Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy

mam mały problem: w Passacie podczas jazdy po jakimś czasie i szczególnie na dziurawych drogach zapala się kontrolka ESP i świeci do zgaszenia silnika, i tak co jakiś czas podczas jazdy.

Kolega początkujący Vag-owiec wykrył błąd 00778 czujnika kąta sterowania skrętu ( 27-10 Intermitent).

Przeczytałem 2 krotnie powyższe posty, a że jestem laikiem w naprawach vw wolę zapytac, aby nie pogorszyc:

1. Powinienem sprawdzic zółty punkt w oczku

2. Przedmuchac sprężonym powietrzem czujnik G85, przedmuchac taśmę

3. Ewentualnie kodowanie taśmy i adaptacja.

 

Jak dostac się do obudowy (taśmy kierownicy) ? Czy jest ona pod poduszką w kierownicy czy trzeba rozbierac bardziej passacika, ściągac deske ??

 

Czy można przeczyścic czujnik skrętu G85 bez wyciągania tasmy i późniejszego kodowania ? W poblizu nie znajdę szpeca od kodowania i adaptacji :(

 

Proszę kolegów doświadczonych forumowiczów o ewentualne inne wskazówki

 

Dzieki z góry

 

VW Passat 1.9 TDI 101KM 2005 B5 AVB

Tomasz, do taśmy dostaniesz się po zdjęciu kiery http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40304&highlight=jak+zdj%B1%E6+kierownica

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1561&highlight=jak+zdj%B1%E6+kierownica

 

---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:01 ----------

 

Witam kolegów,

 

podpinam się tez pod temat. Ostatnio mam problem z kontrolkami ABS i (!) oraz pikaniem. Przeskanowałem auto i mam błąd:

 

 

Przejrzałem forum, błąd 65535 wskazuje na sterownik kaput. Mam na oku jedną pompę z takim sterownikiem 8E0 614 111 AB.

Pytanie brzmi: czy jak kupię używany sterownik i go zamienię z tym swoim niesprawnym to czy będę musiał coś kodować czy będzie to plug&play?

 

Jeśli trzeba kodować to czy ktoś mi może wytłumaczyć czy ten mój numer kodowania Coding: 0273004281 nie jest za długi? Na forum wszyscy posługują się 5 cyfrowymi...

Rozumiem, że w ostateczności mam to kodowanie wprowadzić w nowy sterownik?

Jeszcze jedno: czytałem, ale jakoś tego nie łapię, że przy logowaniu się do sterownika trzeba podać kod? Czy dobrze rozumiem, że to co innego niż kodowanie sterownika? Jesli tak to gdzie znajdę ten kod do zalogowania się?

 

Uffff, namotałem, ale liczę na to, że ktoś zrozumie i pomoże.

z góry dziękuję:niekumam

Maciej, powinno być plug&play oczywiście po wykasowaniu błędów a jeśli by dalej były problemy to kodowanie takie jak przytoczyłem po wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał jeśli możesz to wytłumacz to jeszcze bardziej prosto. Wyżej podawałeś koledze kodowanie przy ustawianiu czujnika kąta skrętu. Rozumiem, że mnie to nie dotyczy?

 

Ja to zrozumiałem tak:

1. Podmieniam sterownik ABS, kasuję błędy, jak zadziała i nie bedzie nowych to sukces.

2. Gdyby jednak nowy sterownik wymagał zakodowania to:

- wchodzę w grupę 3, loguję się używając ??????????.

- po zalogowaniu się wpisuję kodowanie sterownika. W moim przypadku 027300428.

 

Tylko czemu to kodowanie jest takie długie? Czy powinienem wiedzieć coś jeszcze? Wg tego lnika http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%2 mój moduł ABS ( bez ESP i ASR) w ogóle nie obsługuje kodowania :zeco Więc chyba jednak musi się to zakończyć plug&play wyłącznie.

Ma ktoś jakieś rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał jeśli możesz to wytłumacz to jeszcze bardziej prosto. Wyżej podawałeś koledze kodowanie przy ustawianiu czujnika kąta skrętu. Rozumiem, że mnie to nie dotyczy?

 

Ja to zrozumiałem tak:

1. Podmieniam sterownik ABS, kasuję błędy, jak zadziała i nie bedzie nowych to sukces.

2. Gdyby jednak nowy sterownik wymagał zakodowania to:

- wchodzę w grupę 3, loguję się używając ??????????.

- po zalogowaniu się wpisuję kodowanie sterownika. W moim przypadku 027300428.

 

Tylko czemu to kodowanie jest takie długie? Czy powinienem wiedzieć coś jeszcze? Wg tego lnika http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%2 mój moduł ABS ( bez ESP i ASR) w ogóle nie obsługuje kodowania :zeco Więc chyba jednak musi się to zakończyć plug&play wyłącznie.

Ma ktoś jakieś rady?

to sam sobie odpowiedziałeś :)
nie obsługuje kodowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja nic nie wymieniałem i nie grzebałem przy kierownicy teraz mi świeci ABS i (!)ręczny mruga i piszczy chyba trzy krotnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że ja nic nie wymieniałem i nie grzebałem przy kierownicy teraz mi świeci ABS i (!)ręczny mruga i piszczy chyba trzy krotnie .
a miales wymieniane klocki ? albo wymieniales przegoby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub był wymieniany ale to już dawno było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przegub był wymieniany ale to już dawno było.
kolego podlacz do vag-a i sprawdz czy co wykaze? bo taki jest najszybszy sposob sprawdzenia, 2wa sprawdz polaczenie abs-u bo mi przy wymianie przegobu naruszyli czujnik i mialem taki sam problem,koles go pocisnal w swoje miejsce z wieksza sila i problem zginal.dodatkowo sprawdz akumulator w jakim jest stanie bo koledzy wczesniej tez pisali ze jakies takie obiawy wychodza z akumulatora.a jaesli nic z tego to na moje oko poszedl czujnik abs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dawix

Pozwole przyłączyć się do pytania. Mój problem polega na tym że zapaliła sie kontrolka od ABS-u. Podpowie mi ktoś czego to moze być wina ? A może miał już ktoś z was taki problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to moje błędy

Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH

Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D00

Software Coding: 00012

Work Shop Code: WSC 05314

3 Faults Found:

01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster

03-10 - No Signal - Intermittent

18256 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1848 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

18258 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1850 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Co zostaje lutowanie tego drucika co tu pisali http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=69280&highlight=01203 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem wszystkie wypisane objawy :) słaby aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem akumulator był oki chyba że jak zapalę to przez chwilę ma za małe napiecie i to wychodzi to , rok temu miałem słaby akum to nic sie takiego nie działo teraz mam roczny, ma 13,5V na wolnych obrotach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i własnie w monencie zbyt malego napięcia komputer dostaje zbyt słaby sygnal i dzieje sie cos takiego. Tak mi sie wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisze ponownie, czy ktokolwiek z osób z opisanym problemem próbował podmienić stacyjkę kostki, robota prosta zdjąć plastiki wokoło kiery i wyjąc kostkę. Miałem większość z wymienionych objawow, klocki sprawdzone, aku kupiony nowy i dalej były cyrki. Wymieniłem kostkę stacyjki i jak ręką odjął! Tez już zaglądaliśmy w sterownik ABS-u bo było info o braku połączenia, ale zanim coś grzebałem szukałem w necie i zaczynałem od najprostszych rzeczy, Kostka stacyjki załatwiła sprawę. Powodzenia

Edytowane przez patryk1120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma kostka stacyjki do ABS ?? czy miałeś jakiś inny problem ze wymieniłeś tą stacyjkę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało, ale dopiero w weekend znalazłem trochę czasu na podmianę sterownika.

Postąpiłem wg wskazówek z forum, zdemontowałem nadkole, odkręciłem zbiornik płynu spryskiwaczy całkowicie ( do odpięcia wtyczki od pompki i czujnika), zbiornik płynu wspomagania odchyliłem. Dostęp do sterownika jest wtedy bardzo dobry, choć potrzebna przedłużka. Szybka podmiana sterownika, skasowanie błędu Vagiem i od wczoraj cieszę się czystymi zegarami bez kontrolek i brzęczyka:) Koszt - 70 zł - za 50 zł kupiłem całą pompę z anglika z moim numerem sterownika:)

Sam sterownik jest plug& play ( przynajmniej mój), nic nie kodowałem. Jeszcze raz dzięki Rafał za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie mam taki problem po odpaleniu auta i ruszeniu dosłonie kawałek drogi zapala sie abs,esp i piszczy -miga kontrolka ręcznego.

 

 

 

Witam Koledzy

Mam podobny problem co kolega Mavaric

Tyko, że na ogół nie występuje.

Kontrolki ABS, ESP i mrugający ręczny pojawiają się jak mocno roszę na pełnym skręcie lub w zimie nawet przy ruszaniu na wprost wtedy ma znaczenie czy jest ślisko czy nie.

Więc mój problem zdecydowanie nasila się w zimie.

Po skanowaniu Vagiem wplówa mi

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL

Part No: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

2 Fault Found:

01200 - ABS Valves Supply Voltage

35-10 - - - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Dodam jeszcze, że passat z Anglii po przekładce.rok 2005 b5fl 1.9 tdi 130koni

Czytałem trochę na forum o tym ale nie wiem czy to ustawienie kierownicy czy może ta pompa co wyskoczył błąd czy może coś innego.

Dzieje się to często. gdy się kontrolki świeca abs i esp nie działa.

Po ponownym włączeniu zapłonu kontrolki przestają świecić aż do momentu mocnego ruszenia na skręcie lub przy-gazowaniu na lodzie.

Może jest zamontowany stary czujnik skrętu (angielski) może to jest przyczyną lub taśma G85 do wymiany?? aaaa jeszcze jedno mam działający tempomat.

Co o tym sądzicie??

Kody które podawał kolega Jacekp14_2005 będą pasować do mojego autka??

Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie pompy ABS bedzie po problemie ???? na allegro naprawiają sterowniki ABS za 150zł u nas nikt tego jeszcze nie naprawia ??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z zakodowaniem, ale zacznę od początku. Mała trasa, po przejechanych 100km. na chwilę zapaliła się kontrolka ABS i ręcznego, a na centralnym wyświetlaczu napis ABS F...cośtam i STOP. Wszystko zgasło bardzo szybko, ale zatrzymałem się żeby skontrolować hamulce, było OK. Reszta trasy 300km. już bez problemów. Wieczorem podpięty VAG nie wskazał żadnych błędów z tym związanych, ale ... no właśnie, zacząłem przeglądać w grupie ABS=>Meas.Blocks-08 ustawienia, prawdopodobnie przez nieuwagę wszedłem w Basic Settings-04 i przeglądając kolejne pozycje rozkodowała mi się cała grupa.

Passek B5FL 1.8T, 2003r., manual, wir.robiony 3 mies.temu., VAG 704.1

przed było :

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL

Part No: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04275

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

a teraz jest :

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent

 

czyli to co jest problemem tego tematu.

Niestety coś jest nie tak ponieważ kodowanie mi się nie udaje wg przepisu z wcześniejszych postów. Może nieświadomie robię coś nie tak.

 

Stacyjka włączona, wchodzę w ABS-03, (oczywiście w polu Soft Coding i Shop# same zera), usuwam błędy, wchodzę w logowanie-11 wpisuję 09575 dla manuali, wyjście, wchodzę w kodowanie-07 wpisuję 04275 i w Work Shop Code: WSC 05311 (chociaż nie jest konieczny), wyjście. W polach pojawiają się nowe kodowania do momentu wyjścia z kontrolera. Ponowne otwarcie ABS-03 i znów same zera i te same błędy.

Jeśli robię to na włączonym silniku, to po wyjściu z kontrolera i ponownym wejściu wpisy pozostają i jeden błąd 00778. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wchodzę do kontrolera, a tam znów zera. Ponownie procedura na włączonym silniku, plus kodowanie czujnika skrętu przez logowanie-11 wpisem 40168 i nic się nie zmienia. Nic nie było grzebane mechanicznie, więc można chyba wykluczyć usterkę fizyczną, ale fachowcem nie jestem więc proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

___________

 

Jest już, OK. Ale załapał dopiero po kilku próbach adaptacji czujnika kąta skrętu.

 

Basic Setting

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Ustawienie podstawowe

Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) Kalibracja

 

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

Przed rozpoczęciem procedury skręcić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i z powrotem prosto.

 

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

 

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

 

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

 

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

 

Po tym pojawił się komunikat w [Fault Codes - 02] :

01486 - System Function Test Activated 35-00 - -.

Teraz szybkie wygaszanie kontrolek czyli prosta, mały but i hamowanie do zera, później ósemeczka na placyku z delikatnym hamowaniem i na blacie czysto. Uffff.... kamień z serca. :fajny

Edytowane przez Dziuras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szycha

Witam mam podobny problem co kolega wyzej stalem dzis przed przejazdem kolejowym i w pewnym momencie zapalily sie kontrolki od abs esp i (!) i na wyswietlaczu pojawil sie napis stop i (!) mignal i za piszczal 3 razy. Czy wie ktos co to moze byc?

Nadmieniam ze przeczytalem temat od poczatku i umiem kozystac z opcji "szukaj" ale ostatecznie nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi na moj problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino606

Witam

Mam następujący problem, na vagu błąd

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-00 - No Communications

 

Vag nie pokazuje kąta skrętu kierownicą, nie można go zakodować, nie świeci się kontrolka ESP po załączeniu stacyjki.

Dodam że ABS działa.

Wymieniłem sam czujnik pod kierownicą ale to nic nie dało.

Ma ktoś jakieś rady?

 

Czy posiada ktoś schemat układu ESP???

Gdzie kierowana jest informacja z czujnika G85???

Edytowane przez marcino606

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności