Skocz do zawartości
Gość passtuch

zamiana bębnów na tarcze-tył- da sie?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość passtuch

Witam wszystkich znawców i posiadaczy passatów, nie dawno wstapiłem do grona i jestem zachwycony swoim pastuszkiem b4 95 1.9 tdi(90). Jednakże zastanawia mnie czy istnieje możliwość wymiany tylnych bębnów na tarcze np. z rocznika 96? Czy tka operacja jest kosztowna i trudna do wykonania?? pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość typer

Da sie zamontować tarczowe z tyłu bez problemu. Jednakże oprócz samych zacisków i tarcz musisz również wymienić piasty, linkę ręcznego i przewody hamulcowe prowadzące na tył (sztywne i elastyczne).

 

Tarcze z tyłu montowane były do silników 2.0, 1.9tdi 90KM i 110KM oraz do VR6

Ale uwaga, 2.0 150KM, 1.9tdi 110KM i VR6 mają koła i tarcze na pięć śrub!

 

Pozdrawiam

typer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego chcesz tarcze....w passacie to nic dobrego w zime same problemy ponieważ zamarzają i często się zapiekają ... może to tylko moje spostrzeżenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
często się zapiekają

co się zapieka :) ? zapieka się ręczny, jeśli się go nie używa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Tarcze to fajna sprawa.Zapiekają się sworznie od dźwigni ręcznego ale to właśnie tylko wtedy jak się go nie używa.A bębny mają przekombinowaną samoregulację szczęk która często nie działa i auto wtedy słabo hamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Patrick_
zapieka się ręczny, jeśli się go nie używa.

 

to prawda.

chociaz czasem i uzywanemu zdazają sie kłopoty z poprawną pracą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deba

W zeszłym tygodniu wymieniałem bębny na tarcze, trochę jest przy tym zabawy ale nic trudnego

Do tego jest potrzebne:

1. dwie tarcze

2. 2 komplety. łożysk (polecam założenie nowych)

3. 2 zaciski hamulcowe wraz z jarzmami (prawy i lewy)

4. klocki komplet na oś

5. 2 mocowania na połączenie przewodu gumowego z metalowym, (taka dziwnie wygięta blaszka mocowana na tył belki)

6. Dwa przewody hamulcowe gumowe pomiędzy zaciskami a rurką metalową m/ż

7. Dwa przewody hamulcowe gumowe na tylną belkę ż/ż

8. Dwa przewody hamulcowe metalowe dł. 70cm

9. Jeden przewód hamulcowy 140 cm

10. Jeden przewód hamulcowy 35 cm

11. 2l płynu hamulcowego (polecam wymienić cały)

12. Komplet śrub do mocowania piasty 12szt. twardość 10,9 i łepek na klucz max 16mm ( mnie się 6 starych )

13. Dwie osłony tarczy (prawa i lewa)

14. Dwie piasty (prawa i lewa)

15. Linki hamulcowe na oba koła

16. 4 śruby mocujące zaciski hamulcowe

17. 4 śruby mocujące jarzma do zacisków

 

To chyba wszystko :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a łączny koszt to...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego chcesz tarcze....w passacie to nic dobrego w zime same problemy ponieważ zamarzają i często się zapiekają ... może to tylko moje spostrzeżenie

 

Panowie bez przesady, ja mam juz trzeciego passata 2,0 i z tyłu sa tarcze - powiem tak nigdy nie miałem problemu z tylnymi chamulcami, dodam jeszcze ze wumiana klocków trwa we wszystkich kołach (przy tarczach) 20 min.Według mnie tarcze są o wiele lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największe nieporozumienie z tarczami z tyłu to hamulec ręczny, nawet nie ma co porównywać do bębnów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

zacisk sie zapiecze wtedy jak nawali do cylinderków przez nieszczelne prochowniki troche syfu, a co do ręcznego na tarczach moim zdaniem to bardzo dobra sprawa lepiej hulają niż bębny (czy widziałeś samochody sportowe np. z bębnami z tyłu) te hamulce mają większą skuteczność hamowania :)

 

pozdo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chyba Święty miał na myśli to że on dosyć słabo trzyma i nie da się poszaleć na ręcznym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacisk sie zapiecze wtedy jak nawali do cylinderków przez nieszczelne prochowniki troche syfu, a co do ręcznego na tarczach moim zdaniem to bardzo dobra sprawa lepiej hulają niż bębny (czy widziałeś samochody sportowe np. z bębnami z tyłu) te hamulce mają większą skuteczność hamowania :)

 

pozdo:)

 

fazol - zgadzam się z Tobą w 100%, ja mam też tarcze na wszystkich czterech "kółkach" i chamuje jak sie patrzy - nie ma najmniejszego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale chyba Święty miał na myśli to że on dosyć słabo trzyma i nie da się poszaleć na ręcznym...

 

jak słabo?? u mnie za...waliście, w żadnym aucie na bębnach niemiałem takiego ręcznego, szaleć można jak się chce, jak ładnie wyregulowany to naprawdę miodzio pd ręką :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko panowie pozazdrościć wam ręcznego, niestety mam tarcze, miałem bębny i nie ma porównania ;)

Jutro albo pojutrze będę się bawił z hamulcami, może się uda zrobić ręczny-podejmę tę próbę jeszcze raz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie (w vento, ale tarcze te same co w b3;) ) reczny jakis czas po zrobieniu zaciskow, wymianie tarcz i klockow byl super - 60kph, czarny asfalt, szarpniecie za reczny i dwie czarne krechy :D

niestety z zaciskami sie pospieszylem i zmienilem tylko uszczelnienia tloczkow, rezultatem czego po 2 latach reczny w lewym kole nie odbija...

duzo roboty jest z mechanizmami recznego w tych zaciskach?

w B3 reczny jest taki sobie - nędzne tarcze

w b2 mam bebny, wytarte mocno i pozapiekana samoregulacje - postojowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko panowie pozazdrościć wam ręcznego, niestety mam tarcze, miałem bębny i nie ma porównania ;)

Jutro albo pojutrze będę się bawił z hamulcami, może się uda zrobić ręczny-podejmę tę próbę jeszcze raz :D

 

może to kwestia "oryginalności", moje zaciski zaczpiane nie były (no chyba że kiedyś w serwisie u belżików, ale kto tam się w to bawi, wymiana na nowe jak już i po krzyku) to może dlatego są jak narazie (odpukac ;) ) bezawaryjne, może jeśli by sie znalazło jakieś dobre oryginalne zaciski (choćby jak ktoś na forum pisał od skodawki czy nowszych vw) to byłoby lepsze rozwiązanie niż kilkukrotna naprawa, bardziej niż o kosztach mam na myśli dyskomfort tych napraw i ciągłego zapiekania się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapiekanie się zacisków swoją drogą ale pamiętajcie o linkach, potrafią się blokować z nieużywania ręcznego :) W B4 też miałem lichy ręczny, lewe wcale nie hamowało, zacisk nie odbijał. Po wymianie linek ręczny brzytwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

kuczlaw dobrze piszesz, dlatego ja przed założeniem każdej linki napuszczam jej troszeczkę oleju żeby zmniejszyć ryzyko zatarcia sie w osłonce itp. a na siłę hamowania ręcznego ma wiele czynników :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w B3 reczny jest taki sobie - nędzne tarcze

Co to znaczy "nędzne tarcze"??? Chyba, że takie kupujesz po 30 zł sztuka. U mnie po wymianie (Lucas-TRW) przy postoju pod światłami na wzniesieniu wystarczy 2 ząbek i auto stoi w miejscu, na 3 z jedynki już nie ruszę, a na 4 to nawet na wstecznym nie "pierdnie" (większe przełożenie, które na 3 ząbku powoduje piski). Więc skąd te rewelacje o słabych hamulcach tarczowych i ręcznym, skoro w założeniu hamulce tarczowe mają większą skuteczność niż bębny; poza tym chciałbym hamować maksymalnie obciążonym autem i do tego z przyczepą bębnami a tarczami. Porządne tarcze z klockami i hamulce żyleta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności