Skocz do zawartości
wojtasw

Wymiana poduszek silnika

Rekomendowane odpowiedzi

jest dobrze, minimalne wibracje na kierownicy na jałowych (tak jak kiedyś - ledwo wyczuwalne), w środku zdecydowanie ciszej.

 

Zmiana poduszek pod skrzynią z LEM na OEM nic nie poprawiła. To poduszki olejowe Avon są tak nietypowe, że lemforder nie jest w stanie ich podrobić.

Wniosek jest jeden:

- pod silnik tylko Oem AVON

- pod skrzynię Corteco lub Lem - na Oem szkoda pieniędzy.

Edytowane przez AndrzejP4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu pod silnik nie nadaje się Lem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To z mojej strony podobna relacja po zakupie poduszek do TDI PD

2.jpg

NR OEM to 8D0 199 379 AR oraz 199 382 AR (wcześniej były nr z końcówkami AE)

Jedna i druga poduszka waży tyle samo co do grama - 757g (bez osłony termicznej)

 

Obydwie poduszki wyglądają identycznie, nr na gumach są identyczne (uniwersalne)

4.jpg

 

poza małym szczegółem, ale możliwe że to nr serii albo jakieś inne nieistotne oznaczenie z taśmy produkcyjnej

6.jpg

 

NR OEM są na poduszkach tylko nadrukowane, co tym bardziej utwierdza mnie, że same poduszki są raczej identyczne

8.jpg

 

Różnica w cenie pomiędzy poduszkami lewą i prawą w ASO to ok 100 PLN, za co dostajemy osłonę termiczną, poza tym w mojej ocenie poduchy wydają się identyczne.

Najtańsza oferta jaką znalazłem na zakup w/w kompletu to 730PLN, w jakimkolwiek ASO ok 200PLN więcej...

1.jpg

3.jpg

5.jpg

7.jpg

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem na nówki z ASO i bryka nadal trzęsie na wolnych pod skrzynię w sadzone nówki Lema

Jak zaglądam pod auto to mam wrażenie, że te wibracje najbardziej widoczne są na skrzyni

Czy miał ktoś tak i znalazł przyczynę, bo u mnie wymiana poduszek nic nie dała

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaż przy wduszaniu i puszczaniu sprzęgła nie ma żadnej zmiany także dwumasa chyba odpada

Przy wciśniętym pedale sprzęgła nie odłączasz dwumasy tylko skrzynię, dwumas zostaje po stronie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

I ja dorzucę swoje trzy grosze o dyskusji o poduszkach.

Jak na razie nikt nie odpowiedział na pytanie czy obie poduszki są takie same ze 100% pewnością.

Waga i wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Bo bebechy poduszek mogą się różnić. Nie jest to tylko i wyłącznie kawałek blachy, gumy i odrobiny oleju.

Części składowe oryginalnej poduszki (ciekawe jak wygląda w środku TOPRAN lub inny niskobudżetowy produkt)

P1040353.jpg

Góra poduszki podejrzewam, że jest taka sama we wszystkich poduszkach bo akurat to jest kawałek gumy i metalu. Jak widać na zdjęciach moja poduszka jest już mocno spękana ale pomimo tego ta guma jest tak gruba że nie ma praktycznie możliwości żeby przez nią uciekał olej.

P1040354.jpg

P1040355.jpg

P1040356.jpg

Jak widać jest ona z jednej strony mocniej zużyta niż z drugiej (popękana guma)

Natomiast środek poduszki (myślę, że to jest jej najważniejsza część) nie jest symetryczny, te dziury pewnie mają wpływ na przepływ oleju między górną częścią a dolną.

P1040357.jpg

P1040358.jpg

Na dole pod częścią z kanalikami a nad blachą jest membrana która zużywa się i to właśnie przez nią ucieka olej. Dziurka którą wypływał olej była na tyle malutka że ciężko ją było znaleźć i dlatego olej nie wypływa nagle tylko po trochu podczas pracy.

P1040361.jpg

P1040362.jpg

Dla tych którzy poszukują używek oprócz wagi warto też sprawdzić z którego roku jest poduszka bo jak wiadomo gumie czas nie służy. Datę produkcji możemy odczytać z nadruku na poduszce fragment zaznaczony na czerwono [rok miesiąc dzień] Moje auto jest z końca czerwca 2003 roku. A i na zdjęciach nowych poduszek które wrzucili koledzy widać że rok i miesiąc się zgadza miedzy nadrukiem a datą nabitą na pudełku.

P1040363.jpg

Niestety nie mam drugiej poduszki (końcówka 382) żeby pociąć i zobaczyć bebechy. A może ktoś z kolegów będzie miał tą poduszkę i mógłby ją pociąć wtedy mielibyśmy odpowiedź czy obie poduszki są takie same.

Kolejna kwestia która mi się nasunęła to to czy ktoś z was zwracał uwagę na położenie poduszki przy montażu? Kolega Viperek ostatnio zwrócił mi uwagę żeby poduszkę włożyć tak żeby dziura którą ma spływać olej ustawić zgodnie z dziurą w łapie silnika i w sumie może to mieć wpływ na tłumienie bo jak widać NIE JEST ona symetryczna więc i praca może być różna w zależności od położenia. Czy w ELSIE albo jakiejś innej instrukcji serwisowej jest informacja o ułożeniu poduszki? W 2.5TDI nie ma problemu bo tam jest czujnik i żeby podpiąć wtyczkę trzeba poduszkę odpowiednio ustawić a jak u nas w 1.9tdi?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Części składowe oryginalnej poduszki (ciekawe jak wygląda w środku TOPRAN lub inny niskobudżetowy produkt)

 

Mam takie poduszki Topran nikt nie chce ich przygarnąć wiec może rozkroje i pokaże co tam w środku jest ??

Jak kupowałem Toprany to brałem na lewą i prawa stronę więc ciekawe czy się czymś różnią.

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie poduszki Topran nikt nie chce ich przygarnąć wiec może rozkroje i pokaże co tam w środku jest ??

Jak kupowałem Toprany to brałem na lewą i prawa stronę więc ciekawe czy się czymś różnią.

Jak Ci nie szkoda to jedną tnij. Fajnie by było żeby ktoś miał wylany oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozciełem już pewnie ze trzy oryginalne sztuki i wszystkie były identyczne.Co do montażu to są tylko dwie możliwości montażu bo góra poduszki centruje się względem łapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejna kwestia która mi się nasunęła to to czy ktoś z was zwracał uwagę na położenie poduszki przy montażu? Kolega Viperek ostatnio zwrócił mi uwagę żeby poduszkę włożyć tak żeby dziura którą ma spływać olej ustawić zgodnie z dziurą w łapie silnika i w sumie może to mieć wpływ na tłumienie bo jak widać NIE JEST ona symetryczna więc i praca może być różna w zależności od położenia.

zastanawiałem się nad tym, ale ja mialem wczesniej lemfordery zakładane przez mechanika więc nie miałem punktu odniesienia. Możliwości sa dwie bo są dwa otwory w łapie na ten "lejek" z poduszki. Może ktoś kto ma ori byłby w stanie sfotografować to z kanału jak ułożone są fabrycznie poduszki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj trochę pokombinowałem z ustawieniem poduszek. W pewnym momencie doszedłem do ustawienia, w którym na kierownicy ledwo dawało się wyczuć, że silnik w ogóle pracuje. Potem chciałem to jeszcze bardziej poprawić i spieprzyłem - teraz wszystko się trzęsie, chyba gorzej jak przed wymianą.. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w jakiejś fachowej literaturze jest jak ustawić poduszki

Widziałem taki zeszyt napraw silnika ATJ ale dotyczyło Bory czyli silnik mocowanych poprzecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze jest właściwe ustawienie pozycji aluminiowych łap przykręcanych do podłużnic. Tam jest ogromny zakres regulacji.

 

Jednym ze sposobów na właściwe ustawienie łap jest włożenie trzpienia w otwory ustalające (w łapie, wózku i podłużnicy). Łatwo przy okazji rozwalić geometrię przodu, więc trzeba to robić stronami, nie obie na raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śruby mocujące aluminiowe łapy silnika mocują także wózek do podłużnic. Jeżeli zluzujesz na raz obie strony, to wózek może się przesunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę cos z tym zrobić bo wydałem tysiaka na nowe poduszki z ASO i nadal mam trzęsionkę na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam bym wymienił tylko brak kanału,a

gościu w warsztacie wymieniając odkręcał poduszki razem z łapą

Podejrzewam,że źle ustawił łapy i dlatego nadal trzęsie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzisz, ja też wydałem tysiaka i nie mam ideału - nadal lekkie wibracje na kierownicy. Może już tak było od nowości ?

 

Łapy mam ustawione tak dokładnie jak tylko można było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napewno niemiałem tak od nowości ale trwa to już ok 3lat

Zostaje jeszcze 2M i PD ?

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy 2M może być przyczyną takiego drżenia ?

Poza tym nie widzę żadnych innych objawów , które mógłby mieć coś wspólnego z kończąca się 2M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności