Skocz do zawartości
Gość blanker

[silnik] 1.8 RP - problem - brak wolnych obrotow i wypadanie

Rekomendowane odpowiedzi

To ze nie rowno pracuje po odpaleniu to moze byc wina kopulki, palca, kabli wysokiego napiecia i wilgoci, pochodzi troche i pracuje rowno a to ze widzisz na zegarze te 70 stopni nie oznacza ze pod maska tez tak jest, pogrzalbys go na postoju zeby sie zagrzal i zobacz co sie dzieje na wskazniku temperatury.

W lecie jezdzilem chwile bez termostatu ro mialem temperature w okolicach 70

Edytowane przez lopee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może łapie lewe powietrze, albo silniczek krokowy źle pracuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krokowca chyba nie ma w rp? lewe powietrze prawdze dzis odłaczyłem aku i cos jak by lepiej puzniej bylo ale to kropla w morzu;) no nic bedziem grzebac dalej wazne ze pali moze cos sie cieplej zrobi to bedzie mozna bardziej to ogarnac;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem czujnik na nowy dalej to samo na nic nie wiem w co teraz pchac rece;/ wkurza mnie to

 

 

Topran ? Jesli tak to nic ta wymiania nie zmieniła tylko wyzbyłeś sie paru złociszy, w tym silniku tylko orginał czujnik może coś pomóc wiem cena zaporowa (90 zł) ale jedyna na to rada.

 

 

 

Jest silnicze krokowy, a co do łapania lewego powietrza sprawdz gume pod wtryskie często pęka i prze to łapie lewe powietrze i nie trzyma obrotów. Co do reszty tak jak kolega lopee sprawdzić po kolei kopułke, kable, świece, i powoli eliminowac możliwości a przy okazji przejrzeć silnik.

Edytowane przez Nikos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no topran i nic nie pomogło tyle ze nie duzo zapłaciłem jakies 12 zł.mówisz orginał moze pomóc,moze uda mi sie podmienic od kogos sprawdzic bo orginał troche kosztuje a jak tez nic nie pomoze to lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włozony orginalny czujnik nic nie pomogło ;/ a ten drugi czujnik czarny obok to od czego moze ten czujnik nawala... sa jeszcze jakies inne opcje braku ssania na zimnym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to wina "jeża" - podgrzewacza kolektora ssącego? Jest sterowany czujnikiem wsadzonym od spodu trójnika. Ten czarny co o niego pytasz steruje wskaźnikiem na desce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się:

ja miałem to samo - okazało się że nie ma kompresji na dwóch garach :/

jak się rozgrzał to pracował lepiej - jak był zimny to totaln azałamka - po zdjęciu głowicy okazało się, że dwa zawory wydechowe były wypalone i "nie trzymały" ciśnienia.

 

Teraz po remoncie głowicy mam inny problem - nie ma dalej mocy - pali 16 LLPG/100 i wyprzedzenie zapłonu mam cały czas na około 26-28' jak jest założona rurka od podciśnienia na aparat. jak ją zdejmę to wraca na ok 6-8' i też muł (mierzone wszystko lampą).

No i sprawdziłem rurkę od podciśnienia - cały czas "ciągnie" powietrze niezależnie od obrotów i od tego czy jest założona wtyczka do zaworka czy nie... Tak pewnie być nie powinno...

 

Pytanie więc do bardziej kumatych:

- Ile stopni wyprzedzenia zapłonu na jałowych obrotach powinien mieć RP z założoną rurką podciśnienia na aparat?

- Kiedy i w jakich warunkach powinno pojawiać się podciśnienie w rurce ?

- Kto ma cały zespół wtryskowy sprawny lub sam zaworek na sprzedaż / podmianę - z okolic Lublina

- Kto zna speca w Lublinie który za $$ NAPRAWI a nie BĘDZIE PRÓBOWAŁ NAPRAWIĆ mi samochód i przywróci mu moc i parametry pracy takie jak powinny być u innych ( nie mówię tu o fabrycznych 90 koniach bo wiem, że z biegiem czasu trochę zdechło już).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki że się wcinam ale jestem nowy i mam pytanko.

Mam problem z paliwem w oleju .

Silnik 1,8 RP rocznik 1992 , wymieniona głowica i sprawdzone ciśnienie.

 

---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 18:44 ----------

 

Sorki że się wcinam ale jestem nowy i mam pytanko.

Mam problem z paliwem w oleju .

Silnik 1,8 RP rocznik 1992 , wymieniona głowica i sprawdzone ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzone ciśnienie

i co z tym ciśnieniem ?

objawy wskazują na lejący wtrysk - i /lub nieszczelną głowicę lub pierścienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis zobaczyłem dopiero ze mam odpieta kostke od silniczka krokowego,i moje pytanie czy to moze miec zwiazek z odpalaniem zimnego silnika i braku wolnych obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma związek na pewno. Przecież tam jest stycznik biegu jałowego. Nie wiem jakim cudem ten Twój silnik w ogóle chodzi.

 

Dwa górne piny to wyprowadzenia silniczka, dwa dolne to wyprowadzenie stycznika. Jak na górne podasz napięcie ok 6V to trzpień powinien się chować i wysuwać po zmianie biegunowości. Dwa dolne sprawdzisz omomierzem - czy mikrostyk działa.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak chciales miec obroty biegu jalowego skoro regulator biegu jalowego (krokowy) by odpiety...sprawa oczywista , podepnij i sprawdz czy wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne się.

 

jestem całkowicie zielony w temacie auto-moto. niedawno zakupiłem B4 2.0 115KM 2E rok 1994 z LPG

problem wygląda nastepująco:

przy odpalaniu muszę dać pedał gazu bo nie odpali. czasem muszę ten pedał dobrze ponaciskać. jak zapali pojawia się kolejny zonk, a mianowicie, przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu, silnik traci obroty, czasem gaśnie. jak nacisnę porządnie w pedał, silnik pracuje ok, bez ubytku obrotów. sprawa jest identyczna przy benzynie i gazie.

być może podobny problem jest na forum, ale jak już wspomniałem, jestem zielony i nie bardzo wiem pod co podczepić poszukiwania. dzięki za odpowiedź i oczywiście wyrozumiałość :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu, silnik traci obroty, czasem gaśnie

To mi wygląda na potencjometr przepustnicy lub coś z zapłonem a że potencjometr ma wpływ na zapłon to na jedno wychodzi, ale warto też sprawdzić inne czujniki ,ściągnij sobie plik STĄD ,kup multimetr i pomierz co się da, o 2E jet na forum multum tematów, po lekturze kilku nie będziesz już taki "zielony".

TEN wątek przewertuj trochę tam opisałem o "dziurze" na wolnych obrotach, ja do dzisiaj na LPG użeram się z tą dziurą bo jednego kabelka nie mam czasu podłączyć.

A ztym odpalaniem to moze być taki myk że Ci padł zawór ciśnieniowy od paliwa, poszukaj tematów o nim to sie dowiesz jak zdiagnozować czy to nie czasem on Ci nawalił...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)warto też sprawdzić inne czujniki ,ściągnij sobie plik STĄD ,kup multimetr i pomierz co się da, o 2E jet na forum multum tematów, po lekturze kilku nie będziesz już taki "zielony".

TEN wątek przewertuj trochę tam opisałem o "dziurze" na wolnych obrotach, ja do dzisiaj na LPG użeram się z tą dziurą bo jednego kabelka nie mam czasu podłączyć.

A ztym odpalaniem to moze być taki myk że Ci padł zawór ciśnieniowy od paliwa, poszukaj tematów o nim to sie dowiesz jak zdiagnozować czy to nie czasem on Ci nawalił...

 

...co niechybnie uczynię :) dzięki bardzo. widzę że przede mną całkowicie nowy świat. do tej pory dłubałem tylko w PC. jeszcze raz wielkie thx i sorry za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nastepny problem odnosnie wolnych obrotów na benzynie wszystko wróciło do normy elegancko odpala ale na gazie jak nie załapie z 80 stopni rzuca nim nie ma wolnych obrotów od czego to moze zalezec? swiece kopułka parownik filterek gazu wymieniony i nie wiem co mu sie dalej dzieje ma ktos pomysł ?moze jest cos co odpowiada za jakies ssanie na gazie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam nastepny problem odnosnie wolnych obrotów na benzynie wszystko wróciło do normy

 

Rozumiem, że sprawdziłeś nastawnik przepustnicy i styk biegu jałowego?

 

gazie jak nie załapie z 80 stopni rzuca nim nie ma wolnych obrotów od czego to moze zalezec?

 

Ile instalacja LPG ma przebiegu? Jeśli sporo to znaczy że trzeba zregenerować reduktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok na benzynie zachowuje sie elegancko tylo na gazie brak mu wolnych reduktor nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
reduktor nowy

To trzeba go wyregulować, jak są dwie śruby na parowniku to jedna jest od wolnych obrotów a druga od klapki uchylającej dopływ rozprężonego gazu pod wpływem podciśnienia silnik, ta od wolnych to iglica podobna jak w gażnikach,

Prawdopodobnie masz dwie skoro na zimnym chodzi na gazie(większe podciśnienie silnika) ta od wolnych ma tak jakby większą "rączkę" do kręcenia-pokręć nią na cirpłym silniku zaczynając od wykręcania a jak bedzie gorzej z obrotami to wkręcaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności