Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie brzmi, jak sprawdzić ASR

Wkręć silnik na obroty, puść gwałtownie sprzęgło, na tablucy powinna zamrugać kontrolka od ASR, smochód powinien lekko pisnać i wyrwać do przodu. Jak nie działa spalisz opone.

Właściciel kupił go w polskim salonie, więc chyba jest to lepszy zakup niż auto z komisu.

Jeśli w polskim salonie to nie powinno być problemów z potwierdzeniem przebiegu.

co byście doradzili podczas dokonywania zakupu.

Tak jak ci kolega Marek radzi:

Ten temat ma (przynajmniej u mnie) 12 stron. Jest od czego zacząć

Szczególnie na początku dużo cennych wskazuwek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu na tylnej klapie nie ma napisu TDI(czerwone DI?? skoro jest 130 koni to chyba powinien to mieć przynajmniej u mnie wszystkie tak mają).Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czemu na tylnej klapie nie ma napisu TDI(czerwone DI?? skoro jest 130 koni to chyba powinien to mieć przynajmniej u mnie wszystkie tak mają).Pozdro

to jest jedno z tych pytań, które strasznie irytuje moderatorów :)

 

odpowiedź brzmi: "bo tak". Nie ma *żadnego* przełożenia pomiędzy kolorami literek, a typem silnika (KONIEC TEMATU).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki ale mi chodziło o to,że tam wcale nie ma oznaczenia TDI :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki ale mi chodziło o to,że tam wcale nie ma oznaczenia TDI :-)

ja odkleiłem... Właściciel też mógł (:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki ale mi chodziło o to,że tam wcale nie ma oznaczenia TDI :-)
Niektórzy odrazu przy zamówieniu zastrzegali sobie że ma byc bez oznaczeń i to cała tajemnica.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam prośbę do kolegów.

Rozważam kupno Passata 3B lub 3BG kombi

skrzynia - automat (4-biegowy lub Tiptronic)

i moje pytanie jest konkretnie odnośnie ekonomii - przede wszystkim spalania (ale też dodatkowych kosztów. Robię ok. 30k km rocznie. Jazda głównie wioskami, po mieście raczej max 40% (mało korków).

i teraz próbuję porównać silniki 1.8 20v 125 koni vs. 1.8T vs. 1.9 TDi 110 koni vs. silniki PD.

Prosiłbym o wypowiedzi użytkowników automatów.... co lepiej....

Oczywiście benzyniaki do zagazowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie miasto 90%

Korki się zdarzają. Wychodzi jakieś 12L /100

Na wakacjach - trasa/wioska , to udało się trzymać 8-9L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam prosze o pomoc bo mam dylemat czy kupic passata b5fl z silnikiem 2.0 115km lub 131km Benzyna +Lpg czy 1.9TDI 131km .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam prosze o pomoc bo mam dylemat czy kupic passata b5fl z silnikiem 2.0 115km lub 131km Benzyna +Lpg czy 1.9TDI 131km .

 

Moim zdanie to powinieneś zadać sobie zasadnicze pytanie. Ile km robisz rocznie? Jeśli do 20tys. to benzyniak jeśli powyżej to raczej diesel. Chociaż ja wolałbym i tak diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam robie do 20tys rocznie ale przerazaja mnie pompowtryskiwacze w 131km czy sie psuja np.po zatankowaniu złej jakosci paliwa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam robie do 20tys rocznie ale przerazaja mnie pompowtryskiwacze w 131km czy sie psuja np.po zatankowaniu złej jakosci paliwa ??

 

Z każdym nowym dieslem trzeba uważać na paliwo, niestety. Natomiast nie wiem czemu narodził się mit o ponadprzeciętnej awaryjności pompowtrysków. Jeśli chodzi o mnie to nie robiłoby na mnie najmniejszego wrażenia to czy auto posiada pompki czy nie, a jeżdżę już drugim paskiem na pompkach i niezawachałbym sie wybrać ich jeszcze raz. Z kosztownych rzeczy w takim autku znajdzie sie jeszcze turbo, zawieszenie i koło dwumasowe.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale nigdy nie mialem diesla faktycznie zastanawiam sie nad kupnem i dla tego jestem bardzo ostrożny i dla tego sie waham ,obecnie posiadam starego opla 1,6 z lpg i jestem bardziej przekonany do auta z LPG

 

---------- Post added at 14:42 ---------- Previous post was at 14:41 ----------

 

Zaswanawia mnie to czy silniki 2.0 i 1.8T jak beda sie sprawowac na LPG .

 

---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:42 ----------

 

Dodam jeszcze ze posiadam znajomych co maja diesle i sa zadowoleni ale wszystko do czasu zaczynaja sie pokazwac usterki ,ale jakie auto ich nie posiada.

Edytowane przez Kwiatekalvaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma aut bezawaryjnych. A i wtryski w benzynie się popsują jak zalejesz złą jakościowo benzynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to banalne, ale powiem: W dieslach

Dodam jeszcze ze posiadam znajomych co maja diesle i sa zadowoleni ale wszystko do czasu zaczynaja sie pokazwac usterki ,ale jakie auto ich nie posiada.

 

Może to banalne ale powiem: diesel przeważnie dużo jeździ, więc częściej trzeba zaglądnąć do niego.

 

Zadaj też sobie pytanie czy na pewno wykorzystasz moc silnika 130 KM. To też banalne co mówię, ja robię rocznie 30.000 km i mam moc 90 KM. Nie jeżdżę super szybko, tak do 130 km/h i ta moc zupełnie wystarcza. Wyprzedzam niejedno mocniejsze auto.

 

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 21:05 ----------

 

Może to banalne, ale powiem: W dieslach

Dodam jeszcze ze posiadam znajomych co maja diesle i sa zadowoleni ale wszystko do czasu zaczynaja sie pokazwac usterki ,ale jakie auto ich nie posiada.

 

Może to banalne ale powiem: diesel przeważnie dużo jeździ, więc częściej trzeba zaglądnąć do niego.

 

Zadaj też sobie pytanie czy na pewno wykorzystasz moc silnika 130 KM. To też banalne co mówię, ja robię rocznie 30.000 km i mam moc 90 KM. Nie jeżdżę super szybko, tak do 130 km/h i ta moc zupełnie wystarcza. Wyprzedzam niejedno mocniejsze auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadaj też sobie pytanie czy na pewno wykorzystasz moc silnika 130 KM. To też banalne co mówię, ja robię rocznie 30.000 km i mam moc 90 KM. Nie jeżdżę super szybko, tak do 130 km/h i ta moc zupełnie wystarcza. Wyprzedzam niejedno mocniejsze auto.

B5 jest znacznie cieższy od B4, optimum dla B5 jest silnik 116/101KM. 130KM już będzie więcej palić. Różnica nieznaczna i zależna od stylu jazdy.

 

Natomiast nie wiem czemu narodził się mit o ponadprzeciętnej awaryjności pompowtrysków

Z niewiedzy, wiele ludzi myli to z systemem commonrail. Też żyłem w niewiedzy. Jesli chodzi o awaryjność PD to jest to można powiedzieć bezawaryjny w porównaniu do CR. Znam przypadek zatamkowania niewielkiej ilości paliwa do silnika z PD. Dolany ropą pokaszlał, przepalił i działa do dziś.

Zaswanawia mnie to czy silniki 2.0 i 1.8T jak beda sie sprawowac na LPG

Im nowszy silnik i bardziej skomplikowany tym trudniej zagazować, ale nie ma żeczy niemożliwych. Nie daj sobie tylko wcisnąć, że Wiesiu ze Zdzisiem w garażu sklecą instalacje i dodatkowow będziesz miał 20KM więcej. Jest wiele przykładów dobrego zagazowania tych silników i ogolnej radości włascicieli, ale rozczarowań też jest dużo (patrz zdanie wyżej).

Moim zdanie to powinieneś zadać sobie zasadnicze pytanie.

Do tego pytania dożucił bym uzupełnienie. Jak robisz te kilometry. Dużo ktortkich odcinków, do tego w korkach, czy długie jednorazowe przejzdy. Diesle się długo nagrzewają. Z tego wynika duże spalanie i późniejsze problemy eksploatacyjne związane z niewłaściwym urzytkowaniem zimnego diesla.

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z niewiedzy, wiele ludzi myli to z systemem commonrail. Też żyłem w niewiedzy. Jesli chodzi o awaryjność PD to jest to można powiedzieć bezawaryjny w porównaniu do CR. Znam przypadek zatamkowania niewielkiej ilości paliwa do silnika z PD

 

Panowie, ze tak tylko opowiem na czym polega roznica, CR jest cichszy, mocniejszy, oszczedniejszy i moze byc ustawiony do wspolpracy z DPF-em lepiej niz PD. PD za to ma duzy potecjal tuningowy, jest glosny i wiecej pali ale mniej sie "wali":).

 

Roznica podstawowa:

CR - kilka dawek podczas jednego cyklu (i spelnia norme Euro 5 jesli ma DPF, czyli podatek ekologiczny bedzie mniejszy).

PD - jedna lub dwie dawki paliwa na jeden cykl

 

Tak wiec, osoby ktore robia od 30 tys km rocznie i wiecej prosze szukac TDI a osoby ktore robia okolo 20-25 tys rocznie szukajcie sobie benzyniaka:)

Dodam jeszcze ze w TDI jest drozszy serwis...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Diesel 101 konny jest wart uwagi.

Jaka jest jego awaryjność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę nie wtemat, ale przy wyborze samochodu może się przydać taka wiedza.

W celu dopełnienia tego co kolega Paweł napisał o różnicach

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=85

 

No wlasnie, i o to tutaj chodzi:) dopelnie jeszcze ze jesli chodzi o paska B5 Fl to polecam TDI 131 koni i benzyne 1.8T, sprawdzone i swietne silniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności