Patryk_ Zgłoś #41 Napisano 24 Września 2010 Witam,czy udało się komuś znaleźć przyczynę włączania się esp (sytuacja identyczna co u kolo72), bo ja już byłem u 3 mechaników i niestety żaden nie jest w stanie mi pomóc. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje, gdzie szukać usterki. VAG był?Jeżeli nie to powienien być pierwszy krok w kierunku usunięcia usterki.Sprawdź czujnik ABS-czasami wystarczy go przeczyścić i dokładnie ustawić i problemy mijają.Jeszcze jedna,tak banalna rzecz jak stan akku,jak jest za słaby to też są takie kwiatki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #42 Napisano 24 Września 2010 Zobacz czy nie masz luźnej wtyczki koło alternatora nazywa się chyba on RF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #43 Napisano 21 Października 2010 Podłączam się do tematu.Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP. Zdarza się to sporadycznie na odcinku ok 100 km potrafi się zapalić kontrolka raz lub dwa razy i auto zachowuje się tak jak by wpadało w poślizg jedno z kół. System ESP zaczyna działać jak przy śliskości. Objawy te pojawiają się przy normalnej spokojnej jeździe przy stałych prędkościach a nie w trakcie dodawania gazu lub przyśpieszania. Sprawdzałem nawet i kilka razy uruchomiło się przy jeździe na tempomacie. Na co zwrócić uwagę bo zaczyna mnie to wk......ć. Zaznaczę iż ostatnio wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne /lewy i prawy/ ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Zresztą po samej wymianie nic się nie działo. Usterka pojawiła się niedawno na początku myślałem,że jest ślisko,że mokra nawierzchnia, że koleiny, ale dzieje się to na normalnej suchej równej drodze. W mieście raczej się nie zdarza tylko w trasie gdy przez dłuższy czas jedzie się stałą prędkością. Co w pasku odpowiada za ESP ? i co się mogło się stać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #44 Napisano 22 Października 2010 Zaznaczę iż ostatnio wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne /lewy i prawy/ ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Czujniki ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #45 Napisano 22 Października 2010 Czujniki ABS. To znaczy co może z nim być ? Bo nie rozumiem. Sprawdzałem jeden przekreciłem ręką bo się dał i siedzi maksymalnie wciśnięty na swoim miejscu a ten z drugiej strony się zapiekł i nie mogłem go ręką ruszać. Na siłę nie ruszałem bo siedział na swoim miejscu i nie mógł się sam przesunąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maurus Zgłoś #46 Napisano 24 Października 2010 Miałem podobny problem. Poskutkowało wyjęcia czujników ABS i przeczyszczenie ich szmatką nawilżoną benzyną ekstrakcyjną. Po wyjęciu czujników widoczne było na nich mnóstwo przyklejonych opiłków żelaza... Pewnie z tarcz hamulcowych. Problem pojawił się ponownie przy okazji wymiany jednego z wahaczy podczas której opuszczano w tarcze z piastą. Ponowna operacja czyszczenia znów była konieczna i osunęła problem z wadliwym działaniem czujników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #47 Napisano 25 Października 2010 Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP. Miałem ten sam problem (opisałem na poprzedniej stronie) i po kilku probach udało się go rozwiązać. Otóż przyczyną była koronka na przegubie, wystarczyło ją zmienić i wszystko hula Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #48 Napisano 25 Października 2010 (edytowane) Cytat:Napisał qqxczek51 Zobacz post Koledzy potrzebuję podpowiedzi co jest przyczyną zapalania się i uruchomienia na dosłownie sekundę w trakcie jazdy ESP. Miałem ten sam problem (opisałem na poprzedniej stronie) i po kilku próbach udało się go rozwiązać. Otóż przyczyną była koronka na przegubie, wystarczyło ją zmienić i wszystko hula Czy można zakupić samą koronkę do B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB) na mojej półosi z prawej strony auta jej brakowało Jutro czyszczę czujniki ABS jeśli nie pomoże to szukam koronki na przegub Edytowane 25 Października 2010 przez qqxczek51 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #49 Napisano 26 Października 2010 (edytowane) Mi tą koronkę załatwił mechanik i myślę, że nie powinno być problemu z jej dostaniem. Próbowałem różnych cudów z podmianą przegubów, konsultacji z człowiekiem z VW, ostatecznie ta drobnostka okazała się ponosić winę za całą historie. Edytowane 26 Października 2010 przez JotEm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsb Zgłoś #50 Napisano 26 Października 2010 JotEm czy mógłbyś podać namiar na mechanika, który naprawił Ci tą usterkę i jaki był koszt tej naprawy? Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #51 Napisano 27 Października 2010 (edytowane) JotEm czy mógłbyś podać namiar na mechanika, który naprawił Ci tą usterkę i jaki był koszt tej naprawy? Z góry dzięki Nie ma problemu, ale myślę, że to zbyteczne. Naprawili mi to w Warszawie na Wólczyńskiej 55, sprawę będzię kojarzyć Roman Podobas. A mówię, że to zbyteczne, bo dlatego naprawili to tam, bo tam to popsuli, a ogólnie nie wydaje mi się to zakładem wartym specjalnego polecenia, robią masówkę. Otóż problem pojawił się po wymianie przegubu i piłowałem mechanika o naprawę na zasadzie reklamacji, byłem specjalnie 2 razy w tej sprawie, nie wiedział o co chodzi, nie pomagał także Vag, konsultacje i różne próby, aż w końcu trafiliśmy na to. Także dodatkowych kosztów naprawy nie było, a gdyby były, to nie powinny być duże, bo była to kwestia zamiany jednej małej koronki na przegubie, a cały przegub kosztował ok 180zł. Edytowane 27 Października 2010 przez JotEm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsb Zgłoś #52 Napisano 27 Października 2010 JotEm dzięki za szybką odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #53 Napisano 30 Października 2010 Czujniki ABS. Przeczyściłem czujniki ABS i jednak nic nie pomogło. trzeba szukać dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość martyna Zgłoś #54 Napisano 30 Października 2010 Proszę o informację , co może być przyczyna zapalania sie kontrolki ESP , przy szybkiej redukcji biegu na niższy lub wyższy , gwałtowniejszym przyspieszeniu ,zapala się kontrolka ESP obroty spadają do ok.1000, silnik nie reaguje na pedał gazu , po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #55 Napisano 13 Lutego 2011 A u mnie wczoraj było tak , że kontrolka ESP migła na chwilę i zgasła. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km kontrolka pojawiła się na stałe. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika kontrolki brak. Przejechałem już 140km i nie pojawiła się ponownie. Czego może to być wina? Przyznam, że zauważyłem rano dziwną rzecz przy włączonej klimie i ogrzewaniu tylnej szyby po otwarciu drzwi światło od lamki wewnątrz jak by migało -więc chyba coś za mało prądu idzie- być może ako już pada. Czy mam się martwić skoro już nie ma tej kontrolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #56 Napisano 13 Lutego 2011 To znak, że zawiesza się pompowtrysk, poczytaj na forum. Zalej dobrą wachę i wymień olej na dobry 505.01, ja tak zrobiłem i już się nie świeci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genas2 Zgłoś #57 Napisano 13 Lutego 2011 A u mnie wczoraj było tak , że kontrolka ESP migła na chwilę i zgasła. Dzisiaj rano po przejechaniu ok 100km kontrolka pojawiła się na stałe. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika kontrolki brak. Przejechałem już 140km i nie pojawiła się ponownie. Czego może to być wina? Przyznam, że zauważyłem rano dziwną rzecz przy włączonej klimie i ogrzewaniu tylnej szyby po otwarciu drzwi światło od lamki wewnątrz jak by migało -więc chyba coś za mało prądu idzie- być może ako już pada.Czy mam się martwić skoro już nie ma tej kontrolki? Miałem kiedyś podobną sytuację z ESP i mi pomogło przeczyszczenie bezpieczników, które są pod kierownicą (trzeba ściągnąć półkę gdzie chowa się książkę serwisową ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plaski Zgłoś #58 Napisano 13 Lutego 2011 U mnie tez kiedys,sporadyczie pojawiał sie problem z esp.A dokładnie,pojawiał sie wtedy gdy miałem komplet pasazerów lub mialem coś ciezkiego na tylnej kanapie.Okazało sie,ze pod tylna kanapą jest czujnik esp(który sie wyłaczał pod ciezarem pasazerów i pojawialo sie esp na wyswietlaczu.Wystarczyło zabezpieczyc wtyczke łącząca sie z tym ze czujnikiem,i problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #59 Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Ok zobaczę ten czujnik -ale myśle , że może też paliwo nie było za dobre. Zalałem na innym cpn zobaczymy jak będzie. Olej to mam już do wymiany (ponad 15k już przejechane na nim) ale czekam na motula. A co do paliwa to trudno znaleźć dobre w Irlandii. A czy przy zawieszaniu się pompowtrysku nie powinien tracić mocy, szarpać bo u mnie tego nie było. Edytowane 13 Lutego 2011 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #60 Napisano 13 Lutego 2011 Bezpieczniki, styki, kostki i inne ... kontrolka nie gasłaby po restarcie silnika. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach