Skocz do zawartości
Gość blanker

[silnik] 1.8 RP - problem - brak wolnych obrotow i wypadanie

Rekomendowane odpowiedzi

nie chodzi o regulacje .na benzynie wchodzi na ssanie wszystko jest ok,natomiast na gazie jak nie osiagnie ok 90 stonini brak wolnych i wlasnie sie zastanawiam moze jakis czujnik gazu albo komuter sie uszkodził nie znam sie i chcialem zasiegnac opini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata b3 1.8 90 km silnik rp.silnik jest po kapitalnym remoncie zostaly zmienione pierscienie wszytkie panewki glowica calutka zrobia.silnik ma odpowiednia temperature nic mu nie dolega ale mam problem z wolnymi obrotami na benzyniesilnik krokowy dziala bez zarzutow tps tak samo dziala kopulka palec przewody swiece wszytkio jest ok zostala wymieniona sonda na nowa tak ze pompa paliwa jest nowa,zaplon jest ustawiony na 6 stopni wtrysk jest ok.mialem po przekladane od innego passata krokowy tps wtrysk itd i dalej to sam jest z obrotami.prosze o jakoms pomoc bo juz nie daje rady z tym.z gory dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam passata b3 1.8 90 km silnik rp.silnik jest po kapitalnym remoncie zostaly zmienione pierscienie wszytkie panewki glowica calutka zrobia.silnik ma odpowiednia temperature nic mu nie dolega ale mam problem z wolnymi obrotami na benzyniesilnik krokowy dziala bez zarzutow tps tak samo dziala kopulka palec przewody swiece wszytkio jest ok zostala wymieniona sonda na nowa tak ze pompa paliwa jest nowa,zaplon jest ustawiony na 6 stopni wtrysk jest ok.mialem po przekladane od innego passata krokowy tps wtrysk itd i dalej to sam jest z obrotami.prosze o jakoms pomoc bo juz nie daje rady z tym.z gory dziekuje i pozdrawiam

czujnik temp. płynu chłodniczego sprawdzałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo wątków problemowych sie poawiło w temacie może i ja coś wniosę do tematu z autopsji :)

na początku roku pasacik mi całkiem świrował kompletnie nie wiadomo było o co chodzi wtrysk z 10 razy przeglądałem zapłon itd. po odłączeniu akumulatora resecie kompa było w porządku na 3 odpalenia potem znowu to samo... wziąłem się za instalacje doczepioną przez ludzi zakładających LPG i co... wszystko poścniedziałe i nie łączyło kompletnie, kable nie dość że poskręcane to bez żadnego lutowania. rozebrałem wszystko i od podstaw zrobiłem tak jak należy i gitara do tej pory.

Przyczyna leżała w kablach.

:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ale mam problem z wolnymi obrotami na benzynie

Jeśli się nie mylę to masz monowtrysk boscha. Powinieneś ustawić prawidłowo krokowca i TPSa. Poszukaj na forum, jeśli się nie mylę to był opis poprawnego ustawienia tych elementów.

Z tego co pamiętam to:

- dla TPSa napięcie na stykach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy powinno być w granicach 0.2-0.25V, przy otwarciu 25-30% ok 4.8-4.9V i dalej nie rośnie. Dla styków 1-4 przy zamkniętej przepustnicy nie więcej jak 0.2V nie nie zmienia się do jakiś 20% otwarcie, później płynnie zmienia się by przy maksymalnym otwarciu osiągnąć 4.5-4.9V

- krokowca regulujesz tak by luz na śrubie regulacyjnej wynosił 0.5mm przy maksymalnie cofniętym trzpieniu. Trzpień cofa się sam jak odchylisz przepustnicę. Wystarczy wtedy zdjąć wtyczkę.

 

...i na koniec adaptacja kompa. Uruchamiasz silnik i czekasz aż silnik się zagrzeje i włączy wentylator chłodnicy. Oczywiście przed adaptacją trzeba na kilka minut odłączyć aku.

 

Powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzieki za info jutro pujde do pracy to na warsztacie pokombinuje.jak cos to sie jeszcze odezwe.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pujde

Łukasz, jak już to pójdziesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Harry Vw B3

Witam. Mam passka b3 1.8(RP) 90r. podobny problem z obrotami. na zimno trzyma ładnie. jak się nagrzeje ma 2000/obr co to może być?? wymieniłem uszczelke i zrobiłem rozrząd wczesniej było ok. do niczego nielazłem. może to być silniczek krokowy?? jak tak to gdzie on się znajduje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na lambde nawet nie patrz...nie ma nic wspólnego z odpalaniem tym bardziej na zimnym silniku (działa dopiero po mocnym rozgrzaniu) ja bym stawiał na silnik krokowy, lub czujnik temperatury na trójniku (niebieski) ale i w jednym i w drugim przypadku powinien Ci odpalac normalnie przy lekko wcisnietym pedale gazu, moze byc tak ze wtrysk nie trzyma i po zgaszeniu silnika kapie z niego jeszcze i jak chcesz go pozniej odpalic to jest poprostu zalany, dlatego tez kopci i nie łapie na wszystkie świece,pozatym moze byc tez uszczelka tak jak piszą poprzednicy (po zgaszeniu cisnienie w ukł. chlodzenia pcha wode do cylindrów przez wypaloną uszczelkę) ale wtedy kopcił by na biało a nie na czarno.....ja bym zaczał od procedury testowej wtryskiwacza opisanej w ksiązce "sam naprawiam". no i oczywiscie biore pod uwagę że masz sprawne przewody świece kopułke i palec.....bo jesli chociaz jeden z tych elementów bedzie działał wadliwie to będą problemy z odpaleniem ( i to właśnie szczególnie w zimne i wilgotne dni) jesli nie wiesz kiedy byly wymieniane wymien jak najpredzej caly komplet.

 

Kolego w moim pasku sie tak dzieje ze na zimnym silniku(1,6 AEK 74kW z 95r.benz+LPG ) zle odpala tj. nie wchodzi na obroty i po puszczeniu gazu gaśnie. podtrzymując go moze z minute na wyższych obrotach autko juz załapuje 900 obrotów ale wczesniej kopcił na biało. przy czym odpala sie go zawsze na benzynie. własnie przeczytalem twoj post i sie delikatnie zmartwiłem. czy moge mieć przepaloną uszczelke pod głowicą? bo woda w chłodnicy mi ucieka mało bo mało ale zawsze... musze chyba go oddac w rece jakiegoś dobrego mechanika niech to lepiej sprawdzi

Edytowane przez powerwg
dopisanie szczegółu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy moge mieć przepaloną uszczelke pod głowicą

 

Tak i się wydaje, objawy białego dymu mówią same za siebie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności