, skoro wypuszcza cię z poziomem chłodziwa sporo poniżej minimum... przy jeździe na dłuższym spadzie, czy po podjazdach, w niektórych fragmentach głowicy mogą się pojawiać miejsca bez płynu i niewielkie, miejscowe przegrzania a, co za tym idzie mikro odkształcenia i tak dalej i tak dalej ;)

 

A mechanik teorie niezłe wymyśla: Pewnie ma jakieś dobre rabaty na wahlery (jako przykład) i opowiada wszystkim takie 'ciekawostki':D

Edytowane przez Desper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności