Skocz do zawartości
Gość Krajny

Jak zdjąć kierownicę ??

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj zdjęć wystrzelonej poduchy i popatrz czy w tym miejscu nie ma "osłabienia" w którym pokrycie poduszki pęka i wyłazi z niej napompowywana poduszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość trójramiennej nie mogę znaleźć..

 

Szukając znalazłem film przedstawiający sprawę :

Edytowane przez juniper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja też ale tutaj na samym dole:

http://www.cool-car-service.com/strona-g%C5%82%C3%B3wna/diagnostyka-komputerowa/air-bag-jak-je-sprawdzi%C4%87/

Jest normalna czteroramienna i popatrz gdzie jest poziome rozcięcie.

P.s. Nie mogłem z jakiegoś powodu wstawić samego zdjęcia dlatego link do strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, można jakoś rozebrać tą poduszkę żeby sprawdzić? Bo szczerze mówiąc to już nie wiem co myśleć na ten temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż poleciałem do auta sprawdzić u siebie.... w mojej 3-ramiennej mam tak samo. Nie mam jej "od zawsze".

Wymieniona z 4 ramiennej.

Poduszkę raczej ciężko rozebrać bez uszkodzeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin66389122 masz dokładnie tak jak na filmiku?:) To mnie pocieszyłeś bo 3 poduszki już mają tak samo, znajomy w borze ma podobno bardziej twardo w tym miejscu, jak się z nim zobaczę to sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie tak samo.

Pomijam fakt że ja kupiłem kiere z SEATA, różnią się tylko znaczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie tak jest fabrycznie... Może ktoś jeszcze kto ma taką kierownicę się wypowie z czasem i sprawa będzie jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są może gdzieś zdjęcia tego opisu demontażu kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są może gdzieś zdjęcia tego opisu demontażu kierownicy?

Jest opisane w #2 poście, plus tutaj od 2minuty masz jak zdemontować kierownicę i airbaga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby taśmę wymienić trzeba jeszcze coś rozkręcić może idzie naprawić ta taśmę airbeg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że w moim pasku kierownica wygląda jakby ją ktoś tarką ścierał to udało mi się kupić tanio kierownice z kolumną kierowniczą od anglika po lifcie z poduszką, stacyjką z kluczykiem i łopatkami od wycieraczek i kierunków. I chciałbym teraz przełożyć kiere, tylko co z poduszką? Kierownica stara i nowa jest 4 ramienna, więc po prostu przełożyć kierownice i zostawić stara poduszke? Powinna chyba spasować, a jeśli nie to moge podpiąć nową poduche? Druga sprawa, stacyjka od polifta podejdzie do starszego paska? Jest taki sam układ pinów na wpinanej kości? I trzecia sprawa, mam wyświetlacz MFA, tylko jakiś jełop wymienił uszkodzone widać łopatki na zwykłe, na których nie ma sterowania wyświetlaczem, więc jeśli kości spasują można to przełożyć na te z anglika, jest tam sterowanie w łopatce od wycieraczek i w lewej od kierunków też jest przełącznik, widać pochodzą one od full FISA. Mój wyświetlacz MFA jest między zegarami, jak FIS, a nie w miejscu zegarka, taka informacja.

Mój pasek ma jeszcze zielone zegary, a na poduszce z nowej kierownicy pisze data z roku 1999, więc auto było pewnie 2000rok. Przepraszam za chaotyczny opis ale mam dużo pytań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak sie sciaga kierownicy multifukcyjna passat b5 po lifcie.

cche wyczyscic styki w manetce bo tyka mi przekaznik a wiem ze przekaznik jest ok bo podmienialem,

czy to cos trudnego z tą kierowncia? jak sie odczepi klemy to na 100 procent nie bedzie błędów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie będzie na 100%. Od strony manetek w kierownicy masz dwa otwory. Jak ustawisz kierownicę do jazdy na wprost tak jak masz manetki tak są otwory czyli lew i prawa strony nie pamiętam dokładnie dlatego napisałem do wew. albo zew. Potrzebny jest śrubokręt płaski trzeba włożyć w otwór i odginać śrubokręt do wewnątrz albo zewnątrz i jak się uda to powinna wyskoczyć z jednej strony kierownica i potem tak samo z drugiej strony. Jak włożysz śrubokręt i poczujesz lekki opór to dopiero odginaj. bo tak to jak nie trafisz nie będzie tego oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędów nie będzie na 100%. Od strony manetek w kierownicy masz dwa otwory. Jak ustawisz kierownicę do jazdy na wprost tak jak masz manetki tak są otwory czyli lew i prawa strony nie pamiętam dokładnie dlatego napisałem do wew. albo zew. Potrzebny jest śrubokręt płaski trzeba włożyć w otwór i odginać śrubokręt do wewnątrz albo zewnątrz i jak się uda to powinna wyskoczyć z jednej strony kierownica i potem tak samo z drugiej strony. Jak włożysz śrubokręt i poczujesz lekki opór to dopiero odginaj. bo tak to jak nie trafisz nie będzie tego oporu.

Odskoczy poduszka nie cala kierownica. Do odkrecenia kiery potrzebny jest klucz chyba typu spline. Pamiętaj żeby zwijakiem taśmy nie ruszac za bardzo bo będzie trzeba kalibrować albo jak zerwiesz wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jest tez jakas róznica ze mam kiere multifukcyjna?czy nie zwracac na przyciski od kiery?

czyli na co mam dokladnei uwazac z tą tasmą od poduszki?kiedy na nią uwazac mam aby cos nie uszkodzic?

i czy bez problemu wyczyszcze styki manetki(tyka non stop)czy tez bedzie trzeba manetke rozebrac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal_tmi mój błąd nie kierownica tylko poduszka a do kierownicy wystarczy klucz torx jeśli się nie ma spline. Jeżeli kolega ma ESP to w taśmie jest oczko więc jeśli obruci o 5cm w jedną czy drugą wystarczy że ustawi tak że się pojawi w oczku na taśmie kropka albo kreska już nie pamiętaam i nie trzeba niczego kalibrować. Pamiętać trzeba żeby stanąć autem z wyprostowanymi kołami i w tedy ściągać bo jak się potem źle ustawi kierownicę to wyskoczy błąd ESP. Jak Kolega będzie spokojnie ściągał to wszystko uda się bez żadnych kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_tmi mój błąd nie kierownica tylko poduszka a do kierownicy wystarczy klucz torx jeśli się nie ma spline. Jeżeli kolega ma ESP to w taśmie jest oczko więc jeśli obruci o 5cm w jedną czy drugą wystarczy że ustawi tak że się pojawi w oczku na taśmie kropka albo kreska już nie pamiętaam i nie trzeba niczego kalibrować. Pamiętać trzeba żeby stanąć autem z wyprostowanymi kołami i w tedy ściągać bo jak się potem źle ustawi kierownicę to wyskoczy błąd ESP. Jak Kolega będzie spokojnie ściągał to wszystko uda się bez żadnych kłopotów.

No, no tylko sygnalizuje, że nieścisłośc jest[emoji2]

A przyciski przy multifunkcji zostają na kierownicy wiec nimi nie ma się co przejmować. Samą manetkę można i bedziesz musiał rozkręcić tylko małe torxy trzeba mieć. Z zewnatrz nic nie zdziałasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok panowie dziekuje za podpowiedz. mysle ze w weekend lub przed swietami sie za to wezme(ze wzgledu na brak czasu)i dam wam znac co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Próbuję zdjąć kierownicę i zatrzymałem się na tych zatrzaskach od poduszki powietrznej. Męczę się z nimi już pół godziny.

 

Po włożeniu śrubokręta płaskiego jestem w stanie wyczuć jakiś element, który jest na sprężynce, bo "odbija" mi jak zaczynam pchać ten element w dół (śrubokręt do góry). Ale za nic nie chce zeskoczyć zatrzask i wyskoczyć z jednej strony poduszka.

 

Kierownica jaką posiadam to ta: https://8.allegroimg.com/s400/016459/5e3737e643c69bd056b8617b7f88 multifunkcyjna

 

Czy aby na pewno nie ma jakichś śrubek, które trzymają poduszkę? Robię to dość z dużą siłą, nie chciałbym nic popsuć, bo zauważyłem że jak pod odpowiednim kontem włożę śrubokręt to "wchodzi" gdzieś dalej, Bóg wie gdzie.

 

#Edit:

Ok, wyszła. Trzeba było po naciągnięciu zatrzasku lekko pociągnąć za poduszkę.

Edytowane przez Victor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności