Szklana Zgłoś #21 Napisano 23 Października 2007 No to jak posprawdzać czy te wszystkie duperele znajdują się w moim bolidzie?? patrz na kody na wlepie w bagażniku 1AT System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR ukł. Stab. ESP-jeżeli masz taki kod to jest ful Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krys_kl Zgłoś #22 Napisano 24 Października 2007 mam takie coś no to wystarczy tylko w kompa wgrać nowy soft. czy to już mam wgrane (kontorlkę i wyłącznik mam tylko od ESP a w opisie kontrolek zrobionym przez boomaxa nie widzialem osobnych do ASR itp)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973 Zgłoś #23 Napisano 24 Października 2007 A jak działa system ASR-czuć to jakoś podczas jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #24 Napisano 24 Października 2007 A jak działa system ASR-czuć to jakoś podczas jazdy? a działa tak ze jak ruszasz kola nie mielą w miejscu jest to system ktory zapobiega buksowaniu kól podczas startu. A czy czuć to ja nigdy jeszcze tego nie odczułem.Jedynie na sniegu jak dasz po gazie to miga kontrolka od ESP krys_kl jesli masz ESP to w nim masz ASR dlatego masz tylko ten pierwszy przycisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #25 Napisano 24 Października 2007 ASR...przychamowuje kolo ktore nadmiernie sie kreci. Komputer bada czy kolo napedowe nie kreci sie szybciej niz kola tylne. Jesli za szybko modulator ABS podnosi cisnienie plynu hamulcowego w TYM kole i je zwalnia, jednoczesnie komputer ujmuje dawke paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #26 Napisano 24 Października 2007 ASR...przychamowuje kolo ktore nadmiernie sie kreci. a tak nie działa przypadkiem EDS ??? pytam tylko zuse w kwestii ciekawości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #27 Napisano 24 Października 2007 Jak by nie nazwac tego ustrojstaw...EDS ASR...wiadomo o co chodzi...nie czepiajmy sie nomenklatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krys_kl Zgłoś #28 Napisano 24 Października 2007 Dla uporządkowania: ABS zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania ASR niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania ESP układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oto słowo mądrości z encyklopedii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #29 Napisano 25 Października 2007 Dla uporządkowania:ABS zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania ASR niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania ESP układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oto słowo mądrości z encyklopedii no dokładnie , tylko dalej nie wiemy czy to ze ktos ma ESP to automatycznie ma ASR ? ja mama ESP ale "mieli" cos tam jak go mocniej depne na sliskim i teraz nie wiem czy ten ASR tak dziala ze cos tam "mieli" ale idzie do przodu czy wogole nie powienien "mielic" ? jak bylby snieg to wiedzialbym na pewno czy mam czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #30 Napisano 25 Października 2007 kolego na poprzedniej stronie ci napisałem jeśli masz ESP masz automatycznie ASR a to ze mieli na śliskim to mnie również, pewnych rzeczy nie oszukasz i praw fizyki tak samo jak byś to porównał do jazdy z ABS na lodzie tez nie działa on tak samo jak w warunkach suchej nawierzchni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suker88 Zgłoś #31 Napisano 7 Stycznia 2010 Witam. mam paska 98 i mam aby ABS. Czy wystarczy wymienić pompę ABS-u na pompę ABS+ESP i wszystko będzie grało cacy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #32 Napisano 7 Stycznia 2010 Witam. mam paska 98 i mam aby ABS. Czy wystarczy wymienić pompę ABS-u na pompę ABS+ESP i wszystko będzie grało cacy? nie, pewnie inny sterownik, dodatkowo czujnik położenia koła kierownicy, czujnik przeciążeń i kto wie co jeszcze aby złożyc to do kupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #33 Napisano 7 Stycznia 2010 Jeszcze trzeba zmienić pompę hamulcową, ta do ESP ma 2 czujniki i i jeszcze wyłącznik/włącznik na desce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #34 Napisano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Mam pytanie w tym odgrzanym temacie. Czy jest jakaś możliwość wyłączenia w Passacie B5 systemu EDS jeżeli nie ma przycisku wyłączenia? już nawet zastanawiałem sie nad wyciągnięciem bezpiecznika ABS. I jeszcze jedno. W Audi A3 8L z 2003 silnik ASZ, jest wyłącznik ESP ale nie można wyłączyć EDS. Czy można to zmienić? Edytowane 9 Stycznia 2010 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #35 Napisano 8 Stycznia 2010 Dołączając się do tematu mam pytanie. Czy podczas załączania ESP występuje jakiś zauważalny spadek napięcia? W moim pasku podczas załączania tego systemu zauważyłem jakby lekkie mignięcie świateł mijania.Czy to normalny objaw? Dodam, że oba systemy, czyli ESP i ABS pracują bez zarzutu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #36 Napisano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Czy to normalny objaw Normalny. ESP pobiera sporo mocy czego efektem jest przygasanie innych lampek. będzie grało cacy? Koszta cię zabiją, nieopłacalne. Edytowane 8 Stycznia 2010 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo_1 Zgłoś #37 Napisano 8 Stycznia 2010 (edytowane) co do wypowiedzi wyżej to na ESP można "zakręcić" kołam i to chyba nie tylko przez 1 sekunde, gdyż układ z tego co czytałem działa na niskich obciążeniach, także jak dasz mu na śliskiej nawierzchni buta, to napewno będzie mieszał. pozatym zauważyłem spadek mocy przy włączonym systemie ESP ,a nawet jak lekko przyspieszam delikatnie przygasają światła. Edytowane 8 Stycznia 2010 przez widmo_1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #38 Napisano 8 Stycznia 2010 wydaje mi się, że się pomylił, gdyż ja prace systemu ESP włączam dopiero wciskając przycisk ESP Szybciutko do mechniora - ESP jest systemem autonomicznym i działa bez intencyjnego włączenia - jeśli Tobie działa dopiero po naciśnięciu przycisku to masz coś nagrzebane. co do wypowiedzi wyżej to na ESP można "zakręcić" kołam i to chyba nie tylko przez 1 sekunde, Samo ESP nie wpływa na poślizgi koła przy przyśpieszaniu - od tego jest ASR - i oczywistym jest, że ma pewną bezwładność więc pewnie da się przez jakiś czas "zakręcić" kołami. Poza tym - ASR bada poślizg koła cały czas i w zasadzie działa w ten sposób, że przyhamowuje i odpuszcza non stop. Dopiero po jakimś czasie dławi silnik. pozatym zauważyłem spadek mocy przy włączonym systemie ESP ,a nawet jak lekko przyspieszam delikatnie przygasają światła. Tak jak wyżej - szybko do mechaniora - sam stan gotowości do działania nie ma żadnego wpływu na obciążenie - pobór mocy występuje tylko podczas "interewencji". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #39 Napisano 8 Stycznia 2010 (edytowane) pobór mocy występuje tylko podczas "interewencji". Dokładnie tak, za każdym razem przy interwencji ( ABS, ASR czy ESP) zostaje uruchamiana pompa ABS, stad te spadki napięć. Po uruchomieniu silnika ESP pracuje nie informujac o tym kierowcy, po naciśnięciu przycisku ESP na desce rozdzielczej zapala sie kontrolka i system ESP jest wyłaczony. Nadal jednak działa EDS Edytowane 9 Stycznia 2010 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cuban Zgłoś #40 Napisano 8 Stycznia 2010 Nie zgodzę się. Można łatwo sprawdzić, po wyłączeniu esp można do woli kręcić kołami w miejscu np. na lodzie, natomiast w normalnym trybie po krótkim czasie dochodzi do włączenia hamulców, a nawet do zmulenia silnika (chyba że to przez to hamowanie). Właściwie to jest cały sens tego przycisku, bo czasem dochodzi do sytuacji gdy trzeba pomielić wydaje mi się też że asr nie działa przy wstecznym, ale głowy nie dam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach