Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wejdziesz w ustawienia AdBlue to komputer pokazuje Ci minimalną i maksymalną ilość do uzupełnienia. Teoretycznie można tankować do odbicia pistoletu, ale w instrukcji stoi napisane, żeby nie lać za dużo. Ja leję tyle ile pokazuje lub z 0,5l mniej.

 

Nigdzie nie mogę znaleźć w menu auta info ile mam wlać minimum a ile max.

Mam tylko info.

Usterka: AdBlue. Uruchomienie silnika nie będzie mozliwe za 1000 km.

Oraz info.

Zasięg - AdBlue

1000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, widzisz. Masz ten problem jaki miał IQM1 i tak jak On napisał - komuś z forum samo się pojawiło, samo po 3 dniach zgasło (jesli dobrze te 3 dni pamiętam). Innymi słowy - nie jest to standardowa sytuacja, o której pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w serwisie powiedzieli, że żeby ten komunikat się nie pojawiał to trzeba zalewać min 10l adblue. Przy drugim tankowaniu zastosowałem się do tego i błędu nie było, na dniach czeka mnie kolejne tankowanie i zobaczymy ile w tym prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie zalewam jak mi pokazuje, żeby uzupełnić co najmniej 10l. Ale może to też kwestia tego włączenia zapłonu na 30sek. żeby zaktualizował ustawienia. Ale jak rozumiem z wypowiedzi kolega jopstons nie zalewał niczego w ostatnim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tak właśnie zalewam jak mi pokazuje, żeby uzupełnić co najmniej 10l. Ale może to też kwestia tego włączenia zapłonu na 30sek. żeby zaktualizował ustawienia. Ale jak rozumiem z wypowiedzi kolega jopstons nie zalewał niczego w ostatnim czasie.

 

Tak jest nie zalewałem AdBlue przez ostatnie tysiące kilometrów. Komunikat, że jazda nie będzie możliwa za 1000 km, pojawił się wczoraj 8 marca rano i nie wiem gdzie jest te menu, aby podejrzeć ile wlać minimum a ile maksimum.

AdBlue 1000 km komunikat AID.jpg

AdBlue 1000 km komunikat DP.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie podpowiem Ci akurat tego bo ja mam tradycyjne zegary i jest to jedna z opcji wyświetlanych na komputerze między zegarami - jak np. chwilowe zużycie paliwa. Myślę, że u Ciebie będzie podobnie, chyba że w ustawieniach zegarów na DP/DM masz to wyłączone. Tam można ustawiać jakie informacje chcesz widzieć na komputerze przy przewijaniu opcji. W każdym razie wygląda to podobnie jak u Ciebie na tym zdjęciu z zegarami - pokazuje zasięg Ad Blue (w każdej chwili możesz go sprawdzić) oraz właśnie tę informację ile min. zalać a ile max. Po zatankowaniu te wskazania min. / max. pojawiają się dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu.

U Ciebie to jednak sprawa niestandardowa. Błąd. Dużo przejechałeś już. Pełny zbiornik powinien Ci wystarczyć spokojnie na jakieś 7-9 tys. km, więc jeśli jesteś poniżej tego przebiegu to może za dwa dni sama zgaśnie. Niemniej ja bym to zgłosił do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że ja przejechałem już te 7 tys. km od ostatniego tankowania AdBlue, które miało miejsce kilka miesięcy temu. Wlewał sam serwis ASO.

I teraz widocznie znowu trzeba wlać, ale nie wiem czemu nie pokazuje ile mam wlać.

Zamierzam teraz samemu wlać te 7-10 litrów przez wąski lejek, bo kupiłem baniak 20 litrowy.

A chodzi o to, że najzwyczajniej nie chcę przelać, by nie wlać za dużo.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 litrów przy tym przebiegu to idealna ilośc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiem czemu nie pokazuje tych min/max. Jak dla mnie sa dwie opcje: spróbuj wlać z 5 litrów, bo min. ilość do uzupełnienia to 3,5 l i może wtedy pokaże ile brakuje, albo druga opcja - nie wiem czy nie lepsza to tankowanie na stacji - wlej z 10 l, a gdyby jednak tyle się nie zmieściło to pistolet sam odbije i na pewno nie przelejesz.

A zbiornik 20 l nie zmarnuje się :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym, czyli we wtorek w programie TURBO KAMERA, wystąpiły dwa nowe Passaty B8. Nareszcie ktoś miał odwagę nagłośnić problem z niedziałającymi centralnymi wyświetlaczami. Jeśli ktoś nie zdąży obejrzeć powtórki, to za kilka dni odcinek dostępny będzie na Player.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O proszę! Czyli nie jestem jedyny! :D

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tzn. z jednej strony jest to pocieszające, że nie jestem czepialski tylko ja - również inny zwracają na to uwagę. Ale z drugiej strony to nie powinno mieć miejsca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie powinno się zdarzyć, jak wszystkie inne przypadki opisywane na forum. Ale się niestety w dzisiejszych czasach się zdarza i to niestety wszystkim lub co najmniej większości. Dlatego demonizowanie bądź co bądź - w większości - drobnych przypadłości (patrz Tomasz76) i twierdzenie na tej podstawie, że to najgorszy passat w historii jest metodycznie niewłaściwe. Toż oczywistością znaną od dziesięcioleci jest termin "wady wieku dziecięcego" oraz że samochód powinno się kupować dopiero po liftingu. Jak się kupuje nowości z początku produkcji to podejmuje się świadomie ryzyko. Oczywiście dziś jest ono większe niż kiedyś, a samochody z każdym modelem są bardziej zaawansowane, więc i do zepsucia potencjalnie więcej. Przy Dreamlinerze wady passata to pikuś, choć podkreślę na koniec - nie powinny się zdarzyć. Ważne jest to czy je usuwają czy się ich wypierają. Byle to pierwsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drobnych przypadłości (patrz Tomasz76) i twierdzenie na tej podstawie, że to najgorszy passat w historii jest metodycznie niewłaściwe.

 

Metodycznie jest właściwe.

 

Temat o awariach po roku obecności modelu na rynku ma ponad 700 postów

 

Dyskusje na forach niemieckich pękają od ilości postów.

I nie wiem czy wymiany baków paliwa, wiązek centralnych, zamarazające silniki, stuki zawieszenia, stuki w kabinie, felerne spryskiwacze, parujace reflektory, niedziałające Discovery to drobnostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MM_VW czytając Twoje posty uważam, że nawet gdyby Twój Passat rozsypał się podczas jazdy, to i tak złego słowa byś na Volkswagena nie powiedział, zawsze znajdując jakieś usprawiedliwienie. Obecnie koncerny samochodowe nie mogą czuć się już tak bezkarnie, jak kiedyś. Dzięki takim programom jak Turbo Kamera, oraz forom internetowym, można nagłaśniać problemy, a opinia szybko idzie w świat. Walka o klienta pomiędzy koncernami samochodowymi jest coraz ostrzejsza i dziwię się, że koncern VAG wpuścił na rynek samochód z tyloma wadami i usterkami. Jestem również ciekawy, czy rzecznik marki VW mówił prawdę w tym reportażu, że problem z wyświetlaczami został już rozwiązany i w ramach rekompensaty dealerzy oferują klientom auta zastępcze, pakiet przedłużonej gwarancji, oraz bezpłatny pakiet przeglądów serwisowych. Najlepiej niech wypowiedzą się użytkownicy, których dotyczy ten problem czy jest to prawda, czy ściema tylko przed kamerą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie mam żadnych problemów ze swoim samochodem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że nie powinno się zdarzyć, jak wszystkie inne przypadki opisywane na forum. Ale się niestety w dzisiejszych czasach się zdarza i to niestety wszystkim lub co najmniej większości. Dlatego demonizowanie bądź co bądź - w większości - drobnych przypadłości (patrz Tomasz76) i twierdzenie na tej podstawie, że to najgorszy passat w historii jest metodycznie niewłaściwe. Toż oczywistością znaną od dziesięcioleci jest termin "wady wieku dziecięcego" oraz że samochód powinno się kupować dopiero po liftingu. Jak się kupuje nowości z początku produkcji to podejmuje się świadomie ryzyko. Oczywiście dziś jest ono większe niż kiedyś, a samochody z każdym modelem są bardziej zaawansowane, więc i do zepsucia potencjalnie więcej. Przy Dreamlinerze wady passata to pikuś, choć podkreślę na koniec - nie powinny się zdarzyć. Ważne jest to czy je usuwają czy się ich wypierają. Byle to pierwsze.

 

I między innymi przez takich jak Ty koncerny czują się bezkarne bo po co dopracować samochód, kierowcy będą beta testerami i jeszcze się z tego cieszą. Koncern zaoszczędza mnóstwo pieniędzy na testach a Ty wydając grubo ponad 100 k PLN przymykasz oko na to, że sprzedali Ci bubel? I jeszcze cieszysz się z tego, że jak mocniej tupniesz to może naprawią. Większych bzdur to dawno nie czytałem. Podejście typu "ktoś na mnie napluł ale udam, że deszcz pada".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdzie nie mogę znaleźć w menu auta info ile mam wlać minimum a ile max.

1000 km.

 

W AID masz opcje auta i tam idac w dol znajduja sie ustawienia typu, predkosc przebieg etc. ktoras z opcji to Zasieg AdBlue. Po wcisnieciu potwierdzenia pokazuje sie ilosc minimalna i maksymalna do zalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W AID masz opcje auta i tam idac w dol znajduja sie ustawienia typu, predkosc przebieg etc. ktoras z opcji to Zasieg AdBlue. Po wcisnieciu potwierdzenia pokazuje sie ilosc minimalna i maksymalna do zalania.

 

Ja mam auto odebrane w marcu 2015 i nie mam tej opcji ;-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek o godzinie 17.30 w TVN TURBO powtórka programu, gdzie głównymi bohaterami były dwa Passaty B8. Moim zdaniem jeden z lepszych odcinków w którym m.in. można zobaczyć pościg za handlarzami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W AID masz opcje auta i tam idac w dol znajduja sie ustawienia typu, predkosc przebieg etc. ktoras z opcji to Zasieg AdBlue. Po wcisnieciu potwierdzenia pokazuje sie ilosc minimalna i maksymalna do zalania.

 

Przy widocznym komunikacie na AID oraz Discovey Pro jak wciskam na kierownicy po prawej stronie po środku "OK" nic się nie dzieje.

Brak dodatkowych opcji do wyświetlania ile wlać min-max tego AdBlue.

Teraz system informuję, że za 950 km jazda nie będzie możliwa.

Zaczynam się zastanawiać, że może to zależy od wersji wgranego oprogramowania do Discovery Pro?

Czy może ktoś na 100 % potwierdzić, że naprawdę takie info można zobaczyć ile wlać min a ile max tego AdBlue?

 

AdBlue 1000 km komunikat AID.jpg

AdBlue 1000 km komunikat DP.jpg

Ustawienia DP.jpg

Ustawienia Systemu Informacja o systemie.jpg

Numer Urządzenia Oprogramowanie.jpg

Numer Oprogramowania.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności