robertAVF Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2007 (edytowane) witam..mam pytanie..kiedys ktos zamieszczal caly opis jak wyczyscic zawor N75...razem z fotkami itp...niestety nie znalazlo sie to w warsztacie...ktos moze wie gdzie to moge znalesc??szukalem w szukajce ale nie znalazlem tego tematu Edytowane 28 Maja 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2007 czyszczenie zaworu N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2007 wlasnie tego szukalem...dzieki bardzo...powinno to sie znalesc u nas w warsztacie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2007 Może faktycznie można to wkleić do warsztatu.... Post pochodzący z forum golfa a autorem jest kolega spons, ja tylko poprawiłem j.polski i starałem się przyporządkować fotki;) ps.dotyczy zaworu N75 (biały łeb) i N18 (czarny łeb) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Ściągnąć metalową spinkę łączącą łebek (to białe) z zaworkiem, można ją nawet pociąć, bo nie będzie już potrzebna. [ z praktyki wiem, że można ją ściągnąć ,specjalnie jej nie uszkadzając i założyć z powrotem] 2. Wyciągnąć tłoczek i ściągnąć membranę. 3. Ładnie wyczyścić miejsce pracy tłoczka, (czyli sam zaworek w środku), ja użyłem do tego pałeczki do uszu i WD40. 4. U góry tłoczka (tam gdzie była membrana) jest dziurka, a w niej kolejny tłoczek, należy wyczyścić ta dziurkę z syfu, wcisnąć tłoczek i psiknąć tam WD po czym rozruszać naciskając i wyczyścić. Czynność powtórzyć parę razy. Po tym zabiegu, należy dmuchnąć w ten tłoczek, powietrze powinno przechodzić bardzo ciężko, (czyli trzeba mocno dmuchać żeby tłoczek się wcisnął, jeżeli dalej można dmuchać jak w pusta rurkę należy powtórzyć pkt. 4). 5. Założyć membranę na tłoczek i całość włożyć do zaworka (ja posmarowałem to jeszcze WD), układając ładnie membranę w czarnym plastiku. 6. Sprawdzić drożność kanałów w łebku i ewentualnie wyczyścić. 7. Założyć łebek i ścisnąć tak żeby dobrze dolegał do zaworka (ja użyłem do tego ścisku stolarskiego) i do porządku skleić, tak żeby było szczelne (użyłem kropelki). Poczekać aż klej zaschnie, sciagnac scisk. 8. Zaworek jest gotowy do montażu Nie wiem jak długo to podziała, na razie jest lepiej niż ok. Pożyjemy zobaczymy. Całość zajęła mi Ok 1h, myślę że warto spróbować, 160zl za nowy zaworek może nie majątek, ale ......... mieć a nie mieć.... -------------------------------------------------------------------------------------------------------- a przy tym dobre piwko wypić ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- zaworek do nabycia na allegro za 100-130 pln w serwisie ze dwa razy więcej więc chyba warto się pobawić mile widziane inne sugestie i poprawki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sliwadamian Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2008 a ta spinke to skad wziac potem?? skoro ja psujemy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 6 Grudnia 2008 a ta spinke to skad wziac potem?? skoro ja psujemy? albo zastąp zwykłą opaską skręcaną na śrubę, albo wręcz "tryt-tryt"ką... to są węże podciśnieniowe, nie mają prawa spaść - zabezpiecza to tylko przez tym, że jak włożysz tam rękę wyciągając inny element, to nie rozłączysz "przez przypadek" tego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2009 Witam.Koledzy ma ktos z Was patent jak najszybciej wymienic n75 w passku po lifcie? Co najlepiej wyjac czy odkrecic? Lepiej od dołu czy od góry? Prosze o jakies sugestie. Z gory dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #8 Napisano 1 Grudnia 2009 Witam.Koledzy ma ktos z Was patent jak najszybciej wymienic n75 w passku po lifcie? Co najlepiej wyjac czy odkrecic? Lepiej od dołu czy od góry? Prosze o jakies sugestie. Z gory dziekuje. Da sie od gory bez wykrecania czy zdejmowania czegokolwiek innego. Ale bedzie ciezko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2009 od gory nie ma tragedi mozesz sobie ewentualnie obudowe filtra powietrza wykrecic i bedzie wiecej miejsca mi jedyny problem sprawila sruba na dole zaworu ale jesli masz odpowiednie klucze to nie ma problema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2009 Mam jeden patent na N75 w B5FL aby działał po czyszczeniu długo bezawaryjnie. Poprotu trzeba go zamontować pionowo. W ori lezy na boku przez co tłoczek ma większe opory tarcia i z mniejsza siłą dociska membranę! Dlatego przy odrobinie syfu zaczyna przepuszczac podcisnienie.(starsze paski miały go montowane pionowo!) Trzeba tylko gumowe kolanko wymienic na kawałeczek prostego przewodu. Niestety przy zamocowaniu trzeba troszke improwizować tzn. zawór troszke przesunąc w prawo i przykręcić na jedną śrubkę plus 2 opasaki zaciskowe aby całośc stabilnie sie trzymała. Mam już na tak wyczyszczonym i umieszczonym zaworku nalatane 1kkm, i zero problemow z jego działaniem. pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad5516 Zgłoś #11 Napisano 13 Stycznia 2012 Wrzuć KrisT zdjęcie jak to u Ciebie wygląda. Będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #12 Napisano 13 Stycznia 2012 wlasnie jestem po wymontowaniu N75.nalezy odkrecic i zdjąć wlot powietrza od filtra oraz tą rure gumową od turba do filtra,wtedy jest najlepsze dojscie do N75,tylko trzeba miec troszke rączki zwinne:) probowalem tez go przykrecic pionowo ale bym musial przedluzyc wezyki od podcisnienia a nie wiem czy to by w czyms nie przeszkadzalo,więc odpuscilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzacik Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2012 Witam, jestem nowy na forum i nie mogę zakładać tematów, a więc chciałbym się podłączyć na temat do dyskusji i proszę o wyrozumiałość Mam pewien problem: czy to, że sztanga gruszki przy turbinie odpowiedzialna za zmiane geometrii w turbinie [wastegate ?] się wogóle nie rusza może mieć przyczyne z zepsutym zaworze N75 , skoro są one ze sobą połączone ? Czy sztanga jest po prostu zapieczona i trzeba ją rozruszać , a n75 nie ma z tym nic wspólnego ? Generalnie borykam się z problemem braku mocy w 1.8t ANB , zmieniłem dv na nowy , sondę lambda, wszystkie filtry,płyny,rozrząd i inne eksploatacyjne części zostały zmienione kilka miesięcy temu i z każdą zmianą jest coraz lepiej ale nadal brak mocy. Zamówiłem nowy zawór N75 bo znalazłem informacje o tym, iż on ma wpływ na moc i jestem ciekaw efektu. Podsumowując , czy póki mam w aucie stary [prawdopodobnie zepsuty] n75 , może on źle wpływać na kierownice geometrii turbinki ? Proszę o pomoc bo nikt nie potrafi mi pomóc , a tu liczę na opinię znawców Pozdrawiam, Łukasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #14 Napisano 14 Stycznia 2012 U mnie też się prawie nie ruszała, ale udało mi się ją rozruszać i autko się od razu lepiej zachowuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzacik Zgłoś #15 Napisano 14 Stycznia 2012 A czy n75 może mieć na nią wpływ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #16 Napisano 19 Stycznia 2012 N 75 jest głównie za to odpowiedzialny a przy okazij sprawdz czy sztanga sie porusza sprawdzając reką jet to wyczuwalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1980 Zgłoś #17 Napisano 20 Stycznia 2012 A ja mam takie pytanie co tak na prawdę daje wyczyszczenie tego zaworka ??? polepsza się jazda ? praca silnika czy co??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloku13 Zgłoś #18 Napisano 12 Lutego 2012 witam nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale jestem tutaj nowy wiec prosze o wyrozumialosc . mam passata b5 1.9tdi (130) jest po stluczce (byl rozwalony ten zawor n75 jak i do niego wtyczka) wymienilem go na uzwany a wtyczke dopasowalem od audi b3 . auto wogole nie przyspiesza 80km/h jest jego bariera. czy moze ktos powiedziec jak sa kable zamienione (wtyczka) to nic sie nie stanie?? i czy zle podlaczenie podcisniej tez moze byc przyczyna ?? z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszooo1990 Zgłoś #19 Napisano 11 Kwietnia 2012 Jak sprawdzic najpewniej czy n75 jest sprawny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #20 Napisano 11 Kwietnia 2012 Jak sprawdzic najpewniej czy n75 jest sprawny?? Sprawdzić oporność miernikiem, powinno być ok 16 Ohm-ów a poza tym to za przeproszeniem ssać/wciągać powietrze przez końcówkę VAC tegoż zaworka i sprawdzić czy jest drożny na obu wyjściach bez napięcia i po podaniu napięcia na zaworek. Jeśli jest np. drożny na obu wyjściach bez podawania napięcia to trzeba go wyczyścić. Przynajmniej ja tak zrobiłem i po czyszczeniu jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach