Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież dokładnie to napisałem, tylko w bardziej wyszukany sposób :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łysy - polecam filmik na youtub'e jak polski zlodziej robi pasata b5 z serwyjnymi zabezpieczeniami w 1 minute i 38 sek. temat byl wszysukiwanie nie boli, nalpeszym zabezpieczeniem jest pełen pakiet oc ac. END

Oczywiście AC gwarantuje kase, ale jak naprawisz samochod i masz w dpbrym stanie to ubezpieczyciel cię i tak zrobi na kase. A najskuteczniejsze zabezpieczenia to własne zabezpieczenia w nietypowych miejscach. Koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blazej25

Jeżeli można to wyjasnijcie mi po czym poznajecie że to angole. Podzonię i poproszę o vin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli można to wyjasnijcie mi po czym poznajecie że to angole. Podzonię i poproszę o vin

 

1 - naklejka ostrzegawcza o foteliku dla dziecka i airbagu po stronie "kierowcy", kiedyś była to strona pasażera, dzieci nie wozi się za kierownicą ;). Kompletny rozrzut kolorystyki tapicerki.

 

3 - tam jest prawdopodobnie jest licznik angielski, są podmienione tylko tarcze zegarów. Europejski licznik ma niesymetryczną skalę, tzn połowa podziałki wyskalowana 0-100, a druga połowa 100-260 (bardziej zagęszczona skala), przy czym 100 jest na samej górze (w połowie tarczy - wskazówka dokładnie w pionie). Jest jeszcze duże lusterko pasażera.

 

Ps. Jest na forum poradnik na ten temat, poczytaj.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66189

 

Pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie widziałem nigdy, żeby niemcy pisali przebieg na osłonie rozrządu.

 

bo do tego jest specjalna naklejka aluminiowa, która się odszktałca pod naciskiem długopisu. Tak czy inaczej marker na obudowie rozrządu stał się ostatnio bardzo popularny wśród handlarzy ;). Jakby mechanik mi tak zrobił to bym go zjeb@#$%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz podniesioną mache zwróć uwagę na brud z prawej strony, z lewej brak czyściutko jest

 

faktycznie mozna to zauwazyc przy śrubach mocujących błotnik - tzn. z prawej strony jest brud na tych wgłebieniach a z lewej tego nie ma więc na pewno było coś robione,

mocowania maski oraz sama maska tez malowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam okazje kupić Passata od znajomego Dane Rok 2001 , Kombi 1.9 TDi 130 KM z 6 biegowa skrzynia biegów, Przebieg 270 tys ( myślę ze autentyczny) Pełna elektryka , drewno , trochę wytarta kierownica , skóra , zmieniarka CD itp Po wymianie podzespołów eksploatacyjnych klocki itp. Była regeneracja głowicy . DO zrobienia jest jeszcze wymiana pompo-wtryskiwaczy. Cena ok 21 do 22 tyś Teraz moje kilka pytań które również zadam mojemu znajomemu ale potrzebuje waszej opinii aby sprawdzić czy nie ściemnia 1. Jaka jest cena wymiany takich pompo-wtryskiwaczy i co może być przyczyną ? 2. Czy przebieg nie jest za duży w stosunku do ceny ? 3 Jak sprawdzić czy klocki były wymieniane jestem laikiem w tej sprawie? 4 w tej wersji są chyba światła bi ksenonowe czy nie powinno tam być 5 Czy powinienem się targować chce zejść poniżej ceny 20 tyś Inne sugestie lub rady mile widziane zdjecie pod linkiem http://tomaszmadrzak.pl/passat.jpg Dodam jeszcze że auto użytkowane przez cała rodzinę jednak posiadają jeszcze 3 inne auta. Z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła to on ma zwykłe na H7. Jak głowica była robiona to auto albo przegrzane było, albo przebieg solidny. Pompowtryski jak są do wymiany to albo ktoś jeździł na jakimś rzepaku albo chrzczonej ropie, albo przebieg pomnóż sobie x2 (dla przykładu podam Ci Passat ojca i mój, obydwa mają idealne korekcje na pompkach, a przebiegi to 220 i 230tyś km).

Na klocki wystarczy zajrzeć przez felgę, jeśli widać zacisk z klockiem i już widzisz ile klocka zostało. Nowy klocek o ile dobrze pamiętam na oko (nigdy nie mierzyłem) ma grubość ok centymetra, ewentualnie 1.5 cm.

Co do cen pompowtryskiwaczy etka podaje koszt jednego 712 euro (jest to cena z serwisu). Używki no to zobacz na allegro, różne ceny i różnie bywa...

Jeśli ten przebieg byłby autentyczny, to tak na prawdę ten silnik dopiero co się dotarł i właściwie eksploatowany miałby jeszcze długie życie przed sobą.

Co do tego, że mają trzy auta-wiesz ja też kiedyś miałem trzy auta, a mimo to jak kupiłem paska diesla to zrobiłem w ciągu pół roku 26 tyś km nim...

untitled4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info , ale czy mam rozumieć że auto nie jest warte uwagi a jeśli już to nie za cenę 22 tyś?? .I jeszcze jedna rzecz o która zapomniałem zapytać czy można jakoś sprawdzić ( usłyszec zobaczyć ) czy prawidłowo była traktowana turbina

Edytowane przez tomaszm1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja tylko odniosłem się do tego co opisałeś. Żeby stwierdzić czy warte czy nie to trzeba na żywo sprawdzić i jesli coś ma do zrobienia (jak te pompki) to przekalkulować czy się skórka za wyparwkę opłaca.

Co do turbiny, to się nie dowiesz czy była dobrze traktowana, możesz natomiast ściągnąć przewód wchodzący od filtra do turbiny i zobaczyć czy wirnik nie ma nadmiernego luzu. Możesz też sprawdzić w czasie jazdy, czy dobrze ciągnie (subiektywnie). A najlepiej to zrobić logi vagiem i wrzucić na forum, jesli masz taką możliwość.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak masz racje . CO do turbiny to nie ma problemu okazało się że mój brat czasami jeździł kiedyś jako pasażer tym autem i zawsze czekał aż ostygnie turbina i potem gasił . W tym tygodniu będę go oglądał to już wszystko będę wiedział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie czy przy zakupie Passata 2003 ro i w gore watro brać pod uwagę silnik 101km jest tego sporo, w cenie zdecydowanie poniżej 130km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie warto, niestety możesz być albo zachwycony albo rozczarowany, zależnie od tego z czego sie przesiadasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe dokładnie i też zależy jakie masz wymagania-jak kupowałem paska to miałem 3.0 V6 i nawet nie wiedziałem, że były 101koni. Myślałem, że w takim aucie to te 131 to i tak muł więc się nie zorientowałem, że ten to 101, a że kupiłem dla oszczędności to mi to nie przeszkadzało i myślałem, że tak musi być ;)

Zawsze możesz zrobić viruska i już jest fajniej, więc jak dobry egzemplarz, to myślę, że wart uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma służyć do przemieszczania sie z punktu A do punktu B w dobrych warunkach i w miarę szybko jak bym chciał imponować szybkością to bym sie rozglądał za Porsche ale moje pytanie czy ten silnik radzi sobie z dość dużą masą samochodu i czy zawirusowanie nie pogarsza innych parametrów bo słyszałem że z całej gamy 1,9 są najmniej awaryjne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję udać się do komisu czy do kogoś z ogłoszenia i się przejechać i już będziesz wiedział. Jeśli uznasz, że wystarczy to ok. Zawsze potem możesz zwiększyć moc. Dobrze zrobiony Virus w zadbanym i dobrze eksploatowanym egzemplarzu niczego złego nie zrobi.

Co do masy, ścigant to to nie jest ale jakoś tam sobie radzi, w końcu momentem się rozpędza, a on ma 250NM, 131 ma ok 300NM (zależne od wersji).

Na pewno fajniej jest mieć 131.A jak ją się 131 zavirusuje to jest jeszcze fajniej, ale jak się trafi ładne avb, a nie mamy zamiaru się ścigać to czemu nie.

 

---------- Post added at 14:01 ---------- Previous post was at 13:57 ----------

 

Co do awaryjności 1.9 mogę wypowiedzieć się na temat mojego avb: 3lata użytkuje, zrobiłem ponad 60 tyś km, parę razy byłem w PL ( a w Niemczech jadę na max) i jedyna usterka to czujnik temperatury. A i jeszcze ostatnio mi przyrdzewiał toczek w lewym zacisku. Uważam, że to rewelacyjny wynik. auto ma ok 230 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do awaryjności 1.9 mogę wypowiedzieć się na temat mojego avb:

Ja mam w firmie trzy golfy z tym silnikiem. Kupione w salonie w poslce. W tym momencie mają ok 5 lat i ok 300tys i oprócz eksploatacyjnych rzeczy to nic się nie dzieje. Jeśli chodzi o dynamikę to też zależy jak się trafi. Wyżej opisane golfy mają różne, że tak to ujmę charaktery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja proponowałbym kierować się własnym "rozumem" a nie tzw. doradami. Ja kupiłem 4 lata temu Passata B5 kombi z tzw.prywatnego importu był jeszcze na niemieckich blachach. Na co zwracałem uwagę : Książka serwisowa , przebieg w zależności od rocznika powinien mieć minimum 30 - 40 tys rocznie - im więcej tym większe prawdopodobieństwo , że licznik nie był kręcony. Dobrze jak lakier ma tu i ówdzie ryski , dziurki itp. Nie ma wówczas tak wielkiego ryzyka , że auto waży o 100 kilo więcej niż w dowodzie :) szpachla waży niemało . Zrobiłem rozrząd i po ok 2 latach padła mi turbina - naprawiałem ją w Markusach . Autko do dziś odpukać śmiga i mnie nie zawiodło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja proponowałbym kierować się własnym "rozumem" a nie tzw. doradami.

Ogólnie napisałeś to co jest prawdą i na co się zwraca uwagę, ale jak ktoś kto ma doświadczenie w naprawianiu lub handlem samochodami na zdjęciu widzi że nie warto i pisze dla czego to można sobie zaoszczędzić nerwów i czasu. Ostateczna decyzja i ocena należy i tak do kupującego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności