zyggy Zgłoś #101 Napisano 26 Kwietnia 2011 światła przeciwmgielnego tak aby było w aucie bez przyczepki i żeby nie było w aucie po jej podpięciu, a po co tak kombinujesz? Nie możesz po prostu zostawić obu przeciwmgielnych (auto i przyczepa)? Najprościej byłoby mechanicznie przez stycznik / przełącznik w gnieździe. Jak podłączasz wtyk przyczepy, to odłącza te w samochodzie. Co do rozwiązania typowo elektrycznego na 7 pinowym gnieździe, to o tym nie myślałem, ale trzeba by wysterować jakiś przekaźnik czymś co powie nam o podłączeniu przyczepy. Może trochę elektroniki wykrywającej opór dodatkowej żarówki, ale tu wchodzimy w elektronikę czyli moduł którego chcemy uniknąć. Może ktoś mądrzejszy się wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #102 Napisano 26 Kwietnia 2011 o fak montaż haka - procedura zajela mi 1,5 h włącznie z instalacją pradową, a tu widzę 6 stron dyskusji. Macie zdrowie panowie, tyle pisać ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #103 Napisano 26 Kwietnia 2011 Male pytanie do tych co maja moduly. Dzisiaj u siebie zamonotwałem hak(uzywke). MIalem w swoim pasku instalacje 13 pin ale niemiaszek zanim sprzedal mi paska wymontowal hak a kable obciął tuz za karoseria za zderzakiem. Kupilem orginalną wiazke z takim samym module UN-05 Flash Control. Ale po podpieciu zapalami mi sie razem ze stopem kontrolka przeciwmigielnych na liczniku. Z poprzedniej instalacji mialem cos w rodzaju przelotek na koncowce ( takie 15 cm kabelki z gniadem i wtyczką) i nie wiem co z nimi i jak je podlaczac. M oze ktos z was cos na ten temat wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #104 Napisano 8 Maja 2011 Witam Jesli chodzi o podpiecie haka holowniczego w modelach 3b i 3bg to nie ma potrzeby stosowania orginalnych wiazek, mozna uzyc archaicznego ale bardzo niezawodnego laczenia przewodow tj. lutowanie. witam a niemożna podpiąć tak żeby nie ciągnąc przewodów od 2 lamp ??? przecież oryginalnie są wszystkie podpięte pod jedną ..tak??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #105 Napisano 9 Maja 2011 Oj chyba nie, bo prawy kierunkowskaz masz tylko z prawej, nie ma go w wiązce po lewej, podobnie jak osobno biegną pozycyjne prawe i cofania. Ja przeciągałem przewody właśnie od prawej lampy w "progu" bagażnika (kombi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #106 Napisano 9 Maja 2011 Pod tą aluminiową osłoną progu bagażnika ładnie można przeciągnąć. Ja dopiero co podłączałem. Kupiłem hak westfalli odpinany-świetna sprawa. Tylko nie miał instalacji, ale to nie był żaden problem. Kupiłem 7mio stykowe gniazdo i 3 metry dedykowanego kabla 7mio żyłowego i parę konektorków w zwykłym elektroniku, które ładnie pasują do wtyków w lampach. Mam anglika i koło lewej lampy rozciąłem przewód i wyciągnąłem do lampy przewód pozycyjnego i kierunku. Kabel zaizolowałem, na konektorki koszulki termokurczliwe nałożyłem. Następnie cały kabel poprowadziłem pod osłoną progu do prawej lampy i w niej podłączyłem prawą pozycje i kierunek, masę, stop i przeciwmgielne. Przeciwmgielne nie miało gniazdka w lampie więc musiałem wpiąć się bezpośrednio w ori kabel przy ori wtyczce lampy. Robótka prosta i szybka i wszystko ładnie i schludnie wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #107 Napisano 9 Maja 2011 dokładnie tak Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #108 Napisano 2 Czerwca 2011 Witam Jak to jest od kwestii prawnej jak mam zamontowany hak jest na nim tabliczka znamionowa to czy potrzebuje jakis papierów aby wbili mi w dowód hak??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #109 Napisano 2 Czerwca 2011 Jedziesz na przegląd, płacisz 35zł (o ile pamiętam), dostajesz papier i do WK. W sumie mi sprawdzili tylko instalację elektryczną, tabliczki nie oglądał, a ja miałem nawet homologację od producenta (Westfalia) wydrukowaną. Prosta sprawa, jedź na przegląd i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #110 Napisano 2 Czerwca 2011 a skąd miałeś homologację wydrukowana??? ja też mam hak Westfalia???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #111 Napisano 2 Czerwca 2011 Kurcze mam to w aucie, muszę pooglądać, była to chyba instrukcja obsługi i/lub montażu i jedna ze stron to był jakiś certyfikat/homologacja no i oczywiście dane na tabliczce. Coś ściągałem ze strony Westfalii, tylko nie pamiętam co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hornitos1975 Zgłoś #112 Napisano 30 Czerwca 2011 Witam Mama taki problem po przekręceniu kółka przy haku, tym wyjmowanym zablokowało się i nie można go przekręcić ani w lewo ani w prawo. proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beru3 Zgłoś #113 Napisano 30 Czerwca 2011 Kółka?? Może chodzi Ci o chowanie gniazdo pod zderzak czyli to jest na takim zawiasie, oryginalnie tam powinien być taki plastikowy ślizg lub łożysko dzięki czemu po skręceniu tych dwóch elementów z lekkim oporem gniazdo da sie przekręcać. Widocznie tego ślizgu Ci brakuje lub dostał sie tam jakiś syf, Wd może pomoże . Ja mam tak w haku westfalii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniels18 Zgłoś #114 Napisano 26 Sierpnia 2011 Koledzy odgrzewam troche kotleta bo kupiłem oryginalny hak Westfalia i chciałbym zeby wszystko działało jak w oryginale i dlatego mam pytanie jaki moduł sterujący kupic i gdzie podłączyć kabel zeby przy zegarach również dodatkowa kontrolka migała ( <1>) słyszałem tez ze trzeba włącznik swiateł awaryjnych wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #115 Napisano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Pod tą aluminiową osłoną progu bagażnika ładnie można przeciągnąć. Ja dopiero co podłączałem. Kupiłem hak westfalli odpinany-świetna sprawa. Tylko nie miał instalacji, ale to nie był żaden problem. Kupiłem 7mio stykowe gniazdo i 3 metry dedykowanego kabla 7mio żyłowego i parę konektorków w zwykłym elektroniku, które ładnie pasują do wtyków w lampach. Mam anglika i koło lewej lampy rozciąłem przewód i wyciągnąłem do lampy przewód pozycyjnego i kierunku. Kabel zaizolowałem, na konektorki koszulki termokurczliwe nałożyłem. Następnie cały kabel poprowadziłem pod osłoną progu do prawej lampy i w niej podłączyłem prawą pozycje i kierunek, masę, stop i przeciwmgielne. Przeciwmgielne nie miało gniazdka w lampie więc musiałem wpiąć się bezpośrednio w ori kabel przy ori wtyczce lampy. Robótka prosta i szybka i wszystko ładnie i schludnie wygląda. podpialem sie wlasnie tak jak Patryk, i co sie okazuje... ze przeciwmgielne w przyczepce nie swieci. ma ktos jakies sugestie co sprawdzic? nastepnie, czy moge uzyc takiego przekaznika, do podlaczenia przeciwmgielnego w przyczepce tak aby to w aucie sie nie palilo, kiedy przyczepka jest podpieta do auta: ewentualnie co do czego, co z czym ma sie trzymac, jak go podlaczyc? z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez Luke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #116 Napisano 16 Kwietnia 2012 A jak zamierzasz sterować tym przekaźnikiem? Trzeba to tak zmajstrować, że po podłączeniu przyczepki odetnie przeciwmgłowe w aucie. Oryginalnie były do tego celu jakieś oryginalne moduły i wymagały chyba gniazda na 13 pinów. Tak myślę lub jakiś przełącznik odcinający przeciwmgłowe w samym gnieździe. Mechanicznie to zmajstrować będzie problem, a elektrycznie trzeba jakoś wykrywać podłączenie przyczepy. Ja nie mam pomysłu, podaję tylko ideę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomluk84 Zgłoś #117 Napisano 16 Kwietnia 2012 Przy gnieździe 13-pinowym jest wbudowany maleńki przełącznik który przy odpowiednim połączeniu w lampach powinien odcinać przeciwmgielne w aucie po wsunięciu wtyku od przyczepy. Przerabiałem temat ale właśnie na 13pinach na 7 chyba jest to niewykonalne. ewentualnie jakieś "ręczne" odcinanie ale to trochę wiocha będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #118 Napisano 17 Kwietnia 2012 Przy gnieździe 13-pinowym jest wbudowany maleńki przełącznik który przy odpowiednim połączeniu w lampach powinien odcinać przeciwmgielne w aucie po wsunięciu wtyku od przyczepy. Przerabiałem temat ale właśnie na 13pinach na 7 chyba jest to niewykonalne. ewentualnie jakieś "ręczne" odcinanie ale to trochę wiocha będzie. Są też siedmiostykowe z wyłącznikiem p.mgielnego. Bynajmniej w UK dostępne. ---------- Dodano o 15:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:19 ---------- nastepnie, czy moge uzyc takiego przekaznika, do podlaczenia przeciwmgielnego w przyczepce tak aby to w aucie sie nie palilo, kiedy przyczepka jest podpieta do auta: Tak jak Ci kiedyś pisałem-albo gniazdo 13pin bo one mają w standardzie wyłącznik p.mgielnego, albo gniazdo 7pin z wyłącznikiem. ---------- Dodano o 15:26 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:22 ---------- podpialem sie wlasnie tak jak Patryk, i co sie okazuje... ze przeciwmgielne w przyczepce nie swieci. ma ktos jakies sugestie co sprawdzic? Rozumiem, że p.mgielny w przyczepce sprawny? Sprawdź czy napięcie wychodzi z gniazda na pinie p.mgielnego-jeśli tak to coś nie halo w przyczepie. Jeśli nie to coś nie tak z podłączeniem gniazda do lamp-sprawdź jeszcze raz, czy aby na pewno wszystko dobrze podłączyłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #119 Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Rozumiem, że p.mgielny w przyczepce sprawny? Sprawdź czy napięcie wychodzi z gniazda na pinie p.mgielnego-jeśli tak to coś nie halo w przyczepie. Jeśli nie to coś nie tak z podłączeniem gniazda do lamp-sprawdź jeszcze raz, czy aby na pewno wszystko dobrze podłączyłeś.sprawdzalem dwa razy, ale sprawdze i trzeci jak przestanie padac znalazlem usterke przeciwmgielnych... przejsciowka jest do dupki Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez Luke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #120 Napisano 28 Kwietnia 2012 Zamontowałem 16" alu na lato i zrezygnowałem z DRL LED (jakoś żadne mi nie pasowały). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach