Skocz do zawartości
pogromca

Vag-Comem sprawdziłem sobie przebieg...

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat:

Napisał Matyk Zobacz post

Czy kabelkiem vag com KKL można sprawdzić (oryginalny) przebieg ??

Nie ma takiej możliwości.

 

Polski VAG 4.9 ma funkcję odczytu EEPROM silnika, pisałem o tym wcześniej, potem można rozkodować przebieg z odczytanej pamięci EDC, robiłem to kablem KKL

 

... ale jak ktoś chce na łatwiznę, że odrazu odczytać przebieg kablem KKL, to się nie da :D

Edytowane przez benoos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
B6 nie sprawdzałem, więc bardzo możliwe, że masz rację. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi odczytałem w A4 TDI z 1999 r. przebieg za pomoca Sedrisa i wyszło na vcds 231 tyś a na szafie jest 234, czyli można domniemywac że przebieg realny?? W moim pasku wyszło na kompie 208400 a na szafie jest 208200 to prawie idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w jak najlepszym porządku. Ross Tech przyjmuje tolerancję do 5% w różnicach przebiegu i tutaj, jak łatwo policzyć wartość tak nie została w żaden sposób przekroczona.

 

edc15-mileage.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to cud, że trafiłem A4 tdika w niemcowni z 99 z nie kreconym licznikiem i to od Turasa, tanio bestii nie sprzedam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tak, w EDC15/16 można też korygować... ;) I to prostym sprzętem chociażby z Allegro. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zdążył, ledwo ją kupił pod luksemburgiem i wjechal do Berlina i ja ją wziełem, nawet kompletu 2 kół na alu nie wyjął :D ksiązke serwisową też mam ;) Ostatni wpis ma rok temu przy 211, drugi właściciel nakrecił 70 tysiecy od 2007 ;) Tak czy siak farcik widze ;) Po za tym, że uwalony jest potenjometr wskaznika paliwa i pokazuje cały czas pełny ale to już wiem co zrobić ;)

 

Sorry za offtopa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to skoro znasz tak szczegółową historię, to tylko pogratulować zakupu. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardziej podejrzany jest dla mnie ten przebieg w passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie mam, odczytałem sobie eeprom i chciałem sprawdzić licznikiem 4.5 po wybraniu opcji vw/passat b5vdo v1 mam 48560 a v2 905360, oba są niemożliwe :) więc pytanie jaką opcję powinienem wybrać? auto b5fl 1,9tdi pd 130 ps 2001 rok. Najbardziej z możliwych wydaje się być b6vdo v2 który pokazuje ok.50 tys więcej niż na liczniku(234000). Czy może powinienem użyć opcji VAG EDC15 24c04?

Edytowane przez kermitos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie. Po co szukasz w liczniku, wszystko co trzeba widać na nim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik to nazwa programu :) a szukam eepromie sterownika silnika i chyba faktycznie chodzi o opcję vag edc15, ponieważ wtedy podświetla się zawartość taka jaką kiedyś w innym poście przedstawiałeś jako zawierającą przebieg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Licznik to nazwa programu

Poważnie? :D :D :D

szukam eepromie sterownika silnika

To wiem teraz, a wcześniej napisałeś:

odczytałem sobie eeprom

Nie napisałeś czego eprom...

po wybraniu opcji vw/passat b5vdo v1

To jest oznaczenie typu licznika nie sterownika silnika.

 

Więc pisz precyzyjniej, a wszystko będzie jaśniejsze. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest oznaczenie typu licznika nie sterownika silnika.

 

Więc pisz precyzyjniej, a wszystko będzie jaśniejsze.

 

Faktycznie jakoś nie dotarło to do mnie :) i pewnie dlatego coś mi z tą opcją nie pasowało, ale człowiek uczy się całe życie, a ja jestem zupełnie nowy w tej dziedzinie :), dzięki za zwrócenie uwagi. W każdym razie opcja odczytu edc jest ok i mam licznik cofnięty o ok 100k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

standard. :)

ciesz sie, ze tylko tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie mi się nasuwa po pierwszych doświadczeniach z VCDS 912: czy "korekta" stanu licznika przez nieuczciwego sprzedawcę nie spowoduje zmiany numeru WSC ? Można by po tym domyślić się, że coś było grzebane a jak to jeszcze akurat "Odometer" to już cieplej...

Ale może za bardzo upraszczam ?

 

BTW - jest jakiś spis numerów WSC aby można było dojść po nim jakie to ASO grzebało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem o tym, zwykle w kręconej szafie jest WSC 00000

Ale 00000 jest też jak ktoś np. przekoduje licznik i ma ustawiony taki wsc

Poza tym WSC można w banalny sposób zmienić na dowolny numer, takze tym bym się nie sugerował. WSC 00000 może wzbudzić podejrzenia, ale o niczym nie przesądza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość okinoi

Cześć,

Posiadam polo przejściówka z 2001r 1.4tdi na pompowtryskach, dam rade odczytać przebieg zwykłym kabelkiem vag OBD II i programem vag-com 409-1 ?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COMeme 409.1 bądź 311.2 nie sprawdzisz przebiegu w sterowniku. Można Commanderem 1.4 lub HEX-CAN+USB z softem VCDS. W Twoim modelu jest nikła szansa na znalezienie przebiegu w sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytywanie przebiegu niegwarantuje że jest rzeczywisty , książki serwisowe w autach starszych niestęplowane przez kilka ostatnich lat lub lipny stępel nie autoryzowanego servisu lub autohausu ( brak rachunków) i handlarze piszą jest książka serwisowa z przebiegiem udokumentowanym.

 

A kto pytał przed kupnem o TÜV , no kto , - dotyczy aut pochodzących z rynku niemieckiego

 

Kupując auto z rynku niemieckiego starsze niż 5-lat pytajcie o przegląd TÜV bo to ważny dokument potwierdzający przebieg ,tu są dane auta , data i przebieg i można sobie obliczyć nawet jak TÜV jest z przed 2-lat.

-oczywiście polskie handlarzyki nie wiedzą o co chodzi , a do czego ? przecież w polsce nie potrzebny.

-właściciele w niemczech sprzedając auto przekazują TÜV następnemu właścicielowi, kupiłem tak od niemca kilka lat temu.

A ostatnio odkupiłem w PL od prywatnej osoby która sprowadziła dla siebie rok temu z niemiec bezpośredno od właściciela i przez tel. odrazu pytałem o TÜV , gdyby niemiał to bym niepojechał oglądać.

 

Pytajcie o TÜV i denerwujcie handlarzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności