AndrzejP4 Zgłoś #381 Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) jest dobrze, minimalne wibracje na kierownicy na jałowych (tak jak kiedyś - ledwo wyczuwalne), w środku zdecydowanie ciszej. Zmiana poduszek pod skrzynią z LEM na OEM nic nie poprawiła. To poduszki olejowe Avon są tak nietypowe, że lemforder nie jest w stanie ich podrobić. Wniosek jest jeden: - pod silnik tylko Oem AVON - pod skrzynię Corteco lub Lem - na Oem szkoda pieniędzy. Edytowane 14 Czerwca 2014 przez AndrzejP4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #382 Napisano 13 Czerwca 2014 A czemu pod silnik nie nadaje się Lem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #383 Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) To z mojej strony podobna relacja po zakupie poduszek do TDI PD NR OEM to 8D0 199 379 AR oraz 199 382 AR (wcześniej były nr z końcówkami AE) Jedna i druga poduszka waży tyle samo co do grama - 757g (bez osłony termicznej) Obydwie poduszki wyglądają identycznie, nr na gumach są identyczne (uniwersalne) poza małym szczegółem, ale możliwe że to nr serii albo jakieś inne nieistotne oznaczenie z taśmy produkcyjnej NR OEM są na poduszkach tylko nadrukowane, co tym bardziej utwierdza mnie, że same poduszki są raczej identyczne Różnica w cenie pomiędzy poduszkami lewą i prawą w ASO to ok 100 PLN, za co dostajemy osłonę termiczną, poza tym w mojej ocenie poduchy wydają się identyczne. Najtańsza oferta jaką znalazłem na zakup w/w kompletu to 730PLN, w jakimkolwiek ASO ok 200PLN więcej... Edytowane 13 Czerwca 2014 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #384 Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Ja też wymieniłem na nówki z ASO i bryka nadal trzęsie na wolnych pod skrzynię w sadzone nówki Lema Jak zaglądam pod auto to mam wrażenie, że te wibracje najbardziej widoczne są na skrzyni Czy miał ktoś tak i znalazł przyczynę, bo u mnie wymiana poduszek nic nie dała Edytowane 14 Czerwca 2014 przez maciuch1075 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #385 Napisano 13 Czerwca 2014 Chociaż przy wduszaniu i puszczaniu sprzęgła nie ma żadnej zmiany także dwumasa chyba odpada Przy wciśniętym pedale sprzęgła nie odłączasz dwumasy tylko skrzynię, dwumas zostaje po stronie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #386 Napisano 14 Czerwca 2014 Witam. I ja dorzucę swoje trzy grosze o dyskusji o poduszkach. Jak na razie nikt nie odpowiedział na pytanie czy obie poduszki są takie same ze 100% pewnością. Waga i wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Bo bebechy poduszek mogą się różnić. Nie jest to tylko i wyłącznie kawałek blachy, gumy i odrobiny oleju. Części składowe oryginalnej poduszki (ciekawe jak wygląda w środku TOPRAN lub inny niskobudżetowy produkt) Góra poduszki podejrzewam, że jest taka sama we wszystkich poduszkach bo akurat to jest kawałek gumy i metalu. Jak widać na zdjęciach moja poduszka jest już mocno spękana ale pomimo tego ta guma jest tak gruba że nie ma praktycznie możliwości żeby przez nią uciekał olej. Jak widać jest ona z jednej strony mocniej zużyta niż z drugiej (popękana guma) Natomiast środek poduszki (myślę, że to jest jej najważniejsza część) nie jest symetryczny, te dziury pewnie mają wpływ na przepływ oleju między górną częścią a dolną. Na dole pod częścią z kanalikami a nad blachą jest membrana która zużywa się i to właśnie przez nią ucieka olej. Dziurka którą wypływał olej była na tyle malutka że ciężko ją było znaleźć i dlatego olej nie wypływa nagle tylko po trochu podczas pracy. Dla tych którzy poszukują używek oprócz wagi warto też sprawdzić z którego roku jest poduszka bo jak wiadomo gumie czas nie służy. Datę produkcji możemy odczytać z nadruku na poduszce fragment zaznaczony na czerwono [rok miesiąc dzień] Moje auto jest z końca czerwca 2003 roku. A i na zdjęciach nowych poduszek które wrzucili koledzy widać że rok i miesiąc się zgadza miedzy nadrukiem a datą nabitą na pudełku. Niestety nie mam drugiej poduszki (końcówka 382) żeby pociąć i zobaczyć bebechy. A może ktoś z kolegów będzie miał tą poduszkę i mógłby ją pociąć wtedy mielibyśmy odpowiedź czy obie poduszki są takie same. Kolejna kwestia która mi się nasunęła to to czy ktoś z was zwracał uwagę na położenie poduszki przy montażu? Kolega Viperek ostatnio zwrócił mi uwagę żeby poduszkę włożyć tak żeby dziura którą ma spływać olej ustawić zgodnie z dziurą w łapie silnika i w sumie może to mieć wpływ na tłumienie bo jak widać NIE JEST ona symetryczna więc i praca może być różna w zależności od położenia. Czy w ELSIE albo jakiejś innej instrukcji serwisowej jest informacja o ułożeniu poduszki? W 2.5TDI nie ma problemu bo tam jest czujnik i żeby podpiąć wtyczkę trzeba poduszkę odpowiednio ustawić a jak u nas w 1.9tdi? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #387 Napisano 14 Czerwca 2014 (edytowane) Części składowe oryginalnej poduszki (ciekawe jak wygląda w środku TOPRAN lub inny niskobudżetowy produkt) Mam takie poduszki Topran nikt nie chce ich przygarnąć wiec może rozkroje i pokaże co tam w środku jest ?? Jak kupowałem Toprany to brałem na lewą i prawa stronę więc ciekawe czy się czymś różnią. Edytowane 14 Czerwca 2014 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #388 Napisano 14 Czerwca 2014 Mam takie poduszki Topran nikt nie chce ich przygarnąć wiec może rozkroje i pokaże co tam w środku jest ??Jak kupowałem Toprany to brałem na lewą i prawa stronę więc ciekawe czy się czymś różnią. Jak Ci nie szkoda to jedną tnij. Fajnie by było żeby ktoś miał wylany oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #389 Napisano 14 Czerwca 2014 Ja rozciełem już pewnie ze trzy oryginalne sztuki i wszystkie były identyczne.Co do montażu to są tylko dwie możliwości montażu bo góra poduszki centruje się względem łapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #390 Napisano 14 Czerwca 2014 Kolejna kwestia która mi się nasunęła to to czy ktoś z was zwracał uwagę na położenie poduszki przy montażu? Kolega Viperek ostatnio zwrócił mi uwagę żeby poduszkę włożyć tak żeby dziura którą ma spływać olej ustawić zgodnie z dziurą w łapie silnika i w sumie może to mieć wpływ na tłumienie bo jak widać NIE JEST ona symetryczna więc i praca może być różna w zależności od położenia. zastanawiałem się nad tym, ale ja mialem wczesniej lemfordery zakładane przez mechanika więc nie miałem punktu odniesienia. Możliwości sa dwie bo są dwa otwory w łapie na ten "lejek" z poduszki. Może ktoś kto ma ori byłby w stanie sfotografować to z kanału jak ułożone są fabrycznie poduszki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #391 Napisano 14 Czerwca 2014 dzisiaj trochę pokombinowałem z ustawieniem poduszek. W pewnym momencie doszedłem do ustawienia, w którym na kierownicy ledwo dawało się wyczuć, że silnik w ogóle pracuje. Potem chciałem to jeszcze bardziej poprawić i spieprzyłem - teraz wszystko się trzęsie, chyba gorzej jak przed wymianą.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #392 Napisano 15 Czerwca 2014 Może w jakiejś fachowej literaturze jest jak ustawić poduszki Widziałem taki zeszyt napraw silnika ATJ ale dotyczyło Bory czyli silnik mocowanych poprzecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #393 Napisano 15 Czerwca 2014 najważniejsze jest właściwe ustawienie pozycji aluminiowych łap przykręcanych do podłużnic. Tam jest ogromny zakres regulacji. Jednym ze sposobów na właściwe ustawienie łap jest włożenie trzpienia w otwory ustalające (w łapie, wózku i podłużnicy). Łatwo przy okazji rozwalić geometrię przodu, więc trzeba to robić stronami, nie obie na raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #394 Napisano 19 Czerwca 2014 Co do tego ma geometria?☺ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #395 Napisano 19 Czerwca 2014 śruby mocujące aluminiowe łapy silnika mocują także wózek do podłużnic. Jeżeli zluzujesz na raz obie strony, to wózek może się przesunąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #396 Napisano 19 Czerwca 2014 Muszę cos z tym zrobić bo wydałem tysiaka na nowe poduszki z ASO i nadal mam trzęsionkę na wolnych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #397 Napisano 19 Czerwca 2014 Sam bym wymienił tylko brak kanału,a gościu w warsztacie wymieniając odkręcał poduszki razem z łapą Podejrzewam,że źle ustawił łapy i dlatego nadal trzęsie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #398 Napisano 19 Czerwca 2014 widzisz, ja też wydałem tysiaka i nie mam ideału - nadal lekkie wibracje na kierownicy. Może już tak było od nowości ? Łapy mam ustawione tak dokładnie jak tylko można było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #399 Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Ja napewno niemiałem tak od nowości ale trwa to już ok 3lat Zostaje jeszcze 2M i PD ? Edytowane 19 Czerwca 2014 przez maciuch1075 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #400 Napisano 19 Czerwca 2014 Ciekawe czy 2M może być przyczyną takiego drżenia ? Poza tym nie widzę żadnych innych objawów , które mógłby mieć coś wspólnego z kończąca się 2M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach