Skocz do zawartości
Gość bogdan07

Jak prawidłowo użytkować i stosować ESP?

Rekomendowane odpowiedzi

No to jak posprawdzać czy te wszystkie duperele znajdują się w moim bolidzie??

 

patrz na kody na wlepie w bagażniku :rotfl:

1AT System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR ukł. Stab. ESP-jeżeli masz taki kod to jest ful :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hurra: mam takie coś :hurra:

no to wystarczy tylko w kompa wgrać nowy soft.

czy to już mam wgrane (kontorlkę i wyłącznik mam tylko od ESP a w opisie kontrolek zrobionym przez boomaxa nie widzialem osobnych do ASR itp)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

A jak działa system ASR-czuć to jakoś podczas jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak działa system ASR-czuć to jakoś podczas jazdy?

 

a działa tak ze jak ruszasz kola nie mielą w miejscu jest to system ktory zapobiega buksowaniu kól podczas startu. A czy czuć to ja nigdy jeszcze tego nie odczułem.Jedynie na sniegu jak dasz po gazie to miga kontrolka od ESP :ok:

 

 

krys_kl jesli masz ESP to w nim masz ASR dlatego masz tylko ten pierwszy przycisk :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASR...przychamowuje kolo ktore nadmiernie sie kreci. Komputer bada czy kolo napedowe nie kreci sie szybciej niz kola tylne. Jesli za szybko modulator ABS podnosi cisnienie plynu hamulcowego w TYM kole i je zwalnia, jednoczesnie komputer ujmuje dawke paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASR...przychamowuje kolo ktore nadmiernie sie kreci.

 

a tak nie działa przypadkiem EDS ??? pytam tylko zuse w kwestii ciekawości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie nazwac tego ustrojstaw...EDS ASR...wiadomo o co chodzi...nie czepiajmy sie nomenklatury :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla uporządkowania:

ABS zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania

ASR niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania

ESP układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR

EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół

EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego

 

oto słowo mądrości z encyklopedii ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla uporządkowania:

ABS zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania

ASR niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania

ESP układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR

EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół

EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego

 

oto słowo mądrości z encyklopedii ;)

 

no dokładnie , tylko dalej nie wiemy czy to ze ktos ma ESP to automatycznie ma ASR ?

ja mama ESP ale "mieli" cos tam jak go mocniej depne na sliskim i teraz nie wiem czy ten ASR tak dziala ze cos tam "mieli" ale idzie do przodu czy wogole nie powienien "mielic" ?

 

jak bylby snieg to wiedzialbym na pewno czy mam czy nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego na poprzedniej stronie ci napisałem jeśli masz ESP masz automatycznie ASR :] a to ze mieli na śliskim to mnie również, pewnych rzeczy nie oszukasz i praw fizyki tak samo jak byś to porównał do jazdy z ABS na lodzie ;) tez nie działa on tak samo jak w warunkach suchej nawierzchni :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam paska 98 i mam aby ABS. Czy wystarczy wymienić pompę ABS-u na pompę ABS+ESP i wszystko będzie grało cacy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. mam paska 98 i mam aby ABS. Czy wystarczy wymienić pompę ABS-u na pompę ABS+ESP i wszystko będzie grało cacy?

 

nie, pewnie inny sterownik, dodatkowo czujnik położenia koła kierownicy, czujnik przeciążeń i kto wie co jeszcze aby złożyc to do kupy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trzeba zmienić pompę hamulcową, ta do ESP ma 2 czujniki i i jeszcze wyłącznik/włącznik na desce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w tym odgrzanym temacie.

Czy jest jakaś możliwość wyłączenia w Passacie B5 systemu EDS jeżeli nie ma przycisku wyłączenia? już nawet zastanawiałem sie nad wyciągnięciem bezpiecznika ABS.

I jeszcze jedno.

W Audi A3 8L z 2003 silnik ASZ, jest wyłącznik ESP ale nie można wyłączyć EDS. Czy można to zmienić?

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączając się do tematu mam pytanie.

Czy podczas załączania ESP występuje jakiś zauważalny spadek napięcia? W moim pasku podczas załączania tego systemu zauważyłem jakby lekkie mignięcie świateł mijania.Czy to normalny objaw? Dodam, że oba systemy, czyli ESP i ABS pracują bez zarzutu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to normalny objaw

 

Normalny. ESP pobiera sporo mocy czego efektem jest przygasanie innych lampek.

 

będzie grało cacy?

 

Koszta cię zabiją, nieopłacalne.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wypowiedzi wyżej to na ESP można "zakręcić" kołam i to chyba nie tylko przez 1 sekunde, gdyż układ z tego co czytałem działa na niskich obciążeniach, także jak dasz mu na śliskiej nawierzchni buta, to napewno będzie mieszał. pozatym zauważyłem spadek mocy przy włączonym systemie ESP ,a nawet jak lekko przyspieszam delikatnie przygasają światła.

Edytowane przez widmo_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się, że się pomylił, gdyż ja prace systemu ESP włączam dopiero wciskając przycisk ESP

 

Szybciutko do mechniora - ESP jest systemem autonomicznym i działa bez intencyjnego włączenia - jeśli Tobie działa dopiero po naciśnięciu przycisku to masz coś nagrzebane.

 

co do wypowiedzi wyżej to na ESP można "zakręcić" kołam i to chyba nie tylko przez 1 sekunde,

 

Samo ESP nie wpływa na poślizgi koła przy przyśpieszaniu - od tego jest ASR - i oczywistym jest, że ma pewną bezwładność więc pewnie da się przez jakiś czas "zakręcić" kołami. Poza tym - ASR bada poślizg koła cały czas i w zasadzie działa w ten sposób, że przyhamowuje i odpuszcza non stop. Dopiero po jakimś czasie dławi silnik.

 

pozatym zauważyłem spadek mocy przy włączonym systemie ESP ,a nawet jak lekko przyspieszam delikatnie przygasają światła.

 

Tak jak wyżej - szybko do mechaniora - sam stan gotowości do działania nie ma żadnego wpływu na obciążenie - pobór mocy występuje tylko podczas "interewencji".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pobór mocy występuje tylko podczas "interewencji".
Dokładnie tak, za każdym razem przy interwencji ( ABS, ASR czy ESP) zostaje uruchamiana pompa ABS, stad te spadki napięć.

 

Po uruchomieniu silnika ESP pracuje nie informujac o tym kierowcy, po naciśnięciu przycisku ESP na desce rozdzielczej zapala sie kontrolka

 

esplight.jpg

 

i system ESP jest wyłaczony. Nadal jednak działa EDS

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się. Można łatwo sprawdzić, po wyłączeniu esp można do woli kręcić kołami w miejscu np. na lodzie, natomiast w normalnym trybie po krótkim czasie dochodzi do włączenia hamulców, a nawet do zmulenia silnika (chyba że to przez to hamowanie). Właściwie to jest cały sens tego przycisku, bo czasem dochodzi do sytuacji gdy trzeba pomielić:) wydaje mi się też że asr nie działa przy wstecznym, ale głowy nie dam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności