lebow Zgłoś #301 Napisano 10 Września 2013 sprawdziłem położenie przepustnicy Sprawdź czy nie przyciera o gumową rurę łączącą odmę z dolotem, oczywiście przepadaj multimetrem czujnik przepustnicy w całym zakresie pracy przepustnicy, napięcie musi proporcjonalnie rosnąć wraz z otwarciem przepustnicy, jak pojawi nagły spadek napięcia to silnik nie tyle przestanie "iść" co się zmuli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #302 Napisano 11 Września 2013 A jak się teraz zachowuje sonda?? Wiem że sporo daje DOKŁADNY reset digifanta także 2 sprawy Ci zostały. Najpierw reset a potempomiar jak sonda oscyluje i co się dzieje na wysokich obrotach z sondą. Być może że masz lekko przytkany układ wydechowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #303 Napisano 12 Września 2013 A jak się teraz zachowuje sonda?? Wiem że sporo daje DOKŁADNY reset digifanta także 2 sprawy Ci zostały. Najpierw reset a potempomiar jak sonda oscyluje i co się dzieje na wysokich obrotach z sondą. Być może że masz lekko przytkany układ wydechowy. Czujnik położenia przepustnicy jest ok, reset sterownika wykonany i także bez zmian. Pozostało mi sprawdzić sondę. Dodatkowo dodam że przy przyśpieszaniu występuje objaw przepalania spalin tzn.. wciskam pedał i słyszę jak w pustej puszce katalizatora (wycięty wkład bo jakiś czas temu rozsypał się) występuje metaliczny odgłos. Czy pusta puszka może powodować błędy w pracy sondy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #304 Napisano 12 Września 2013 występuje metaliczny odgłos Normalny objaw pustego katalizatora. Jeśli jest on pusty to sonda powinna dobrze pracować, jesijednak zrobisz przelot w katcie z rury to musisz przenieść sondę z obudowy katalizatora w jakiś fragment rury, problematyczna tutaj jest długość kabla od sondy i miejsce pod podłogą na sondę, Oryginalnie sonda jest pod lekkim kątem jak wstawimy ją pod katem prostym do wydechu to może ona przycierać o podłogę ale da się ją tak wcisnąć aby nie przeszkadzała i działała prawidłowo. Czasem nie masz efektu klekotania zaworów przy dodawaniu gazu na niskiej prędkości a wysokim biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #305 Napisano 12 Września 2013 myślisz że u "Vipera" stuka paliwo?? Hmmm może i tak być, że mu opóźnia zapłon i tak dalej. Viper czy bawiłeś sie aparatem zapłonowym może?? Ew czy rozrząd był niedawno robiony?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #306 Napisano 16 Września 2013 myślisz że u "Vipera" stuka paliwo?? Hmmm może i tak być, że mu opóźnia zapłon i tak dalej. Viper czy bawiłeś sie aparatem zapłonowym może?? Ew czy rozrząd był niedawno robiony?? Zapłonu nie dotykałem. Rozrząd był robiony już jakiś czas temu, tzn zostało mi jeszcze około 10tyś do kolejnej wymiany. Efektu klekotania zaworów nie zauważyłem. Jutro zajrzę do sondy i zrobię pomiary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #307 Napisano 24 Listopada 2013 no i o pomiarach cisza ja mam gorszy motyw może ktoryś kolega podpowie? przesyłam link do filmu co robi mój pasior. na wolnych obrotach chodzi ładnie dobrze zapala sonda odpięta zapłon ustawiony lampą przepływka działa po odpięciu czujnika temp.robi to samo pedał gazu mam ciągle wciśnięty wygląda jakby zapłon szalał albo paliwo odcina regulator sprawdzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #308 Napisano 24 Listopada 2013 Wiesiu z tego filmiku wynikają dwie sprawy. Jedna to taka, że kalkulatorem to sie dzisiaj filmów nie nagrywa, a druga to Ty masz cały czas zablokowany komputer. Poczytaj dokładnie jak go zablokować i odblokować. Lub ew. czujnik temp do wymiany. Miałem na warsztacie już kilka takich przypadków, że czujnik podczas pomiarów sprawny a po kilku minutach przerwa i znowu pokazywał. Co do zapłonu do dzisiaj znajdę zdjęcie konwertera, które przesłał mi kolega Marcin i Ci podeśle abyś wiedział dokładnie o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #309 Napisano 24 Listopada 2013 no może i masz rację Patryk bo niema różnicy czy ja go podepnę czy odepnę jest to samo a z drugiej strony kiedyś miałem uszkodzony czujnik temp. jeździłem z odpiętym i było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #310 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Nie mogę się z Tobą zgodzić - jak wiesz jak samochód powinien jeździć jak jest sprawny, to po odpięciu czujnika na pewno zauważysz różnice - Być może że masz ten czujnik uszkodzony już bardzo długo. Acha sprawdż instalacje od tego czujnika. Na dwóch brązowych masz mieć cały czas masę, trzeci przewód (nie pamiętam koloru) idzie bezpośrednio na sterownik a czwarty na zegary. Znaki na obudowie "sprzęgła" Do automatycznych skrzyń zwróć uwagę TYLKO na zdjęcie "B" Na poniższym czarno-białym obrazu jest pokazana fotka z ustawionym dokładnie GMP który się musi pokrywać z tym co jest po stronie rozrządu. Zdjęcie powyżej przedstawia tylko "dziurę" w której trzeba znaleźć MEGA słabo widoczne znaki (bliżej prawej krawędzi). Na moim zdjęciu widać tylko rdzę Edytowane 24 Listopada 2013 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #311 Napisano 24 Listopada 2013 dzięki bardzo no to mam tak ustawione jak na foto juro podmienie czujnik na sprawny i kupie orginalną pompkę paliwa bo być może jest za słabo wydajna i to może być przyczyną Te fotki nie jednemu się przydadzą.Jak narazie ciesze się że przemówił na pb ha ha teraz tylko kosmetyka.Dzięki bardzo ---------- Dodano o 21:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:16 ---------- Patryk ja mam dwa czujniki niebieski i chyba czarny.Wiem że blokuje się niebieskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #312 Napisano 25 Listopada 2013 witam czy ktoś wie czy pompa paliwa z 1.8 podejdzie do 2,0 2e? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #313 Napisano 25 Listopada 2013 bo być może jest za słabo wydajna i to może być przyczyną Jak by pompa była mało wydajna to by silnik na cztery tys obrotów nie wchodził. Zainteresuj się potencjometrem przepustnicy, w automacie jest on podwójny, u mnie jak fiksował to nie szło ruszyć z miejsca efekt właśnie jak by paliwa nie było a przyczyna była w braku przyspieszenia zapłonu. Sprawdź czy na czujnikach jest dobra masa bo jest ona wspólna ze sterownika Schemat to bardzo dobrze obrazuje, w automacie dochodzi chyba tylko dodatkowy TPS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #314 Napisano 25 Listopada 2013 ok sprawdzę tps obstawiam pompkę bo wsadziłem na próbę z escorta 1,4 żeby sprawdzić czy zagada.Dziś znalazłem na szrocie seata 2,0 niestety pompka inna i do tego zasyfiona nie wiadomo czy sprawna wiec odpuściłem.Czy ktoś wie czy z 1.8 podejdzie do mojego? bo mam możliwość podmiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #315 Napisano 25 Listopada 2013 zy ktoś wie czy z 1.8 podejdzie do mojego? bo mam możliwość podmiany dzisiaj już to pytanie padło: http://forum.vw-passat.pl/threads/11887-B3-padajace-pompy-paliwa?p=2005193&viewfull=1#post2005193 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #316 Napisano 25 Listopada 2013 ok dzięki zauważyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #317 Napisano 28 Listopada 2013 witam więc tak tps od sterowania silnikiem wlączony zapłon 0,68 płynnie dochodzący do4,47 tps od skrzyni 0,38 w spoczynku płynnie do 4,35 przepływka 0,26v na zgaszonym płynnie bez przerw do4.35v czujnik temp.zimny ok+5*C-4,27 k om to chyba walnięty? przy 70* pokazywał 0.8 k om mam drugi na podmiane ale na zimnym pokazuje 3,49 k om na odpiętym czujniku temp podczas jazdy mam te same objawy dusi się jakby mu odcinało zapłon poczym znowu kilka metrów ciągnie i tak na przemian nie wim co go boli? na postoju ładnie odpala wkręca się na obroty do odcinki ale podczas jazdy dzieją się cuda:((( ---------- Dodano o 19:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:16 ---------- zapłon ustawiony przyśpiesza w miare dodawania gazu i właśnie nie wiem czy nie przyśpiesza go aż tak aby silnik zdławiło? lub czy skrzynia automat go z kolei nie opóźnia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #318 Napisano 28 Listopada 2013 Niestety ważne jest aby był z B4, w B3 były zupełnie inne.spisz sobie numery z przepływki i wrzuc na allegro i tablicę. więc może zmienić sterownik z silnika +przepływomierz z b4 i po kłopocie z klapką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #319 Napisano 28 Listopada 2013 czujnik temp.zimny ok+5*C-4,27 k om to chyba walnięty? przy 70* pokazywał 0.8 k om Wydaje sie być dobry. Następnym razem mierz w omach a nie kiloomach. 5 stopni to około 4000omów, 70 stopni to około 700 omów. Więc wielkiej rozbieżności nie ma. Nie wiem lub nie doczytałem czy masz gaz czy samą benzynę bo jak nie masz gazu to przepływomierz musi być sprawny. Ten z forda jest do zaadoptowania a nowszy z beczwórek prawdopodobnie też ale nie znam jego charakterystyki. Z vw są drogi a z forda tanie jak barszcz, rachunek jest prosty bo w fordowskim zmieniamy tylko zasilanie plus wtyczkę. Co do podmiany sterownika to nie tak hop-siup, 2e to full grupa w dwulitrówkach w B$ była sekwencja, poza tym inna wtyczka inne czujniki, wymiana samego sterownika od innego silnika to bardzo zły pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiu9999 Zgłoś #320 Napisano 29 Listopada 2013 Ha mam gaz i to on jest winny wszystkiemu:( na samej pb auto śmigało jak ta lala, nie jedna nówka fura się dziwiła co taki dziadek wyprawiał ) potem obcięło klin na kółku rozrządu na wale i dziadziuś długo stał u mechesa niby rozrząd jest 100% dobrze ale od tamtej pory nimoge doprowadzić do prawidłowej pracy na pb.Na Lpg jakoś się bujał tyle że mół straszny.... dziś kupie przewody wn. i świece one też podejrzane są bo przy ustawianiu zapłonu lampa chwilowo przestawała błyskać więc pewnie iskra ginie? Dodam że mam odłączony gaz na czas regulacji... ---------- Dodano o 09:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:27 ---------- Wydaje sie być dobry.Następnym razem mierz w omach a nie kiloomach. Co do podmiany sterownika to nie tak hop-siup, 2e to full grupa w dwulitrówkach w B$ była sekwencja, poza tym inna wtyczka inne czujniki, wymiana samego sterownika od innego silnika to bardzo zły pomysł. chyba multimetr mi szwankuje nie chce właśnie w omach mierzyć. A gdyby zdobyć wiązkę silnika sterownik i przepływomierz z b4? kolega ma właśnie b4 gt i na moje oko jest to samo.Ja mam silnik z golfa III 97 jest już z czujnikiem położenia wału w passacie tego nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach