Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

odma około 600zł. Mi tak robili turbo na lubelskiej, że raz nie doładowywało, raz przeładowywało, raz było niby dobrze, ale za każdym razem po 150km większość oleju szła w wydech. A silnik robiłem w Holi. Sama robocizna rozebranie, złożenie silnika sprawdzenie płaszczyzn głowicy, bloku to było cos około 2000+ części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teraz masz silnik na parę dobrych lat. Pewnie uszczelnienia kijowe dawali że tyle oleju w wydech pchało. a chociaż coś z kasy zwrócili czy nic ???? Tak to jest z regenerowaniem turbawek właśnie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIC powiedzieli, ze mogę iść do sądu bo oni robią dobrze, a kosztowało 960, + 4 razy wymiana oleju, wyjęcie i włożenie a na koniec kupiłem za 900 z dieseltechniki, więc miałbym nową z ASO za te pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omijać to miejsce z daleka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów, jak myślicie czy ten element dobrze spełni rolę separator? Bo niby powinien dać sobie rade z usunięciem oleju z powietrza, bo taka jest jego rola w pneumatyce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat tej firmy bym nie polecał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko pytam :-)

Generalnie da się wymienić samą odmę w pokrywie zaworów ?

Nie znalazlem tez nigdzie NOWEJ górnej pokrywy zaworów wraz z odmą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie znalazlem tez nigdzie NOWEJ górnej pokrywy zaworów wraz z odmą?

do jakiego motoru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary koniu w twoim silniku odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów i chcąc ją zmienić trzeba cały dekiel zmienic :)

Ta odma co jest na aukcji to odma ze silnika na pompie wtryskowej :D

Czyli do twojego nie pasuje jeżeli masz taki silnik jak w swoim opisie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytałem o jaki motor chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego pytałem o jaki motor chodzi ;)

 

a no... silnik AVF, generalnie nie mam mokre nigdzie kolo odmy jedynie poci mi się na końcu tej rurki, która idzie od odmy do rury filtra powietrza (tam na łączeniu) - czy to oznacza ze ODMA nie daje rady ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy PD tak ma że puszcza olej z odmy i niewiele z tym zrobisz. W którymś roku zmieniono pokrywy niby na poprawione, ale też puszczają. Jak nikt nie zmieniał to pewnie masz jeszcze stary typ w Twoim roczniku. Ja już miałem tą poprawioną (rok modelowy 2004). Z ciekawości nowa kompletna pokrywa to koszt o ile dobrze pamiętam ~600PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdy PD tak ma że puszcza olej z odmy i niewiele z tym zrobisz. W którymś roku zmieniono pokrywy niby na poprawione, ale też puszczają. Jak nikt nie zmieniał to pewnie masz jeszcze stary typ w Twoim roczniku. Ja już miałem tą poprawioną (rok modelowy 2004). Z ciekawości nowa kompletna pokrywa to koszt o ile dobrze pamiętam ~600PLN

 

myślałem, że odma poci się tylko gdzies koło łączenia z pokrywą zaworów - a jednak nie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem cały temat, ufff

 

i teraz mam problem ;/

 

po przejechaniu 300 km w butelce połączonej z odmą mam już ok 50 ml oleju/wody, zero masła

sprawdziłem również przewód przez IC i tam też raczej czysty olej.

 

wiec wnioski nasuwają mi się dwa: turbo do regeneracji ( 302 tyś ori) a odma do wymiany. Silnik ATJ.

 

Jednak jeszcze zanim zacznę walczyć z pokrywą, chciałbym zmierzyć ciśnienie w cylindrach, bo może tu jest problem... Czy ktoś może podać wartości ciśnienia? i mierzyć na zimno czy ciepło?

Vag nie wskazuje na jakieś problemy z pompkami.

 

Jeden znajomy mechanik powiedział mi, że nawet jak ciśnienie będę miał dobre to winne są uszczelniacze na pompkach. i przez ich zły stan ciśnienie wali w odmę i wywala olej. Czy tak może być? Jak zdiagnozować te uszczelniacze bez demontażu?

 

Autko świeżo kupione, olej zalany ori vw o normie 502 00/ 505 00 / 505 01, na bagnecie oleju wciąż ubywa. nie kopci, odpala dobrze, ciagnie dobrze, turbo pogwizduje ( miałem błąd przeładowania, czyściłem kierowniczki teraz chodza elegancko).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec wnioski nasuwają mi się dwa: turbo do regeneracji

przewody oraz IC były wyczyszczone po wyjęciu odmy w butelkę , bo jak nie to tak samo może to być olej z turbo, zresztą jak gwizda i jeździ dobrze po czyszczeniu to nim bym się nie przejmował, a co do reszty odma pod auto jak nie przeszkadza że sobie kapać będzie i nie ładować się w niepotrzebne koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewody oraz IC były wyczyszczone po wyjęciu odmy w butelkę , bo jak nie to tak samo może to być olej z turbo, zresztą jak gwizda i jeździ dobrze po czyszczeniu to nim bym się nie przejmował, a co do reszty odma pod auto jak nie przeszkadza że sobie kapać będzie i nie ładować się w niepotrzebne koszty.

 

IC jest nowy, ale nie czyściłem go, więc pewnie trochę w nim oleju jest. po zamontowaniu butelki dokładnie wyczyściłem ten główny przewód wzdłuż zderzaka. Po 300 km na końcu węża przy IC włożyłem palca i pełno oleju. Po dłuższych przebiegach ( ok 500 km) to po zdjęciu tam aż ciurkiem leci i kapie... więc chyba niestety jednak turbo, bo raczej olej się nie cofnął z układu...

 

a co do odmy... przeraża mnie ten duży ubytek po zaledwie 300 km... w tygodniu postaram się zmierzyć ciśnienie, tylko do końca nie wiem jakie wartości są akceptowalne. Zastanawiam się nad założeniem używanej pokrywy ( z poprawionymi kanałami ), tylko nie wiem od jakich silników pasują. Na pewno AJM. A inne?

 

P.S. IC musiałem wymienić bo jak pojechałem sobie na obrotach ok 3500 to strzał, obroty poszły na maxa, potem zaraz spadły i jak się okazało rozsadziło dolne plastik z zaczepów w IC. Dlatego teraz jak wiem że tam olej zalega to boję się cisnąć więcej niż 3000 obr/min żeby oleju nie zaciągnęło. I właśnie po tej przygodzie czyściłem kierowniczki w turbo no i nowy IC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę prawie 3 lata z wywaloną odmą pod auto prosto obok buczka i mi to nie przeszkadza, mgła olejowa w dolocie zawsze będzie a na dole tam gdzie palucha włożyłeś będzie olej. Pojeździj więcej km z odmą poza autem i sprawdzisz sobie wtedy dolot czy aż tak turbo popuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeżdżę prawie 3 lata z wywaloną odmą pod auto prosto obok buczka i mi to nie przeszkadza, mgła olejowa w dolocie zawsze będzie a na dole tam gdzie palucha włożyłeś będzie olej. Pojeździj więcej km z odmą poza autem i sprawdzisz sobie wtedy dolot czy aż tak turbo popuszcza.

 

ja bym tak jeździł ale więcej wydam na dolewki oleju niż na wymianę turbo. W ogóle możesz polecić jakąś firmę która dobrze regeneruje turbo? właśnie czytam o Turbo Tec, ponoć dobrzy ale drodzy. Do tego okazuje się że do Garetta nie ma części oryginalnych i regeneracja tych turbin jest mało wydajna właśnie z powodu słabej jakości części...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem po pomiarach ciśnienia w cylindrach. Czy ktoś może coś więcej powiedzieć?

Kolejno od pierwszego: 39, 43, 41, 42

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności