Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja MFA steruje z wajchy od wycieraczek, tez nie odrywajac rak od kierownicy. I nie uwazam, ze kiera multifunkcyjna to zbedny bajer - po prostu to bajer bez och i achow, jak np szyberdach - dobrze, ze jest, ale jakby go nie bylo, to nie bylnym smutny;)

Kiedys moze zaloze sobie multifunkcyjna kiere, ale tylko dlatego, ze trojrramienna wyglada znacznie lepiej nicz cztero.

Co do phaeotona - ok, zwracam honor. Nie wiem dlaczego, ale w glowie mam zawsze widok starego Phateona z okraglymi lampami z tylu.

To co jeszcze mi sie podoba w B7, to powolne zapalnie sie swiatla w kabinie. W B6 tylko powoli gasnie, ale zapala sie juz szybko...

Z kolei, nie wiem czy to znow zalezy od rodzaju klimy, ale w B7, mialem tylko 3 stopnie podgrzewania foteli, podczas gdy w B6 mam ich 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega z forum pokazał mi małą oszczędność w "B7".

Metalowe uchwyty do mocowania bagażu (oczywiście w bagażniku).

W B6 mają sprężynki i cofają się same.

W "B7" zaoszczędzili te kilka centów i trzeba cofać je samemu.

To prawda, to ja pokazalem Piotrowi te oszczednosci.

Jezdze b6 i b7 codziennie - pierwszy jest prywatny, drugi sluzbowy.

W ciagu kilku miesiecy zauwazylem duzo oszczednosci w b7.

Przykladowo tapicerki boczkow D sa plastikowe, wykladzina podlogi ciensza, blachy karoserii sa ciensze i uginaja sie przy recznym woskowaniu, glosniejsze tylne zawieszenie - zauwazyl to nawet moj 10letni syn. Nawet elementy deski rozdzielczej sa skrecone mniejsza iloscia wkretow.

Zmian jest wiecej - jeden tlumik w wersji 2.0TDI bluetechnology - choc obiektywnie rzecz biorac, jesli nie wplywa to na glosnosc auta to warto je odchudzic o to co sie da. Oslony pod autem sa z cienszego tworzywa sztucznego.

Zdecydowanie na plus musze zaliczyc rolete bagaznika w prowadnicach, otwierana przez jej nacisniecie.

Rozwiazanie stosowane od ok. 3 lat w skodzie octavi zawitalo wreszcie do passat. Skladanie oparc siedzen raczkami w bagazniku moze byc rowniez przydatne dla kogos, kto wozi czesto duze, dlugie przedmioty.

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wykladzina podlogi ciensza

To ze ciensza, nie zanczy, ze gorsza. Byc moze jest z innego materialu i bardziej wytrzymala - ale nie przygloadalem sie wykladzinom

 

 

blachy karoserii sa ciensze i uginaja sie przy recznym woskowaniu

Hmmm, ciekawe.

 

 

glosniejsze tylne zawieszenie

Tego nie zauwazylem. Ale moze dlatego, ze B7 mial 15000 przebiegi a moj B6 o 200000 wiecej;)

 

 

jeden tlumik w wersji 2.0TDI bluetechnology

Ale chyba znacznie wiekszy niz te w B6, wiec wychodziloby na to samo, z tym ze po prostu auto lzejsze o pareset gramow blachy.

 

 

Oslony pod autem sa z cienszego tworzywa sztucznego.

Ale moze bardziej trwale;)

 

 

Zdecydowanie na plus musze zaliczyc rolete bagaznika w prowadnicach,

A ja nie. DLatego, ze jak wioze np jakies klamoty, ktorych czesc wychodzi poza wysokosc bagaznika, to mimo wszystko moge roleta zamknac - jest wteds wybrzuszenie w tym miejscu, ale roleta zamknieta.

 

 

Skladanie oparc siedzen raczkami w bagazniku moze byc rowniez przydatne dla kogos, kto wozi czesto duze, dlugie przedmioty.

Nie wiem jak w B7 sie skladaja, ale w B6 jest to rozwiazane chyba idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@olafo - wyglad to kwestia gustu, tak. Z reszta nie powiedzialem, ze B7 to brzydkie auto. LEDy B6 ma z tylu i podatne na dobre modyfikacje (vide oringi), pare rzeczy na pewno jakis tam ma (choc ja przez te 4 dni nie zauwazylem).

A co uwazam za uwsteczneinie? Np otwieranie klapki wlewu paliwa - musze mazac paluchem po karoserii, zeby ja otworzyc (chyba ze otwieranie przyciskiem to tez opcja), albo kompletnie nieergonomiczne umieszczenie panelu sterowania szybami - w B6 jest idealnie pod dlonia - w B7 jest cofniety i obslugiwanie go to niezbyt wygodny zabieg.

Znalazlbym cos wiecej, ale nie chce robic Wam przykrosci;)

 

O tym otwieraniu klapki nie wiedziałem ale to trochę szukanie na siłę problemu bo przecież żeby zamknąć klapkę w B6 to robisz to ręcznie czyli tak czy owak mażesz po karoserii. I faktycznie w poprzednim aucie, konkretnie to było toledo, rocznik 1999 też nieraz zapominałem wcisnąć przycisk podobnie jak kolega tom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Fedwo

jeden tlumik w wersji 2.0TDI bluetechnology

Ale chyba znacznie wiekszy niz te w B6, wiec wychodziloby na to samo, z tym ze po prostu auto lzejsze o pareset gramow blachy

Tłumik nie jest większy - to kwestia silnika (już nie PD). Gdzieś na forum zamieściłem fotkę od dołu - wygląda śmiesznie bo od tłumika (znajdującego się na wysokości siedziska kanapy po stronie kierowcy) wychodzą dwie rury wydechowe, których długość może konkurować prawie z TIR'ami:-)

Michał1980 - ja również bez problemu potrafię uzasadnić każdą zmianę w B7 vs B6 na plus lub na minus:-)

Nie krytykuję B7 tylko widzę i doceniam inżynierów z VW jak potrafią wprowadzić szereg zmian dających oszczędności, które to zmiany przez 98% użytkowników nie zostaną zauważone. Te brakujące 2% to my - fani Passata:-)

A, bym zapomniał - to, że roleta jest w prowadnicach nie oznacza, że nie może być wybrzuszona. Bez problemu wychodzi z prowadnic, a później daje się łatwo w nie włożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Planuję kupić Passata B 7 . Wybór padł na benzynę , moje pytanie jaki silnik będzie lepszy 1.8 czy 2.0 chodzi mi o awaryjność i spalanie? Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś moderuje ten temat, na co zwrócić uwagę i 170 stron z tego 150 to pitu-pitu :/ ( po 20 miałem dosyć)

 

Od paru dni jeżdżę passatem B6 170Km 2007, na razie przejechałem 800Km i jedzie (cud ?? ), natomiast chciał bym wiedzieć czy jest szansa, że zrobi bez awarii choć z 5-10tyś, i przede wszystkim jak jej zapobiec.

Niestety zawsze odsyłacie do tego wątku :/

Na stronie jest najczęstsze awarie ale dotyczą B5 (!!), a gdzie ta padaka silnikowa 2,0TDI (!!), zmuszony jestem jeździć, to chciał bym zaleź odpowiedzi konkretne jak pacjenta przytrzymać przy życiu.

 

zaraz usłysze czytaj forum ale jak ?? wszystkie usterki :/

Może temat jak zapobiegać przydał by się (!!), chyba, że to Tytanik bez nadziei :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi ktoś odpowie na pytanie zadane 5 postów wyżej, czy tylko kłócić się potraficie w tym wątku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosba,

 

Przymierzam sie do kupna passata , produkcja luty 2007 silnik BKP, wymieniane kolo dwomasowe. Ponoc mozliwe ze padna wtryski ale jak zapewnia mnie wlasciciel wymeni je ASO w ramach akcji serwisowej. Przejechane 90tys udokumentowane w ASO, auto jezdzi od poczatku w Polsce.

Pytanie czy silnik z tej daty jest juz "ulepszona" wersja? Co moze jeszcze pasc?

Sporo sie naszperalem i z tego co sie zorientowalem ten silnik jest juz lepszy czy rzeczywiscie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieni wtrysków na akcję serwisową kiedy będzie chciał, ale dopiero jak mu któryś padnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie wiem, na pewno częściej używam przycisków na kierownicy, choćby do odbierania telefonu, wybierania numeru lub nawet obsługi MFA niż jakiegoś tam przycisku otwierania klapki paliwa. Ja też uważałem, że multikiera to zbędny bajer a teraz widzę, że to fajne rozwiązanie. Co do podobieństwa do Phaetona stylistycznie z zewnątrz oba modele są do siebie dość podobne, zwłaszcza patrząc z tyłu popatrz na zdjęcia http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/vw-phaeton-po-liftingu,1468423,326 Apropo bagażnika pojawiły się również nowe fajne rozwiązania, np. przesuwana podłoga w kombi (szkoda, że nie ma w sedanie) i możliwość rozkładania tylnych siedzeń z bagażnika w sedanie.

 

Jaką dokładnie masz wersjęi jakie wyposażenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaką dokładnie masz wersjęi jakie wyposażenie

Tu masz wszystko opisane http://forum.vw-passat.pl/threads/111797-Kaszmirowy-beesiedem-sedan?p=1512888#post1512888 . Mam wersje comfortline. Miałem brać Highline ale różnica w cenie wynosi 10 tys. i za tą kasę dokupiłem sobie wyposażenie dodatkowe jakie mi odpowiadało: pakiet sport (sportowe podgrzewane fotele, skórzana tapicerka, przyciemniane szyby,obniżone sportowe zawieszenie, światła przeciwmgielne, podgrzewane dysze spryskiwaczy) , felgi 17 cali, park assist, pakiet 990, alarm i kierownice multifunkcyjną (na to wszystko wystarczyła różnica w cenie między comfortline a higline). Dodatkowo wziąłem pakiet nawigacja i oczywiście lakier metalik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Mam mozliwosc kupna B7 Variant 2011. Tapicerka jak ponizej:

 

Tapicerka siedzeń "Matera" [NV]

 

Pokrycia siedzeń: beżowe

deska rozdzielcza górna część: brązowa

deska rozdzielcza dolna część: beżowa

wstawki wykończeniowe na drzwiach: beżowe

podłoga: czarna

podsufitka: beżowa

 

Jak taka jasna tapicerka sie sprawuje w praktyce ?

 

Boje sie ze taka jasna tapicerka bedzie ciagle brudna. Jak jest z czyszczeniem ? Probowalem szukac takiego tematu na forum ale cos nie moge znalezc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jasną tapicerkę u siebie. Co prawda jeżdżę B6, a nie B7, ale wypowiedzieć się można. ;) Mam skórę łączoną z alcantarą i generalnie nie jest źle. Ta alcantara łatwo się nie brudzi, a poza tym bardzo uważam. :-D Jak już się pobrudzi, to dość łatwo jest ją wyczyścić, nawet tak na szybko.

 

A skóra, jak to skóra z czasem troszkę w te pory brudu włazi, ale grunt to dobre kosmetyki do skóry i alcantary. Zamierzam się za to wziąć na wiosnę. :)

 

Trochę gorzej z jasnymi plastikami we wnętrzu... Tutaj niby wyczyścić łatwo, ale to tylko teoria. :P Zwłaszcza teraz w zimie, gdzie moja żona jak wsiada to zawsze zawadzi brudnym butem o próg. Że o dziecku nie wspomnę... :wmorde;) Ale ogólnie myślałem, że gorzej będzie z tą tapicerką w zimie i i przy małym dziecku.

 

Na pewno mając jasną tapicerkę można sobie na mniej pozwolić (żadnego jezdenia w samochodzie :-D ), trzeba bardziej uważać, po czym się stąpa i o co się opiera, ale da się żyć. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki. chyba jednak poszukam czegos z ciemna, bo nie chce mi sie ciagle uwazac co i jak robie w srodku, a juz rodzina to na pewno nie bedzie uwazala. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, dzieki. chyba jednak poszukam czegos z ciemna, bo nie chce mi sie ciagle uwazac co i jak robie w srodku, a juz rodzina to na pewno nie bedzie uwazala. pozdr

 

coś za coś.

ja miałem podobny dylemat, ale żona się uparła na jasną tapicerkę.

nie wiem jak będzie z trwałością i czystością, ale efekt wizualny jest genialny.

znacznie podkreśla to ekskluzywność auta i bardzo fajnie rozjaśnia wnętrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
efekt wizualny jest genialny.

znacznie podkreśla to ekskluzywność auta i bardzo fajnie rozjaśnia wnętrze.

 

Oj zdecydowanie. :) Jak wieczorem otwieram samochód i zapalają mi się wszystkie światła w podsufitce + oświetlenie nóg, to nawet igłę w stogu siana można znaleźć... :haha Poza tym doskonale to wygląda w połączeniu z czarnym lakierem jak u mnie. :)

 

W życiu bym nie pomyślał, że ja - człowiek wrażliwy na każdą plamkę na tapicerce i każdą ryskę na lakierze kupię czarny samochód z jasnym wnętrzem.... :-D:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adeoetrege

Witam, zastanawiam się nad zakupem Passata B6 z 2006r. z silnikiem 2.0 TDI 170 KM z przebiegiem(sprawdzonym) 264 tysięcy km. Ale niestety słyszałem że te silniki są mniej żywotne od przykładowych 140KM. Czy ten przebieg to nie jest już za dużo dla niego? W razie kupna na co mam zwrócić uwagę?? Jest jakiś znawca, który mógłby mi chociaż jakoś pomóc?

 

Ps. Proszę nie pisać, że mam sprawdzić poprzednie strony, bo nie dość że jest ich od groma to brak jest jakichkolwiek trafnych komentarzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności