mielke Zgłoś #201 Napisano 23 Czerwca 2011 Witam, jestem nowy mam mały problem: w Passacie podczas jazdy po jakimś czasie i szczególnie na dziurawych drogach zapala się kontrolka ESP i świeci do zgaszenia silnika, i tak co jakiś czas podczas jazdy. Kolega początkujący Vag-owiec wykrył błąd 00778 czujnika kąta sterowania skrętu ( 27-10 Intermitent). Przeczytałem 2 krotnie powyższe posty, a że jestem laikiem w naprawach vw wolę zapytac, aby nie pogorszyc: 1. Powinienem sprawdzic zółty punkt w oczku 2. Przedmuchac sprężonym powietrzem czujnik G85, przedmuchac taśmę 3. Ewentualnie kodowanie taśmy i adaptacja. Jak dostac się do obudowy (taśmy kierownicy) ? Czy jest ona pod poduszką w kierownicy czy trzeba rozbierac bardziej passacika, ściągac deske ?? Czy można przeczyścic czujnik skrętu G85 bez wyciągania tasmy i późniejszego kodowania ? W poblizu nie znajdę szpeca od kodowania i adaptacji Proszę kolegów doświadczonych forumowiczów o ewentualne inne wskazówki Dzieki z góry VW Passat 1.9 TDI 101KM 2005 B5 AVB Tomasz, do taśmy dostaniesz się po zdjęciu kiery http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40304&highlight=jak+zdj%B1%E6+kierownica http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1561&highlight=jak+zdj%B1%E6+kierownica ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:01 ---------- Witam kolegów, podpinam się tez pod temat. Ostatnio mam problem z kontrolkami ABS i (!) oraz pikaniem. Przeskanowałem auto i mam błąd: Przejrzałem forum, błąd 65535 wskazuje na sterownik kaput. Mam na oku jedną pompę z takim sterownikiem 8E0 614 111 AB. Pytanie brzmi: czy jak kupię używany sterownik i go zamienię z tym swoim niesprawnym to czy będę musiał coś kodować czy będzie to plug&play? Jeśli trzeba kodować to czy ktoś mi może wytłumaczyć czy ten mój numer kodowania Coding: 0273004281 nie jest za długi? Na forum wszyscy posługują się 5 cyfrowymi... Rozumiem, że w ostateczności mam to kodowanie wprowadzić w nowy sterownik? Jeszcze jedno: czytałem, ale jakoś tego nie łapię, że przy logowaniu się do sterownika trzeba podać kod? Czy dobrze rozumiem, że to co innego niż kodowanie sterownika? Jesli tak to gdzie znajdę ten kod do zalogowania się? Uffff, namotałem, ale liczę na to, że ktoś zrozumie i pomoże. z góry dziękuję Maciej, powinno być plug&play oczywiście po wykasowaniu błędów a jeśli by dalej były problemy to kodowanie takie jak przytoczyłem po wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #202 Napisano 24 Czerwca 2011 Rafał jeśli możesz to wytłumacz to jeszcze bardziej prosto. Wyżej podawałeś koledze kodowanie przy ustawianiu czujnika kąta skrętu. Rozumiem, że mnie to nie dotyczy? Ja to zrozumiałem tak: 1. Podmieniam sterownik ABS, kasuję błędy, jak zadziała i nie bedzie nowych to sukces. 2. Gdyby jednak nowy sterownik wymagał zakodowania to: - wchodzę w grupę 3, loguję się używając ??????????. - po zalogowaniu się wpisuję kodowanie sterownika. W moim przypadku 027300428. Tylko czemu to kodowanie jest takie długie? Czy powinienem wiedzieć coś jeszcze? Wg tego lnika http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%2 mój moduł ABS ( bez ESP i ASR) w ogóle nie obsługuje kodowania Więc chyba jednak musi się to zakończyć plug&play wyłącznie. Ma ktoś jakieś rady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #203 Napisano 24 Czerwca 2011 Rafał jeśli możesz to wytłumacz to jeszcze bardziej prosto. Wyżej podawałeś koledze kodowanie przy ustawianiu czujnika kąta skrętu. Rozumiem, że mnie to nie dotyczy? Ja to zrozumiałem tak: 1. Podmieniam sterownik ABS, kasuję błędy, jak zadziała i nie bedzie nowych to sukces. 2. Gdyby jednak nowy sterownik wymagał zakodowania to: - wchodzę w grupę 3, loguję się używając ??????????. - po zalogowaniu się wpisuję kodowanie sterownika. W moim przypadku 027300428. Tylko czemu to kodowanie jest takie długie? Czy powinienem wiedzieć coś jeszcze? Wg tego lnika http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%2 mój moduł ABS ( bez ESP i ASR) w ogóle nie obsługuje kodowania Więc chyba jednak musi się to zakończyć plug&play wyłącznie. Ma ktoś jakieś rady? to sam sobie odpowiedziałeś nie obsługuje kodowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #204 Napisano 1 Lipca 2011 Tylko że ja nic nie wymieniałem i nie grzebałem przy kierownicy teraz mi świeci ABS i (!)ręczny mruga i piszczy chyba trzy krotnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROMEO80 Zgłoś #205 Napisano 1 Lipca 2011 Tylko że ja nic nie wymieniałem i nie grzebałem przy kierownicy teraz mi świeci ABS i (!)ręczny mruga i piszczy chyba trzy krotnie . a miales wymieniane klocki ? albo wymieniales przegoby? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #206 Napisano 3 Lipca 2011 Przegub był wymieniany ale to już dawno było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROMEO80 Zgłoś #207 Napisano 3 Lipca 2011 Przegub był wymieniany ale to już dawno było. kolego podlacz do vag-a i sprawdz czy co wykaze? bo taki jest najszybszy sposob sprawdzenia, 2wa sprawdz polaczenie abs-u bo mi przy wymianie przegobu naruszyli czujnik i mialem taki sam problem,koles go pocisnal w swoje miejsce z wieksza sila i problem zginal.dodatkowo sprawdz akumulator w jakim jest stanie bo koledzy wczesniej tez pisali ze jakies takie obiawy wychodza z akumulatora.a jaesli nic z tego to na moje oko poszedl czujnik abs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dawix Zgłoś #208 Napisano 4 Lipca 2011 Pozwole przyłączyć się do pytania. Mój problem polega na tym że zapaliła sie kontrolka od ABS-u. Podpowie mi ktoś czego to moze być wina ? A może miał już ktoś z was taki problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #209 Napisano 7 Lipca 2011 O to moje błędy Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D00 Software Coding: 00012 Work Shop Code: WSC 05314 3 Faults Found: 01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal - Intermittent 18256 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1848 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 18258 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1850 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Co zostaje lutowanie tego drucika co tu pisali http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=69280&highlight=01203 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emyl Zgłoś #210 Napisano 7 Lipca 2011 miałem wszystkie wypisane objawy słaby aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #211 Napisano 7 Lipca 2011 Sprawdzałem akumulator był oki chyba że jak zapalę to przez chwilę ma za małe napiecie i to wychodzi to , rok temu miałem słaby akum to nic sie takiego nie działo teraz mam roczny, ma 13,5V na wolnych obrotach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emyl Zgłoś #212 Napisano 7 Lipca 2011 i własnie w monencie zbyt malego napięcia komputer dostaje zbyt słaby sygnal i dzieje sie cos takiego. Tak mi sie wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #213 Napisano 8 Lipca 2011 (edytowane) Napisze ponownie, czy ktokolwiek z osób z opisanym problemem próbował podmienić stacyjkę kostki, robota prosta zdjąć plastiki wokoło kiery i wyjąc kostkę. Miałem większość z wymienionych objawow, klocki sprawdzone, aku kupiony nowy i dalej były cyrki. Wymieniłem kostkę stacyjki i jak ręką odjął! Tez już zaglądaliśmy w sterownik ABS-u bo było info o braku połączenia, ale zanim coś grzebałem szukałem w necie i zaczynałem od najprostszych rzeczy, Kostka stacyjki załatwiła sprawę. Powodzenia Edytowane 8 Lipca 2011 przez patryk1120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #214 Napisano 9 Lipca 2011 Ale co ma kostka stacyjki do ABS ?? czy miałeś jakiś inny problem ze wymieniłeś tą stacyjkę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #215 Napisano 18 Lipca 2011 Trochę to trwało, ale dopiero w weekend znalazłem trochę czasu na podmianę sterownika. Postąpiłem wg wskazówek z forum, zdemontowałem nadkole, odkręciłem zbiornik płynu spryskiwaczy całkowicie ( do odpięcia wtyczki od pompki i czujnika), zbiornik płynu wspomagania odchyliłem. Dostęp do sterownika jest wtedy bardzo dobry, choć potrzebna przedłużka. Szybka podmiana sterownika, skasowanie błędu Vagiem i od wczoraj cieszę się czystymi zegarami bez kontrolek i brzęczyka:) Koszt - 70 zł - za 50 zł kupiłem całą pompę z anglika z moim numerem sterownika:) Sam sterownik jest plug& play ( przynajmniej mój), nic nie kodowałem. Jeszcze raz dzięki Rafał za pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilu Zgłoś #216 Napisano 25 Lipca 2011 witam panowie mam taki problem po odpaleniu auta i ruszeniu dosłonie kawałek drogi zapala sie abs,esp i piszczy -miga kontrolka ręcznego. Witam Koledzy Mam podobny problem co kolega Mavaric Tyko, że na ogół nie występuje. Kontrolki ABS, ESP i mrugający ręczny pojawiają się jak mocno roszę na pełnym skręcie lub w zimie nawet przy ruszaniu na wprost wtedy ma znaczenie czy jest ślisko czy nie. Więc mój problem zdecydowanie nasila się w zimie. Po skanowaniu Vagiem wplówa mi Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL Part No: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 3428 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 2 Fault Found: 01200 - ABS Valves Supply Voltage 35-10 - - - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent Dodam jeszcze, że passat z Anglii po przekładce.rok 2005 b5fl 1.9 tdi 130koni Czytałem trochę na forum o tym ale nie wiem czy to ustawienie kierownicy czy może ta pompa co wyskoczył błąd czy może coś innego. Dzieje się to często. gdy się kontrolki świeca abs i esp nie działa. Po ponownym włączeniu zapłonu kontrolki przestają świecić aż do momentu mocnego ruszenia na skręcie lub przy-gazowaniu na lodzie. Może jest zamontowany stary czujnik skrętu (angielski) może to jest przyczyną lub taśma G85 do wymiany?? aaaa jeszcze jedno mam działający tempomat. Co o tym sądzicie?? Kody które podawał kolega Jacekp14_2005 będą pasować do mojego autka?? Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #217 Napisano 7 Sierpnia 2011 Czy po wymianie pompy ABS bedzie po problemie ???? na allegro naprawiają sterowniki ABS za 150zł u nas nikt tego jeszcze nie naprawia ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziuras Zgłoś #218 Napisano 1 Września 2011 (edytowane) Witam, mam problem z zakodowaniem, ale zacznę od początku. Mała trasa, po przejechanych 100km. na chwilę zapaliła się kontrolka ABS i ręcznego, a na centralnym wyświetlaczu napis ABS F...cośtam i STOP. Wszystko zgasło bardzo szybko, ale zatrzymałem się żeby skontrolować hamulce, było OK. Reszta trasy 300km. już bez problemów. Wieczorem podpięty VAG nie wskazał żadnych błędów z tym związanych, ale ... no właśnie, zacząłem przeglądać w grupie ABS=>Meas.Blocks-08 ustawienia, prawdopodobnie przez nieuwagę wszedłem w Basic Settings-04 i przeglądając kolejne pozycje rozkodowała mi się cała grupa. Passek B5FL 1.8T, 2003r., manual, wir.robiony 3 mies.temu., VAG 704.1 przed było : Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL Part No: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 3428 Coding: 04275 Shop #: WSC 05311 No fault code found. a teraz jest : Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent czyli to co jest problemem tego tematu. Niestety coś jest nie tak ponieważ kodowanie mi się nie udaje wg przepisu z wcześniejszych postów. Może nieświadomie robię coś nie tak. Stacyjka włączona, wchodzę w ABS-03, (oczywiście w polu Soft Coding i Shop# same zera), usuwam błędy, wchodzę w logowanie-11 wpisuję 09575 dla manuali, wyjście, wchodzę w kodowanie-07 wpisuję 04275 i w Work Shop Code: WSC 05311 (chociaż nie jest konieczny), wyjście. W polach pojawiają się nowe kodowania do momentu wyjścia z kontrolera. Ponowne otwarcie ABS-03 i znów same zera i te same błędy. Jeśli robię to na włączonym silniku, to po wyjściu z kontrolera i ponownym wejściu wpisy pozostają i jeden błąd 00778. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wchodzę do kontrolera, a tam znów zera. Ponownie procedura na włączonym silniku, plus kodowanie czujnika skrętu przez logowanie-11 wpisem 40168 i nic się nie zmienia. Nic nie było grzebane mechanicznie, więc można chyba wykluczyć usterkę fizyczną, ale fachowcem nie jestem więc proszę o pomoc. Pozdrawiam. ___________ Jest już, OK. Ale załapał dopiero po kilku próbach adaptacji czujnika kąta skrętu. Basic Setting Steering Angle Sensor (G85) Calibration Ustawienie podstawowe Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) Kalibracja Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. Przed rozpoczęciem procedury skręcić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i z powrotem prosto. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] Po tym pojawił się komunikat w [Fault Codes - 02] : 01486 - System Function Test Activated 35-00 - -. Teraz szybkie wygaszanie kontrolek czyli prosta, mały but i hamowanie do zera, później ósemeczka na placyku z delikatnym hamowaniem i na blacie czysto. Uffff.... kamień z serca. :fajny Edytowane 7 Września 2011 przez Dziuras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szycha Zgłoś #219 Napisano 1 Września 2011 Witam mam podobny problem co kolega wyzej stalem dzis przed przejazdem kolejowym i w pewnym momencie zapalily sie kontrolki od abs esp i (!) i na wyswietlaczu pojawil sie napis stop i (!) mignal i za piszczal 3 razy. Czy wie ktos co to moze byc? Nadmieniam ze przeczytalem temat od poczatku i umiem kozystac z opcji "szukaj" ale ostatecznie nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi na moj problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino606 Zgłoś #220 Napisano 12 Listopada 2011 (edytowane) Witam Mam następujący problem, na vagu błąd 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications Vag nie pokazuje kąta skrętu kierownicą, nie można go zakodować, nie świeci się kontrolka ESP po załączeniu stacyjki. Dodam że ABS działa. Wymieniłem sam czujnik pod kierownicą ale to nic nie dało. Ma ktoś jakieś rady? Czy posiada ktoś schemat układu ESP??? Gdzie kierowana jest informacja z czujnika G85??? Edytowane 12 Listopada 2011 przez marcino606 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach