grzyb Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2007 Miałem ostatnio małe bęć czego wynikiem jest skrzywiony wahacz, mam felgi mocowane na 5 srób i tu moje pytanko czy mam wahacze takie same jak w kazdym passacie ??? z tego co mi wiadomo to zawieszenie VR6 ale czy wahacze sie jakoś różnią ? Prosze o szybką odpowiedz, niedawno zmieniłem opony, a niechciałbym zeby mi je wcieło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2007 napewno nie masz aluminiowych aluminiowych niemam tylko zwykłe stalaki i niewiem czy jest jakaś różnica w wachaczach między passatem z piastą na 4, a na 5 srub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2007 grzyb, http://www.vagcat.com/ etka on-line en dostepna po rejestracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #4 Napisano 15 Października 2007 grzyb, http://www.vagcat.com/ etka on-line endostepna po rejestracji dlaczego tam nie ma passata b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 15 Października 2007 Na pewno jest różnica między wachaczami z zawiechą na 4 śruby i na 5 w vr6. Ale czy wachacze z vr6 są takie same jak w 2.0 tego nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2007 A ja akurat wiem wszystko, bo 2 miesiace temu przerobilem temat wahaczy tak wnikliwie jak tylko sie dalo. Tak wiec VR6 ma swoj wlasny wahacz TDI 110 ma swoj wlasny wahacz Nie chcialbym sie tutaj pomylic, ale TDI 90 i cala reszta benzyniakow powinny miec takie same wahacze. Na milion procent nie podejdzie wahacz od VR i TDI 110 PS: Do swojego samochodu wahacz zdobedziesz bez problemu. Jest ich sporo na rynku Chociaz teraz tak mysle i mnie troche zmylilo Twoje 5 srub. Ale mimo wszystko w gre wchodzi raczej mocowanie lacznika stablizatora i sworzen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2007 pakafoto śliczne dzięki za podpowiedz widze po etce widze ze mam jednak taki sam zawias jak passki z silnikiem AAA i AFN. Czyli jak znajde jakiegoś VR na szrocie to powinno wszystko pasować i jesczcze taka mała prośba do Ciebie, czy mógłbyś jeszcze dokładnie to sam zobaczyć nieznam dobrze angielskiego, a niechciałbym popełnić kakiegoś błędu, wiadomo koszta. Szczeze to w tych wahaczach na oko nie widze różnicy, niechciałbym zeby mi ktoś wcisnął jakiegoś wała.Prosze o szybką odpowiedz Peter87 A ja akurat wiem wszystko, bo 2 miesiace temu przerobilem temat wahaczy tak wnikliwie jak tylko sie dalo. Tak wiec VR6 ma swoj wlasny wahacz TDI 110 ma swoj wlasny wahacz Nie chcialbym sie tutaj pomylic, ale TDI 90 i cala reszta benzyniakow powinny miec takie same wahacze. Na milion procent nie podejdzie wahacz od VR i TDI 110 Kolego Peter87 jednak wszystkiego to niewierz, widać Twój milion procent po podpowiedzi pakafoto spada jednak do procenta zero, chyba jednak niedośc wnikliwie przerobiłeś ten temat, bo jednak etka wszystko podaje I jak w niej sam zobaczysz to VR6 2.8 AAA nie ma osobnego wahacza niż TDI 1.9 AFN. Dziwi mnie tylko dlaczego etka nie podaje zawieszenia dla dla silnika VR6 2.9 ABV czyżby było ono już aluminiowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2007 bo jednak etka wszystko podaje I jak w niej sam zobaczysz to VR6 2.8 AAA nie ma osobnego wahacza niż TDI 1.9 AFN. Etke drogi kolego, to ja przerobilem na samym poczatku ..VR ma z AFN tyle wspolnego, co mocowanie sworznia i wizualne podobienstwo, ale .. Kolego Peter87 jednak wszystkiego to niewierz, widać Twój milion procent po podpowiedzi pakafoto spada jednak do procenta zero tym bardziej chcialbym zobaczyc Twoja mine jak przynosisz do mechanika wahacz od VR, mechanik oglada i mowi, ze jest identyczny, po czym przyjezdzasz na okreslony termin do mechanika i sie dowiadujesz, ze jednak jednak:) szczerze zycze powodzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2007 Peter87 no to teraz mi namieszałes skoro ksiązka podaje dwa rodzaje wahaczy, to chyba w rzeczywistości powinno tak być. I według Ciebie AAA ma swój własny wahacz, AFN też, to tak samo powinno być z ABF(to chyba mija sie troszke z sensem, bo po co produkowac osobne wahacze do kazdej wersji silnikowej) a reszta pasków miała by już normalne , teraz to już zgłupiałem i nic niekumam . Ps: z taką pierdołą nie ma co jechac do mechanika, ogólnie passat niejest dlamnie skomplikowany i takie rzezcy robie sam, gorzej z elektryką. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2007 I według Ciebie AAA ma swój własny wahacz, AFN też, to tak samo powinno być z ABF tak wlasnie jest, ABF juz ma taki sam wahacz, jak 2.0 8V ..ten ktory pasuje do TDI 90 jest taki sam jak w niektorych benzynowcach, byc moze nawet tych 2.0. (to chyba mija sie troszke z sensem, bo po co produkowac osobne wahacze do kazdej wersji silnikowej) to mi wlasnie sprezentowalo tyle problemow, co nigdy, kupilem 3 nowe wahacze, pozniej sie wzialem za uzywki, a na samym koncu schodzilem cala ogromna gielde, gdzie na 50 sprzedawcow - mechanikow, dwoch wiedzialo, ze AFN ma inny wahacz, w tym pierwszy facet mi powiedzial,zebym nie szukal bo nie znajde, a drugi twierdzil, ze ma, ale go wysmialem, dopiero jak wzialem w reke, to Bogu nie wierzylem, ze ktos to mogl miec. Ps: z taką pierdołą nie ma co jechac do mechanika, ogólnie passat niejest dlamnie skomplikowany i takie rzezcy robie sam, gorzej z elektryką. Pozdro. Wyciagnac sie da na ziemi, ale zeby nowy zalozyc to juz troche problem jak sie nie ma warunkow PS: Moj passat stal u mechanika tydzien i wszyscy tam pracujacy z kazdym nowym wahaczem zachodzili w glowe w czym rzecz, tak wiec wierz mi, ze jak zaczniesz poszukiwania, to tylko stary spec bedzie wiedzial, i to tylko jesli przerabial juz wczesniej te historie. powodzenia w szukaniu, tylko nie bierz od AFN'a PS: Ja teraz szukam poloske, zwrotnice, - wlasciwie cala kolumne do TDI 110. I jesli nie kupie u tego kolesia, to chyba pojde do ASO, bo niestety panowie w VW produkowali 110 przez kilka miesiecy i postanowili urozmaicic, czy tez wzmocnic zawieszenie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2007 Peter87 dzięki już wiem ze ja popełniłem błąd a Ty miałeś racje, za szybko wyciągnełem pochopne wnioski, a tą etke to można tylko o kant dupy rozbić i oto już wiem co pasuje do mnie: Oryginalny numer częsci to 103 473 357 407 152 prawy wahacz. tak wiec podejdzie mi od TDI 81 KW ale produkowanych w latach 3/96 do 9/96 r. od wszystkich 2.0 16V 110 KW produkowanych od 1/94 do 9/96 r. takze 2.8 VR 128 KW produkowanych od 2/92 do 9/96 ale dopiero od numeru silnika Chas-31-N-255990. Pojezdziłem dzisiaj po paru sklepach i troszke sie na ten temat dowiedziałem tylko gdzie tego dziadostwa szukac w używce ??? nowy to koszt prawie 300 zł . Teraz jestem zdania ze ETKA to jedna wielka kupa bo dzieki niej mogłem wydac pare ładnych stówek na nic Peter87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2007 tak wiec podejdzie mi od TDI 81 KW ale produkowanych w latach 3/96 do 9/96 r. Od AFN'a od wszystkich 2.0 16V 110 KW produkowanych od 1/94 do 9/96 r. ABF'a 2.8 VR 128 KW produkowanych od 2/92 do 9/96 AAA i ABV... Już to kiedyś pisałem że te wersje silnikowe miały takie same zawieszenia..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2007 Zaraz zaraz, chyba sie nie do konca wszystko zgadza ?? Skoro niby mialem racje, to jakim cudem ma do benzynowego silnika podjesc wahacz od grzyb napisał/a: tak wiec podejdzie mi od TDI 81 KW ale produkowanych w latach 3/96 do 9/96 r. Od AFN'a jestes pewny ze takie cos podejdzie?? W takim razie do mnie by pasowal od tego benzynowca...w co watpie, do do tych 300 zl, to jak masz mozliwosc, to ja bym sie nie zastanawial, wszystkie uzywki ktore ogladalem byly w cenie 60-100 zl, za swoj uzywany zaplacilem 200, czyli wiecej niz zwykly nowy. z tego co podsumowal kuczlaw, wynika na to, ze AFN zalicza sie do tych samych wersji zawieszenia..z calym szacunkiem do zebranych wiadomosci, ale ze wzgledu na wlasne doswiadczenia w to nie wierze. Czy w takim razie chcecie przez to powiedziec, ze od wyzej wymienionych motorow moge wziac wahacz, zwrotnice, poloske, tarcze czy piaste ?? bo zglupialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2007 Tak wiec w Etce jest blad. Wahacz do AFN jest minimalnie dluzszy, lacznik stablizatora ( ta dziura w srodku ) w AFN jest innym miejscu, - VR6 ma chyba tez w innym miejscu niz przedstawia rysunek, no i najwazniejsze, to mocowanie sworznia, rozni sie rozstaw srub, I nie pisze tego, bo mi ktos powiedzial, czy gdzies wyczytalem. Zeby uniknac problemu, to chodzilem po sklepach, szrotach i gieldach z wahaczem wyciagnietym z mojego samochodu - przymierzalem te ktore mialy byc takie same..sa poprostu inne, a ze Etka i zdrowy razsadek mowi co innego, to przykro mi. Ja juz nie mam w tym temacie nic wiecej do napisania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2007 kuczlaw o ile sie niemyle, choc pewności niemam to ABV miały chyba naped synchro i nawet w sklepie w ksiązce nie widziałem do nich wahaczy. Co do wahacza od AAA to dzwoniłem do gościa z neta i ku mojemu zdziwieniu mówi mi ze koncowy numer na nim to 158 B i jak to możliwe skoro ja mam 152, a Twój skan niby podaje ze ABF i AAA to to samo Peter87 a co sie stało z Twoim autkiem,że tyle rzeczy masz do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2007 158 B i jak to możliwe skoro ja mam 152, a Twój skan niby podaje ze ABF i AAA to to samo a zeby bylo ciekawiej, to na wahaczu do AFN na koncu musi byc literka A grzyb, jakis czas temu mialem przygode z kraweznikiem, wtedy drazki zdobylem bez problemu, wahacza szukalem tydzien..i to nie w wolnych chwilach, tylko od rana do wieczora tym razem przytrafila mi sie stluczka z innym samochodem, oceniajac straty - pierwsze co zrobilem, to zajrzalem pod spod do wahacza i jak zobaczylem, ze znowu dostal, to mi sie zyc odechcialo, ale zadzwonilem do kolesia i mial jeszcze na druga strone...a ze po obroceniu sa symetryczne to jestem uratowany, niestety jeszcze reszta zawieszenia mnie czeka..zaskoczeniem dla mnie nie bylo to, ze VW zmienil zawieszenie dla tego silnika, ale to, ze ludzie nie maja i tym pojecia, ani mechanicy, ani sprzedawcy, ani handlarze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2009 Widze że temat zawieszenia do AFN jest rozpracowany. Mam problem bo stanołem przed koniecznością wymiany gum w zawieszeniu. W sklepach słyszałem różne rzeczy. Jedni mówią że jest to samo we wszytskich wersjach silnikowych inni że gumy sie róznią i jeszcze usłyszałem, że przy AAA AFN ABF przednia guma jest niewymienialna i trzeba wahacz zmienić. Jeśli chodzi o sworznei zwortnicy i końcówki drążków kierowniczych to wiem że są inne, przetrenowałem to na wiosne. Wiem że w tych trzech wersjach silnikowych zawieszenie było wzmocnione. Ktoś tu napisał, że rozstaw mocowania sworzni nie pasował, dla AAA i AFN jest ten sam sworzeń. Zniechęcony reakcją jednego sprzedawcy w drugim sklepie pioprosiłem sworzeń od VR6 nie wspominając że to do AFN idze i pasował. Pewien jestem że tarcze, zwrotnica, zaciski łożyska śa takie same jak VR6 wahacza jeszcze u mnie nie wyciągałem. Więc koledzy proszę oświećcie mnie jak to jest z tymi gumami, bo coś czuje że moje probelmy z zawieszeniem są przez niewłaściwe częsci. Wniosek wysnuty po tym jak zobaczyłem jakie koncówki drązków poprzedni własciciel zamontował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #19 Napisano 17 Listopada 2009 (edytowane) że przy AAA AFN ABF przednia guma jest niewymienialna i trzeba wahacz zmienić. To powiedz tym co tak twierdzą Zeby sobie baranke strzelili bo ja cały komplet wymieniałem i się da ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:02 ---------- że przy AAA AFN ABF przednia guma jest niewymienialna i trzeba wahacz zmienić.Zmień mechanika i kuknij na ten link http://sklep.intercars.com.pl/ Edytowane 17 Listopada 2009 przez piotr 22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #20 Napisano 17 Listopada 2009 Zmień mechanika i kuknij na ten link masz komplet do przedniego wachacz Mechanika to mam dobrego, u niego ine bylem, z resztą ja sam mechanik tylko nie w zawodzie pracuje, ale własną fure to naprawiam. Jeśli wymieniłeś i jest ok, to mnie uspokoiłeś. Bo jak na letnich jeździłem (205/50R15) to mi ciągnoł w prawo. Zbierzność ok bo sprawdzana i myślałem że gumy nie takie bo na wenższych zimówka problemu nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach