Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

a czy wychodzily highline plus rline ?
no oczywiście, że tak

Światła ksenonowe można domówić do każdej wersji wyposażenia i tak może je mieć Trendline, a już niekoniecznie Highline. Skoro napisałeś, że angole maja na to w..e, to nic nie poradzisz. W Niemczech też nie ma ich na pęczki z ksenonami.

S-line w Audi to nie zawsze oznacza to co chciałbyś, żeby oznaczało. To tylko pakiet, jak w Mercedesie AMG. Nie wszystko złoto co się świeci.

Na klapie S-line, a pod maska 116 KM w dieslu lub 120 KM w B8. Na klapie AMG, a pod maska 1.6 benzyna. Można ? jasne, że tak.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

czy ktos moze mi powiedziec czy ta klima to typowo manual to z wersji 170km.
bardzo nietypowy i zapewne na życzenie klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja cos nieco z innej beczki wtrace dla tych co kupuja nowego pasata.

 

Gdy odebralem z poczatkiem tego roku mojego paska z salonu, to mialem tam nawigacje RNS 315. Duzo negatywnych opini bylo o tej nawigacji (a raczej o jej poprzedniku - RNS 310). Mnie sie ona od poczatku podobala: owszem, byla prosta, ale dzialala bez problemow. MIala wszystko co potrzeba: grala pliki MP3, nawigacja dzialala szybko i jasno, radio proste ale tez bez klopotow gralo. DVD wole ogladac w domu, wiec brak tej opcji mi nie przeszkadza :)

 

Niemniej jednak zainwestowalem w RNS 510. Od razu napisze: za kilka tygodni chyba wroce znow do RNS 315.

 

RNS 315 jest dosc tani przy nowym aucie (cos kolo 1600 PLN). To o wiele mniej niz RNS 510 (ponad 7000 PLN). Poza tym wydaje mi sie, ze chyba RNS 315 jest, pomimo swojej prostoty, nowoczesniejszy:

 

1/ jest szybszy w dzialaniu (RNS 510 po nacisnieciu przyciskow czasami "mysli", RNS 315 przy tym to rakieta)

 

2/ RNS 315 ma bluetooth -- mozna od razu sparowac swoj telefon. Ja wywalajac RNS 315 i wkladajac RNS 510 pozbylem sie tego. Oczywiscie to moja niewiedza, bo do RNS 510 musimy miec oddzielny modul, zeby miec taki "luksus" jak bezprzewodowa obsluge telefonu w samochodzie (ten prosty bluetooth z RNS 315 jak dla mnie dzialal SUPER!!!)

 

3/ RNS 510 ma problem z odczytem tagow plikow MP3. RNS 315 bez problemu wyswietla tytul, wykonawce, album -- RNS 510 u mnie tego nie robi :(

 

4/ ten wiekszy ekran RNS 510 moze ciut ladniej wyglada, ale jesli chodzi o komfort odczytu mapy przy nawigacji, to szczerze mowiac nie widze ZADNEJ roznicy wzgledem RNS 315.

 

Mialem sprzedac RNS 315 po kupieniu RNS 510. Ale dam sobie jeszcze miesiac na testy i cos czuje, ze za miesiac wystawie na sprzedaz jednak ledwo co kupionego RNS 510, nawet jak na tym strace finansowo.

 

Wiem, ze to co pisze, jest w sprzecznosci z wiekszoscia opinii wyglaszanych na tym forum. Ale osobiscie uwazam, ze kupno RNS 315 w nowym aucie nie jest takim glupim pomyslem. Jest klopot z aktualizacjami map. Albo inaczej: trzeba po prostu za nie bulic... ale to juz inny temat. (swoja droga to dziwne, ze mapy RNS 510 tak piracone sa, a RNS 315 juz nie...).

 

Nie znalem poprzednika RNS 315 -- czyli RNS 310. Byc moze miedzy nimi faktycznie jest sporo roznic i te negatywne opinie niejako sa tez adresowane przez to do 315...

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja cos nieco z innej beczki wtrace dla tych co kupuja nowego pasata.

 

Gdy odebralem z poczatkiem tego roku mojego paska z salonu, to mialem tam nawigacje RNS 315. Duzo negatywnych opini bylo o tej nawigacji (a raczej o jej poprzedniku - RNS 310). Mnie sie ona od poczatku podobala: owszem, byla prosta, ale dzialala bez problemow. MIala wszystko co potrzeba: grala pliki MP3, nawigacja dzialala szybko i jasno, radio proste ale tez bez klopotow gralo. DVD wole ogladac w domu, wiec brak tej opcji mi nie przeszkadza :)

 

Niemniej jednak zainwestowalem w RNS 510. Od razu napisze: za kilka tygodni chyba wroce znow do RNS 315.

 

RNS 315 jest dosc tani przy nowym aucie (cos kolo 1600 PLN). To o wiele mniej niz RNS 510 (ponad 7000 PLN). Poza tym wydaje mi sie, ze chyba RNS 315 jest, pomimo swojej prostoty, nowoczesniejszy:

 

1/ jest szybszy w dzialaniu (RNS 510 po nacisnieciu przyciskow czasami "mysli", RNS 315 przy tym to rakieta)

 

2/ RNS 315 ma bluetooth -- mozna od razu sparowac swoj telefon. Ja wywalajac RNS 315 i wkladajac RNS 510 pozbylem sie tego. Oczywiscie to moja niewiedza, bo do RNS 510 musimy miec oddzielny modul, zeby miec taki "luksus" jak bezprzewodowa obsluge telefonu w samochodzie (ten prosty bluetooth z RNS 315 jak dla mnie dzialal SUPER!!!)

 

3/ RNS 510 ma problem z odczytem tagow plikow MP3. RNS 315 bez problemu wyswietla tytul, wykonawce, album -- RNS 510 u mnie tego nie robi :(

 

4/ ten wiekszy ekran RNS 510 moze ciut ladniej wyglada, ale jesli chodzi o komfort odczytu mapy przy nawigacji, to szczerze mowiac nie widze ZADNEJ roznicy wzgledem RNS 315.

 

Mialem sprzedac RNS 315 po kupieniu RNS 510. Ale dam sobie jeszcze miesiac na testy i cos czuje, ze za miesiac wystawie na sprzedaz jednak ledwo co kupionego RNS 510, nawet jak na tym strace finansowo.

 

Wiem, ze to co pisze, jest w sprzecznosci z wiekszoscia opinii wyglaszanych na tym forum. Ale osobiscie uwazam, ze kupno RNS 315 w nowym aucie nie jest takim glupim pomyslem. Jest klopot z aktualizacjami map. Albo inaczej: trzeba po prostu za nie bulic... ale to juz inny temat. (swoja droga to dziwne, ze mapy RNS 510 tak piracone sa, a RNS 315 juz nie...).

 

Nie znalem poprzednika RNS 315 -- czyli RNS 310. Byc moze miedzy nimi faktycznie jest sporo roznic i te negatywne opinie niejako sa tez adresowane przez to do 315...

 

Mam pytanko czy na RNS'ie 315 wyswietla sie OPS i temp z nowego panelu klimy ?? Jak tak to naprawde chyba lepsza opcja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, a co to jest OPS? :)

Na RNS 315 obok radia i nawigacji wyswietla sie jeszcze asystent parkowania (czujniki), sterowanie klimy/grzanie foteli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki maverick za porównanie. Po tym co napisałeś już nie będę się napalal na 510, jeśli będę mieć 315. Chyba że będzie monochromatyczny wyświetlacz to wtedy mógłbym pomyśleć o czymś na kształt 510 ale lepszego i tańszego (nie od VW).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie w RNS 315 brakuje np. takiej funkcji, która informuje, za ile metrów/kilometrów na trasie "coś się wydarzy", np. wjazd do miasta, jakiś skręt. Pokazany jest tylko dystans do przejechania oraz planowana godzina dojazdu. Ale przywykłem już do tego, ja tam jestem zadowolony z tej nawigacji, przetestowałem już wielokrotnie po Niemczech (dobrze działa TMC!) i Polsce. Tak jak Jacek napisał, że nawet szybka, nie zamula, raczej trasa jest obliczona poprawnie, aczkolwiek zdarzyło mi się już trafić na błędy. Z drugiej strony nawigacja nie zwalnia od myślenia i jak pada komenda "skręć w lewo" a tam brukowana droga polna, to przecież zapala się czerwone światełko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid, ta informacja pojawia sie dopiero przed tym zdarzeniem. Czyli jesli np. masz zjazd z autostrady, to 3 km przed zjazdem system pokazuje dystans do manewru i informuje glosowo o tym. Jesli jednak mamy dluzszy odcinek, to faktycznie nie ma informacji, ze np. za 50 km musimy zjechac po prawej stronie.

 

Ale w RNS 510 dziala to podobnie. Jedyny plus jaki w 510 widzialem, to ze pokazuje z ktorego pasa mozna zrobic manewr.

 

Tak czy siak, kupowanie RNS 510 w nowym aucie to wg. mnie pomylka. To albo nie kupowac zadnego systemu navi i pozniej dolozyc go samemu taniej, albo kupic od razu 315.

 

TMC dziala faktycznie super. W piatek jechalem w stronce Zgorzelca. W regionie Drezna byl cholerny korek. 315 pieknie poinformowala o tym i zmienila trase, zeby to ominac. Szkoda, ze w Polsce to nie dziala :(

 

Zastanawiam sie tez co daje ten premium telefon w VW, jesli BT w 315 dziala wystarczajaco dobrze wg. mnie. Pisanie SMSow na ekranie navi to troche za malo zeby mnie przekonac. Jakosc dzwieku w 315 jest super przy rozmowie telefonicznej.

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak czy siak, kupowanie RNS 510 w nowym aucie to wg. mnie pomylka. To albo nie kupowac zadnego systemu navi i pozniej dolozyc go samemu taniej, albo kupic od razu 315.

 

To jednak zależy od gustu, bo ja po przesiadce na 510 tej 315 nie kopnąłbym butem. Fakt że nie mam problemów z modułem BT. Nie wymieniacie jednej podstawowej zalety 510 - można swobodnie, dowolnie powiększać mapę i analizować trasę co jest wygodne a w 315 masz ograniczenie, za dużo sobie z góry nie popatrzysz. Mapy w 315 piracone nigdy nie będą bo są na kartach SD to jest niemożliwe do złamania więc jak Cię stać - do płacz i płać :) a jak nie to nie będziesz za dużo korzystał z navi bo trasy co roku się zmieniają zwłaszcza w PL. Tmc działa oczywiście świetnie w obu navi.

 

pozdrawiam - Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak, kupowanie RNS 510 w nowym aucie to wg. mnie pomylka. To albo nie kupowac zadnego systemu navi i pozniej dolozyc go samemu taniej, albo kupic od razu 315.

 

Nie zgadzam się z kolegom , też jeżdżę nowym Passatem z nawigacją 510 montowaną fabrycznie i wszystko mi działa rewelacyjnie , również bluetooth i MP3, duży ekran, świetne radio ! wszystko na najwyższym poziomie.

Może masz jakąś podróbę :) ? , albo coś źle podłączone i nie kompatybilne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bluetooth masz, bo masz zewnetrzny modul (instalowany pod fotelem pasazera). RNS 510 nie ma go w sobie. MP3 tez dzialaja u mnie, ale nie czyta wszystkich tagow i wtedy wyswietla nazwe pliku. Co do szybkosci dzialania to znana kwestia -- RNS 315 jest po prostu szybszy od RNS 510. Tak czy siak, RNS 315 jest dla mnie w pelni wystarczajacy i wracam do niego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie mogę zakładać nowych tematów więc piszę tutaj (też pasuje, ewentualnie proszę moderatora o założenie takiego wątku).

 

Temat dotyczy zakupu samochodu z homologacją w okresie 01.01.2014-31.03.2014 oraz przepisów dotyczących VAT.

 

Otóż ja nabyłem Passata z homologacją w leasingu. Moje pytanie skierowane jest do osób które mają podobny przypadek.

Zgodnie z panującą powszechnie opinią żeby móc odliczać VAT od rat leasingowych trzeba po pierwsze odebrać samochód przed 31.03.2014 oraz zgłosić taką umowę leasingową do US.

 

Czy wam udało się to zrobić (czyli zgłosić tą umowę) do US?

 

Moją księgową odesłali twierdząc że sami na razie nie wiedzą jak będzie i że raczej zgłoszenia te będą przyjmować do 30 dni od dnia wejścia nowej ustawy (czyli cały kwiecień).

Tak też jest napisane w biuletynie (informacja od księgowej) ale do tej pory krążyła opinia że odbiór auta i zgłoszeni umowy ma być do 31.03.2014.

 

Oprócz możliwości odliczenia VAT od rat leasingowych mamy od razu prawo do odliczania 50% VATu od paliwa (dla samochodów zakupionych po 1.04.2014 ta możliwość będzie dopiero od połowy 2015). Niestety coś za coś i dla kosztów eksploatacyjnych przy których do tej pory można było odliczyć 100% VAT teraz będzie można jedynie 50%.

(ale UWAGA! do 31.03.2014 można odliczyć jeszcze 100% VAT(dla "ciężarowych" także paliwo!) także jak ktoś zamierza kupić na zimę opony to może jeszcze skorzystać)

 

Zachęcam do lektury artykułu:

http://www.samar.pl/strefa-biznesu/odliczenie-vat-w-2014-i-2015-r?locale=pl_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no, materiały wykończeniowe są świetne................ w końcu w b6 chyba się sprawdziły.... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no, materiały wykończeniowe są świetne................ w końcu w b6 chyba się sprawdziły.... ;)

 

No zajebiście się sprawiły ;) elegancko się ścierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no piękne posty porady w celu kupna auta ,gratulacje wszystkim

właśnie szukam jakiegoś auta i naprawdę jest tu tyle postów co wnoszą tyle co nic do tematu ech...

ile wytrzumują dwumasy w rocznikach 2009 na CR ??

kupując auto z przebiegiem 200k km jest już po wymianie czy dopiero padnie ?

dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
le wytrzumują dwumasy w rocznikach 2009 na CR ??
pewnie tyle samo co w rocznikach z 2008 i 2010. Czy rocznik ma jakiś wpływ ?

Wpływ może mieć : styl jazdy ( dziadkowów, czy sportowa agresywna jazda), moc silnika, wykorzystanie samochodu ( taxi, czy długie przeloty autostradowe), ale na pewno nie rok produkcji. No chyba, że 2009-ty był jakimś szczególnym rocznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wam udało się to zrobić (czyli zgłosić tą umowę) do US?

 

Moją księgową odesłali twierdząc że sami na razie nie wiedzą jak będzie i że raczej zgłoszenia te będą przyjmować do 30 dni od dnia wejścia nowej ustawy (czyli cały kwiecień).

Tak też jest napisane w biuletynie (informacja od księgowej) ale do tej pory krążyła opinia że odbiór auta i zgłoszeni umowy ma być do 31.03.2014.

Tak jest, 30 dni od dnia wejścia w życie nowej ustawy - tyle mamy czasu aby zgłosić w swoim Urzędzie Skarbowym umowę. Także ja jeszcze też nie byłem w US, za 2 tygodnie to zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jimmi_86

Witam,

Z góry proszę o komentarze wyłącznie użytkowników B6 170KM BMR.

 

Zamierzam kupić paska z tym silnikiem, mam już "upatrzony" egzemplarz. Po sprawdzeniu VINu na stronie vw okazuje się że nie był objęty akcją serwisową dotyczącą wadliwych pompowtryskiwaczy. Dotychczasowy właściciel twierdzi że nic z nim nie robił w tym temacie i wszytko było ok. Auto ma relatywnie niski, udokumentowany przebieg (poniżej 100 tys. km, rozrząd nie był jeszcze zmieniany) i jest dopasionym Highlinem. Przejrzałem kilkanaście tematów dot. silnika BMR i wynika z nich że jeżeli się sypały to raczej z przelotem powyżej 150 tys. km

Czy macie doświadczenia z tym silnikiem?

Co się dzieje po wymianie pompowtryskiwaczy? Tzn. ile da się jeździć do kolejne wymiany? Da się?

Co innego może się posypać i wymagać kosztownej naprawy?

Polecacie jakiś serwis w Krakowie i okolicach?

 

Z góry dzięki, do poniedziałku rano muszę zdecydować czy w ogóle warto go trzepać w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passaty B7 będą produkowane do 25. tygodnia br. Potem przezbrojenie linii produkcyjnej po to by od września na rynku niemieckim pojawił się model B8. Od grudnia br. dostępny w Polsce (choć praktycznie od stycznia, info z drugiego źródła).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności