Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się dziś przejechać autem z silnikiem 2.0TSI - nie był to co prawda passat, a 200-konny Beetle ze skrzynią DSG. Auto zdecydowanie mniejsze od Passata, ale wagowo specjalnie się nie rożni (niecałe 100kg lżejsze) - przy tym passat ma niby 10KM więcej, więc osiągi powinny być zbliżone.

Jestem pod wielkim wrażeniem tego silnika - auto idzie jak przecinak, a co do skrzyni DSG to to chyba nie moje klimaty i sobie ją odpuszczę. Jakoś tak nudno bez machania gałką zmiany biegów i lewa noga taka bezczynna :). Oczywiście nie to żebym miał jakieś zarzuty do samej skrzyni - to raczej kwestia przyzwyczajenia gdyż całe życie jeździłem manualem i mi to specjalnie nie przeszkadzało :).

 

Dzisiejsza przejażdżka coraz bardziej mnie skłania ku 2.0TSI - naprawdę różnica mocowa jest b. zauważalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej!

przymierzam sie do zakupu B6, bedzie to kombi, common rail, mozliwe ze automat.

Moje pytanie do Was jako totalny laik: o co mam pytac sprzedawce w zwiazku co zostalo w samochodzi zrobione?

 

przeczytałem kilka ostatnich stron (caly watek jest za duzo) ale chociazby na poprzedniej stronie:

 

1. poprosic sprzedawce o nr VIN

2. w innym temacie na tym forum odszukac czlowieka , ktory za 30zl sprawdzi historie serwisowania auta

3. najprawdopodobniej wyjdzie przebieg duzo wiekszy ale to jeszcze nie jest problem pod warunkiem ze auto ma juz za soba naprawy takie jak

* dwumasa 2500zl

* wtryski 2000zl / sztuka

* turbo okolo 1000zl za regeneracje

* naped pompy oleju kilkaset zlotych ale przy usterce tego ustrojstwa pada turbo

 

jestem laikiem, ale z tego co przeczytalem to skoro biore CR to rozumiem ze o wtryski nie pytam ? ;)

nie chce wyjsc na totalnego debila

a turbo?

co jeszcze?

 

wiem, ze głupie pytania, ale chyba po to jest forum by pytac i by laicy sie czegoś nauczyli i dowiedzieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej!

przymierzam sie do zakupu B6, bedzie to kombi, common rail, mozliwe ze automat.

Moje pytanie do Was jako totalny laik: o co mam pytac sprzedawce w zwiazku co zostalo w samochodzi zrobione?

 

przeczytałem kilka ostatnich stron (caly watek jest za duzo) ale chociazby na poprzedniej stronie:

 

 

 

 

jestem laikiem, ale z tego co przeczytalem to skoro biore CR to rozumiem ze o wtryski nie pytam ? ;)

nie chce wyjsc na totalnego debila

a turbo?

co jeszcze?

 

wiem, ze głupie pytania, ale chyba po to jest forum by pytac i by laicy sie czegoś nauczyli i dowiedzieli

 

w Twojej sytuacji, zdecydowanie weź kogoś w temacie - diagnostę, mechanika (znającego fałweja) itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na co zwrócić uwagę? na halogeny - jak są mocno wypiaskowane to macie duży przebieg. A teraz zrzuta po 5 złotych dla wujka Mateo za dobre rady :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na co zwrócić uwagę? na halogeny - jak są mocno wypiaskowane to macie duży przebieg. A teraz zrzuta po 5 złotych dla wujka Mateo za dobre rady :D.

 

albo jeździł świeżo otwartą A1 Wieszowa do węzła z A4 -piszę z autopsji, w służbówce mam przód wypiaskowany jak w aucie z przebiegiem 500kkm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...) zastanawiam się właśnie nad wariantem 1,8 TSI + DSG lub 2.0 w manualu.

 

Ja wybrałem 1.8 TSI + DSG ; zamiast dopłaty do 2.0 TSI i wersji Highline (bo 2.0 oferowana tylko z tą wersją) wziąłem ogrzewanie postojowe, elektrycznie otwieraną tylną klapę, dach panoramiczny, kierownica z tiptronic, pakiet "Siedzenia". I oczywiście pakiet 990, "Komfort" oraz "Zimowy I". Po prostu nie zależało mi aż tak na mocy silnika (160KM w tym 1.8 sprawdziłem i mi bardzo odpowiada), jak na tych komfortowych dodatkach.

 

Aktualizacja informacji o terminie dostawy - ten mój będzie w 37. tygodniu roku, czyli do odbioru najpewniej na koniec września. Wychodzi jak nic 3 m-ce :/ No trudno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wypiaskowane halogeny (jeden nawet pęknięty), wypiaskowany zderzak i maskę - a przebieg tylko 260 tysi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na co uwazac przy passacie???hhmmmm mysle ze na to co przy kazdym aucie urzywanym,

-historia (czy sie zgadza papier ze stanem auta), ilu porzednich wlscicieli (wiadomo im wiecej tym gorzej)

-service,

-zawieszenie,

-hamulce,

-ewentualne wycieki oleju (sciagnac oslone i wtedy patrzec, plastik zwierzchu zawsze bedzie czysty), ---stan przegubow (przy takim momencie i mocy moga sie czesciej psuc/ zuzywac),

- stan skrzyni biegow (podobno czesto siadaja synchroniatory 4/ 6 biegu),

- czy kontrolka od DPF niezostala poprostu "zgaszona",

- i zeby to niebyl rok ani 2005 ani 2006 (sprzed wenetrznej zmiany/modernizacji/poprawy jakosci) i zaden 16 zaworowy 2.0TDI z w/w lat produkcji (pekniecia glowic-rozszczelnieni ukladu, wysiadajace pompowtryski, rysy na zaworach, pzrywane lapy pompy wody, pozrywane paski wielorowkowe: na vw w germani sami niepolecaja tych motorow)

- stan sprzegla,

- wymiany paska rozrzadu (2.0 Tdi do 2006/08,09 co 120 Tkm, 2007/2008 co 150 Tkm potem co 180 Tkm, niektore modele z CR podobno co 210 tkm)

- no i oczywiscie jazda probna na wylaczonym radiu i z oczami "na kontrolkach i wskaznikach",

- stan hamulcow (tarcze/klocki)

- abs i esp (esp: przy 50 do 60 km/h szybkie, dosc mocne ruchy kierownica, powinny byc stuki esp i mrygajaca kontrolka, no i oczywiscie prosty tor jazdy)abs / stan hamul: przy wiekszej predkosci "kopnac" i trzymac wduszony pedal ham., swiatla awaryjne powinny sie wlaczyc.

 

- no i oczywiscie zdrowy rozsadek wziasc ze soba, bo sprzedawca (nawet na vw) jest wyszkolony i bedzie nam opowiadal to co my chcemy uslyszec, czyli brac poprawke i porownywac opwiesci do przed oczami stajacego auta.

 

i przedewszystki neludzic sie ze auto z min.przebiegiem jest extra super tanie i do tego igielka, lalunia i takie tam pie*****y. i na full opcji OKAZJE W HANDLU NIE ISTNIEJA!!!!!!!

 

i pamietac o tym ze KAZDE, KAZDE; autko z biegiem lat i co przejechany km bedzie gorsze a nie lepsze od tego z fabryki

 

p.S.

wypiaskowane przody o niczym nie swiadcza, poniewarz nowoczesne lakiery sa na wodnej bazie i niewytrzymuja tyle co starej technologii (np. na golfie 2), zalerzy kto ile i z jaka predkoscia po autoskach smigal. a halogeny maja plastikowe "szkla" i kamyczki ziarenka "wtapiaja sie " w klosze.

 

wiecej o przebiegu powie fotel kierowcy (niema prawy byc powycierany, ajuz wcale podarty) i klamka zewnetrzna (wyrabiaja sie z bioegiem czasu), kierownice i plastiki na pedalach jest latwo wymienic i jest to "tanie" fotel kierowcy niekoniecznie, zwrocic uwage na odcienie tapicerki u kierowcy i porownac z reszta siedzen. komletnego wnetrza nikt nie bedzie wymienial.

Edytowane przez Adam19E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej!

przymierzam sie do zakupu B6, bedzie to kombi, common rail, mozliwe ze automat.

Moje pytanie do Was jako totalny laik: o co mam pytac sprzedawce w zwiazku co zostalo w samochodzi zrobione?

 

przeczytałem kilka ostatnich stron (caly watek jest za duzo) ale chociazby na poprzedniej stronie:

 

 

 

jestem laikiem, ale z tego co przeczytalem to skoro biore CR to rozumiem ze o wtryski nie pytam ? ;)

nie chce wyjsc na totalnego debila

a turbo?

co jeszcze?

 

wiem, ze głupie pytania, ale chyba po to jest forum by pytac i by laicy sie czegoś nauczyli i dowiedzieli

 

przede wszystkim nie wierz na slowo tylko oczekuj potwierdzenia stosowna faktura z VW a najlepiej wybierz sie ze sprzedajacym do ASO i popros o informacje kiedy te sprawy byly robione- niestety historii ostatnio nawet wlascicielowi nie chca dawac.

jesli silnik CR to moze byc czysta historia serwisowa tzn malo wpisow bo jednak jak zauwazylem one zdecydowanie mniej sie psuja.

Ja mam 200 tkm i poki co nic z ww sie nie popsulo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"wypiaskowana" może być też przednia szyba. Obite krawędzie maski i dachu nad szybą.

Ale to nie sztuka takich się dorobić - wystarczy jechać za tirem, który "zawinie" nieco na pobocze wzbijając chmurę piasku i kamyczków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aktualizacja informacji o terminie dostawy - ten mój będzie w 37. tygodniu roku, czyli do odbioru najpewniej na koniec września. Wychodzi jak nic 3 m-ce :/ No trudno.

 

Hehe, najgorszy ten okres oczekiwania... Ja nie mogłem się doczekać dnia odbioru.

Ale nie łam się - doczekasz się:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No muszę się uzbroić w ciepliwość ;) (co to, do cholery, jest ta cierpliwość?? :D )

Co ciekawe- tu ukłon w stronę tematu tego wątka :) - oczekiwanie na samochód z manualną skrzynią wynosi teraz max.2,5 m-ca. Zatem przerwa produkcyjna w VW w sierpniu to jedno, a dodatek w postaci DSG to drugie.

 

A jeśli chodzi o porady dla kupujących B6 - moje doświadczenia z Passatem 2.0 TDI CR są tylko pozytywne. Rocznik 2009. Świetny samochód, niezawodny. Znacznie poprawiony w porównaniu do wcześniejszych roczników. Więc jeśli tylko jest szansa na używany z pewnego źródła, z możliwością weryfikacji nie tylko przebiegu ale i zrealizowanych napraw, to gorąco polecam. Nawet (to już tylko podejrzenia) jeśli przebieg będzie powyżej 200 kkm, co w Polskich warunkach zasadniczo czyni samochód niesprzedawalnym, bo nikt nie lubi "2" z przodu, za to wszyscy wolą żyć złudzeniami :)

No ale tę zasadę to już nam polityka wpoiła :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No muszę się uzbroić w ciepliwość ;) (co to, do cholery, jest ta cierpliwość?? :D )

Co ciekawe- tu ukłon w stronę tematu tego wątka :) - oczekiwanie na samochód z manualną skrzynią wynosi teraz max.2,5 m-ca. Zatem przerwa produkcyjna w VW w sierpniu to jedno, a dodatek w postaci DSG to drugie.

 

A jeśli chodzi o porady dla kupujących B6 - moje doświadczenia z Passatem 2.0 TDI CR są tylko pozytywne. Rocznik 2009. Świetny samochód, niezawodny. Znacznie poprawiony w porównaniu do wcześniejszych roczników. Więc jeśli tylko jest szansa na używany z pewnego źródła, z możliwością weryfikacji nie tylko przebiegu ale i zrealizowanych napraw, to gorąco polecam. Nawet (to już tylko podejrzenia) jeśli przebieg będzie powyżej 200 kkm, co w Polskich warunkach zasadniczo czyni samochód niesprzedawalnym, bo nikt nie lubi "2" z przodu, za to wszyscy wolą żyć złudzeniami :)

No ale tę zasadę to już nam polityka wpoiła :D

 

 

Czyli rozumiem przesiadasz się z B6 do B7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, z B6 do B6,5 jak się śmieję ;) oficjalnie to oczywiście B7, ale widoczne różnice niewielkie pomiędzy starszą a nowszą generacją. Powiedzmy, że wierzę, że coś w środku też pozmieniali :) Tą wiarą może się nasycę, choć nie muszę jakoś racjonalizować zakupu. Po prostu miałem w firmie wybór: Passat, albo Passat. Względnie Passat. No ostatecznie w grę wchodził także Passat.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy czarne relingi dachowe w którys modelach B6 były w standardzie, czy jak sa czarne to znaczy że były wymieniane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy czarne relingi dachowe w którys modelach B6 były w standardzie, czy jak sa czarne to znaczy że były wymieniane ?

 

były w standardzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chromowane były seryjnie tylko w wersji Highline, w innych wersjach (trend, sport, comfort) chyba przy zamówieniu pakietu "chrom", ew. na życzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie czy silniki 2.0 TDI (poprawione) w rocznikach po 2007 r są tak samo niezawodne jak 1.9 TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno od połowy 2006 roku wdrożono poprawki, a ja ode mnie moge ci polecic 2.0 TDI BMP. LEPSZY OD RESZTY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde 2.0 TDI PD będzie prawdopodobnie miało problem z napędem pompy oleju - tu nie ma "oznaczenia" wolnego od usterki (poza CR), część 2.0 tdi dodatkowo ma problem z pompowtryskami - wymieniane są one póki co za darmo w ASO w razie awarii. Pękające głowice czy bloki powinny już "nie pękać" w silnikach po 2007 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności