Sensor Zgłoś #81 Napisano 20 Grudnia 2015 Mirek podepnij kompa i sprawdź jakie błędy Ci teraz wywala. Niekoniecznie może to być związane z wymienionym czujnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo211111 Zgłoś #82 Napisano 20 Grudnia 2015 Witam wszystkich, Mam następujący problem z moim passatem, a raczej z czujnikiem esp. Ostatnio wymieniałem czujnik wałka rozrządu, bo wyskakiwały mi dwie kontrolki esp i check engine. Po wymianie już mi nie piszczy i nie zapala się kontrolka od silnika, a tylko i wyłącznie od esp. Kontrolka zapala się tylko w czasie jazdy na trasie i już nie znika. Po ponownym uruchomieniu problem znika. Co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedź! Kolego miałeś może w ostatnim czasie ściąganą kierownicę? Ja miałem taki przypadek, że ściągałem kierownicę do obszycia i ponownie założyłem ją przesuniętą o jeden ząbek. W czasie jazdy na wprost przez dłuższą chwilę zapalała mi się kontrolka ESP. Po przestawieniu na swoje miejsce problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexsat Zgłoś #83 Napisano 22 Grudnia 2015 koledzy pali mi sie kontrolka ESP EPC,zgasze auto i ponownie uruchomie silnik kontrolki gasną,ruszam i jak dodaje gazu znowu ponownie wyrzuca te kontrolki,i auto jest mułowate,po podłaczeniu do vaga sa błedy tj. -nastawnik wałka rozrządu strna 1i2 zwarcie do masy -pompa powietrza wtornego zwarcie do masy -czujnik położenia przepustnicy bład sporadyczny -przepustnica zwarcie do masy o co tu chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drummer Zgłoś #84 Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Dzień dobry... Poczytałem sporo wątków o ESP, ale zdecydowałem się opisać mój problem, jako że nie potrafiłem znaleźć niczego analogicznego. Opis problemu: Zapalam auto kontrolka ESP gaśnie, natomiast przy pierwszym ruchu kierownicy zapala się i świeci na stałe. Historia problemu: Na przeglądzie wyszło, że mam do wymiany lewą końcówkę drążka. Po dwóch tygodniach (jeździłem tylko po mieście, wiec myślę, że zrobiłem góra 50km) przejeżdżając przez duże koleiny zapaliła mi się kontrolka ESP. Myślę sobie, może na koleinach coś się poprzestawiało w zawieszeniu, jako, że drążek jeszcze nie wymieniony, a więc pewnie zbieżność poszła stąd błąd ESP. Po tym incydencie szybko umówiłem się z mechanikiem na wymianą drążków (obu rzecz jasna). Gościu wymienił, ustawił zbieżność i kontrolka niestety nadal się pali. Po podłączeniu do VAGa wyskakuje błąd G85 (błąd czujnika kąta skrętu). Kasowanie błędu nie pomaga. Czytałem na forum, że może to być związane z jakąś taśmą pod kierownicą. Natomiast zastanawiam się rzeczywiście o to chodzi w moim przypadku mając na uwadze historię opisaną powyżej. Inni zalecają adaptację czujnika ESP czy to dobry trop?? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i najbardziej zależy mi na konkretnych radach od czego zacząć naprawę problemu, coby najmniej kasy wywalić. Pozdrawiam... Edytowane 9 Stycznia 2016 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt .2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opal Zgłoś #85 Napisano 1 Lutego 2016 Witam. Panowie, ja mam w swoim Passku taki problem, mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem że w trakcie jazdy zapala się kontrolka esp. Auto przerywa jakby paliwa nie dostawało. Po kilku sekundach sytuacja wraca do normy i kontynuuję jazdę bez problemu. Po pewnym czasie zauważyłem pewną prawidłowość, że kontrolka esp zapala się zawsze podczas skrętu w prawo. Kiedy auto wraca do jazdy na wprost, kontrolka gaśnie i silnik pracuje równo. Po przeczytaniu wielu wątków, domyślam się że może być problem z jakąś wtyczką lub czujnikiem. Czy ktoś miał podobne objawy? Jak sobie z tym poradzić, proszę o porady. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #86 Napisano 1 Lutego 2016 Jak sobie z tym poradzić, proszę o porady. Bez kompa się nie obędzie. Z fusów się nie wywróży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opal Zgłoś #87 Napisano 30 Marca 2016 Witam Szanowne grono Forumowiczów. Jakiś czas temu pisałem o dziwnej usterce w moim passku, mianowicie zapalała się w trakcie jazdy kontrolka esp (auto przerywało tak jakby paliwa nie dostawało). Po chwili wszystko wracało do normy. Zauważyłem również, że auto w trasie podczas skrętu w prawo gasło, a po wyprostowaniu toru jazdy wracało wszystko do normy. Byłem przekonany, że oba te objawy mają związek z tą samą usterką......bardzo się pomyliłem. Ale po kolei, mianowicie ku mojemu zdziwieniu, sprawdzenie Vagiem nic nie wykazało. Ręce mi opadły, bo nikt nie wiedział o co chodzi, a ponieważ usterka nie występowała przez cały czas, trudno ją było zidentyfikować (piszę o mechanikach). Jakiś czas po moim pytaniu na forum po przekręceniu kluczyka w stacyjce....nic się nie wydarzyło. Mianowicie na desce rozdzielczej było ciemno i z autem nie miałem "kontaktu" (Vag też nic nie wykazał). Zacząłem szperać po necie i dowiedziałem się że powodem może być ułamane "wiosełko" w stacyjce lub kostka stacyjki do wymiany. Zabrałem się do rozkręcania aby dojść do stacyjki i co się okazało.....w kostce stacyjki są blaszki i styki, które podczas przekręcania stacyjki, koleino się ze sobą zwierają uruchamiając odpowiednie obwody elektryczne auta. Styki te były najnormalniej ponadpalane i zwyczajnie nie kontaktowały. Wszystko wyczyściłem, poskładałem i......pełny sukces!!!! Kontrolka esp już się nie zapala!!! Sądziłem, że gaśnięcie auta podczas skrętu w prawo też ustąpiło, ale się myliłem. Jeździłem tak w nieświadomości ok miesiąc, do czasu rocznej obsługi auta. Co rok wymieniam wszystkie filtry i olej. Podczas wymiany filtra powietrza, po odkręceniu górnej plastikowej osłonki, pod którą jest przepływka, okazało się, że wężyk który dochodzi do takiego małego zaworka przy przepływomierzu (podobno jest to czujnik ciśnienia atmosferycznego) był mocno sparciały i rozwidlony przy końcu, który miał być nałożony na kruciec tego czujnika. Wężyk ten po prostu był rozłączony. Połączyłem wszystkie wątki i okazało się, że podczas normalnej jazdy miejskiej oraz w trasie na wprost i skręcając w lewo, wężyk ten był zetknięty z czujnikiem i wszystko było ok. Ale podczas skrętu w prawo, wężyk ten odchylał się od czujnika i auto gasło. Skróciłem go ok 1,5 cm i ponownie zamontowałem na czujniku. Usterka zniknęła. Sprawdziłem to w różnych sytuacjach, w których wcześniej mi się pojawiała. Dodam jeszcze, że auto żwawiej reaguje na pedał gazu...ale to może tylko moje subiektywne odczucie podyktowane satysfakcją, że sam odnalazłem przyczynę obu usterek. Postanowiłem napisać o tym, bo na forum nie znalazłem odpowiedzi, a może ktoś boryka się z podobnymi usterkami. Wniosek nasuwa się prosty, podczas rutynowej obsługi naszych Passków, warto przejrzeć wszsytkie przewody (zwłaszcza w okolicach turbiny) i jakiekolwiek wątpliwe od razu wymieniać. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #88 Napisano 30 Marca 2016 Oj, coś Kolega baje opowiada.... Jedyny zawór w okolicy filtra/ przepływki to zawór klapy gaszącej, umiejscowiony na górnej obudowie filtra powietrza. Nie wydaje mi się, że miało to wpływ na gaśnięcie, aczkolwiek uciekające podciśnienie właśnie tamtędy miało wpływ na moc silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opal Zgłoś #89 Napisano 31 Marca 2016 (edytowane) Nie mówię o "gaszaku", ten jest u mnie przy EGR. Nie wiem jak jest w przypadku AHU, ale w ATJ przy obudowie filtra powietrza, obok przepływki jest czujnik, który jak wynika z opisów które czytałem, odpowiada za pomiar ciśnienia atmosferycznego. Na zdjęciu jest to czujnik oznaczony nr 1. Natomiast zawór klapy gaszącej to nr 3. Jeżeli czujnik nr 1 ma jakąś inną nazwę, to proszę o sprostowanie, ale kolego polonez15 nie pisz, że jedyny zawór w okolicach filtra to "gaszak", bo na zdjęciu zaznaczyłem co najmniej cztery. Pozdrawiam. Edytowane 31 Marca 2016 przez opal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Edek177 Zgłoś #90 Napisano 25 Sierpnia 2016 Witam, mam problem z kontrolką ESP i szarpaniem. Więc tak , odpalam auto przejeżdzma pare km i nagle zapala sie esp i silnik zaczyna drgać (pedal gazu i galka zmiany biegow) Byłem u mechanika i stwierdził , że winna jest pompa abs . Troche się naczytałem na ten temat ale nigdzie w takim przypadku nikt nie wspominał o wymianie takiej pompy . Czy to może być wina tego zjawiska ? Dodam , że zeby sie paliła tra kontrolka to wystarczy na postoju gazowac pare sekund trzymajac obroty 2500 i wtedy nagle traci moc na chwile i zapala sie esp . Silnik 101km avb . Pozdrawiam i prosze o pomoc bo szkoda mi kupowac pompy na marne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #91 Napisano 25 Sierpnia 2016 Stawiam na konektorki wtryskiwaczy. Podgiąć i sprawdzić czy jest poprawa. Jak nie pomoże to turbo do czyszczenia. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Edek177 Zgłoś #92 Napisano 25 Sierpnia 2016 Już czysciłem styki i podginałem nie pomogło . Według mnie turbo bardzo dobrze ciągnie . ALe jest mozliwosc ze to jednak ta wadliwa pompa abs - jest to mozliwe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilhaj546 Zgłoś #93 Napisano 26 Sierpnia 2016 A może czujnik się zespół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4rszczyk Zgłoś #94 Napisano 20 Sierpnia 2023 (edytowane) Odgrzeję kotleta i zapytam bo mam podobny problem otóż po kilku chwilach jazdy zapala się kontrolka esp. Esp z przycisku nie daje się wyłączyć nawet zanim zapali się kontrolka. W sterowniku abs widnieje błąd czujnika stopu niezrozumiały sygnał czujnik stopu podmieniany przycisk ESP również i dalej nic. Kontrolka esp zapala się tam nieregularnie przy spokojniejszej jeździe szybciej się zapali przy autostradowej sporo później i jej zapalenie nie wiąże się z żadnym objawem typu szarpnięcie czy coś podobnego. Pomóżcie bo już mnie krew zalewa. pacjent to Passat B5 FL Kombi 2003 1.9 TDI AVF Edytowane 20 Sierpnia 2023 przez b4rszczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach