Skocz do zawartości
pogromca

Vag-Comem sprawdziłem sobie przebieg...

Rekomendowane odpowiedzi

ale w instrukcji pokazany jest napis Ross tech coś tam we wsadzie...

juz pisałem ze instrukcja jest tylko obrazowa inie dotyczczy wsadu do commandera tylko do vcds ale procedura programowania ftdi jet taka sama jelsi chcesz sie dalej bawic odznacz "Only Program Blank Devices" i powinno przeprogramować bez kasowania pamieci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta opcja Only Program Blank devices jest cały czas zablokowana, i cały czas zaznaczo. Program vag commander 2.5 włącza się bez błedu, widzi kabelek na porcie com 2, także teraz muszę spróbować podłączyć pod auto i zobaczymy jaki będzie efekt.

ale generalnie dzieki wielkie i wesołych świat obecnie trwających :)) !

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta opcja Only Program Blank devices jest cały czas zablokowana, i cały czas zaznacz

\mozna to zmienić przełączajac na edit mode a później zapisać plik ept a nastepnie go otworzyc jeszcze raz i wgrać bez kasowania pamieci ,poniewaz mprog nie ma mozliwości kasowania pamieci układów ftdi232rl i 245 r a tylko mozliwość przeprogramowania tych układów jeśli ta opcja jest nie zaznaczona.

Ps nie zwróciłem uwagi ale ta opcja jest domyslnie odznaczona z pliku ept:D

Tak teraz powinien kabelek sie łączyc bez problemu,możesz to sprawdzic na swoim aucie podłączając go ,wybierając k-line i ustawiając np 01 motor i kliknąć Open Channel powinienes widziec połączenie nazwe sterownika silnika itp.potem sie rozłącz poprzez close channel

lub pod licznik i odczytac eeprom.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy taki kabel z alledrogo za 30 zł będzie latał z VAG-CAN Commander 1.4 full

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bo do komandera musi być dedykowany kabel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp kolego a powiedz mi jeszcze jaki koszt takiego kabelka do komandera ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok kolego a jakie są różnicę pomiędzy comanderem 1.4 a 3.6 i który opłaca się bardziej brać z kablem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ostatnio kupił wersje 3,0 lub 3.6 i miał problemy z kablem postanowił przeprogramować na 1.4 i na razie chyba jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega ostatnio kupił wersje 3,0 lub 3.6 i miał problemy z kablem postanowił przeprogramować na 1.4 i na razie chyba jest ok

 

kolega mielke chyba o mnie mówi ;))

hehe

 

mam takie pytanko,

jak wejdę vcds w airbags, i potem w mean blocks, to tam są pokazane wszystkie poduszki w aucie,

i przykładowo w moim passacie b5 mam 4 poduszki, i przy każdej pisze Correct,

natomiast podłączyłem ostatnio audi a3 kuzyna pod kompa, które było prawdopodobnie bite, to przy dwóch poduszkach pisze TO HIGHT,

dziwne jest to że kontrolka od poduszki przy przekręceniu zapłonu zachowuje się prawidłowo tzn na okolo 2 sekundy zapala się po czym gaśnie...

JAKBY wszystko było wporządku... a w momencie gdy przy powiedzmy jednej poduszce pisałoby to hight to powinna się świecić kontrolka poduszki że coś jest nie tak... Czy po tym można wnioskować że te poduszki mogą być teoretycznie wystrzelone, i ktoś coś kombinował, aby kontrolka od poduszki zaświecała się podczas przekręcenia zapłonu i gasła... jakby wszystko było w porządku ?

W moim passacie b5 też miałem problem z poduszką w kierownicy, vcds pokazywał że jest to to hight, i tam jeden kabelek nie stykał, potem jak go przylutowałem ponownie, to napis zmienił się na correct, skasowałem błąd i poduszka przestała się świecić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potem jak go przylutowałem ponownie, to napis zmienił się na correct, skasowałem błąd i poduszka przestała się świecić...
I tak może być u twojego kolegi, choć nie wykluczone są oporniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jeszcze mam takie pytanie

dlaczego w passacie b5 przed liftem 98 rok

comamnderem 2.5 mogę

wejść w kombi 07 - czyli jest to licznik, odczytać przebieg taki sam jak na liczniku

i dziwię się że mogę też wejść w motor 01 czyli sterownik silnika, i tam pokazywany jest taki sam przebieg jak na liczniku,

skoro ten passat nie ma sterownika silnika liczącego przebieg, a łączy się z nim...

po korekcji przebiegu w kombi 07, automatycznie zmienił się ten przebieg na taki sam po wejściu w motor 01 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, jeszcze mam takie pytanie

dlaczego w passacie b5 przed liftem 98 rok

comamnderem 2.5 mogę

wejść w kombi 07 - czyli jest to licznik, odczytać przebieg taki sam jak na liczniku

i dziwię się że mogę też wejść w motor 01 czyli sterownik silnika, i tam pokazywany jest taki sam przebieg jak na liczniku,

skoro ten passat nie ma sterownika silnika liczącego przebieg, a łączy się z nim...

po korekcji przebiegu w kombi 07, automatycznie zmienił się ten przebieg na taki sam po wejściu w motor 01 ..

 

Mysle ze nie bardzo umiesz sie tym jeszcze posługiwać i dlatego:D

Pewnie tylko zmieniasz w target z 07 na 01 -tak wnioskuje z opisu ,a do obydwu aby odczytac eeprom wchodzi sie przez Specjal function iwybiera sie albo instruments/immobilizer albo jesi chcesz odczytac zawartośc ecu to Engine Control unit a wtedy po komendzie Read napeno Ci nie odczyta :D jeśli sterownik nie zapisuje przebiegu:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mysle ze nie bardzo umiesz sie tym jeszcze posługiwać i dlatego:D

Pewnie tylko zmieniasz w target z 07 na 01 -tak wnioskuje z opisu ,a do obydwu aby odczytac eeprom wchodzi sie przez Specjal function iwybiera sie albo instruments/immobilizer albo jesi chcesz odczytac zawartośc ecu to Engine Control unit a wtedy po komendzie Read napeno Ci nie odczyta :D jeśli sterownik nie zapisuje przebiegu:D

 

no to widzę że muszę jeszcze doczytać :)

a więc umiem już skorygować przebieg i to mi się udało,

natomiast w co się wchodzi aby odczytać przebieg z ecu ?

włączam commandera, następnie ustawiiam K-line, i co dalej ?

jeśli chodzi o korekcję licznika to ustawiłem na kombi 07, następnie daję open channel, i wchoę w instruments, tam daję read, zmieniam przebieg, i reset ecu... i zostaje on zmieniony.

 

Natomiast co się ustawia krok po kroku aby odczytać przebieg zapisany w sterowniku silnika o ile on występuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
włączam commandera, następnie ustawiiam K-line, i co dalej ?

Dalej w target wybierasz 01. Motor

Klikasz Open chanel, czekasz na połączenie.

Wchodzisz w Engine control unit i tam wybierasz typ sterownika EDC15x

Następnie read eprom i po prawej stronie okna powinien pojawić się odczytany przebieg ( pod warunkiem, że masz EDC15 i Twój sterownik go zapisuje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dalej w target wybierasz 01. Motor

Klikasz Open chanel, czekasz na połączenie.

Wchodzisz w Engine control unit i tam wybierasz typ sterownika EDC15x

Następnie read eprom i po prawej stronie okna powinien pojawić się odczytany przebieg ( pod warunkiem, że masz EDC15 i Twój sterownik go zapisuje).

 

no to udało mi się dziś koledze w passacie sprawdzić przebieg :) b5 z 2000 roku, I SIĘ mi kolega się załamał hehe :D

 

a u mnie sprawdzić się nie da, bo mam 98 rok, i nie chce się połączyć...

a tym też można passata b6 próbować sprawdzić ? tylko tam trzeba zmienić w programie na EDC 16 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tym też można passata b6 próbować sprawdzić ? tylko tam trzeba zmienić w programie na EDC 16 ?

Commander nie ma możliwości EDC-16 tylko EDC-15.

Można połączyć się z licznikiem po linii can i to też chyba nie wszystkie roczniki B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander nie ma możliwości EDC-16 tylko EDC-15.

Można połączyć się z licznikiem po linii can i to też chyba nie wszystkie roczniki B6.

 

a takie pytanie mam z ciekawości, czym można próbować sprawdzić EDC 16 w passacie b6 ?

opcja jakaś tania, coś w porównaniu do commandera.. ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można hex can em. Vcds ma już taka opcje w dodatkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można vcdsem sprawdzić gdzieś przebieg zapisywany w skrzyni DSG? Wiem, że chyba tak bo ktoś mi sprawdzał, ale jak sam się ostatnio bawiłem swoim vcdsem to jakoś nie mogłem znaleźć lub przeoczyłem. To w Blokach pomiarowych będzie czy w adaptacji sterownika 02 - skrzynia biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności