kw_a Zgłoś #561 Napisano 27 Listopada 2014 odma około 600zł. Mi tak robili turbo na lubelskiej, że raz nie doładowywało, raz przeładowywało, raz było niby dobrze, ale za każdym razem po 150km większość oleju szła w wydech. A silnik robiłem w Holi. Sama robocizna rozebranie, złożenie silnika sprawdzenie płaszczyzn głowicy, bloku to było cos około 2000+ części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilVW Zgłoś #562 Napisano 27 Listopada 2014 to teraz masz silnik na parę dobrych lat. Pewnie uszczelnienia kijowe dawali że tyle oleju w wydech pchało. a chociaż coś z kasy zwrócili czy nic ???? Tak to jest z regenerowaniem turbawek właśnie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #563 Napisano 27 Listopada 2014 NIC powiedzieli, ze mogę iść do sądu bo oni robią dobrze, a kosztowało 960, + 4 razy wymiana oleju, wyjęcie i włożenie a na koniec kupiłem za 900 z dieseltechniki, więc miałbym nową z ASO za te pieniądze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilVW Zgłoś #564 Napisano 27 Listopada 2014 Omijać to miejsce z daleka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawcio20 Zgłoś #565 Napisano 5 Stycznia 2015 witam kolegów, jak myślicie czy ten element dobrze spełni rolę separator? Bo niby powinien dać sobie rade z usunięciem oleju z powietrza, bo taka jest jego rola w pneumatyce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #566 Napisano 5 Stycznia 2015 Chlopaki, czy wystarczy zakup powyższej odmy: http://allegro.pl/odma-zaror-odmy-1-9-d-td-tdi-passat-b5-golf-iii-i4849161669.html czy lepiej kupić razem z górna pokrywą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #567 Napisano 5 Stycznia 2015 Akurat tej firmy bym nie polecał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #568 Napisano 5 Stycznia 2015 tak tylko pytam :-) Generalnie da się wymienić samą odmę w pokrywie zaworów ? Nie znalazlem tez nigdzie NOWEJ górnej pokrywy zaworów wraz z odmą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #569 Napisano 5 Stycznia 2015 Nie znalazlem tez nigdzie NOWEJ górnej pokrywy zaworów wraz z odmą? do jakiego motoru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #570 Napisano 5 Stycznia 2015 Stary koniu w twoim silniku odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów i chcąc ją zmienić trzeba cały dekiel zmienic Ta odma co jest na aukcji to odma ze silnika na pompie wtryskowej Czyli do twojego nie pasuje jeżeli masz taki silnik jak w swoim opisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #571 Napisano 5 Stycznia 2015 Dlatego pytałem o jaki motor chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #572 Napisano 5 Stycznia 2015 Dlatego pytałem o jaki motor chodzi a no... silnik AVF, generalnie nie mam mokre nigdzie kolo odmy jedynie poci mi się na końcu tej rurki, która idzie od odmy do rury filtra powietrza (tam na łączeniu) - czy to oznacza ze ODMA nie daje rady ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #573 Napisano 6 Stycznia 2015 Każdy PD tak ma że puszcza olej z odmy i niewiele z tym zrobisz. W którymś roku zmieniono pokrywy niby na poprawione, ale też puszczają. Jak nikt nie zmieniał to pewnie masz jeszcze stary typ w Twoim roczniku. Ja już miałem tą poprawioną (rok modelowy 2004). Z ciekawości nowa kompletna pokrywa to koszt o ile dobrze pamiętam ~600PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #574 Napisano 6 Stycznia 2015 Każdy PD tak ma że puszcza olej z odmy i niewiele z tym zrobisz. W którymś roku zmieniono pokrywy niby na poprawione, ale też puszczają. Jak nikt nie zmieniał to pewnie masz jeszcze stary typ w Twoim roczniku. Ja już miałem tą poprawioną (rok modelowy 2004). Z ciekawości nowa kompletna pokrywa to koszt o ile dobrze pamiętam ~600PLN myślałem, że odma poci się tylko gdzies koło łączenia z pokrywą zaworów - a jednak nie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenio Zgłoś #575 Napisano 16 Stycznia 2015 przeczytałem cały temat, ufff i teraz mam problem ;/ po przejechaniu 300 km w butelce połączonej z odmą mam już ok 50 ml oleju/wody, zero masła sprawdziłem również przewód przez IC i tam też raczej czysty olej. wiec wnioski nasuwają mi się dwa: turbo do regeneracji ( 302 tyś ori) a odma do wymiany. Silnik ATJ. Jednak jeszcze zanim zacznę walczyć z pokrywą, chciałbym zmierzyć ciśnienie w cylindrach, bo może tu jest problem... Czy ktoś może podać wartości ciśnienia? i mierzyć na zimno czy ciepło? Vag nie wskazuje na jakieś problemy z pompkami. Jeden znajomy mechanik powiedział mi, że nawet jak ciśnienie będę miał dobre to winne są uszczelniacze na pompkach. i przez ich zły stan ciśnienie wali w odmę i wywala olej. Czy tak może być? Jak zdiagnozować te uszczelniacze bez demontażu? Autko świeżo kupione, olej zalany ori vw o normie 502 00/ 505 00 / 505 01, na bagnecie oleju wciąż ubywa. nie kopci, odpala dobrze, ciagnie dobrze, turbo pogwizduje ( miałem błąd przeładowania, czyściłem kierowniczki teraz chodza elegancko). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #576 Napisano 16 Stycznia 2015 wiec wnioski nasuwają mi się dwa: turbo do regeneracji przewody oraz IC były wyczyszczone po wyjęciu odmy w butelkę , bo jak nie to tak samo może to być olej z turbo, zresztą jak gwizda i jeździ dobrze po czyszczeniu to nim bym się nie przejmował, a co do reszty odma pod auto jak nie przeszkadza że sobie kapać będzie i nie ładować się w niepotrzebne koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenio Zgłoś #577 Napisano 16 Stycznia 2015 przewody oraz IC były wyczyszczone po wyjęciu odmy w butelkę , bo jak nie to tak samo może to być olej z turbo, zresztą jak gwizda i jeździ dobrze po czyszczeniu to nim bym się nie przejmował, a co do reszty odma pod auto jak nie przeszkadza że sobie kapać będzie i nie ładować się w niepotrzebne koszty. IC jest nowy, ale nie czyściłem go, więc pewnie trochę w nim oleju jest. po zamontowaniu butelki dokładnie wyczyściłem ten główny przewód wzdłuż zderzaka. Po 300 km na końcu węża przy IC włożyłem palca i pełno oleju. Po dłuższych przebiegach ( ok 500 km) to po zdjęciu tam aż ciurkiem leci i kapie... więc chyba niestety jednak turbo, bo raczej olej się nie cofnął z układu... a co do odmy... przeraża mnie ten duży ubytek po zaledwie 300 km... w tygodniu postaram się zmierzyć ciśnienie, tylko do końca nie wiem jakie wartości są akceptowalne. Zastanawiam się nad założeniem używanej pokrywy ( z poprawionymi kanałami ), tylko nie wiem od jakich silników pasują. Na pewno AJM. A inne? P.S. IC musiałem wymienić bo jak pojechałem sobie na obrotach ok 3500 to strzał, obroty poszły na maxa, potem zaraz spadły i jak się okazało rozsadziło dolne plastik z zaczepów w IC. Dlatego teraz jak wiem że tam olej zalega to boję się cisnąć więcej niż 3000 obr/min żeby oleju nie zaciągnęło. I właśnie po tej przygodzie czyściłem kierowniczki w turbo no i nowy IC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #578 Napisano 16 Stycznia 2015 Ja jeżdżę prawie 3 lata z wywaloną odmą pod auto prosto obok buczka i mi to nie przeszkadza, mgła olejowa w dolocie zawsze będzie a na dole tam gdzie palucha włożyłeś będzie olej. Pojeździj więcej km z odmą poza autem i sprawdzisz sobie wtedy dolot czy aż tak turbo popuszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenio Zgłoś #579 Napisano 16 Stycznia 2015 Ja jeżdżę prawie 3 lata z wywaloną odmą pod auto prosto obok buczka i mi to nie przeszkadza, mgła olejowa w dolocie zawsze będzie a na dole tam gdzie palucha włożyłeś będzie olej. Pojeździj więcej km z odmą poza autem i sprawdzisz sobie wtedy dolot czy aż tak turbo popuszcza. ja bym tak jeździł ale więcej wydam na dolewki oleju niż na wymianę turbo. W ogóle możesz polecić jakąś firmę która dobrze regeneruje turbo? właśnie czytam o Turbo Tec, ponoć dobrzy ale drodzy. Do tego okazuje się że do Garetta nie ma części oryginalnych i regeneracja tych turbin jest mało wydajna właśnie z powodu słabej jakości części... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenio Zgłoś #580 Napisano 22 Stycznia 2015 jestem po pomiarach ciśnienia w cylindrach. Czy ktoś może coś więcej powiedzieć? Kolejno od pierwszego: 39, 43, 41, 42 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach