Skocz do zawartości
Gość MAREKJO

Montaż ESP w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MAREKJO

Witam

Prosze o opinie

Mam Paska z 1999 roku

wktórym wymieniłem co się tylko dało .................., oprócz blach.

silnik mam z 2004r. 2,0 FSI

zawieszenie też z 2004

wnętrze , apropo też.

Z wersji BASIC , zrobiłem FULL

Podziele się doświadczeniami przez GG

 

Lecz mam dla ludzi z branży pytanie, gdyż chcę zamontować ESP (posiadam komplet elementów), lecz 2 warsztaty mi odmawiają montażu, bo się boją grzebać z racji na bezpieczęstwo !!!!!!!!

 

Co wy na to ?

 

W/g mnie to luzik,schemat elsa,wymiana wiązek, agregatu, VAS programowanie i KONIEC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Zrobie OT...

Nie lepiej bylo kupic nowszego Passata zamiast babrac sie w zamiane silnika na nowszy, pzerobki w zawieszeniu (wymiana na 2004) i przerobke wnetrza :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wcale się nie dziwię, że nikt nie chce tego założyć. Wielu jest klientów, który podstawiają wraki walnięte w tył i każą sobie przemontować ABS i inne tajle. Takie rzeczy robi sie w przypadku klimatyzacji ale nie ukłądów hamulcowych.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że to jest jak najbardziej do zrobienia, i gdybym ja chciał takie coś wykonać to wolałbym zrobić to sam a nie zlecać innym. Tym bardziej że masz schematy, opracowania i inne pomoce. Też kiedyś analizowałem temat i nie jest to jakieś bardzo skomplikowane. Najgorszy problem to wg mnie wiązki przewodów, wiadomo można trochę przerobić istniejącą ale część trzeba położyć nowej. Poza tym wymiana serwa, pompy abs, pompy esp, dołożenie sterownika abs, duosensora, taśmy pod kierownicą, no i przycisku ;) Kalibracja i gotowe.

Na potwierdzenie moich słów masz tu ciekawy manual jak jeden gość z USA zrobił to w swojej VW Jettcie http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=864980

Sam gdybym wiedział że przynajmniej przez najbliższe dwa lata nie sprzedam auta to bym na takie coś poszedł :]

Także powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W/g mnie to luzik,schemat elsa,wymiana wiązek, agregatu, VAS programowanie i KONIEC

 

Teoretycznie Luzik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W/g mnie to luzik,schemat elsa,wymiana wiązek, agregatu, VAS programowanie i KONIEC

 

Teoretycznie Luzik ;)

 

teoretycznie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP wyobraźni Ci nie zastąpi...

 

a jak masz auto przekoszone, to żadne ESP nie pomoże :P

 

pozdrawiam

- szczęśliwy posiadacz 180 konnego auta bez ESP :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Znam gościa w Katowicach ma warsztat i hamownie , zajmuje sie głównie elektoniką i chip tuningiem, rozmawiałem z nim na ten temat i powiedział że nie jest to problem , nie pytałem o cene :kwasny: .

przypuszczam że bedzie sie cenić.

Powodzenia :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MAREKJO

i też tak myśle,jak się chce, to się umie

a Ci co piszą , że się nieda, że będą problemy to , bez urazy im, laicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się już komuś dołożyć esp w Passacie co trzeba zrobić mam już asr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
esp w Passacie co trzeba zrobić
kup nowe auto. Bedzie taniej szybciej lepiej- bo założone w fabryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało się już komuś dołożyć esp w Passacie co trzeba zrobić mam już asr

To że masz ASR to nic nie ułatwia sprawy, no tylko tyle że przycisk już jest:)

Ale resztę czujników i innych elementów wykonawczych brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też chciałbym przerobić ABS na ESP czy już zrobiłeś przekładke MAREKJO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie że odświeże mam ABS chciałbym też mieć ESP kolego MAREKJO czy udało Ci się zrobić ESP? ja mam b5 fl czyli po 2000 mam sam ABS i interesuje mnie ESP czy to rzeczywiście takie łatwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wybaczcie że odświeże mam ABS chciałbym też mieć ESP kolego MAREKJO czy udało Ci się zrobić ESP? ja mam b5 fl czyli po 2000 mam sam ABS i interesuje mnie ESP czy to rzeczywiście takie łatwe?

 

montaż ESP nie jest ani łatwy ani tani ani bezpieczny.

 

Wymiana pompy ABS, montaż dodatkowych czujników przyśpieszenia bocznego i wzdłużnego, czujnik skrętu z Taśmą airbag

dużo kabli do podpięcia, montaż sterowników do ESP, zmiana serwa i pompy hamulcowej i niektórych przewodów hamulcowych

nie mówię już o ściąganiu całej tapicerki ze środka łącznie z dywanem podłogi ...

później trzeba to ogarnąć VAGiem

 

po prostu jest to nieopłacalne poza tym przepisy wyraźnie mówią, że nie wolno montować używanych części które odpowiadają za bezpieczeństwo czynne, a w 99,9% osób które by montowały takie coś to raczej by montowali używki.

Cena części w ASO powali niejedną osobę ...

 

Poza tym nawet jeśli ktoś by się podjął takiej rzeźby to nikt przy zdrowych zmysłach nie da na to gwarancji.

Taniej wyjdzie kupić auto z fabrycznie zamontowanym ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę kotleta.

Skoro z montażem ESP jest duży problem to jak wygląda sprawa ASR.

Mam u siebie ABS, a przydałby się nieraz szczególnie w zimie ASR. Da radę coś takiego zamontować, ew uruchomić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to np w golfie 3 wystarczyło zmienic sterownik od ABS na taki który mial eds ASR czyli tutaj pewnie tez tak bedzie tylko nie wiem czy w b5 z abs i asr sterownik tylko blokuje koła czy tez ucina dawke paliwa w silniku w celu zwiekszenia przyczepności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to np w golfie 3 wystarczyło zmienic sterownik od ABS na taki który mial eds ASR czyli tutaj pewnie tez tak bedzie tylko nie wiem czy w b5 z abs i asr sterownik tylko blokuje koła czy tez ucina dawke paliwa w silniku w celu zwiekszenia przyczepności.

 

Ciekawe czy w b5 jest tak samo.

Pewnie instalację trzeba będzie przerobić, bo niema przycisku wyłączania ASR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ciekawy temat zwłaszcza dla tych z wirusem może ktoś coś więcej powie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie ciekawy temat zwłaszcza dla tych z wirusem może ktoś coś więcej powie?

 

Przede wszystkim oto mi chodzi. Przy moich 180 konikach na mokrym na 4 biegu traci trakcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności