Skocz do zawartości
Gość blanker

[silnik] 1.8 RP - problem - brak wolnych obrotow i wypadanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość blanker

Witajcie.

 

Mam straszny problem z paskiem b3 - silnik 1..8 RP

 

Ciezko odpala - nie ma wolnych oborotow - wypadaja zaplony - gasnie - i dymi na czarno niespalona bena.

Nie wiem juz co robic - wtysk rozebrany i wyczyszczony [ krokowiec] - przepustnica ustawiona, - niby wszystko pomierzone i jest NIBY ok a nadal fika...

 

jak zalapie to juz chodzi OK - ma moc i nie robi problemow - ale najgorzej na zimnym jak chce go zapalic. najczesciej po kilku dniach.

 

pomozcie bo moze to cos typowego - jesi chodzi o monowtrysk - a mi juz rece opadaja.

z gory dzieki.

pozdrawiam bardzo

maciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lambde odlacz i pojezdzij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Może też być pęknięta uszczelka pod głowicą lub głowica.Wtedy zdarza się,że płyn chłodzący po dłuższym postoju zalewa świece.

Nie ubywa go?A jaki jest kolor dymu po odpaleniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blanker

z lambda to moze byc niezly pomysl - dzieki za sugestie - kolor dymu czarny - smierdzi bena - ewidentnie niespalona mieszanka - uszczelka pod glowice byla wymieniana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja bym zaczął od sprawdzenie punktu zapłonu i od sprawdzenia rozrządu.Odepnij mu też kleme na 5 minut żeby wykasować błędy w sterowniku i zobacz jak zapala.Masz LPG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

na lambde nawet nie patrz...nie ma nic wspólnego z odpalaniem tym bardziej na zimnym silniku (działa dopiero po mocnym rozgrzaniu) ja bym stawiał na silnik krokowy, lub czujnik temperatury na trójniku (niebieski) ale i w jednym i w drugim przypadku powinien Ci odpalac normalnie przy lekko wcisnietym pedale gazu, moze byc tak ze wtrysk nie trzyma i po zgaszeniu silnika kapie z niego jeszcze i jak chcesz go pozniej odpalic to jest poprostu zalany, dlatego tez kopci i nie łapie na wszystkie świece,pozatym moze byc tez uszczelka tak jak piszą poprzednicy (po zgaszeniu cisnienie w ukł. chlodzenia pcha wode do cylindrów przez wypaloną uszczelkę) ale wtedy kopcił by na biało a nie na czarno.....ja bym zaczał od procedury testowej wtryskiwacza opisanej w ksiązce "sam naprawiam". no i oczywiscie biore pod uwagę że masz sprawne przewody świece kopułke i palec.....bo jesli chociaz jeden z tych elementów bedzie działał wadliwie to będą problemy z odpaleniem ( i to właśnie szczególnie w zimne i wilgotne dni) jesli nie wiesz kiedy byly wymieniane wymien jak najpredzej caly komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blanker
Ja bym zaczął od sprawdzenie punktu zapłonu i od sprawdzenia rozrządu.Odepnij mu też kleme na 5 minut żeby wykasować błędy w sterowniku i zobacz jak zapala.Masz LPG?

 

 

ja mysle ze jak zaplon przestawiony to caly czas by ciulowato chodzil - a on tylko na poczatku zamula - jak zalapie to juz jest git.

po resecie kompa lepiej odpala fakt - mam lpg - ale odpalam na benie i na lpg przalacza sie od 2000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Pewnie łapie błędy podczas pracy na LPG (błąd składu mieszanki) - też tak miałem.Niestety tak do końca nic na to poradzić nie mogłem - można jedynie założyć reset na zasilaniu sterownika silnika.

 

Zatankuj go, zresetuj sterownik i wyjeździj z pół zbiornika paliwa.Powinno mu się poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blanker
na lambde nawet nie patrz...nie ma nic wspólnego z odpalaniem tym bardziej na zimnym silniku (działa dopiero po mocnym rozgrzaniu) ja bym stawiał na silnik krokowy, lub czujnik temperatury na trójniku (niebieski) ale i w jednym i w drugim przypadku powinien Ci odpalac normalnie przy lekko wcisnietym pedale gazu, moze byc tak ze wtrysk nie trzyma i po zgaszeniu silnika kapie z niego jeszcze i jak chcesz go pozniej odpalic to jest poprostu zalany, dlatego tez kopci i nie łapie na wszystkie świece,pozatym moze byc tez uszczelka tak jak piszą poprzednicy (po zgaszeniu cisnienie w ukł. chlodzenia pcha wode do cylindrów przez wypaloną uszczelkę) ale wtedy kopcił by na biało a nie na czarno.....ja bym zaczał od procedury testowej wtryskiwacza opisanej w ksiązce "sam naprawiam". no i oczywiscie biore pod uwagę że masz sprawne przewody świece kopułke i palec.....bo jesli chociaz jeden z tych elementów bedzie działał wadliwie to będą problemy z odpaleniem ( i to właśnie szczególnie w zimne i wilgotne dni) jesli nie wiesz kiedy byly wymieniane wymien jak najpredzej caly komplet.

 

 

fakt z ta lambda - poza tym ze zrabana lambda palilby 20 litrow a pali w normie - max 12.

 

z tym wtryskiwaczem moze byc racja - ale to znowu bede musial caly wtrysk rozbebeszac.

dzieki za sugestie

kopulka nowa swiece nowe....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blanker
Pewnie łapie błędy podczas pracy na LPG (błąd składu mieszanki) - też tak miałem.Niestety tak do końca nic na to poradzić nie mogłem - można jedynie założyć reset na zasilaniu sterownika silnika.

 

Zatankuj go, zresetuj sterownik i wyjeździj z pół zbiornika paliwa.Powinno mu się poprawić.

 

 

dzieki Ci wielkie za sugestie - sprobuje. moglbys jeszcze napisac jak sprawdzales bledy ?

mam kostke przy mieszku skrzyni biegow ale nie wiem jak podpiac diode z reszystorem. :(

i za chiny nie moge sprawdzic bledow a przydaloby sie...

 

ten opis co jest na forum golfa - odnosi sie do zlacza diodowego pod maska - tego obok serwa.. a ja go nie mam.

z gory WIELKIE DZIEKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wiesz, ja miałem kontrolkę w zestawie wskaźników.Ale przy serwie tam gdzie jest kostka możesz wytargać skrajny żółty przewód - to ten od samodiagnostyki.Dalsza procedura jak na forum Golfa :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w tym silniku po odpaleniu musze ok 3 min potrzymac na gazie i chodzi normalnie jak by ssanie sie niezałączało ,moze ktos to przerabiał i podpowie mi cos,druga sprawa nie wiem czy to moze miec z tym zwiazek to wolno łapie temperature a jak juz załapie to trzyma niecałe 70 stanowczo zamało.Auto dopiero kupiłem i zastanawiam sie czy nie jest wyjety termostat i czy to moze miec wpływ na takie zachowanie auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem w tym silniku po odpaleniu musze ok 3 min potrzymac na gazie i chodzi normalnie jak by ssanie sie niezałączało ,moze ktos to przerabiał i podpowie mi cos,druga sprawa nie wiem czy to moze miec z tym zwiazek to wolno łapie temperature a jak juz załapie to trzyma niecałe 70 stanowczo zamało.Auto dopiero kupiłem i zastanawiam sie czy nie jest wyjety termostat i czy to moze miec wpływ na takie zachowanie auta

 

Znam ten ból czujnik temperatury padniety i nie ma ssania. Odpalaj na benzynie i do póki nie bedzie miał odpowiedniej temperatury nie przełanczaj na lpg , dalej bedzie kulal na benzynie ale nie będzie gasł. Jedyna opcja wyminia czujnika jeśli nie pomoże proponuje sprawdzić połaczenie wychodzące od czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak zapytam to jest ten czujnik niebieski na trujniku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze tak zapytam to jest ten czujnik niebieski na trujniku ??
tak, niebieski na trójniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik na nowy dalej to samo na nic nie wiem w co teraz pchac rece;/ wkurza mnie to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy masz sprawny termostat - lub czy wogule jest zamontowany, tak jak pisales wyzej ze sie nie dogrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie zastanawia mnie to strasznie sprawdze jak najszybciej. A moze miec to wpływ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale padnięty termostat nie będzie przyczyną nierównej pracy po odpaleniu. Jeżeli wymiana czujnika nie pomogła - mi auto po padnięciu czujnika czasami w ogóle nie odpalało :D - i wskazówka nadal na 70 to padnięty jest termostat. Pytanie tylko, czy odpalasz auto na gazie czy na benzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na benzynie

potrzymam go ze 3 min na pedale i ok juz obroty ale temperatury silnik ni łapie max przed 70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności