Skocz do zawartości
Gość man33

włącza się kontrolka ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy udało się komuś znaleźć przyczynę włączania się esp (sytuacja identyczna co u kolo72), bo ja już byłem u 3 mechaników i niestety żaden nie jest w stanie mi pomóc. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje, gdzie szukać usterki.

VAG był?Jeżeli nie to powienien być pierwszy krok w kierunku usunięcia usterki.Sprawdź czujnik ABS-czasami wystarczy go przeczyścić i dokładnie ustawić i problemy mijają.Jeszcze jedna,tak banalna rzecz jak stan akku,jak jest za słaby to też są takie kwiatki ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie masz luźnej wtyczki koło alternatora nazywa się chyba on RF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu.Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP. Zdarza się to sporadycznie na odcinku ok 100 km potrafi się zapalić kontrolka raz lub dwa razy i auto zachowuje się tak jak by wpadało w poślizg jedno z kół. System ESP zaczyna działać jak przy śliskości. Objawy te pojawiają się przy normalnej spokojnej jeździe przy stałych prędkościach a nie w trakcie dodawania gazu lub przyśpieszania. Sprawdzałem nawet i kilka razy uruchomiło się przy jeździe na tempomacie. Na co zwrócić uwagę bo zaczyna mnie to wk......ć. Zaznaczę iż ostatnio wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne /lewy i prawy/ ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Zresztą po samej wymianie nic się nie działo. Usterka pojawiła się niedawno na początku myślałem,że jest ślisko,że mokra nawierzchnia, że koleiny, ale dzieje się to na normalnej suchej równej drodze. W mieście raczej się nie zdarza tylko w trasie gdy przez dłuższy czas jedzie się stałą prędkością. Co w pasku odpowiada za ESP ? i co się mogło się stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę iż ostatnio wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne /lewy i prawy/ ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ.

 

Czujniki ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujniki ABS.

To znaczy co może z nim być ? Bo nie rozumiem. Sprawdzałem jeden przekreciłem ręką bo się dał i siedzi maksymalnie wciśnięty na swoim miejscu a ten z drugiej strony się zapiekł i nie mogłem go ręką ruszać. Na siłę nie ruszałem bo siedział na swoim miejscu i nie mógł się sam przesunąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Poskutkowało wyjęcia czujników ABS i przeczyszczenie ich szmatką nawilżoną benzyną ekstrakcyjną.

Po wyjęciu czujników widoczne było na nich mnóstwo przyklejonych opiłków żelaza... Pewnie z tarcz hamulcowych.

Problem pojawił się ponownie przy okazji wymiany jednego z wahaczy podczas której opuszczano w tarcze z piastą. Ponowna operacja czyszczenia znów była konieczna i osunęła problem z wadliwym działaniem czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP.

 

Miałem ten sam problem (opisałem na poprzedniej stronie) i po kilku probach udało się go rozwiązać. Otóż przyczyną była koronka na przegubie, wystarczyło ją zmienić i wszystko hula :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał qqxczek51 Zobacz post

Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP.

Miałem ten sam problem (opisałem na poprzedniej stronie) i po kilku próbach udało się go rozwiązać. Otóż przyczyną była koronka na przegubie, wystarczyło ją zmienić i wszystko hula

 

Czy można zakupić samą koronkę do B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB) na mojej półosi z prawej strony auta jej brakowało

Jutro czyszczę czujniki ABS jeśli nie pomoże to szukam koronki na przegub

Edytowane przez qqxczek51

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tą koronkę załatwił mechanik i myślę, że nie powinno być problemu z jej dostaniem. Próbowałem różnych cudów z podmianą przegubów, konsultacji z człowiekiem z VW, ostatecznie ta drobnostka okazała się ponosić winę za całą historie.

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JotEm czy mógłbyś podać namiar na mechanika, który naprawił Ci tą usterkę i jaki był koszt tej naprawy? Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JotEm czy mógłbyś podać namiar na mechanika, który naprawił Ci tą usterkę i jaki był koszt tej naprawy? Z góry dzięki

 

Nie ma problemu, ale myślę, że to zbyteczne. Naprawili mi to w Warszawie na Wólczyńskiej 55, sprawę będzię kojarzyć Roman Podobas. A mówię, że to zbyteczne, bo dlatego naprawili to tam, bo tam to popsuli, a ogólnie nie wydaje mi się to zakładem wartym specjalnego polecenia, robią masówkę. Otóż problem pojawił się po wymianie przegubu i piłowałem mechanika o naprawę na zasadzie reklamacji, byłem specjalnie 2 razy w tej sprawie, nie wiedział o co chodzi, nie pomagał także Vag, konsultacje i różne próby, aż w końcu trafiliśmy na to. Także dodatkowych kosztów naprawy nie było, a gdyby były, to nie powinny być duże, bo była to kwestia zamiany jednej małej koronki na przegubie, a cały przegub kosztował ok 180zł.

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JotEm dzięki za szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujniki ABS.

 

Przeczyściłem czujniki ABS i jednak nic nie pomogło. trzeba szukać dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość martyna

Proszę o informację , co może być przyczyna zapalania sie kontrolki ESP , przy szybkiej redukcji biegu na niższy lub wyższy , gwałtowniejszym przyspieszeniu ,zapala się kontrolka ESP obroty spadają do ok.1000, silnik nie reaguje na pedał gazu , po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wczoraj było tak , że kontrolka ESP migła na chwilę i zgasła. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km kontrolka pojawiła się na stałe. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika kontrolki brak. Przejechałem już 140km i nie pojawiła się ponownie. Czego może to być wina? Przyznam, że zauważyłem rano dziwną rzecz przy włączonej klimie i ogrzewaniu tylnej szyby po otwarciu drzwi światło od lamki wewnątrz jak by migało -więc chyba coś za mało prądu idzie- być może ako już pada.

Czy mam się martwić skoro już nie ma tej kontrolki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znak, że zawiesza się pompowtrysk, poczytaj na forum.

Zalej dobrą wachę i wymień olej na dobry 505.01, ja tak zrobiłem i już się nie świeci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie wczoraj było tak , że kontrolka ESP migła na chwilę i zgasła. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km kontrolka pojawiła się na stałe. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika kontrolki brak. Przejechałem już 140km i nie pojawiła się ponownie. Czego może to być wina? Przyznam, że zauważyłem rano dziwną rzecz przy włączonej klimie i ogrzewaniu tylnej szyby po otwarciu drzwi światło od lamki wewnątrz jak by migało -więc chyba coś za mało prądu idzie- być może ako już pada.

Czy mam się martwić skoro już nie ma tej kontrolki?

Miałem kiedyś podobną sytuację z ESP i mi pomogło przeczyszczenie bezpieczników, które są pod kierownicą (trzeba ściągnąć półkę gdzie chowa się książkę serwisową ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez kiedys,sporadyczie pojawiał sie problem z esp.A dokładnie,pojawiał sie wtedy gdy miałem komplet pasazerów lub mialem coś ciezkiego na tylnej kanapie.Okazało sie,ze pod tylna kanapą jest czujnik esp(który sie wyłaczał pod ciezarem pasazerów i pojawialo sie esp na wyswietlaczu.Wystarczyło zabezpieczyc wtyczke łącząca sie z tym ze czujnikiem,i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zobaczę ten czujnik -ale myśle , że może też paliwo nie było za dobre. Zalałem na innym cpn zobaczymy jak będzie.

Olej to mam już do wymiany (ponad 15k już przejechane na nim) ale czekam na motula. A co do paliwa to trudno znaleźć dobre w Irlandii.

A czy przy zawieszaniu się pompowtrysku nie powinien tracić mocy, szarpać bo u mnie tego nie było.

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki, styki, kostki i inne ... kontrolka nie gasłaby po restarcie silnika.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności