stade Zgłoś #241 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) U mnie jeszcze osłony pod silnikiem brakuje dlatego pewnie to skutkuje że silnik wolniej się nagrzewa. powiem ci szczeze,ze ja osobiscie nie zauwazylem roznicy.Poprzednia zime przejezdzilem bez oslony a teraz jezdze z oslona i grzeje sie tak samo. Czytałem również wątek o świecach żarowych w układzie chłodzenia silnika i to co chłopaki piszą dało mi ostatnio do myslenia czy u mnie wszystko gra...zobaczymy. warto to sprawdzic wg mnie i moich obserwacji w cyklu miejskich przy około - 10 nie złapiesz 90 stopni przy ogrzewaniu na HI. Ja mam ogrzewanie na LOW i na szybę na pierwszy bieg żeby nie parowała a za pare minut łapie 90 i wtedy HI i ciepełko ale jak postoje w korkach to temp spada na polowe pomiedzy 0 a 90. tez tak mam Edytowane 22 Grudnia 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #242 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) dzieki chlopaki za rady jak mowilem termostat zmienilem drugim razem na wahlera i myslalem ze bedzie smigał juz nawet myslalem zeby zamowic w serwisie vw ale i tu niema pewnosci ze bedzie ok,chociaz niewydaje mi sie ze to on bo gorny cieply a dolny zimny nawet jak go tak porzadnie zagrzeje ze az sie gotuje np bieg3 i gazu pare kilometrow ma wreszcie upragnione 90 odrazu sprawdzam weze ok,ale juz pochwili spada delikatnie i leci w dol. w sprawie osłony to mam pod silnikiem a swiece zarowe od plynu wymienione grzeja jak glupie wystarczy przylozyc reke,ostatecznoscia byla uszczelka i ją tez zrobilem ale znikl tylko odglos slynnych na forum kamyczkow i nie bierze plynu a pozatym nic ale w jednym CHRIS masz racje gdy wylacze ogrzewanie i wiatrak troszke szybciej sie zagrzewa, zostaje sie z tym pogodzic bo moj pasek juz chyba tak ma i jezdzic z kartonikiem na chlodnicy pozdr Edytowane 22 Grudnia 2010 przez kermit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #243 Napisano 22 Grudnia 2010 zostaje sie z tym pogodzic Też mi się tak wydaje, chyba te AJM'y już tak mają że się wolno nagrzewają i szybko tracą temp. przy braku obciążenia silnika. Śledzę ten problem na forum w różnych wątkach odkąd temp. na zewnątrz zaczęła spadać poniżej +5 i już chyba wszystko wykluczyłem co mogłoby wpływać na powolne nagrzewanie się silnika i praktycznie bez zmian. Jeszcze mi tylko jedno przychodzi do głowy. Ogólnie wiadomo że diesel wolniej się nagrzewa bo zużywa mniej paliwa w porównaniu z benzyną (ma wyższą sprawność). Zauważyłem, że mój AJM nie bardzo się "przejmuje" tym że na polu jest zimno i nie potrzebuje większej ilości paliwa - nie zauważyłem wyraźnej różnicy w spalaniu miedzy latem a zimą (no może jakieś 0,1-0,2 l/100km). Biorę pod uwagę wskazania kompa jak i moje obliczenia - pokrywają się. Ogólnie cały czas pali mi w granicach 5,6-5,7 l/100km czy lato czy zima (cykl mieszany, ale w korkach raczej rzadko stoję) przy takiej normalnej jeździe. Natomiast AWX mojego taty spala w zimie nieco więcej niż w lecie i też szybciej się nagrzewa niż mój AJM. W lecie obydwa silniki spalają podobnie. Już tylko tym sobie tłumaczę różnice w szybkości nagrzewania się tych silników, a jeśli to nie to, to ja już nie wiem o co kaman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #244 Napisano 22 Grudnia 2010 przy obecnych temp. ok -4 stopnie uzyskanie temp. 90stopni przy jeździe na 3 lub 4 biegu i 2tyś obr. zabiera 4-5 km. Ogrzewanie ustawione na 20 stopni i 3-4 kreski nawiewu, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #245 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) to tylko ci pogratulowac i zazdościc Przemo286 pewnie masz racje ten typ tak ma,u mnie spalanie tez nie wzroslo diametralnie a nie leje bóg wie czego a importowana przez siebie ropke za 2.5zl i smiga ino furczy jednym słowem ja juz sie pogodzilem bo juz mi sie zaczeła nerwica zołądka z braku pomysłow pozdr Edytowane 22 Grudnia 2010 przez kermit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #246 Napisano 23 Grudnia 2010 Witam śledzę ten wątek już parę dni mam to samo odkąd temperatura spadła poniżej zera jeszcze nie widziałem u mnie 90stopmi na zegarze, dodam że przed wymianą uszczelki pod głowicą takową osiągał po przejechaniu dosłownie 4-5 km. Kolega Przemo286 pisze że niema różnicy w spalaniu ja mam ok1,5-2 litry na setkę , ale trasy robię małe ok 15km dziennie do roboty. Jak wyłączę ogrzewanie to max silnik łapie 75stopni . Z tego co widzę to wszystkie AJM-y tak mają . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #247 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) odkąd temperatura spadła poniżej zera jeszcze nie widziałem u mnie 90stopmi na zegarze termostat wymieniałeś? mój silnik dość wolno się nagrzewa ale 90 osiąga, przed wymianą nawet przy +5 ciężko było osiągnąć 90, zaczął bym od tego bo koszt nie duży a to ewidentnie wygląda na termostat, a jeśli wymieniałeś to sprawdziłbym czujnik temp płynu ale trasy robię małe ok 15km dziennie do roboty Ja do roboty robię prawie 30 w jedną stronę i w korkach nigdy nie stoję więc może dlatego, poza tym pasek stoi zawsze w garażu w którym jest przynajmniej kilka stopni na plusie w zimie. Walnięta uszczelka pod głowicą może powodować szybsze nagrzewanie się silnika. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez Przemo286 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #248 Napisano 24 Grudnia 2010 Racja Przemo286 jeszcze nic nie wymieniałem chciałem się upewnić czy to zdrowy objaw czy nie po świętach się ze to wezmę. Na pewno o rezultacie napisze . Ciekawe czy ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane walniętą uszczelką może uszkodzić termostat? Pozdrawiam i życzę udanych Swiąt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #249 Napisano 24 Grudnia 2010 U mnie w pasku nawet jadąc 20 km temp. stoi w miejscu,nawet zasłoniłem trochę chłodnice i nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #250 Napisano 24 Grudnia 2010 więc do wymiany termostat tudzież czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas1978 Zgłoś #251 Napisano 24 Grudnia 2010 a nie zastanawialiście się panowie nad sprawdzeniem świec żarowych układu chłodzenia, działają one gdy temp. spadnie poniżej +5 stopni. grzeją one płyn do temp. 70 stopni. umnie też jest problem z niską temp. max 70 stopni po przejechaniu 15 km. termostat mam dobry , ale poczytałem troche o tych świecach imyślę że one mają duzy wpływ na szybkość nagrzania siłnika , u mnie są spalone po świętach planuje wymienić te świece.wiem że nie we wszystkich modelach 1.9 tdi były one stosowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #252 Napisano 25 Grudnia 2010 Dołączę się do tematu, silnik TDI AWX. Zrobiłem dziś trasę 45km jadąc na tempomacie 120km/h i nie stałem w żadnym korku. Temperatura na zegarach 90 stopni na urządzeniu diagnostycznym 76 stopni (podobny odczyt z silnika 007 i zegarów 003). Czy AWX też się zimą słabo rozgrzewają czy raczej termostat walnięty? Silnik rozgrzewa się normalnie (jeżeli patrzyć na zegary) ale spalanie mam większe. Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberEx Zgłoś #253 Napisano 25 Grudnia 2010 widzę że masz też AWX jak ja 1.9 131km climatronic powiem tak u mnie nagrzewa się też wolno bo diesel jest do długich wypadów a nie do przejechania do 5km bynajmniej dużo osób mówi ze jak dobry silnik szybko się nie nagrzewa i gaszeniu by zostawić na 4godz na mrozie powiedzmy więc jak się nagrzewa wolno <nie mówiąc już o wyrażnie ponad 10km> jest wg mnie ok jak mi mówią ludzie mój ma oryginalne 214tys <kupiony przeze mnie z ogródka niemca ze wszystkimi papierami i sprawdzeniu w komputerze w PL> zrobilem 14tys km i jest ok jestem happy temperatura po nagrzaniu < do5-10km przy spokojnej jeździe> wskazuje równe idealne 90st po drugie wskaźnik wskazuje jak się nie mylę od 70-75C a wszyscy myślą że od 0 ostatnio mi padł sterownik klimatyzacji odp za ciepłe powietrze i to jedyne koszty poza eksploatacją a co do temp poniżej 90st po nagrzaniu miałem takie 2 poprzednie auta marki polskiej <proste> tyo już silnik powoli traci walory <ogółnie> zazwyczaj jak się zblizało do granicy wytrzymałości silnika w polonezach do 200tys w paskach silnik wytrzumuje optymalnie plus minus 500tys nie jestem w stanie jednak tego stwierdzić bo passat jest o wiele bardziej złożoną maszyną jak widać chodź prostą w porównaniu z fordem albo francuzami nie jestem mechanikiem ale wiem że to nie jest normalne sorry za "masło maślane" jak jechałem na niemieckim ON shella to palił mi na trasie poniżej 5L w mieście 5,5 do 6L wlałem polskiej ropy i już pali przy sportowej w cyklu mieszanym 6,5L na 100km z przewagą jazdy miejskiej z full klimą na H1 niestety nie mam opcji tankowania shella BP itp mam tylko O.... w promieniu 30km pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt i Nowego Roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #254 Napisano 25 Grudnia 2010 Mi się nagrzewa na zegarach do 90 stopni tak po 6 - 7km ale po podłączeniu urządzenia diagnostycznego pokazuje tylko 76 stopni (silnik 007, zegary 003) i tak było wczoraj po przejechaniu 45km autostradą. Albo tak ma być, albo termostat, albo czujnik chociaż ten nie pokazuje błędu a wskazania G62 i G2 są praktycznie takie same. Auto spaliło mi w jeździe miejskiej 7,8l (skrzynia manualna), na trasie przy 140km/h pali 6,5 - 6,7l/100km. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #255 Napisano 25 Grudnia 2010 Racja Przemo286 jeszcze nic nie wymieniałem chciałem się upewnić czy to zdrowy objawczy nie po świętach się ze to wezmę. Na pewno o rezultacie napisze . Ciekawe czy ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane walniętą uszczelką może uszkodzić termostat? Pozdrawiam i życzę udanych Swiąt sprawdz weze i porawdopodomnie masz caly czas termostat otwarty inie osiaga temp roboczej z tad te spalanie nawet nie sprawdzaj czujnika tylko odrazu wymien termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #256 Napisano 25 Grudnia 2010 Mi się nagrzewa na zegarach do 90 stopni tak po 6 - 7km ale po podłączeniu urządzenia diagnostycznego pokazuje tylko 76 stopni (silnik 007, zegary 003) i tak było wczoraj po przejechaniu 45km autostradą. Albo tak ma być, albo termostat, albo czujnik chociaż ten nie pokazuje błędu a wskazania G62 i G2 są praktycznie takie same. Auto spaliło mi w jeździe miejskiej 7,8l (skrzynia manualna), na trasie przy 140km/h pali 6,5 - 6,7l/100km. pozdrawiam Nie wiem, który już raz odpowiadam to samo: Termostat nie sprawny. Zegary w fabrycznym ustawieniu pokażą wszystko od 75stopni do 110stopni jako 90 stopni. Przy takiej jeździe jak opisałeś mój utrzymuje 88-91 prawdziwe. Gdy miałem padnięty termostat utrzymywał góra 80, po ostrym katowaniu w celu sprawdzenia do ilu dojdzie max osiągnął 86 i jak tylko zdjąłem nogę z gazu to od razu w dół do 80ciu. Gdybyście poczytali parę postów z tego i podobnych wątków, nie musielibyście nic pisać-bo wszystko już zostało napisane i sami byście doszli do tego, że macie termostaty do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #257 Napisano 30 Grudnia 2010 Czy jest możliwość że jak spuściłem płyn z obiegu i auto stał ponad tydzień w garażu bez płynu to że termostat mógłbym sie popsuć ??bo wcześniej nagrzewał się do 90 C od 10km do 15 nawet przy -10 C a teraz -6 i dopiero po 15 km trasy i chwili po mieście ma 90 na blacie i nieraz delikatnie zejdzie wskazówka z 90 jak stoję a jak jadę to znów 90 trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #258 Napisano 30 Grudnia 2010 wczoraj sprawdzone dokładnie. po 8km pełne 90 na blacie. jednak jak wtedy włączę ogrzewanie na powyżej 24 stopnie i jadę powoli to kreska zatrzymuje się przed 90. jeśli ta chwilę dam na LOW i pojadę normalnie albo pociągnę go z 2 minuty na wyższe obroty wskakuje 90 i trzyma. wszystko przy -13 stopniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #259 Napisano 30 Grudnia 2010 Jestem po wymianie termostatu, auto na vagu podczas jazdy osiąga max 92 stopnie (przed wymianą max 80 stopni) więc jest ok, na postoju po włączeniu ogrzewania na 23 stopnie i wiatraka na 3 kreski temperatura opada systematycznie w dół (na dworze +5 stopni). Czy oba węże powinny mieć zbliżoną temperaturę? po rozgrzaniu auta, jeździe 10km (vag pokazywał 90,89 stopnia C) górny wąż jest ciepły / gorący, zbiorniczek wyrównawczy ciepły a dolny wąż zimny. czy tak ma być? wyszukiwarka w tym wątku nie pokazała odpowiedzi na moje pytanie. Z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #260 Napisano 30 Grudnia 2010 Tak ma być-ciecz wraca zimna z chłodnicy przy tych temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach