Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

w dodatku 25% mniej mocy pod butem.. Jak chcesz żeby mniej bolało po kieszeni na dłuższą mętę i jeździsz trochę to zastanów się nad klekotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w dodatku 25% mniej mocy pod butem.. Jak chcesz żeby mniej bolało po kieszeni na dłuższą mętę i jeździsz trochę to zastanów się nad klekotem.

 

Moje trzy ostatnie auta to klekoty - wcześniej były benzynki. Spalanie niższe i to tyle - a w klekotach to ciągle coś było: wtryski, przelewy, EGR, dwumasa, DPF. To są nie małe koszty. Aktualnie moja firma zmieniła siedzibę i mój dzień jazdy wygląda tak: z dzieckiem do przedszkola 2km, potem wpadam na drogę średnicową (dozwolona jazda do 80 km/h) i jadę około 10 km. Następnie w ciągu dnia około 10 km na mieście i znowu powrót do domu 10 km trasą średnicową. Czasami po południu wyjazd do sklepu: jazda po mieście 6 km i w weekend poza miasto około 100 km. Warto brać klekota?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje trzy ostatnie auta to klekoty - wcześniej były benzynki. Spalanie niższe i to tyle - a w klekotach to ciągle coś było: wtryski, przelewy, EGR, dwumasa, DPF. To są nie małe koszty. Aktualnie moja firma zmieniła siedzibę i mój dzień jazdy wygląda tak: z dzieckiem do przedszkola 2km, potem wpadam na drogę średnicową (dozwolona jazda do 80 km/h) i jadę około 10 km. Następnie w ciągu dnia około 10 km na mieście i znowu powrót do domu 10 km trasą średnicową. Czasami po południu wyjazd do sklepu: jazda po mieście 6 km i w weekend poza miasto około 100 km. Warto brać klekota?

Zdecydowanie NIE! Tak, jak piszą koledzy u góry, poszukaj 2.0FSI. Ja robię 45tys.km., więc u mnie tylko TDI, ale Ty, przy swoich przebiegach daj sobie spokój z dieslem. Jak widzisz w moim podpisie, też kiedyś miałem benzyniaki, ale wtedy robiłem max.20tys.km. rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie NIE! Tak, jak piszą koledzy u góry, poszukaj 2.0FSI. Ja robię 45tys.km., więc u mnie tylko TDI, ale Ty, przy swoich przebiegach daj sobie spokój z dieslem. Jak widzisz w moim podpisie, też kiedyś miałem benzyniaki, ale wtedy robiłem max.20tys.km. rocznie.

 

A ile te silniki palą Pb i jakie mają słabe strony, typowe usterki, awarie itp?

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci o nich nie napiszę Marcin, bo mój ostatni benzyniak był w B4 z 94r. o FSI musisz poczytać na poprzednich stronach, ogólnie mają b.dobrą opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pilna sprawa czy passat b6 170 sport 2009 który nie ma cruise control czy można łatwo dołożyć i jaki ew.koszt ,dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pytasz o tempomat to łatwo. Koszt nie powinny przekroczyć 500-700

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli pytasz o tempomat to łatwo. Koszt nie powinny przekroczyć 500-700

 

Czy trzeba dołożyć drugą manetkę lub na tej jednej będzie wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile te silniki palą Pb i jakie mają słabe strony, typowe usterki, awarie itp?

 

Mi średnio pali ok 8l Pb95, jeździ się bardzo przyjemnie i jak dla mnie jest to optymalny silnik do B6.

 

Słabych stron brak, silnik jest bezawaryjny, chyba, że chcesz montować LPG, wtedy auto spala i PB i LPG, chyba, że wydasz 8tyś na instalację.

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ty to robisz, że spala tobie 8l? Ja, co prawda 99% jazda miejska i skrzynia tiptronic, ale poniżej 11 zejść nie chce. Przebiegi małe, więc po kieszeni zbytnio nie boli, ale 8 litrów w mieście jest jak dla mnie nie do osiągniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ty to robisz, że spala tobie 8l? Ja, co prawda 99% jazda miejska i skrzynia tiptronic, ale poniżej 11 zejść nie chce. Przebiegi małe, więc po kieszeni zbytnio nie boli, ale 8 litrów w mieście jest jak dla mnie nie do osiągniecia.

 

Mam 6 biegowy manual, większość jeżdżę po trasach, po mieście nie robię za dużo km jakieś 15/20% całości, myślę, że jeżdżąc tylko po ZG, miasto większe x2 od Tczewa, poniżej 10 nie da się zejść.

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy trzeba dołożyć drugą manetkę lub na tej jednej będzie wszystko

 

Jeśli nie masz tempomatu , to na pewno będziesz musiał zmieniać całego pająka który obsługuje tempomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś mnie przekona co ma przebieg roczny do wyboru diesel czy benzyna. Jak coś się sypnie w dieslu to ten co wiecej jeździ to częściej będzie coś naprawiał. Ja robię ok 15 tysi rocznie i z moich wyliczeń wynika że na kosztach paliwa oszczędzam 3000zl. Dwumas jest też w TFSI, Turbina też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie masz tempomatu , to na pewno będziesz musiał zmieniać całego pająka który obsługuje tempomat.

tzn. że muszę zmienić całą wiązke przewodów i doprowadzenie do komputera ,czy się orientujesz jaki może być koszt takiej przeróbki i czy tylko serwis vw moze to zrobić czy w jakims prywatnym zakładzie by to ogarneli.Czy jednak lepiej w serwisie vw zrobić to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech ktoś mnie przekona co ma przebieg roczny do wyboru diesel czy benzyna. Jak coś się sypnie w dieslu to ten co wiecej jeździ to częściej będzie coś naprawiał. Ja robię ok 15 tysi rocznie i z moich wyliczeń wynika że na kosztach paliwa oszczędzam 3000zl. Dwumas jest też w TFSI, Turbina też.

 

2-masa i DPF przy małych przebiegach sypią się na potęgę w klekotach jeżdżonych na krótkich trasach, jak jeździ się w trasie to można zapomnieć, że coś takiego istnieje.

 

W FSI/TFSI jest 2masa jak najbardziej, tylko one nie mają takiej charakterystyki momentu, jak diesel, dzięki temu uszkodzenia są*naradę bardzo rzadkie.

 

Dodatkowo w klekocie (szczególnie PD) trzeba mieć na uwadze ryzyko uszkodzenia głowicy i wtrysków a taka awaria zmieni twoje wyliczenia "oszczędności" diametralnie.

I naprawdę nie wiem jak ci wyszły oszczędności 3000zł przy twoich przebiegach....na samym paliwie...:lol3 (chyba z twoją matematyką coś*nie teges...)

 

Ja robię 15/20 tyś km rocznie i z moich wyliczeń różnica roczna wychodzi max 1000zł na paliwie (6,5l vs 8l), więc ryzyko każdej awarii w klekocie, powoduje automatyczne wychodzenie na "-".

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesla liczyłem 7 (ON po 4,7~ 5000zł) a benzyny 11 (Pb po 4,7~7800). U mnie samochód musi zapierniczać i nie pali 5-6 także benzynę średnio liczyłem 11. Wiadomo jakby jeździć jak dziadek to będzie mniejsza różnica. Dwumas już wymieniałem Dpf na szczęście nie mam. Pewnie masz rację z tymi trasami. Zwłaszcza dwumas po mieście dostaje w dupe. Dwumas 1200 plus wymiana. Mogę co roku wymieniać i jeszcze będę na plusie.

Moje obliczenia są dla mojego stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowo w klekocie (szczególnie PD) trzeba mieć na uwadze ryzyko uszkodzenia głowicy i wtrysków a taka awaria zmieni twoje wyliczenia "oszczędności" diametralnie.

 

Ja właśnie w benzynie 1.6 FSI wymieniam wtrysk, koszt wtrysku 850zł, po rabatach zeszli na 650zł.. to już 2gi który padł i nie wiem czy przy tej okazji nie wymienie pozostałych bo koszt zdjęcia dolotu itd równa się prawie cenie wtrysku. golf ma nalatane 130000, także wymiany wtrysków nie są tylko przypadłością diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wczoraj byłem oglądać tego passka w sumie wszystko ok tylko zdziwiłem się dwoma rzeczami a mianowicie czy to prawda że między licznikami ten komputer nie ma języka polskiego a dodam że autko z polskiego salonu?? No i jeszcze jedno w samochodzie jest nawigacja a nie ma zmieniarki wychodziły takie wersje?? A jak w ogóle oceniacie to autko warte tych pieniędzy?? Pozdrawiam

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-b6-b6-2-0-tdi-170-km-navi-highlin-C36329854.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ten dział od tego typu pytań. Zadaj je w odpowiednim temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zły dział...

czerwone zegary były bez PL, MFD2 jak najbardziej mogła być bez zmieniarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności